Oświetlenie DIY

Data: 2011-10-05 06:47:55
Autor: PeJot
Oświetlenie DIY
Czołem.

Wpadły mi w ręce 2 pakiety po 9 ogniw NiMH, 1.5 Ah. Da się toto zagonić do jakiegoś DIY oświetlenia do mieszczucha ? Pierwsze co mi przyszło do głowy to 5 W halogen wsadzony do zwykłego reflektora rowerowego, ale chyba te 5 W go za bardzo podgrzeje i stopi. Nie chcę się bawić w robienie od zera lampki na ledach, chyba że coś taniego i gotowego.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-05 08:08:08
Autor: Dominik Mirowski
Oświetlenie DIY
PeJot wyklepał(a) :

[...]

Poszukaj na ebay - znajdziesz tam głowice na ssc p7 podobne do magicshine'a 808 koszt nie powinien przekroczyć 40$. Co prawda 9x1,2V to może być trochę za dużo - ale nawet jak sterownik się spali to można kupić jakiś inny i będzie działać...
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-10-05 10:19:38
Autor: PeJot
Oświetlenie DIY
W dniu 2011-10-05 08:08, Dominik Mirowski pisze:
PeJot wyklepał(a) :

[...]

40 $ to cały mieszczuch jest wart :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-10-05 21:25:45
Autor: Andrzej W.
Oświetlenie DIY
W dniu 2011-10-05 06:47, PeJot pisze:
Wpadły mi w ręce 2 pakiety po 9 ogniw NiMH

NiMH mają spore samo rozładowanie.
Po co Ci lampka, która po dwóch tygodniach nieużywania nie świeci?

--
Pozdrawiam,
AWa.

Data: 2011-10-06 10:33:40
Autor: Fabian
Oświetlenie DIY
On 05.10.2011 21:25, Andrzej W. wrote:
W dniu 2011-10-05 06:47, PeJot pisze:
Wpadły mi w ręce 2 pakiety po 9 ogniw NiMH

NiMH mają spore samo rozładowanie.
Po co Ci lampka, która po dwóch tygodniach nieużywania nie świeci?

1. nie wszystkie
2. niektórzy jeżdżą codziennie
3. po co lampka jak się jej nie używa?

Fabian.

Data: 2011-10-06 10:23:30
Autor: Ryszard Mikke
Oświetlenie DIY
Fabian <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał(a):

> NiMH mają spore samo rozładowanie.
> Po co Ci lampka, która po dwóch tygodniach nieużywania nie świeci?

1. nie wszystkie

Ale wiekszosc, oraz jak nie sa to ogolnie znane ogniwka - nie umiesz sprawdzic.

2. niektórzy jeżdżą codziennie

Ale niekoniecznie po ciemku, a glupio byloby akurat raz potrzebowac lampki,
wlaczyc, a tu kicha.

Ja jezdze codziennie, w tym czesto po ciemku - i zrezygnowalem z NiMH. Tzn. w
wiekszosci lampek sa Eneloopy (to te NiMH co sie nie rozladowuja ;) ), a w
jednej 18650. I wiem, ze jak wlacze lampke, to bedzie swiecic.

3. po co lampka jak się jej nie używa?

Po to, zeby moc uzyc.

Celowo nie wspominam o PoRD, bo te sprawe rozwiazuje bzdzidelko napedzane byle
pastylka od zegarka.

--
rmikke

Data: 2011-10-06 15:06:52
Autor: Andrzej W.
Oświetlenie DIY
W dniu 2011-10-06 10:33, Fabian pisze:
1. nie wszystkie
2. niektórzy jeżdżą codziennie
3. po co lampka jak się jej nie używa?

Ja tylko dziele się swoją wiedzą elektroniczną.
Kolega pisał "wpadły mi w ręce pakiety" wątpię by były one zbudowane z nowoczesnych ogniw o małym samo rozładowaniu.
Ja nawet jeśli jeżdżę codziennie to lampki używam sporadycznie.

--
Pozdrawiam,
AWa.

Data: 2011-10-06 16:37:29
Autor: Fabian
Oświetlenie DIY
On 06.10.2011 15:06, Andrzej W. wrote:
[...]

Ok. Jak dla mnie jest to prawda ogólnie znana. Raczej to, że są takie które same się nie rozładowują są nowością i o tym można nie wiedzieć.

Ja nawet jeśli jeżdżę codziennie to lampki używam sporadycznie.

Szczęściarz. Ja już używam oświetlenia jadąc do pracy jak i wracając do domu. ;)

Fabian.

Oświetlenie DIY