Oswietlenie do miasta za 100zl

Data: 2011-01-11 10:40:17
Autor: topek
Oswietlenie do miasta za 100zl
Witam,
potrzebuje kupic jak najszybciej jakies oswietlenie (tyl + przod) do roweru.
Nie chce sie godzinami zastanawiac i porownywac ta zarowke/led z innymi.

Co macie i z czego jestescie zadowoleni?

Wymagania
Ma to choc troche oswietlac droge, wiec tanie slabe diody odpadaja.
Ma chodzic na plauszki (AA lub AAA) bo chce uzywac akumulatorkow.
Ma byc przyzwoicie wykonane. Nie jezdze w terenie ale przydaloby sie, zeby ta
lampka troche wytrzymyla (i mcoowania) wiec jakis firmowy produkt raczej.
Chyba, ze ktos zna konkretnego dobrego nonamea

Myslalem nad jakims halogenem bo dioda tania raczej mi drogi nei oswietli.

Co polecacie?

Oczywiscie przejzalem archiwum (jakies pol godziny) i wiekszosc postwo jest
taka: "dorzuc 50zl i kup to i tamto :) nastepny mowi: "a jak dorzucisz jeszcze
kolejne 50zl to kupisz juz w ogole wypas" :)
Inne posty odsylaja do archiwum :)

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2011-01-11 03:12:12
Autor: Zbrochaty
[...]

http://www.ceneo.pl/7404052
mam od 3 lat lampke BBB wygladajaca tj w zalaczonym linku, ale 5
diodowa i zasilana 4 x AA. Lepiej swieci niz Cateye HL-EL 320, baterie
starczaja na tyle samo. Lepiej dziala strobo.
Z tym, ze jak bedziesz kupowal to zachowaj paragon, gdyz jakis czas
temu pojawila sie wadliwa seria (chcialem kupic drugą do innego
roweru). W sklepie dzialala ok, ale po jakims czasie gdy baterie
pozostawaly w srodku (przy wylaczonej lampce) po ponownym wlaczeniu
lampka przestawala swiecic, a po wyjeciu baterii i odczekaniu
kilkunastu minut wszystkio wracalo do normy ale znowu tylko na pewien
czas. Dlatego uzywam caly czas starej BBB, i dokupilem Cateye
Za pozostale 30-40 zl mozna kupic dobra tylna, wybor jest spory
Zbrochaty

Data: 2011-01-11 11:34:14
Autor: topek
Oswietlenie do miasta za 100zl
http://www.ceneo.pl/7404052
mam od 3 lat lampke BBB wygladajaca tj w zalaczonym linku, ale 5

CUT

Zbrochaty
Dziekuje. A ile toto ma lumenow?

Data: 2011-01-11 04:05:54
Autor: Zbrochaty
Oswietlenie do miasta za 100zl

Dziekuje.
A ile toto ma lumenow?

nie wiem, na oko troszke wiecej niz HL-EL 320 Cateye
Zbrochaty

Data: 2011-01-11 11:10:03
Autor: topek
Oswietlenie do miasta za 100zl
topek  <topek2000@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał(a):
Witam,

CUT

Inne posty odsylaja do archiwum :)

Znalazlem cos takiego:
http://allegro.pl/promocja-latarka-cree-240lm-zoom-uchwyt-komplet-i1394911432.html

Zdjecie pokazuje, ze to naprawde duzo swiatla daje. Mozliwe, czy marketing?
Uzywa ktos?

Data: 2011-01-11 13:25:53
Autor: Michoo
W dniu 11.01.2011 12:10, topek pisze:
[...]

Jeżeli led to nie tania podróba (polski dystrybutor liczy sobie za takiego ~10zł) to powinna dawać naprawdę dużo światła.

Uzywa ktos?
Jeszcze nie, ale właśnie zacząłem poważnie rozważać ;)

Michoo

Data: 2011-01-12 10:05:46
Autor: Rafał VFR
Oswietlenie do miasta za 100zl
Gdzies na stronie (link znalazlem na tej grupie) ktos opisywal te latarke.
Ja jakies pol roku temu tez sie nad nia zastanawialem.
Tal latarka to zwyczajny szajs jakich malo. Malo tego mialem nieprzyjemnosc na gieldzie miec ja w rece.
Ten zoom jest w pelni automatyczny - przesuwa sie (nie okreca a przesuwa) kiedy chce a nie kiedy ja chce.
Zdecydowanie odradzam - chyba ze ogladalem podrobe - w co nie wierze.
Zreszta na stronie o ktorej pisze stalo jak wol, ze z deklarowanej mocy lwa czesc mozna smialo odjac.

Rafal VFR
GG 85456
http://www.put.poznan.pl/~rafal.kowalski

Data: 2011-01-11 13:43:48
Autor: Dominik Mirowski
Użytkownik "topek " napisał :

Znalazlem cos takiego:
http://allegro.pl/promocja-latarka-cree-240lm-zoom-uchwyt-komplet-i1394911432.html

Zdjecie pokazuje, ze to naprawde duzo swiatla daje. Mozliwe, czy marketing?

