Oświetlenie godne uwagi

Data: 2009-10-27 08:55:54
Autor: PeJot
Oświetlenie godne uwagi
Czołem.

W necie jest multum projektów samoróbnego oświetlenia, ale nie bardzo mam czas na eksperymentowanie, poszukuję gotowego, wartego swoich pieniędzy produktu, który by sprawdził się w warunkach słabo oświetlonej szosy przez minimum 2 godziny. Warunek to zasilanie akumulatorowe AA ( R6 ), albo R14.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-27 09:03:15
Autor: raviz
Oświetlenie godne uwagi
PeJot wrote:
[...]

Ja zrezygnowalem z duzego zestawu dwoch halogenow Cateye'a na rzecz latarki Fenix L2D. Swieci rewelacyjnie, jest wytrzymala, wodoszczelna a przy tym jasnosc/dlugosc swiecenia sam regulujesz. Jest do niej dedykowany uchwyt rowerowy. Co do niego mam dwa zastrzezenia - kliki sa zbyt duze i brakuje czasem czegos po srodku i druga sprawa to brak mozliwosci szybkiego wypiecia.

Data: 2009-10-27 09:26:34
Autor: Dominik Mirowski
Oświetlenie godne uwagi
PeJot wyklepał(a) :

[...]

Sigma Pava
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-10-27 09:37:20
Autor: PeJot
Oświetlenie godne uwagi
Dominik Mirowski pisze:
PeJot wyklepał(a) :

[...]

Poniżej 100 złotych nic się nie znajdzie ? Nie mam ochoty na jazdę po ciemnym lesie.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-27 12:17:08
Autor: Świstak
Oświetlenie godne uwagi
PeJot wrote:
Sigma Pava

Poniżej 100 złotych nic się nie znajdzie ? Nie mam ochoty na jazdę po ciemnym lesie.

Chyba Sigma Smilux. Nie widziałem na żywo jak świeci, więc nie jestem
pewny.

Michał

Data: 2009-10-27 17:29:57
Autor: Ryszard Mikke
Oświetlenie godne uwagi
PeJot <PeJot@02.pl> napisał(a):
Dominik Mirowski pisze:
> PeJot wyklepał(a) :

Poniżej 100 złotych nic się nie znajdzie ? Nie mam ochoty na jazdę po ciemnym lesie.

Jak chcesz, żeby oświetlał, a nie tylko był dobrze widoczny, to nie.

Już Cateye 5xx są powyżej stówy, a oświetlają raczej od bidy. Albo
wąsko, albo słabo. Chińska czołówka za 15zł świeci porównywalnie (ale krócej).

rmikke

Data: 2009-10-27 19:46:05
Autor: PeJot
Oświetlenie godne uwagi
Ryszard Mikke pisze:

Poniżej 100 złotych nic się nie znajdzie ? Nie mam ochoty na jazdę po ciemnym lesie.

Jak chcesz, żeby oświetlał, a nie tylko był dobrze widoczny, to nie.

Cóż, droga zabawa. Ale chyba się zdecyduję na Sigmę Smilux, chociaż Pava   jest mocniejsza i wygląda solidniej.

Już Cateye 5xx są powyżej stówy, a oświetlają raczej od bidy. Albo
wąsko, albo słabo. Chińska czołówka za 15zł świeci porównywalnie (ale krócej).

Chyba porównywalnie słabo :)

Teraz już się nie dziwię że ludzie robią swoje projekty. Nie dało by się   wciągu 2 godzin czegoś prostego zmajstrować, typu gotowy reflektor, halogen 10-20 W, akumulator żelowy 12 V 5-10 Ah ? Nie mam czasu bawić się w diody, sterowanie i optykę.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-27 20:08:14
Autor: Ryszard Mikke
Oświetlenie godne uwagi
PeJot <PeJot@o2.pl> napisał(a):
Ryszard Mikke pisze:

> [...]

> Już Cateye 5xx są powyżej stówy, a oświetlają raczej od bidy. Albo
> wąsko, albo słabo. Chińska czołówka za 15zł świeci porównywalnie (ale krócej)
.

