Oświetlenie - jakie?

Data: 2011-09-08 22:33:44
Autor: nxs
Oświetlenie - jakie?
Już coraz wcześniej ciemno i muszę pomyśleć o oświetleniu swojego crossowego rowerka. Najlepsze byłoby dynamo w piaście, ale jakoś nie widzę przekładania szprych w przednim kole. żeby takie dynamo założyć. Może inne rozwiązanie? Lampki na baterie specjalnie mnie nie rajcują (nigdy nie wiadomo, kiedy przestaną działać :-)
Pozdrawiam.
nxs

Data: 2011-09-08 22:48:29
Autor: M@tej
Oświetlenie - jakie?
Dnia Thu, 8 Sep 2011 22:33:44 +0200, "nxs" <nxs@wp.pl> napisal(a):

[...]

Kupic drugie kolo juz z dynamem.

--
Maciej

Data: 2011-09-08 23:53:34
Autor: nxs
Oświetlenie - jakie?

Użytkownik "M@tej" <kolmatej_TOWYTNIJ_@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:gfai67hn67iuq56oskalsqt94fjfv29nmd4ax.com...
[...]

Hmh, nie pomyślałem o tym :-)
Tylko czy się da kupić oryginalne koło z dynamem do Herculesa Jump?
Pozdrawiam.
nxs

Data: 2011-09-09 09:12:34
Autor: Fabian
Oświetlenie - jakie?
On 08.09.2011 23:53, nxs wrote:
Hmh, nie pomyślałem o tym :-)
Tylko czy się da kupić oryginalne koło z dynamem do Herculesa Jump?

Oryginalne? To do Herculesa Jump były instalowane koła z dynamopiastą? Myślę, że wystarczy jakiekolwiek koło z piastą do roweru crossowego 28".

Fabian.

Data: 2011-09-09 19:55:50
Autor: nxs
Oświetlenie - jakie?

Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j4ce6p$r2e$1inews.gazeta.pl...

Oryginalne? To do Herculesa Jump były instalowane koła z dynamopiastą?

Patrz Hercules Jump Street. Rzecz w tym, że mój Jump jest czarny matowy i koła również są czarne. Nie chciałbym zmieniać kolorystyki roweru, gdyż bardząż mnie się podoba :-)

Data: 2011-09-09 20:16:10
Autor: Jan Srzednicki
Oświetlenie - jakie?
On 2011-09-09, nxs wrote:

[...]

Ale wiesz o tym, że można kupić czarną obręcz, szprychy i dynamopiastę i
zbudować na tym koło?

Anyway, ja od dawna jeżdżę z lampką Sigmy na akumulatorek, stosuję dwa
akumulatorki wymiennie (jeden naładowany jest zawsze w sakwie) i
zupełnie nie odczuwam jakiegokolwiek problemu z wyładowywaniem się
baterii.

Data: 2011-09-11 17:16:33
Autor: Ryszard Mikke
Oświetlenie - jakie?
On 2011-09-09, nxs wrote:

> Patrz Hercules Jump Street. Rzecz w tym, Ĺźe mĂłj Jump jest czarny matowy
> koła rĂłwnieĹź są czarne. Nie chciałbym zmieniać kolorystyki roweru, gdyĹ
ź > bardząż mnie się podoba :-) Ale wiesz o tym, Ĺźe moĹźna kupić czarną obręcz, szprychy i dynamopiastę i
[...]

Przejedz 80km przy -10*C, to odczujesz.

Dwa komplety poszly po 60km, potem musialem dokupic baterie na stacji benzynowej.

For the record:
OIDP wtedy jeszcze nie wiedzialem o istnieniu Eneloopow, a swiecilem Sigma PowerLED po przerobce przez Dominika, przez znakomita wiekszosc czasu w trybie Low.

