Oświetlenie - bez baterii

Data: 2009-07-05 04:32:24
Autor: Lechupacabra
Oświetlenie - bez baterii
Witam,
Na początku roku miałem przyjemność odwiedzić Danię i podpatrzyłem tam
bardzo ciekawy rodzaj oświetlenia roweru (przód/tył) świtem migającym.
Lampki te działają na zasadzie indukcji elektromagnetycznej (tak jak
liczniki rowerowe), po przez magnes zamontowany na kołach, który
bezpośrednio ładuje lampki (znajdują się odpowiednio na widelcu i
tylnym trójkącie), a ponieważ mają wbudowane ogniwa błyskają nawet
przez parę minut po zaprzestaniu jazdy (dobre jak czekasz na
światłach).
Niestety koszt takiego zestawu wynosił ok. 300 PLN a na początku roku
wszystko wskazywało, że na rower w tym sezonie nie wsiądę więc nie
chciałem inwestować. Teraz sytuacja się zmieniła i wczoraj odkurzyłem
rowerek, ale do Danii się nie wybieram - czy ktoś widział może taki
produkt dostępny u nas??

Pozdrawiam

Ps.
A jakie konwencjonalne lampki przednie byście polecali.

Data: 2009-07-05 04:35:23
Autor: Lechupacabra
Oświetlenie - bez baterii
On 5 Lip, 13:32, Lechupacabra <marek.miszc...@gmail.com> wrote:
[...]

Drobne sprostowanie:
1. Chodziło mi o czujnik od licznika rowerowego;
2. Czujnik od licznika działa trochę na innych zasadach - na ogół jest
to kontaktron, a nie pętla indukcyjna.

Data: 2009-07-05 16:07:08
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Oświetlenie - bez baterii

[...]

Osobiście nie znam licznika z czujnikiem jako pętlą indukcyjną.

zyga

Data: 2009-07-05 08:18:36
Autor: Lechupacabra
Oświetlenie - bez baterii

Osobiście nie znam licznika z czujnikiem jako pętlą indukcyjną.

zyga

Dlatego prostowałem

Data: 2009-07-05 21:37:50
Autor: Michał Pysz
Oświetlenie - bez baterii
Lechupacabra pisze:
[...]

http://bikeboard.pl/index.php?d=sprzet&g=16&art=3514

Takie kosztuje poniżej 200zł.
Ale nie mruga tylko świeci światłem stałym.

mp.

Data: 2009-07-08 21:47:36
Autor: Moper
Oświetlenie - bez baterii
"Michał Pysz" <pysz.michal@wp.pl> wrote in message news:h2qume$aev$1srv.cyf-kr.edu.pl...
Lechupacabra pisze:
[...]

Widziałem coś takiego dzisiaj w poznańskim decathlonie. Niestety nie wiem czy mruga czy świeci i czy ma podtrzymanie... Cena 130 zł. (komplet przód i tył).

Data: 2009-07-06 18:50:01
Autor: mariusz
Oświetlenie - bez baterii
Witam,
[...]

Tak, widzialem cos podobnego i nawet kupilem. Zaplacilem 20 PLN.
Podobienstwo polega na tym, ze moja lampka jest tylko tylna (czerwona) i nie ma zadnej baterii, zeby swiecila podczas postoju po naladowaniu.
Kupilem to na jakims placu targowym i jest to ochronione jakims patentem (w kazdym razie jest tam jakis madry numer, ktory sprawia wrazenie numeru patentowego). Moge zrobic zdjecia i przeslac na priv.

Zasadniczo konstrukcja raczej prymitywna i wykonanie takoz. Idea za to - ganialna.

Mariusz

Data: 2009-07-07 02:07:29
Autor: Lechupacabra
Oświetlenie - bez baterii
On 6 Lip, 18:50, "mariusz" <ma...@poczta.onet.pl> wrote:
> [...]

patentowego). Moge zrobic zdjecia i przeslac na priv.

Zasadniczo konstrukcja raczej prymitywna i wykonanie takoz. Idea za to -

To nawet było by lepiej - bo 20 złotych nie bałbym się zostawić na
rowerze jak pójdę do sklepu.
Cóż rozpoczynam poszukiwania w różnych miejscach zatem.

Pozdrawiam
Lechupacabra

Data: 2009-07-07 13:27:10
Autor: mariusz
Oświetlenie - bez baterii
To nawet było by lepiej - bo 20 złotych nie bałbym się zostawić na
rowerze jak pójdę do sklepu.

Nie no. Nie przesadzaj. Nikt Ci nie będzie pracowicie światełek odkręcał. Prędzej rąbną cały rower.

Data: 2009-07-09 12:43:32
Autor: Titus Atomicus
Oświetlenie - bez baterii
In article <h2vbfa$q45$1@news.onet.pl>,
 "mariusz" <marja@poczta.onet.pl> wrote:

> To nawet było by lepiej - bo 20 złotych nie bałbym się zostawić na
> rowerze jak pójdę do sklepu.

Nie no. Nie przesadzaj. Nikt Ci nie będzie pracowicie światełek odkręcał. Prędzej rąbną cały rower.

E, lepiej zdejmowac.
Mi w tej sposob zostal CateEye z roweru, ktory mi rabneli z 15 lat temu.

TA

Data: 2009-07-20 00:28:15
Autor: Lechupacabra
Oświetlenie - bez baterii
On 9 Lip, 12:43, Titus_Atomi...@somewhere.in.the.world wrote:
In article <h2vbfa$q4...@news.onet.pl>,

> [...]
> Prędzej rąbną cały rower.

E, lepiej zdejmowac.
Mi w tej sposob zostal CateEye z roweru, ktory mi rabneli z 15 lat temu.

Dokładnie że lepiej zdejmować - bo jak rąbną rower to przynajmniej coś
zostanie -  mi ze starego roweru nawet podarte i przepocone rękawiczki
z tesco rąbnęli.

Dzięki za wzmiankę o decathlonie - co prawda ja w swoim nie znalazłem
- ale wiem, że coś takiego jest - poszukam na ich stronie.

Pozdrawiam

Oświetlenie - bez baterii