Chyba porównywalnie słabo :)

Nie jest tragicznie, bo mowa o chińskiej czołówce z dioda opisaną
jako Luxeon. Dominik swego czasu obejrzał fotke i stwierdził,
że z luxeonem to się nawet nie wąchało, ale faktem jest, że świeci
dość mocno, tylko prądu sporo żre. Cateye 510 już coś tam z mroku wyławia
i ten chiński Luxeon też.

[...]

To uśmiechnij się do kogoś, tu kilka osób takie lampki robi co jakiś czas.
Mocniak, OIDP, kilka zrobił i odstepował.

rmikke

Data: 2009-10-27 21:32:59
Autor: PeJot
Oświetlenie godne uwagi
Ryszard Mikke pisze:

[...]

Na razie urabiam domową księgową :)

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2009-10-27 21:43:20
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Oświetlenie godne uwagi

[...]

Oczywiście, że się da.
Ma coś takiego.
Mam do wyboru, żarówkę 10W lub 35W 30 stopni.
Niestety z rynku zniknęły żarówki halogenowe z kątem świecenia 10 stopni.

zyga
--
A fe, A psik, A ha

Data: 2009-10-28 12:12:18
Autor: Piotr Curious Gluszenia Slawinski
Oświetlenie godne uwagi
PeJot wrote:

[...]

dalo by sie, ale po co, jesli juz chcesz wozic zelowke to wystarczy
ceramiczny opornik ograniczajacy prad do led'a i i tak wydajnosc bedzie
porownywalna z halogenem. 'driver led' na allegro daje sporo tanich
driverkow - taki 70% to juz duzo lepiej niz opornik, i mozna go dokupic
pozniej .  optyki mozesz nie uzywac wcale, tylko kupic jakies tanie LED'y 60' - okolo
6 ledow 60lm 60'  (takie mozna kupic juz za okolo ~7-10 ziko, czyl ~70 ziko
komplet) daje juz dosc swiatla zeby nie przejmowac sie soczewkami , 3 to absolutne minimum (w tym roku
przejechalem z trzema tanimi luxeonami 100lm ~20km po ciemnym lesie -
pomimo ze bez soczewek nie widac wprawdzie na drodze 'smugi'
ale 'ksiezycowa poswiata' rozswietlala bez problemu las na jakies 30-50m) ,
 w miejskim 'skladaczku' mam tez jedna 60lm cree bez zadnej soczewki (slabo
to swieci ale i tak lepiej niz zaroweczka na dynamo, krawezniki widac ;) generalnie w 2h da sie cos takiego zlozyc :
 1x led 130lm - ~28pln (albo 3x60lm za 6.5pln sztuka)  + opornik (1pln) + zelowka 6V 4.5Ah (30pln) + dwa krokodylki zamiast wylacznika (1pln)= 60 ziko total, jeszcze potrzeba drobinicy :
'uchwyt do rur chromowanych' (2pln)  'krokiew prawa'  (2pln) ,
 ~3 laski kleju termicznego (3pln), dwie sruby z 'motylkami'  (grosze)
kilka m3 z nakretkami do przykrecenia diody do krokwi (grosze) ,
3m kabla (3pln), troche cyny (grosze)
11-15pln total .

75 ziko total, 130-180lm ...  voila ;) za 5 ziko mozna tez dostac potencjometr drutowy zeby regulowac prad/jasnosc
(i zywot baterii), ale imho to juz lepiej kupic driver, albo dolutowac
drugi opornik do baterii i podlaczac krokodylek albo bezposrednio do
baterii, albo przez niego (2 poziomy jasnosci)
dodatkowa 'latarka' led w breloczku do kluczy zeby w kompletnej ciemnosci
znalezc krokodylki - 2pln ;)

powodzenia

Data: 2009-10-28 09:11:21
Autor: Paweł Suwiński
Oświetlenie godne uwagi
Dnia wto, 27 paź 2009 tako rzecze Dominik Mirowski:

[...]

A  coś  o podobnej  mocy  jak  te Pava/  Smilux,  ale  co da  się  też
zastosować jako  czołówkę? Są  do tego jakieś  akcesoria umożliwiające
zastosowanie tego jak zwykłej czołówki na głowę?

