Oświadczenie zamiast zaświadczenia

Data: 2011-07-25 11:54:28
Autor: jk1
Oświadczenie zamiast zaświadczenia
Witam Wszystkich
Proszę mi poradzić w nastepującej sprawie:syn jako bezrobotny założył  firmę i dostał bezzwrotną dotację,ze środków europejskich.Założenia tego  programu są takie,iż firmę musi prowadzić przez rok.Dostał z Urzędu Pracy  zawiadomienie,że ma przedłożyć z Urzędu Skarbowego zaświadczenie o  niezaleganiu podatkowym,oraz zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń  Społecznych o płaceniu składek.Czy po zmianie prawa czyli osoba może  zamiast dostarczenia tych dwóch zaświadczeń wypisać Oświadczenie i je  przedłożyć w PUP?.Pani obsługująca powiedziała mi,że nigdy nie zgodzi się  na formę oświadczenia gdyż w tym przypadku w grę wchodzą pieniądze,czy ma  rację jak to widzicie.Miało być lepiej dla obywatela.Dziękuje.i Pozdrawiam  Kazimierz

Data: 2011-07-25 22:56:28
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 25 Jul 2011, jk1 wrote:

Czy po zmianie prawa czyli osoba może zamiast dostarczenia tych dwóch zaświadczeń wypisać Oświadczenie i je przedłożyć w PUP?

  Tylko o ile dość dobrze się orientuje w przepisach i jest PEWNA,
że nie ma żadnego przepisu rangi ustawy nakazującej przedłożyć
określony dokument urzędowy.
  Może to być nieprzyjemne jeśli jednocześnie się myli i przekroczy
terminy.
  Natomiast nic nie stoi na przeszkodzie złożenia żądania wskazania
podstawy prawnej dla żądania złożenia dokumentów. [1]
  Do tego dochodzi haczyk: nieraz już bywało, że takie "obowiązki"
były nałożone rozporządzeniem. Takie postępowanie ministrów jest
oczywiście bezprawne, i wiele spraw przed NSA (głównie podatkowych)
kończyło się tak, że NSA stwierdzał bezprawność po czym minister
wnioskował o zmianę w ustawie :P
  Ale... ale to już oznacza poważną walkę i na ogół wygrywane było
przez firmy ze sztabem prawników. Więc jak panienka z okienka
pokaże Ci zapis w rozporządzeniu, to *w zasadzie* wiesz że
prawdopodobnie jest niekonstytucyjny... tylko co z tego.

Pani obsługująca powiedziała mi,że nigdy nie zgodzi się na formę
oświadczenia gdyż  w tym przypadku w grę wchodzą pieniądze,

  Powinna wskazać podstawę prawną.
  TEORETYCZNIE, jeśli tego nie zrobi, a w wyniku bezprawnej odmowy
poniesiesz szkodę, podpada pod KK 231 KK.
  Problem będzie jeśli jednak ustawa (jakaś) nakazuje doniesienie
"papierka", bo winny wszystkiego będzie petent. I jeszcze do
tego nękał funkcjonariusza :P

czy ma rację

  Nie wiem.
  Trzeba by, jak rzekłem wyżej, mieć dobre rozeznanie w ustawach
dotyczących "tematu".
  I w tym cały sęk.
  Dlatego - [1] - wydaje mi się, że nie zawadzi złożyć NA PIŚMIE
takiego żądania. Urząd będzie musiał sobie przemyśleć co by
tu odpowiedzieć (wiem co wymyślą - że na piśmie nie ma opłaty
skarbowej :P)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-07-26 07:39:13
Autor: Waldek \"Jakec\" Bulkowski
Dnia Mon, 25 Jul 2011 22:56:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

On Mon, 25 Jul 2011, jk1 wrote:

[...]

Hm...
Umowa pomiędzy PUP, a osobą otrzymującą dotację jest umową cywilno-prawną.
I w tej umowie urzędy (nie wiem czy wszystkie) jako jeden z warunków
spełnienia wymagań umowy wymieniają dostarczenie zaświadczeń z US i ZUS. Wydaje mi się, że w tym przypadku bez złożenia zaświadczeń nie dojdzie do
spełnienia warunków umowy.
Mam rację?

3mcie się.
--
Waldek "Jakec" Bulkowski

Data: 2011-07-26 10:27:31
Autor: Marzena

Użytkownik "Waldek "Jakec" Bulkowski" <jakec@WYTNIJ02.pl> napisał w wiadomości news:ijfprxfmu0gv$.1fj20t42o5shx.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 25 Jul 2011 22:56:28 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):
(...)

[...]

Nie wiem czy zawsze i wszędzie, ale wszystkie znane mi przypadki (w tym mój własny - PUP Gdańsk) mają taki punkt. W tym momencie nie da się więc protestować - umowa podpisana.
Inna sprawa, ze ode mnie nikt nie chce zaświadczenia o niezaleganiu, a jedynie zaświadczenie o niezawieszaniu DG. Zalegać mogę z wszystkim, zawiesić chocby na jeden dzień - nie.
http://mojezakupycodzienne.blox.pl/2011/07/Zbieranie-zaswiadczen-dotacja-z-Urzedu-Pracy.html

marzatela
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
http://mojezakupycodzienne.blox.pl

Data: 2011-07-26 10:38:15
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 26 Jul 2011, Waldek "Jakec" Bulkowski wrote:

Hm...
Umowa pomiędzy PUP, a osobą otrzymującą dotację jest umową cywilno-prawną.

  A, zapomniałem o takim szczególe, mea culpa.
  Skoro się sam zobowiazał to nie ma o czym mówić.
  Jakoś tak bezzasadnie przyjąłem że mowa o zdarzeniu które ma
miejsce z urzędu (z mocy przepisów), a nie z umowy.

  W sposób oczywisty :)

pzdr, Gotfryd

Oświadczenie zamiast zaświadczenia