--
rmikke

Data: 2011-09-09 23:28:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Oświetlenie - jakie?
nxs, Fri, 9 Sep 2011 19:55:50 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

[x] czarne obręcze
[x] czarne szprychy
[x] czarne nyple
[x] czarna piasta z prądnicą

Wszystko jest, w czym widzisz problem?

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-09-10 20:18:47
Autor: nxs
Oświetlenie - jakie?

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:slfs7t7l8tgk.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

Ok, ale chyba rzeczywiście przyglądnę się tym lampkom na baterie. Zawsze baterie - zapasówki mogę włożyć w rogi kierownicy ;-)
Pozdrawiam.
nxs

Data: 2011-09-11 17:19:39
Autor: Ryszard Mikke
Oświetlenie - jakie?
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
nxs, Fri, 9 Sep 2011 19:55:50 +0200, pl.rec.rowery: > Użytkownik "Fabian" <fabian1234567890@gazeta.pl> napisał w wiadomości > news:j4ce6p$r2e$1inews.gazeta.pl...

[x] czarne obręcze
[x] czarne szprychy
[x] czarne nyple
[x] czarna piasta z prądnicą

Wszystko jest, w czym widzisz problem?

Sprawdzic, jakie hamulce. Ale do hamulcow na obrecz i do tarcz, faktycznie powinno dac sie kupic czarna piaste z pradnica.

--
rmikke

Data: 2011-09-12 12:22:22
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Oświetlenie - jakie?
Ryszard Mikke, Sun, 11 Sep 2011 17:19:39 +0000 (UTC), pl.rec.rowery:
[...]

Do hamulców na obręcz pewnikiem jest jakaś czarna piasta (SRAM), do tarcz
bym musiał szukać, a jestem leniwy.

--
Pozdrowienia,

Data: 2011-09-11 17:25:54
Autor: Ryszard Mikke
Oświetlenie - jakie?
M@tej <kolmatej_TOWYTNIJ_@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

przekładania
>szprych w przednim kole. żeby takie dynamo założyć. Może inne rozwiązanie? Kupic drugie kolo juz z dynamem.

Moim zdaniem to zalezy, jak sie jezdzi.

Przy jezdzie calorocznej, rzeczywiscie jest sens inwestowac w dynamopiaste plus kolo do tego, choc ja wybralem inna droge (zainwestowalem w zimowy rower ;) m.in. dla krytych hamulcow i przerzutki).

Natomiast jesli sie nie przewiduje jazdy zima, ani w wiekszym deszczu, wystarczy porzadne dynamo butelkowe (Cyklotur lub Centrumrowerowe ma Busch und Mueller).

--
rmikke

Data: 2011-09-11 20:29:03
Autor: Roberto
Oświetlenie - jakie?

Przy jezdzie calorocznej, rzeczywiscie jest sens inwestowac w dynamopiaste

plus kolo do tego, choc ja wybralem inna droge (zainwestowalem w zimowy rower

;) m.in. dla krytych hamulcow i przerzutki).

Fakt. Rower zimowy znacznie się różni od letniego chociaż kryte hamulce i
przerzutka nie jest decydującym elementem.

 A wracając do tematu to właśnie oświetlenie jest potrzebne w sezonie
jesienno-zimowym bo w lecie ilość nocnych jazd jest minimalna.

Data: 2011-09-11 19:54:50
Autor: Ryszard Mikke
Oświetlenie - jakie?
Roberto <rostrowskiWYTNIJTO@interia.pl> napisał(a):

> [...]

Fakt. Rower zimowy znacznie się różni od letniego chociaż kryte hamulce i
przerzutka nie jest decydującym elementem.

Dlatego napisalem "m.in." :D

Do tego co powyzej jeszcze:
* kryty lancuch
* brak amora
* brak zatrzaskow (sa pedaly DH z pinami)
* dynamopiasta, ma sie rozumiec
* i odpowiednie opony, oczywiscie (Snow Study, choc dzis wybralbym Marathon Winter)

Wyszedl calkiem fajny czolg.

--
rmikke

--