Na allegro  coś co jednocześnie  jest do  roweru i na  głowę znalazłem
tutaj:

LAMPKA PRINCETON TEC EOS BIKE http://www.allegro.pl/item793504320.html

Dobre toto? --
Pozdrawiam
Paweł Suwiński

Data: 2009-10-28 09:39:46
Autor: Wojtek Paszkowski
Oświetlenie godne uwagi

"Paweł Suwiński" <dracono@wp.pl> wrote in message news:slrn.pl.hefv58.29j.draconogod.gdynia.mm.pl...

A  coś  o podobnej  mocy  jak  te Pava/  Smilux,  ale  co da  się  też
zastosować jako  czołówkę?

tu nie o moc chodzi (bo tej akurat Pava nie ma aż tak wielkiej), a raczej o specyficzną wiązkę, precyzyjnie skupiającą światło na drodze (co ma swoje zalety w ruchu ulicznym, ale też i wady - m.in. przy zastosowaniu jako czołówki do zastosowań ogólnych)

Są  do tego jakieś  akcesoria umożliwiające
zastosowanie tego jak zwykłej czołówki na głowę?

są, np. B&M ma w taką opaskę pod mocowanie lampki rowerowej (nie wszystkie lampki pewnie będą pasować). Dość droga, ale pewnie do dostania w Polsce via Unibike, a może rowerystylowe.pl (mi ostatnio błyskawicznie załatwili pierdułkę do dynama BuMMa, której nie mieli w ofercie).

pozdr

Data: 2009-10-27 17:54:33
Autor: pmolski
Oświetlenie godne uwagi
Witam,
On 27 Paź, 08:55, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:

[...]
Mam pytanie - czy takie zabawki nie nadaja sie na rower?
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.942
W polaczeniu z jakims uchwytem.

I z innej beczki - czy takie latarki sa wodoodporne? Czasami (z
dziwnych powodow) lubie sobie poswiecic w plytkiej wodzie.

pozdr
Piotr

Data: 2009-10-28 06:39:18
Autor: Dominik Mirowski
Oświetlenie godne uwagi
Użytkownik wyklepał(a) :

[...]

Na rower - niezbyt, wodoodporność... o ile nie jest zadeklarowana to nie występuje - a nawet w wypadku zadeklarowania lepiej sprawdzić uszczelnienia i to jak latarka została poskładana przed pierwszym użyciem :D
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-10-28 08:31:21
Autor: pmolski
Oświetlenie godne uwagi
On 28 Paź, 06:39, "Dominik Mirowski" <spam.t...@ipv4.pl> wrote:

Na rower - niezbyt, ...
Dlaczego? Serio pytam. Czym sie roznia od samorobek? W ksztalcie
podobne do slawnego Ravena ;)
pozdr
Piotr

Data: 2009-10-28 16:47:44
Autor: Dominik Mirowski
Oświetlenie godne uwagi
Użytkownik wyklepał(a) :

Na rower - niezbyt, ...
Dlaczego? Serio pytam. Czym sie roznia od samorobek? W ksztalcie
podobne do slawnego Ravena ;)

Dałeś linka do strony z latarkami na 1x i 2x AA :). Średnio się nadają na rower...
--
Dominik Mirowski
e-mail NA

Data: 2009-10-28 09:20:33
Autor: pmolski
Oświetlenie godne uwagi
On 28 Paź, 16:47, "Dominik Mirowski" <spam.t...@ipv4.pl> wrote:

Dałeś linka do strony z latarkami na 1x i 2x AA :). Średnio się nadają na
rower...
Srednio, bo? Domyslam sie, ze chodzi o czas swiecenia? Ilosc diod?
Ksztalt strumienia swiatla? Moc?
PeJot pytal sie wlasnie o AA lub R6, albo czegos nie rozumiem?
W tamtym sklepie sa tez latarki na aku 18650 - cokolwiek to znaczy,
wczoraj sie dowiedzialem ze sa takie ;)
http://www.dealextreme.com/products.dx/category.940
Mi tez przydaloby sie jakies fajne swiatlo, ale naprawde nie wiem
czego szukac.
pozdr
Piotr

Oświetlenie godne uwagi