Marketing :
http://www.light-test.info/pl/index.php/lampki-rowerowe/34-rowerowe/53-lampki-cree-zoom-r2-i-r5

Ale i tak świeci całkiem znośnie względem ceny - tylko max co można dać to 50-60 zł.

--
Dominik Mirowski
http://www.light-test.info

Data: 2011-01-11 15:46:48
Autor: topek
Dominik Mirowski <spam.trap@ipv4.pl> napisał(a):
Użytkownik "topek " napisał :

> [...]

ree-zoom-r2-i-r5

Ale i tak świeci całkiem znośnie względem ceny - tylko max co można dać to 50-60 zł.
Na niemieckim ebayu znalazlem cos takiego:
http://tinyurl.com/lampka-ebay

Wysylaja z chin (za darmo)

Niemieccy sprzedawcy maja taka sama za 30 EUR

Zastanawiam sie czy nie zaryzykowac :)
W sumie koszt maly a ponoc 27 lumenow i cree :>

Data: 2011-01-11 19:10:26
Autor: m4rkiz
?Użytkownik "topek " <topek2000@NOSPAM.gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:ighu18$d80$1@inews.gazeta.pl...
[...]

wybierz sie od razu na dealextreme, obetniesz conajmniej jednego posrednika

Data: 2011-01-11 19:31:54
Autor: Dominik Mirowski
Oswietlenie do miasta za 100zl
topek  wyklepał(a) :

Na niemieckim ebayu znalazlem cos takiego:
http://tinyurl.com/lampka-ebay
Wysylaja z chin (za darmo)
Zastanawiam sie czy nie zaryzykowac :)
W sumie koszt maly a ponoc 27 lumenow i cree :>

To obok Cree nawet nie leżało - latarke na tym ledzie dostałem jako gratis do czołówki ostatnio :). Realnie ma jakieś 50-60 lumenów przez chwilę...
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-01-11 20:15:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Oswietlenie do miasta za 100zl
topek, Tue, 11 Jan 2011 15:46:48 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
Wysylaja z chin (za darmo)

Przekop http://www.dealextreme.com/ i coś sobie pewnie znajdziesz. A jak
się znasz na elektronice to stosunkowo niewielkim kosztem sobie przerobisz
(chyba, że się nie znasz, wtedy pchniesz jakiemuś znajomemu elektronikowi
;-)).

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-01-11 21:32:09
Autor: m
Oswietlenie do miasta za 100zl

Przekop http://www.dealextreme.com/ i coś sobie pewnie znajdziesz.

tak offtopujac, to ja jestem pechowcem, ze przy dwoch zamowionych latarkach, w jednej od razu szwankowal przelacznik, a w drugiej po jakims czasie zlamala sie blaszka-sprezyna?

Data: 2011-01-11 21:48:50
Autor: Dominik Mirowski
Oswietlenie do miasta za 100zl
m wyklepał(a) :

[...]

Jak zdarzyło ci się to 2 razy na 2 - to tak, ale jak zdarzy ci się 2 razy na 10 to nie - to norma :).
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-01-20 11:05:54
Autor: m
W dniu 2011-01-11 21:48, Dominik Mirowski pisze:

Jak zdarzyło ci się to 2 razy na 2 - to tak, ale jak zdarzy ci się 2
razy na 10 to nie - to norma :).

aha, czyli nastepne 8 latarek bedzie bezawaryjnych ;)
mozna sam wlacznik gdzies kupic?

Data: 2011-01-11 22:10:56
Autor: m4rkiz
?Użytkownik "m" <czemu_ja@gazeta.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:igiel7$rru$1@inews.gazeta.pl...
[...]

zalezy co sie kupuje, jakies noname czy inne wynalazki moga tak miec,
ja staram sie brac tylko rzeczy firm o ktorych juz slyszalem, badz
absolutnie najtansze x2 zeby zlozyc jedno dzialajace ;)

ostatnio kupilem 7 romisenow rc-g2 (polecam, swietna mala latareczka,
jedyna jej wada to brak jakichkolwiek innych trybow pracy niz on\off)
dla siebie i znajomych i z zadnym nie ma jak do teraz problemow, warto
tez popatrzyc w komentarze przed zakupem

Data: 2011-01-11 23:38:27
Autor: ToMasz
Użytkownik "topek " napisał :

[...]

mam taką samą lampe i swieci mocno. w srodku jest bardzo skupiona
wiązka, a do okoła - poświata. ta poświata wystarczy zeby widzieć dobrze
ciemną nocą. tyle ze 5W to ona niema na 100%. o ile dobrze pamiętam to
ok 2W.
jeśli mogę zrobić jakiś test który pozwoli Ci oszacować jasność -niema
problemu. ewentualna cena w poskim sklepie ok 30zł, e przesyłka ostatnio
u mnie zadziałała w 48 godzin.

