Oświetlenie - na co się zdecydować?

Data: 2011-11-11 21:57:46
Autor: Tomasso
Oświetlenie - na co się zdecydować?
Muszę zmienić oświetlenie, bo mimo najszczerszych chęci P4 na 3xAAA rodem z DX (nominalne 100 lm) nie daje sobie razy z mgłą i "mokrą" ciemnością.

Nie chcę wydawać więcej niż 100 złotych, więc się zastanawiam, co dalej.

Czy np. kupić kolejne 3 lampki, np. takie:
http://www.dealextreme.com/p/k1-cree-q4-wc-3-mode-190lm-adjustable-focus-convex-lens-white-led-flashlight-3-x-aaa-105059
I jeździć z czterema na fajerze, włączając odpowiednią ich liczbę zależnie od potrzeb?

Wygląd mi nie przeszkadza, dynda mi, co ludzie powiedzą. Boję się jednak nieco ładowania 4x3=12 bakteryjek.

Czy też może jest jakieś inne, wygodniejsze a jednocześnie niedrogie rozwiązanie?

Data: 2011-11-11 22:47:41
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Oświetlenie - na co się zdecydować?
Tomasso, Fri, 11 Nov 2011 21:57:46 +0100, pl.rec.rowery:
Czy też może jest jakieś inne, wygodniejsze a jednocześnie niedrogie rozwiązanie?

Z czystej ciekawości: nie możesz kupić świecidła za około 30$ w DX? Biorąc
pod uwagę wygodę i zajebistość będzie około pińcet razy lepsze, będziesz
miał w cholerę mniej bakterii do ładowania, etc. --
Pozdrowienia,

Data: 2011-11-14 15:39:05
Autor: Tomasso
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" napisał:

Z czystej ciekawości: nie możesz kupić świecidła za około 30$ w DX? Biorąc
pod uwagę wygodę i zajebistość będzie około pińcet razy lepsze, będziesz
miał w cholerę mniej bakterii do ładowania, etc.

Może i mogę, ale nie wiem które. Moje świecidło za 11$ na mocnych bateriach daje radę, ale tylko jak jest sucho - mokre podłoże pochłania większość światła i ...upa.

Data: 2011-11-17 09:51:29
Autor: Tomasso
Oświetlenie - na co się zdecydować?
Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" :
..

Z czystej ciekawości: nie możesz kupić świecidła za około 30$ w DX?

Sprawdziłem - zajebiste świecidła z DX za około 30 papierów są na ogniwa inne niż AA i AAA, więc konieczny jest zakup ładowarki i ogniw, co z marszu podnosi koszt o drugie tyle.

Data: 2011-11-17 09:36:29
Autor: piecia aka dracorp

.

[...]

Zazwyczaj ładowarkę dorzucają do kompletu, po za tym ostatnio znalazłem coś takiego na 4xAA:
http://infobot.pl/r/22aF

Niestety jak już pisałem wcześniej, zasilanie jest osobno.

Tutaj: http://goo.gl/aSXe3 za 42$ masz teoretyczne 1200 lumenów. Ładowarka też jest, tylko przejściówkę musisz zakupić.

--
piecia aka dracorp

Data: 2011-11-12 01:49:42
Autor: krzysiek
Oświetlenie - na co się zdecydować?
Dnia Fri, 11 Nov 2011 21:57:46 +0100, Tomasso napisał(a):

MuszĂŞ zmieniĂŚ oÂświetlenie, bo mimo najszczerszych chĂŞci P4 na 3xAAA
rodem z DX (nominalne 100 lm) nie daje sobie razy z mg³¹ i "mokr¹"
ciemnoÂściÂą.

http://www.dealextreme.com/p/ultrafire-wf-501b-xm-lt6-5-mode-510-lumen-
memory-white-led-flashlight-with-strap-1-18650-55241

koniecznie nowa dioda XM-LT6 a nie inna.
Za resztę kasy kupisz 2 ogniwa 18650, uchwyt i ładowarkę.

mam kilka takich latarek - nie wiem, czy to jest faktycznie 500 lumenĂłw, ale jedno jest pewne -  wymiatają :)

--
krzysiek

Data: 2011-11-12 15:09:41
Autor: Milosz Klemens
Tomasso <t_dabrowski@USUN_TOpoczta.onet.pl> napisał(a):
Muszę zmienić oświetlenie, bo mimo najszczerszych chęci P4 na 3xAAA rodem z DX (nominalne 100 lm) nie daje sobie razy z mgłą i "mokrą" ciemnością.

