Oświetlenie łazienki - lampy ze świetlówką GX53

Data: 2009-08-09 21:02:58
Autor: Irokez
Oświetlenie łazienki - lampy ze świetlówką GX53
Witam.

Jestem na etapie poszukiwań źródła światła do łazienki.
Sufit podwieszony i zamiast energożrących halogenów myślę nad oprawkami na jażeniówki GX53
Oczko wygląda jak halogenkowe, średnica około 9cm, w środku żarówka energooszczędna Megaman GX53 o mocy 9 czy 13W.

Łazienka mała, 150x230 i jak sobie da rade na przykład 4 takie punkciki?
Widział ktos to jak działa, ilość światła, barwa...?

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-08-09 22:00:12
Autor: Marek Dyjor
Irokez wrote:
[...]

jka lubisz takie gówniane światło to twoja sprawa, ja na takim syfoie zrobiłem osietlenie awaryjne.

Data: 2009-08-09 22:19:44
Autor: Irokez
Użytkownik "Marek Dyjor" <mdyjor@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:h5n9sm$3oh$1news.onet.pl...

[...]

Nie ma to jak wyczerpująca, merytoryczna odpowiedź.

--
Irokez

Data: 2009-08-09 23:06:28
Autor: Druid29

Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:h5nb10$6q2$1news.onet.pl...
[...]

Marek Dyjor ma rację - jesli chcesz mieć gówniane światło w którym wyglądasz jak na ciężkim kacu, to kupujesz świetlówki dziwnej firmy albo co gorsza diody LED.
Halogeny są oszczędniejsze od zwykłych żarówek o jakieś 30% (pomijam tu halogeny w klasie energochłonności C). Poza tym w łazience chyba nie przebywasz całymi godzinami, aby to miało znaczenie. Halogeny dają ukierunkowane światło o pełnym widmie. Jesli Twoja kobieta (lub Ty) układa sobie włosy w łazience, to na pewno doceni dobre światło nad głową, takie jak w salonie fryzjerskim. Dobre markowe halogeny mają trwalośc 4000 godzin, co w przypadku łazienki może oznaczać naprawde długie lata świecenia.
Na Twoją łazienkę 3,5 m2 zupełnie wystarczy 5 halogenów po 20W. świetlówki świecą światłem rozproszonym, więc nie da sie wprost przeliczać efektywności świetlnej. Jeśli koniecznie chcesz świetlówki, to łączna moc świetlówekwek 30 Wat powinna wystarczyć.
Te 5 halogenków miałem w łazience w bloku (3,5 m2). Teraz w podobnie małej łazience z domu zastosowałem 6 halogenków po 20 W i jest bardzo jasno. Jako energooszczedną fanaberię traktuję listwe diodową (o mocy 5W) na całej długości łazienki którą sobie właśnie dziś zamontowałem, a która daje wystarczająco dużo światła do umycia rąk lub skorzystania z wc aby nie zapalac halogenków na suficie.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2009-08-09 23:20:12
Autor: Irokez
Użytkownik "Druid29" <druid29SKASUJ@tlen.pl> napisał w wiadomości news:h5ndom$dh3$1news.onet.pl...

[...]

No to nie można było napisać że się nie nadaje?
Jak napisałem, nie wiem jak to świeci. Obecnie mam(miałem) na scianie coś ala plafon ale z 3-ma żarówkami żarowymi takimi z odbłyśnikiem lustrzanym na denku.
W pokoju mam żarówki elektrooszczene Osram z wyższej półki cenowej i światło dają bardzo jasne, rozproszone. Tanie marketówki przy nich to właśnie gówniane światło.
Szukam jakiegoś oświetlenia do łazienki i wpadło mi to w oko więc kulturalnie zapytałem, bo papier (strony www) przyjma wszystko gładko.
O diodach nawet nie myślę.

Alternatywa dla halogenków dlatego,  że światło rozproszone a nie wąskie snopy punktowe.
Jeszcze w grę ewentualnie wchodzi jakiś nowoczesny wyglądem plafon na sufit.
Ale jesli piszecie, że tylko punkciki halogenowe i nic więcej, to wsadze te 5-6 punkcików 20W.

Pozdrawiam.

--
Irokez

Data: 2009-08-10 00:18:45
Autor: Druid29

Użytkownik "Irokez" <henric8@op.pl> napisał w wiadomości news:h5neic$fci$1news.onet.pl...
[...]

Napisałem, że wolę halogenki bo sprawdziły się i odpowiadaja _moim_ oczekiwaniom. No ale ja poszedłem na całość i wziąłem najdroższe chyba niskonapięciowe halogeny na rynku - Osram Titan. Mają trwałość 4000 godzin (w mieszkaniu przez 7 latach żadna się nie przepaliła). Producent podaje kąt świecenia 60 stopni. Dają ukierunkowane światło, ale oświetlają też ściany. Realnie, granica światła i cienia to około 60 stopni od osi żarówki, czyli 120 stopni. Rozmieszczenie opraw starannie dobrałem, aby świeciły jak trzeba i ładnie wyglądały na suficie.
Przez jakiś czas miałem w tej malej łazience w domu zwykłą żarówkę 75 W dającą światło rozproszone we wszytkich kierunkach. Światła było tak mało, że wydawało się że wisiała żarówka 40W.
A wracając do Twojego pytania o lampy Megaman i mocowaniu GX53 - obawiam się, że przy tak wielkim kącie rozsyłu oświetlenie będzie mało plastyczne. Górna część łazienki będzie wyraźnie jaśniej oświetlona od podłogi. Światło będzie chyba podobne jak z plafonu. Możesz taż zainstalować oprawy do halogenów GU10 i na próbę wpiąć w nie świetlówki o takim samym mocowaniu GU10 (i dużym kącie rozsyłu) http://jakjasno.pl/category/Reflektorki_kompaktowe. Ciekawe, jaki jest rzeczywisty czas rozruchu tych świetlówek.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2009-08-09 23:35:31
Autor: lukas
Oświetlenie łazienki - lampy ze świetlów ką GX53
Dnia 09-08-2009 o 23:06:28 Druid29 <druid29SKASUJ@tlen.pl> napisał(a):

listwe diodową (o mocy 5W) na całej długości łazienki ktĂłrą sobie  właśnie dziś zamontowałem, a ktĂłra daje wystarczająco duĹźo światła do  umycia rąk lub skorzystania z wc aby nie zapalac halogenkĂłw na suficie.

może jakieś fotki gdzieś wrzucisz?

--
Pozdrawiam,
  lukas

Data: 2009-08-10 00:22:23
Autor: Druid29

Użytkownik "lukas" <lukasm6@wp.pl> napisał w wiadomości news:op.uyezlh1y6j1rgylaptop-adaml.chemd.amu.edu.pl...
[...]

Nie ma sprawy. W poniedziałek póżnym wieczorem najwcześniej, bo jeszcze mam z tym trochę roboty.

Pozdrawiam,
Druid29

Data: 2009-08-10 08:29:06
Autor: Marek Dyjor
Irokez wrote:
[...]

odpowiedź jest merytoryczna.

jarzeniówki to syf. Światło jest płaskie i mają denerwujący długi czas zapalania.

dodam ze halogeny na elektronicznym "trafo" chodzą bardzo długo bo mają stabilne zasilanie i miękki start.

Oświetlenie łazienki - lampy ze świetlówką GX53