ToMasz

Data: 2011-01-12 12:37:04
Autor: topek
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):
[...]
Witaj,
zamowilem ja. Za 7 EUR to wiele nei ryzykuje.
Lepiej jezdzic z taka niz w ogole bez swiatla :)
Dam znac jak otrzymam i przetestuje.

Z chin(hąkągu) to troche bedzie szlo :)

Data: 2011-01-13 10:56:23
Autor: Marek 'Qrczak' Potocki
Dnia Wed, 12 Jan 2011 12:37:04 +0000 (UTC), topek napisał(a):

Z chin(hąkągu) to troche bedzie szlo :)

Niekoniecznie. Raz w życiu kupowałem coś u Chińczyka. Paczka doszła dzień
przed wysłaną tego samego dnia z Białegostoku :)

--
Pozdrawiam z Wrocławia
Marek Potocki

Data: 2011-01-12 14:50:22
Autor: Raist
Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:4d2c5073$0$2458$65785112news.neostrada.pl...
Marketing :
http://www.light-test.info/pl/index.php/lampki-rowerowe/34-rowerowe/53-lampki-cree-zoom-r2-i-r5

gratuluję fajnej strony :)

Raist

Data: 2011-01-12 15:24:35
Autor: Dominik Mirowski
Użytkownik "Raist" <robike@@poczta.fm> napisał w wiadomości

http://www.light-test.info/pl/index.php/lampki-rowerowe/34-rowerowe/53-lampki-cree-zoom-r2-i-r5
gratuluję fajnej strony :)

Dzięki - to jeszcze nie koniec ;).

--
Dominik Mirowski
http://www.light-test.info

Data: 2011-01-14 10:50:43
Autor: topek
Oswietlenie do miasta za 100zl
Dominik Mirowski <spam.trap@ipv4.pl> napisał(a):

> gratuluję fajnej strony :)

Dzięki - to jeszcze nie koniec ;).
Wlasnie :)
tez mialem pogratulowac.
Cenie sobie takich ludzi i szanuje, ktorzy swoj czas poswiecaja takze dla
innych :)

Dziekuje.

Data: 2011-01-15 14:03:04
Autor: ToMasz
topek pisze:
[...]

tu starałem sie pokazać jak będzie świecić Twoja lampka:

http://www.youtube.com/watch?v=PX3475RvYgc

ToMasz

Data: 2011-01-14 11:25:07
Autor: Raist
Użytkownik "Dominik Mirowski" <spam.trap@ipv4.pl> napisał w wiadomości news:4d2db991$0$2454$65785112news.neostrada.pl...
Dzięki - to jeszcze nie koniec ;).

wykorzystam że jesteś na linii, i podpytam Cie które akumulatorki AAA bys polecał do Tikka XP?
np. eneloop Sanyo (750 mAh) są okej?

Raist

Data: 2011-01-14 12:12:24
Autor: Dominik Mirowski
Użytkownik "Raist" napisał w wiadomości :

wykorzystam że jesteś na linii, i podpytam Cie które akumulatorki AAA bys polecał do Tikka XP?
np. eneloop Sanyo (750 mAh) są okej?

Jak najbardziej.

--
Dominik Mirowski
http://www.light-test.info

Data: 2011-01-14 14:15:55
Autor: cytawa
W dniu 2011-01-14 11:25, Raist pisze:

np. eneloop Sanyo (750 mAh) są okej?

Najlepsze akumulatorki jakie znam

Jan Cytawa

Data: 2011-01-14 14:31:50
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik Raist napisał:
np. eneloop Sanyo (750 mAh) są okej?

Gdzieś czytałem, że GP Recyko+ wytrzymują niższe temperatury, co w sezonie zimowym może mieć znaczenie.

Data: 2011-01-12 10:28:53
Autor: Tomasso
Użytkownik "topek " napisał:

[...]

Ja mam, używam wersję starszą "100 lm" i na moje potrzeby jest prawie wystarczająca. Po oświetlonych ulicach jeżdżę z białą "mrygałką", poza nimi włączam właśnie takie cacko i jest naprawdę nieźle (chociaż nie mam porówniania do super-duper latarek za 300 złotych).

Na nowych/naładowanych bateriach jest bardzo jasna, potem jasność spada, zwłaszcza teraz, gdy jest zimno.

Nie wiedziałem, że jest już na rynku wersja z diodą Q5 i chyba sobie kupię jako drugą.

Zobacz sobie ofertę tego sprzedawcy:
http://allegro.pl/latarka-cree-q5-240lm-zoom-zestaw-megapromocja-i1391395150.html

W ofercie jest uchwyt gumowy, a nie plastikowy, co akurat jest zaletą, bo się nie złamie w preciwieństwie do tych z twardego plastiku (boleśnie sprawdzone).

Zapytałbym go, czy doda do zestawu zielony ring na głowicę (zobacz na innych jego aukcjach), zamiast np. etui, bo to naprawdę niegłupi pomysł na rower.

