Oswietlenie do miasta za 100zl

Data: 2011-01-11 16:49:41
Autor: Ludek Vasta
Oswietlenie do miasta za 100zl
On 11/01/2011 11:40, topek wrote:
potrzebuje kupic jak najszybciej jakies oswietlenie (tyl + przod) do roweru.
Nie chce sie godzinami zastanawiac i porownywac ta zarowke/led z innymi.

Wymagania
Ma to choc troche oswietlac droge, wiec tanie slabe diody odpadaja.
Ma chodzic na plauszki (AA lub AAA) bo chce uzywac akumulatorkow.
Ma byc przyzwoicie wykonane. Nie jezdze w terenie ale przydaloby sie, zeby ta
lampka troche wytrzymyla (i mcoowania) wiec jakis firmowy produkt raczej.

Mam od wiosny to: http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=24

W sumie jestem zadowolony, używam trzy akumulatorki AAA eneloop, wytrzymają na 100% ponad godzinę, na 40% ok. 5 godzin, potem zacznie jasność spadać (chyba mam gdzieś filmik, jak latarka świeci na 100% na nowych akumulatorkach, więc mógłbym udostępnić). W dodatku mam przy sobie zapasowy zestaw. Karbowanie jest niestety wzdłużne, więc musiałem dokupić zacisk do węży ogrodowych, żeby mi się latarka nie ześlizgiwała: http://www.bricoman.pl/upload/products/art/zacisk-weza-207816.jpg

Wtedy do tej latarki otrzymałem gratis tylną lampkę na 2 AAA, więc też do tego kupiłem akumulatorki i teraz mam tylną lampkę włączoną non-stop na wycieczkach, wytrzyma 2-3 wycieczki w trybie wolnego migania. http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=59

Ludek

Data: 2011-01-11 20:18:40
Autor: Fabian
W dniu 11.01.2011 16:49, Ludek Vasta pisze:
Mam od wiosny to: http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=24

A jak się sprawuje zoom? Wysuwa się głowicę, czy obraca? Nie przestawia
się samoistnie?

Fabian.

Data: 2011-01-11 20:46:22
Autor: Ludek Vasta
On 11/01/2011 20:18, Fabian wrote:
[...]

Zoom jest głupi, push/pull, a nie gwint. Mam go wciśnięty na maksa, żeby mieć jak najszerszą wiązkę światła i w tej pozycji się trzyma.

Wklejam, co napisałem w maju do sprzedawcy:

***

Przydałby się jakiś milimetrowy garbek, wypust, krążek, jakieś
rozszerzenie na drugim końcu latarki (na odwrotnym końcu niż "żarówka"),
bo podczas naciskania przycisku lub zoomowania istnieje ryzyko, że
latarka wyśliźnie się z uchwytu. Może problemu by nie było, gdyby rowki
na korpusie lampki nie były wzdłużne, ale poprzeczne, tak samo rowki w
uchwycie na kierownicy powinny być poprzeczne. Spróbuję sam sobie usunąć
tę usterkę poprzez naklejenie lub nalutowanie czegoś.

[przypis 2011: rozwiązałem za pomocą zacisku na wąż ogrodowy]

Myślałem, że zoom jest na gwint, ale trzeba po prostu ciągnąć lub cisnąć
obiektyw (znowu ryzyko, że latarka wyśliźnie się z uchwytu). W skrajnych
pozycjach zoom za pierwszym razem nie trzyma, trzeba "doustawiać".
Wydaje mi się, że regulacja odległości soczewki na gwint byłaby z tego
punktu widzenia lepsza.

Smycz na rękę jest moim zdaniem zbyt długi (oczywiście sam mogę sobie
długość poprawić, piszę tylko moje wrażenia).

Ponieważ do latarki specjalnie kupiłem nowe akumulatorki AAA eneloop o
pojemności 800 mAh, to trochę eksperymentowałem. Do ładowania używam
znanej ładowarki BC700, która ładuje każdą komorę osobno, więc żadne
ogniwo nie jest niedoładowane ani przeładowane. Istnieją wprawdzie
pojemniejsze akumulatorki, ale akumulatorki marki eneloop w odróżnieniu
od reszty bardzo mało się samorozładowują, więc można je trzymać
naładowane przez kilka tygodni lub nawet miesięcy bez znaczącego spadku
ładunku.