Ja mam coś takiego:

http://allegro.pl/super-jasna-lampka-white-led-przod-kross-3-w-
i1927756437.html

Nie mogę narzekać, bo chociaż wizualnie lampka jest taka sobie, tak jak powinna spełnia swoją rolę. Wodoszczelna, względnie wytrzymała, metalowa obudowa i strumień światła na ok. 50-60 m. Raz zostawiłem ją włączoną na całą noc. Nad ranem jeszcze świeciła, chociaż był to już raczej dość "symboliczny" strumień światełka. Cena ok. 40 zł. Pomimo niewielkiego "feleru", jakim jest kiepskie zamocowanie (wymaga interwencji w postaci ściągaczy do przewodów) śmiało mogę ją polecić. Stosunek jakości do ceny jak najbardziej zachowany i raczej nie są to pieniądze wyrzucone w błoto (jak było w przypadku wczesnych, halogenowych lampek CatEye`a)

Pozdrawiam, M.

Data: 2011-11-12 17:22:45
Autor: AL
W dniu 2011-11-12 16:09, Milosz Klemens pisze:
[...]

A mozesz zdradzic co tam za dioda siedzi?
Czy producent podaje deklarowana wartosc w lumenach?

Na stronach Kross'a brak takiej lampki.

--
pozdr
Adam (AL)

Data: 2011-11-13 23:37:06
Autor: Marek Witbrot
W dniu 12.11.2011 17:22, AL pisze:

A mozesz zdradzic co tam za dioda siedzi?
Czy producent podaje deklarowana wartosc w lumenach?

Na stronach Kross'a brak takiej lampki.

To będzie zapewne podobna tandeta do mojej lampki Author za podobną cenę (moja kosztowała ok. 40 zł jakiś czas temu). Bardzo mało prądu bierze i coś tam świeci, ale do oświetlania drogi nie bardzo się nadaje. Raz z tym pojechałem do lasu w nocy na trasę, którą znam, jak własną kieszeń (powrót do domu trochę później, niż planowałem) i mimo trzymania lampki w dłoni (żeby móc się rozglądać) miałem problemy z odnalezieniem odpowiedniego skrętu w dość szeroką drogę.
Lampka (piszę o Authorze, ale pewnie ta z postu powyżej też) nadaje się do ruchu ulicznego jako pozycyjna i doświetlenie ok. 3 m przed kołem, ale za to bardzo mało prądu zużywa - moje 4xAAA zmieniam rzadziej, niż raz na rok.

--
Marek Witbrot

Data: 2011-11-14 09:24:25
Autor: XWindowsMen
Oświetlenie - na co się zdecydować?
[CIACH]

A latarki CREE w granicach 30-60 PLN z Allegro i piosenka o ich zastosowaniu w NYPD, SWAT, GROM i gdzie tam one jeszcze nie były?
Jakieś opinie?

Data: 2011-11-14 13:52:18
Autor: Ryszard Mikke
XWindowsMen <xwindowsUSUNTOCODUZEmen@gmail.com> napisał(a):
[CIACH]

A latarki CREE w granicach 30-60 PLN z Allegro i piosenka o ich zastosowaniu w NYPD, SWAT, GROM i gdzie tam one jeszcze nie były?
Jakieś opinie?

Loteria. Niektore nawet jasno swieca, tylko wtedy trzeba sie liczyc z tym, ze
robia to krotko...

--
rmikke

Data: 2011-11-14 13:50:44
Autor: Ryszard Mikke
[...]

Ale wiesz, ze w gestszej mgle im mocniejsze swiatelko, tym bardziej g.wno widzisz?

--
rmikke

Data: 2011-11-14 15:37:22
Autor: Tomasso
Użytkownik "Ryszard Mikke" napisał:

Ale wiesz, ze w gestszej mgle im mocniejsze swiatelko, tym bardziej g.wno widzisz?

Wiem, dlatego wracałem kiedyś maluchem ze Szczyrku na pozycyjnych.

Oświetlenie - na co się zdecydować?