Tomasso

Data: 2011-01-27 23:29:12
Autor: topek
Oswietlenie do miasta za 100zl
W dniu 2011-01-12 10:28, Tomasso pisze:
U�ytkownik "topek " napisa�:

Znalazlem cos takiego:

CUT

jego aukcjach), zamiast np. etui, bo to naprawd� nieg�upi pomys� na rower.

Moze kogos zainteresuje.
Kupilem ta lampke.
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=150440586883

Przyszla jakis tydzien temu z chin (calkiem szybko okolo tygodnia)
Jestem w szoku jak duzo ten wynalazek za 1 eur daje swiatla.
Stadionu tym nie oswietle ale mnie widac bedzie napewno a i droge mi powinno przyzwoicie oswietlic.
Jeszcze nie testowalem w terenie
Oswietlalem sasiadujacy blok (jakies) 40m i bylo na scianach widac wyrazny slad latarki, wiec swiatlo ma i zasieg :)

Jak za ta cene jestem bardzo zadowolony.
Wlaczylem lampke na 20 min, zeby sprawdzic czy sie nie przegrzeje albo cos ale nie.
Swieci nadal.

Sama latarka robi dobre wrazenie.
Tylna lampka diodowa, tzw gratis, to porazka, jesli chodzi o wykonanie.
tandetny plastik. Wyglada jak "napredce wystrugana z kory" Kawalki plastiku nie odciete po wytloczeniu (nozem sobie trzeba podrownac).
W jedna slot tylnej lampki, bateria wchodni na styk (a wlasciwie na chama). Ale sama funkcja czyi dzialanie jest poprawna i mysle, ze te diody czerwone powinny mnie dobrze makrowac z tylu.

Sama latarka wykonana poprawnie.
Metalowa obudowa bardzo ok. Reszta to widac, ze tani, ale poprawnie.
Trudno za te pieniadze oczekiwac nie wiadomo czego

A teraz najlepsze.
Napisalem do chinczyka maila, ze tylna lampka jest troche nieteges zrobiona (ze bateria jedna na chama wchodzi), ze ja wiem, ze jest tanio, ale zeby chociaz poprawnie dzialalo (w sumie dziala jak sobie nozykiem poprawilem) i... chinczyk odlal mi paypalem cale pieniadze a latarke kazal zatrzymac.
Mam zatem "gratisa" z chin.
Teraz mam troche mieszane uczucia. Chyba kupie jeszcze jedna i bede mial do piwnicy i zapasowy tyl :>

Zaraz zamawiam ta inna latarke chinska z zoomem i niby z cree :)

--
topek -> jak zawsze pozdrawiajacy
"MoĹźe Oko tylko mydli oko

Data: 2011-01-28 18:38:15
Autor: ToMasz
topek pisze:

[...]

nie wiem czy widziałeś mój filmik - światło lampki pomidzy reflektorami
samochodu, ale fajniebybyło jakbyś potwierdizł ze masz podobny efekt,
lepszy , gorszy itp

ToMasz

Data: 2011-01-29 12:03:28
Autor: topek
W dniu 2011-01-28 18:38, ToMasz pisze:
topek pisze:

[...]

Ale co mam potwierdzic?
O jaki efekt Ci chodzi?
Ze swieci? ;)

Data: 2011-01-29 14:55:26
Autor: ToMasz
topek pisze:

[...]

jaśniej czy ciemniej - w porównaniu jak na filmiku - zakładając bazowe
oświetlenie z reflektorów samochodu?

ToMasz

Data: 2011-01-30 11:30:41
Autor: topek
Oswietlenie do miasta za 100zl
W dniu 2011-01-29 14:55, ToMasz pisze:
ToMasz
Ale co mam potwierdzic?
O jaki efekt Ci chodzi?
Ze swieci? ;)

http://www.youtube.com/watch?v=PX3475RvYgc

jaśniej czy ciemniej - w porównaniu jak na filmiku - zakładając bazowe
oświetlenie z reflektorów samochodu?
Moglbym zrobic cos podobnego w moim garazu ale mam xenony.
Wiec troche inna barwa swiatla.
Ciezko mi stwierdzic czy lepiej, niz na Twoim filmiku.
To jest bardzo subjektywne.
Ja jestem z latarki zadowolony bardzo, za ta cene.
Tyle moge powiedziec :)

Data: 2011-01-29 17:54:48
Autor: Seba_Fan

Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4d41f1e0$1news.home.net.pl...
[...]

cena na tej aukcji to 7 euro, a nie jak pisales 1Euro, skad masz te jedno euro

Data: 2011-01-30 11:31:24
Autor: topek
W dniu 2011-01-29 17:54, Seba_Fan pisze:

UĹźytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o>
[...]