W trybie 100% latarka świeciła tylko 1 godzinę, potem intensywność
światła szybko znacząco spadła. W specyfikacji jednak jest napisane, że
w trybie 100% powinna latarka świecić 4 godziny. Każdy akumulatorek ma
pojemność 800 mAh, więc zestaw 3 akumulatorków ma 2400 mAh. W
specyfikacji jest podany maksymalny pobór latarki 650 mAh, więc tu
wychodziłoby, że latarka powinna w trybie 100% świecić ok. 3,7 godz.
(czy rozumuję dobrze?). W trybie 40% latarka świeciła 5 godzin światłem
stałym, potem światło stało się słabsze. To wszystko było w
pomieszczeniu, więc w temperaturze pokojowej. W niższych temperaturach
na zewnątrz czasy świecenia byłyby prawdopodobnie krótsze.

Co jest przyczyną takiej dużej różnicy między deklarowanym czasem
świecenia (4 godziny w trybie 100%), a faktycznym czasem świecenia (1
godzina w trybie 100%)?

Jak już pisałem wcześniej, stroboskop mi się wydaje na rower zupełnie
niepotrzebny. Przepisy chyba nawet wręcz zakazują używania
migającego przedniego światła. Dużo przydatniejszy byłby moim zdaniem
tryb 70% mocy zamiast stroboskopu (szczególnie, że latarka w trybie 100%
wytrzyma tylko jedną godzinę), więc latarka miałaby tryby 40% - 70% - 100%.

Ludek

Data: 2011-01-11 20:51:18
Autor: Dominik Mirowski
Oswietlenie do miasta za 100zl
Fabian wyklepał(a) :

http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=24
A jak się sprawuje zoom? Wysuwa się głowicę, czy obraca? Nie
przestawia się samoistnie?

Wysuwany, głowica lata w te i wewte - zależnie od sztuki - można to "naprawić" wstawiając grubszy oring.
--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-01-11 22:09:49
Autor: topek
Ludek Vasta <qludek@XXXpoczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

> lampka troche wytrzymyla (i mcoowania) wiec jakis firmowy produkt raczej.

CUT

http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=59
Cos mnie tknelo po tym jak zobaczylem podany przez Ciebie link

Jakos dziwnie ta latarka neoluxu:
http://neolux.pl/index.php?products=product&prod_id=20

przypomina ta z hongkongu:
http://cgi.ebay.de/240LM-CREE-Q5-LED-Taschenlampe-Flashlight-Tasche-Neu-/300505649184?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item45f7885020

Tyle ze 1/3 ceny z chin (juz z wysylka)
Czy sie myle?
Na oko wyglada identycznie...

topek -> jak zawsze pozdrawiajacy

Data: 2011-01-11 23:31:12
Autor: Dominik Mirowski
Oswietlenie do miasta za 100zl
topek  wyklepał(a) :

[...]

Czemu dziwnie ? Te lampki kosztują u chińczyka 5-6 dolarów i są produkowane w xxx wersjach... Neolux tylko je sprzedaje z zyskiem :).

--
Dominik Mirowski
www.light-test.info

Data: 2011-01-14 00:02:28
Autor: ToMasz
[...]

Dałbyś radę, podać linka do tej lampy - w sensie jak ją tanio kupić z
przesyłką do polski, ale w języku angielskim?

ToMasz

Data: 2011-01-14 10:20:40
Autor: topek
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> napisał(a):

> [...]
Dałbyś radę, podać linka do tej lampy - w sensie jak ją tanio kupić z
przesyłką do polski, ale w języku angielskim?
Po prostu ja kup (kaufen). Masz konto na ebayu i paypal?
I tak po angielsku jest cala reszta (jak placisz paypalem).
A jak chcesz tresc przetlumaczyc to uzyj google translatora.

Data: 2011-01-14 21:45:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 14 Jan 2011, topek  wrote:

[...]