Masz racje.
Sorry.
7 EUR (z wysylka)
Sama latarka kosztuje 1 EUR ale przeciez nie pojade do hong kongu odebrac osobiscie :)

Data: 2011-01-30 11:43:05
Autor: Seba_Fan

Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4d453e06$1news.home.net.pl...
[...]

dla sprzedajacego 1 dla nas 8 euro
ja bym obstawial wersje odbioru osobistego zawsze mozna cos zwiedzic

ja sie zastanawiam czy nie kupic dwoch sztuk, zawsze to tylko sie raz placi za przesylke, kwestia czy sprzedajacy nie bedzie mial jakies ale do tego, a moze kupie sobie cos wiecej :)
Za to mozna tez kupic po 1$ pare rzeczy i za wysylke dac 15$ nie wiem jak sprzedajacy do tego podchodzi

To mowisz ze lampka jest warta ceny, czy moze lepiej cos kupic na alledrogo, bo w sumie z wysylka to nasz kosztuje tylko co u nas?

Data: 2011-01-30 13:15:39
Autor: topek
W dniu 2011-01-30 11:43, Seba_Fan pisze:
[...]
Na tej aukcji jest napisane ze wszystko wysyla pojedynczo.
Tu pewnie chodzi o kwestie celne.

JEsli na allegro masz na tyle co z chin to bym sie nie zastanawial.
Daj zarobic i posrednikowi, rodakowi :)

Data: 2011-01-30 16:37:23
Autor: Seba_Fan

Użytkownik "topek" <topek-spamerom-czlon-w-zad@p0st.pl-zamien-0-na-o> napisał w wiadomości news:4d455675$1news.home.net.pl...
[...]

rodacy sa pazerni i nie dam
wszystko pojednynczo no to sprytnie, kurcze nie doczytalem, myslalem ze mi wysle dwie lampki w jednej pace.

Data: 2011-02-01 19:05:16
Autor: ToMasz
Seba_Fan pisze:

[...]

przeczytaj co napisałem o tej lampce(bymoze to inna wersja), pokazałem
jak świeci pomiedzy żarówkami h4. jeśli chcesz taką lampkę (cała czarna,
tylko przĂłd, nowa zapakowana w folijkę) to podam  Ci adres sklepu na
ślasku, albo wystawie Ci naallegro. e-przesyłka 7zł+0 za fatyge.
ToMasz

Data: 2011-02-07 15:03:55
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 30 Jan 2011, topek wrote:

[...]

  Gdzie takie coś widzisz?
  Bo ja widzę:
- 7,38 euro za lampę
- wysyłka *ZERO* (bezpłatnie)
  Ktoś widzi inaczej?

ale przeciez nie pojade do hong kongu odebrac osobiscie :)

  Ale to kładzie koncept z kilkoma lampkami naraz :D

  A offtopicznie: poproszę o ocenę uchwytu.
  Widzę że ma śrubę do "złapania", czyli plus (w sobotę urwałem
ucho od uchwytu "stałego"). Poza tym dobrze trzyma?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-02-07 23:01:46
Autor: ToMasz
[...]

odmiana z którą ja mam doczynienia. 2 plastikowe elementy+lampa. rurę
kierownicy trzyma od góry korpus, od dołu taśma z ząbkami. te ząbki dają
niezależność od srednicy rury kierownicy. "dociąga" sie całość za pomocą
śrubki(gwintmetalowy) z ruchomym łbem mimośrodowym (montaż bez narzędzi
- zatrzaskuje sie) lampa jest mocowana w uchwyt, trzymana tylko po
bokach, ale solidnie. uchwyt z lampą i korpus na kierownicy łączy sie na
wsuwaną szynę. trwałe stabilne. raz na 100 przypadków taśma zębata nie
trzymała - klej pomógł, raz przy poważnym upadku roweru pękł uchwyt
lampy - nie do uratowania, raz klient "nie wiedział" ze trzeba korzystać
z wsuwania i po 30 krotnym wyrywaniu lampy z uchwytu - pękł mu tak samo
jak ten przy upadku.
Być moze lampa Topka ma inne mocowanie

ToMasz

Data: 2011-01-13 00:31:46
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 11 Jan 2011, topek  wrote:

[...]

  Mam. Od dwu tygodni :P, w roli "lampki do wszystkiego", ale jak
najbardziej jechałem rowerem z tym oswietleniem.
  I piszę mając na uwadze to co napisałeś: "lub halogen".
  Nie ma szans (halogen nie ma, zakładając jakiś przeciętny model,
a nie 20W żarówkę).

  Wnioski:
- fakt, soczewka nie na gwincie, nastawialność ... jak się jedzie
  po dziurach (czyli np. normalnej drodze krajowej, w aktualnym
  stanie :P) to nastawianie w trakcie jazdy może być hm... trudne
- mi znacznie bardziej dolegał fakt, że walcowa część lampki ma
  tylko podłużne bruzdy; primo, lampki za 10 zł (też mam :P,
  często wożę jakąś na wszelki wypadek w torbie i wiele razy
  już się przydało jak mnie mrok zaskoczył) ze wzorkiem "w kostkę
  trzymają się uchwytu znacznie lepiej; *UWAGA*: ja toto założyłem
  do plastikowego uchwytu (właśnie do takiego "10 zł z lampką"),
  więc być może z "oryginalaną" gumą będzie znacznie lepiej!
  Niemniej, o ile jakoś nie doznałem uciążliwości w związku
  z łatwo przesuwającą się soczewką (IMVHO nie jest aż *tak*
  luźna), to konieczność przełączania (jasno/słabiej/migające)
  wymagała pilowania żeby lampki nie wypchąć z uchwytu

- jako że mam również tani "halogen" (krypton), awaryjnie kupiony
  dość dawno temu, acz symbolu przeczytać nie umiem, nic
  nadzwyczajnego, ale coś "firmowego",4X R6 (założone
  akumulatory), dwa tryby - wziąłem i sobie porównałem.

  Wyniki:
* porównania strumieni świetlnych nie ma. LED na 3X R3
  świeci bez porównania jaśniej. Nie szacowałem czasu świecenia,
  tak dla jasności, jechałem krótko
* "ksenon" ma sporą przewagę ze względu na ukształtowanie strumienia
  światła. Regulacja kąta wydaje się być plusem, ale jak się
  ustawi lampkę LEDową tak, żeby móc świecić daleko przed siebie,
  zwiększenie kąta powoduje że połowa mocy idzie w kosmos
  (no, częściowo jeszcze w oczy kierowców z przeciwka), zaś
  przestawianie kąta pochylenia niby jest nietrudne, ale
  jakby to rzec... ;>

  Kołowe pole oswietlenia może i nie jest tragiczne, niemniej
podaję do wiadomości :)
  Może jakby to miała być "podstawowa" lampka, to trzeba by
zwiększyć opory przesuwania soczewki.

  Rzecz jasna nie jest to kategoria "jasno jak w dzień",
ale przy umiarkowanie wąskim kącie świecenia światło
lampki widać na tle oświetlenia światłami mijania
samochodów z tyłu (*na powierzchni drogi* widać,
że tak powiem: "w luksach, nie w kandelach" :D) - więc
IMVHO nie jest źle.
  Osobna sprawa, to zasilanie - IMO taka sama lampka
  z R6 byłaby praktyczniejsza jako "światło główne".
BTW: jakieś akumulatorki już masz czy doliczyłeś do
konieczności zakupu? (i jeszcze ładowarka która ich
nie będzie "dobijać")

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

  Wzajem, wzajem :D

- Gotfryd

Data: 2011-01-11 16:49:41
Autor: Ludek Vasta
On 11/01/2011 11:40, topek wrote:
[...]

Mam od wiosny to: http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=24

W sumie jestem zadowolony, używam trzy akumulatorki AAA eneloop, wytrzymają na 100% ponad godzinę, na 40% ok. 5 godzin, potem zacznie jasność spadać (chyba mam gdzieś filmik, jak latarka świeci na 100% na nowych akumulatorkach, więc mógłbym udostępnić). W dodatku mam przy sobie zapasowy zestaw. Karbowanie jest niestety wzdłużne, więc musiałem dokupić zacisk do węży ogrodowych, żeby mi się latarka nie ześlizgiwała: http://www.bricoman.pl/upload/products/art/zacisk-weza-207816.jpg

Wtedy do tej latarki otrzymałem gratis tylną lampkę na 2 AAA, więc też do tego kupiłem akumulatorki i teraz mam tylną lampkę włączoną non-stop na wycieczkach, wytrzyma 2-3 wycieczki w trybie wolnego migania. http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=59

Ludek

Data: 2011-01-11 20:18:40
Autor: Fabian
W dniu 11.01.2011 16:49, Ludek Vasta pisze:
Mam od wiosny to: http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=24

A jak się sprawuje zoom? Wysuwa się głowicę, czy obraca? Nie przestawia
się samoistnie?

Fabian.

Data: 2011-01-11 20:46:22
Autor: Ludek Vasta
On 11/01/2011 20:18, Fabian wrote:
[...]

Zoom jest głupi, push/pull, a nie gwint. Mam go wciśnięty na maksa, żeby mieć jak najszerszą wiązkę światła i w tej pozycji się trzyma.

Wklejam, co napisałem w maju do sprzedawcy:

***

Przydałby się jakiś milimetrowy garbek, wypust, krążek, jakieś
rozszerzenie na drugim końcu latarki (na odwrotnym końcu niż "żarówka"),
bo podczas naciskania przycisku lub zoomowania istnieje ryzyko, że
latarka wyśliźnie się z uchwytu. Może problemu by nie było, gdyby rowki
na korpusie lampki nie były wzdłużne, ale poprzeczne, tak samo rowki w
uchwycie na kierownicy powinny być poprzeczne. Spróbuję sam sobie usunąć
tę usterkę poprzez naklejenie lub nalutowanie czegoś.

[przypis 2011: rozwiązałem za pomocą zacisku na wąż ogrodowy]

Myślałem, że zoom jest na gwint, ale trzeba po prostu ciągnąć lub cisnąć
obiektyw (znowu ryzyko, że latarka wyśliźnie się z uchwytu). W skrajnych
pozycjach zoom za pierwszym razem nie trzyma, trzeba "doustawiać".
Wydaje mi się, że regulacja odległości soczewki na gwint byłaby z tego
punktu widzenia lepsza.