  Czekajcie no.
  Jak ktoś ma konto na eBayu, to przecież może wyszukiwać cały świat
po zalogowaniu z dowolnojęzycznej strony.
  Znaczy *interfejs* będzie w dowolnym języku stosowanym przez eBaya
(mam na myśłi owo "kaufen" :D), może sobie wziąć ebay.pl,
opis oczywiście będzie "oryginalny".

  Kolejność:
- zalogować się z eBay.pl czy tam eBay.uk czy co kto lubi
- w "szukaj" wrzucić pożądany przedmiot
(nie na odwrót! - niezalogowany *nie* ma dostępu "poza kraj"!)

I tak po angielsku jest cala reszta (jak placisz paypalem).

  paypal.pl ma angielski opis? :O

  Przyznaję, że jako iż czytać umiem, to nigdy nie zwróciłem uwagi,
ale jakoś tak odniosłem wrażenie że "umie" też po polsku.
  Ba, jak wczoraj płaciłem to cała "tabelka" zdawała mi się
po polsku.
  Może ktoś skomentować?

A jak chcesz tresc przetlumaczyc to uzyj google translatora.

  A nie nie.
  To jest porada na chandrę ;)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-14 23:07:11
Autor: Michoo
[...]

zmieniamy w pasku adresu de na pl i naciskamy enter
koniec ;)
- zalogować się z eBay.pl czy tam eBay.uk czy co kto lubi
- w "szukaj" wrzucić pożądany przedmiot
(nie na odwrót! - niezalogowany *nie* ma dostępu "poza kraj"!)

Michoo

Data: 2011-01-18 02:12:34
Autor: Gotfryd Smolik news
On Fri, 14 Jan 2011, Michoo wrote:

Kolejność:
zmieniamy w pasku adresu de na pl i naciskamy enter
koniec ;)

  Najwyraźniej racja :)
(znaczy moja poprzednia uwaga dotyczy *tylko* wyszukiwania)

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-16 11:12:36
Autor: Coaster
Gotfryd Smolik news wrote:
[...]

[...]

Wygodniej (zamiast biegac po kilku witrynach) jest skorzystac z:
http://global.ebay.com/
Wybrac mozna 'dowolny' jezyk i 'widzi sie wszystkie przedmioty sprzedawcow sprzedajacych 'worldwide'.

--
PoZdR
"A properly shaped leather saddle is an excellent choice

Data: 2011-01-18 02:10:29
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 16 Jan 2011, Coaster wrote:

Wygodniej (zamiast biegac po kilku witrynach) jest skorzystac z:
http://global.ebay.com/
Wybrac mozna 'dowolny' jezyk i 'widzi sie wszystkie przedmioty sprzedawcow sprzedajacych 'worldwide'.

  Nie wiem czy zwróciłeś uwagę co pisałem: *po zalogowaniu* tak działa
*każda* strona "krajowa"!

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-01-14 13:48:51
Autor: Ludek Vasta
On 11/01/2011 16:49, Ludek Vasta wrote:
[...]

Zrobiłem wczoraj dwa filmiki na 6 miesięcy używanych akumulatorkach eneloop świeżo naładowanych. Widać, że lampka na 100% trzyma się ok. 70 minut, potem światło zaczyna spadać.

szeroki zoom: http://www.youtube.com/watch?v=m1xEpVCelqM
średni zoom: http://www.youtube.com/watch?v=NfrNG31AmPc

Ludek

Data: 2011-01-15 10:05:26
Autor: Ludek Vasta
On 14/01/2011 13:48, Ludek Vasta wrote:
Zrobiłem wczoraj dwa filmiki na 6 miesięcy używanych akumulatorkach
eneloop świeżo naładowanych. Widać, że lampka na 100% trzyma się ok. 70
minut, potem światło zaczyna spadać.

Zrobiłem jeszcze jeden filmik, lampka na 40% mocy wytrzymuje 6 godzin:
http://www.youtube.com/watch?v=LtR2p3Wj-Hc

Ludek

Oswietlenie do miasta za 100zl