Smycz na rękę jest moim zdaniem zbyt długi (oczywiście sam mogę sobie
długość poprawić, piszę tylko moje wrażenia).

Ponieważ do latarki specjalnie kupiłem nowe akumulatorki AAA eneloop o
pojemności 800 mAh, to trochę eksperymentowałem. Do ładowania używam
znanej ładowarki BC700, która ładuje każdą komorę osobno, więc żadne
ogniwo nie jest niedoładowane ani przeładowane. Istnieją wprawdzie
pojemniejsze akumulatorki, ale akumulatorki marki eneloop w odróżnieniu
od reszty bardzo mało się samorozładowują, więc można je trzymać
naładowane przez kilka tygodni lub nawet miesięcy bez znaczącego spadku
ładunku.

W trybie 100% latarka świeciła tylko 1 godzinę, potem intensywność
światła szybko znacząco spadła. W specyfikacji jednak jest napisane, że
w trybie 100% powinna latarka świecić 4 godziny. Każdy akumulatorek ma
pojemność 800 mAh, więc zestaw 3 akumulatorków ma 2400 mAh. W
specyfikacji jest podany maksymalny pobór latarki 650 mAh, więc tu
wychodziłoby, że latarka powinna w trybie 100% świecić ok. 3,7 godz.
(czy rozumuję dobrze?). W trybie 40% latarka świeciła 5 godzin światłem
stałym, potem światło stało się słabsze. To wszystko było w
pomieszczeniu, więc w temperaturze pokojowej. W niższych temperaturach
na zewnątrz czasy świecenia byłyby prawdopodobnie krótsze.

Co jest przyczyną takiej dużej różnicy między deklarowanym czasem
świecenia (4 godziny w trybie 100%), a faktycznym czasem świecenia (1
godzina w trybie 100%)?

Jak już pisałem wcześniej, stroboskop mi się wydaje na rower zupełnie
niepotrzebny. Przepisy chyba nawet wręcz zakazują używania
migającego przedniego światła. Dużo przydatniejszy byłby moim zdaniem
tryb 70% mocy zamiast stroboskopu (szczególnie, że latarka w trybie 100%
wytrzyma tylko jedną godzinę), więc latarka miałaby tryby 40% - 70% - 100%.

Ludek

Data: 2011-01-11 20:51:18
Autor: Dominik Mirowski
Oswietlenie do miasta za 100zl
Fabian wyklepał(a) :

http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=24
A jak się sprawuje zoom? Wysuwa się głowicę, czy obraca? Nie
przestawia się samoistnie?

Wysuwany, głowica lata w te i wewte - zależnie od sztuki - można to "naprawić" wstawiając grubszy oring.
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-01-11 22:09:49
Autor: topek
Ludek Vasta <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

> lampka troche wytrzymyla (i mcoowania) wiec jakis firmowy produkt raczej.

Cos mnie tknelo po tym jak zobaczylem podany przez Ciebie link

Jakos dziwnie ta latarka neoluxu:
http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=20

przypomina ta z hongkongu:
http://cgi.ebay.de/240LM-CREE-Q5-LED-Taschenlampe-Flashlight-Tasche-Neu-/300505649184?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item45f7885020

Tyle ze 1/3 ceny z chin (juz z wysylka)
Czy sie myle?
Na oko wyglada identycznie...

Data: 2011-01-11 23:31:12
Autor: Dominik Mirowski
[...]

Czemu dziwnie ? Te lampki kosztują u chińczyka 5-6 dolarów i są produkowane w xxx wersjach... Neolux tylko je sprzedaje z zyskiem :).

--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-01-14 00:02:28
Autor: ToMasz
[...]

Dałbyś radę, podać linka do tej lampy - w sensie jak ją tanio kupić z
przesyłką do polski, ale w języku angielskim?

ToMasz

Data: 2011-01-14 10:20:40
Autor: topek
> [...]

Dałbyś radę, podać linka do tej lampy - w sensie jak ją tanio kupić z
przesyłką do polski, ale w języku angielskim?
Po prostu ja kup (kaufen). Masz konto na ebayu i paypal?
I tak po angielsku jest cala reszta (jak placisz paypalem).
A jak chcesz tresc przetlumaczyc to uzyj google translatora.

Data: 2011-01-14 21:45:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 14 Jan 2011, topek  wrote:

[...]

  Czekajcie no.
  Jak ktoś ma konto na eBayu, to przecież może wyszukiwać cały świat
po zalogowaniu z dowolnojęzycznej strony.
  Znaczy *interfejs* będzie w dowolnym języku stosowanym przez eBaya
(mam na myśłi owo "kaufen" :D), może sobie wziąć ebay.pl,
opis oczywiście będzie "oryginalny".

  Kolejność:
- zalogować się z eBay.pl czy tam eBay.uk czy co kto lubi
- w "szukaj" wrzucić pożądany przedmiot
(nie na odwrót! - niezalogowany *nie* ma dostępu "poza kraj"!)

I tak po angielsku jest cala reszta (jak placisz paypalem).

  paypal.pl ma angielski opis? :O

  Przyznaję, że jako iż czytać umiem, to nigdy nie zwróciłem uwagi,
ale jakoś tak odniosłem wrażenie że "umie" też po polsku.
  Ba, jak wczoraj płaciłem to cała "tabelka" zdawała mi się
po polsku.
  Może ktoś skomentować?

A jak chcesz tresc przetlumaczyc to uzyj google translatora.

  A nie nie.
  To jest porada na chandrę ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-14 23:07:11
Autor: Michoo
[...]

zmieniamy w pasku adresu de na pl i naciskamy enter
koniec ;)

Data: 2011-01-18 02:12:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 14 Jan 2011, Michoo wrote:

Kolejność:
zmieniamy w pasku adresu de na pl i naciskamy enter
koniec ;)

  Najwyraźniej racja :)
(znaczy moja poprzednia uwaga dotyczy *tylko* wyszukiwania)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-16 11:12:36
Autor: Coaster
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

[...]

Wygodniej (zamiast biegac po kilku witrynach) jest skorzystac z:
http://global.ebay.com/
Wybrac mozna 'dowolny' jezyk i 'widzi sie wszystkie przedmioty sprzedawcow sprzedajacych 'worldwide'.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2011-01-18 02:10:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 16 Jan 2011, Coaster wrote:

Wygodniej (zamiast biegac po kilku witrynach) jest skorzystac z:
http://global.ebay.com/
Wybrac mozna 'dowolny' jezyk i 'widzi sie wszystkie przedmioty sprzedawcow sprzedajacych 'worldwide'.

  Nie wiem czy zwróciłeś uwagę co pisałem: *po zalogowaniu* tak działa
*każda* strona "krajowa"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-14 13:48:51
Autor: Ludek Vasta
On 11/01/2011 16:49, Ludek Vasta wrote:
[...]

Zrobiłem wczoraj dwa filmiki na 6 miesięcy używanych akumulatorkach eneloop świeżo naładowanych. Widać, że lampka na 100% trzyma się ok. 70 minut, potem światło zaczyna spadać.

szeroki zoom: http://www.youtube.com/watch?v=m1xEpVCelqM
średni zoom: http://www.youtube.com/watch?v=NfrNG31AmPc

Ludek

Data: 2011-01-15 10:05:26
Autor: Ludek Vasta
On 14/01/2011 13:48, Ludek Vasta wrote:
Zrobiłem wczoraj dwa filmiki na 6 miesięcy używanych akumulatorkach
eneloop świeżo naładowanych. Widać, że lampka na 100% trzyma się ok. 70
minut, potem światło zaczyna spadać.

Zrobiłem jeszcze jeden filmik, lampka na 40% mocy wytrzymuje 6 godzin:
http://www.youtube.com/watch?v=LtR2p3Wj-Hc

Ludek

Data: 2011-01-13 10:18:27
Autor: Bartłomiej Zieliński
Użytkownik topek napisał:
Myslalem nad jakims halogenem bo dioda tania raczej mi drogi nei oswietli.

Używam zestawu Trelock LS335 (przód) i LS320 (tył), oba na LED-ach, w Decathlonie był za ok. 90 zł. Potrzebuje to-to 6 paluszków AAA (4+2), w zestawie jest 6 baterii. Na słabo oświetlonej ulicy, na suchym asfalcie, światło przedniej lampki jest widoczne, choć raczej pełni funkcję lampki pozycyjnej. Ponieważ ulice w mieście są zwykle oświetlone, wystarcza mi to.
Mocowanie jest dość proste, ale mimo że czasem jeżdżę po wertepach to wystarczające.

Data: 2011-02-08 10:55:43
Autor: #:-) gps
Oswietlenie do miasta za 100zl
Moje typy, które bardzo polecam:

*** na przód używam 2 szt. takiej (niestety kupowane, jak jeszcze kosztowały 60 zł):
http://allegro.pl/wyprzedaz-lampa-rowerowa-przednia-mactronic-dif-1w-i1434266489.html

w trybie światła stałego pracują dobrym światłem na jazdę po lesie ok. 10 godz. (4 x AAA akku z Lidla)
w trybie strobo, myślę, że ze 4-5 x tyle

*** na tył mam 1 szt.:
http://allegro.pl/lampka-smart-tyl-0-5-watt-3-led-red-318-okazja-i1444535951.html

jeżdżę tylko w trybie strobo i to jest niesamowita oczoje*ka! wręcz nie da się z tyłu za takim światłem jechać, tak wali po gałach i mam 100% pewność, że mnie kierowcy dostrzegą

alternatywą może być ta:
http://allegro.pl/super-mocna-lampa-tylna-0-5w-mactronic-bright-eye-i1440886667.html
znam ją tylko z opisów, ale powinna działać tak samo

#:-)
gps

Oswietlenie do miasta za 100zl