Oświetlenie roweru - jakie?

Data: 2011-05-09 20:34:52
Autor: ToMasz
Oświetlenie roweru - jakie?
Lepsze jest
zasilanie bateryjne czy własśnie dynamowe?

wszystko zależy. JA wole mikroskopijne bateryjne, bo jest lekkie, małe a
po nocy jeżdżę tylko oświetlonymi drogami wiec lepszego nie trzeba ( mam
w zapasie chińską mocną lampe - używaną od świeta, jesienią właściwie)

dynamo w piaście jest "pińcet" razy lepsze od zwykłego dynama. zużywają
 sie normalnie łożyska na osi, a samo dynamo nie bardzo. jeśli chodzi o
stawiany przez koło opór, bez lamp jest taki sam jak zwykłego koła.
Nawet jak wiekszy to podobnego rzędu. znaczy ze koło rozpędzone ręką
kręci sie dziesiat sekund. dopiero po włączeniu lamp opór stawiany przez
koło rośnie. kręci sie parę sekund, kilka kilkanaście obrotów i staje.

PRądnica zwykła - kiszka. PRądnica w piaście - jak potrzebujesz - super.
diody na baterie - naj wszechstronniejsze. dla niedzielnych kierowców -
lampeczki, dla zawodowców - kosztowne szperacze
ToMasz

Data: 2011-05-09 12:08:49
Autor: tadek
Oświetlenie roweru - jakie?
On 9 Maj, 20:34, ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:
> [...]

diody na baterie - naj wszechstronniejsze. dla niedzielnych kierowców -
lampeczki, dla zawodowców - kosztowne szperacze

dynamo w piaście nawet jak nie jest włączone oświetlenie stawia opór.
Wynosi on od 0.5 W dla najlepszego i najdroższego SON do ok. 1 W dla
Shimano.

Data: 2011-05-09 21:22:43
Autor: nxs
Oświetlenie roweru - jakie?

Użytkownik "tadek" <tadeklodz@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:44d69b6e-3916-4fc5-b263-4dbf5145ed8dr20g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

W zasadzie to nie wiem po co mi to światło, chyba tylko dla bezpieczeństwa na ulicy.
Spodobało mi się to, że naciskam włącznik w lampce przedniej i mam bardzo dobre, mocne oświetlenie kiedy tylko chcę.
Ale tak po prawdzie, to raczej po nocy nie jeżdżę.
Czy lampki na baterie z diodami LED dobrze oświetlą drogę w nocy (gdybym musiał w nocu jechać?).
Pozdrawiam.

Data: 2011-05-10 08:33:54
Autor: Paweł Suwiński
Oświetlenie roweru - jakie?
Dnia pon, 09 maj 2011 tako rzecze nxs:

[...]

No to  jeszcze jest  opcja lampek  magnetycznych (magnes  na szprychy,
lampka do ramy). Nie trzeba się martwić o akumulatorki/ baterie zawsze
działa,  zawsze  jest dostępne,  a  stawia  mniejszy opór  niż  zwykłe
dynamo, a może i niż dynamo w piaście.

Podejrzałem takie  coś u  kumpla, który przywiózł  rower z  Danii, tam
chyba to musi być popularne (?). Znalazłem u nas na allegro (teraz nie
widzę).

Paweł Suwiński

Data: 2011-05-09 22:16:36
Autor: Dariusz K. Ładziak
Oświetlenie roweru - jakie?
Użytkownik ToMasz napisał:
PRądnica zwykła - kiszka.

Zwykłe dynamo dociskane z boku opony zużywa trzy waty na produkcję prądu, czwarty wat na grzanie swoich uzwojeń i rdzenia a kilkanaście watów na darcie gumy - główne straty występują na styku rolka - opona.

--
Darek

Data: 2011-05-09 22:51:34
Autor: Wojtek Paszkowski
Oświetlenie roweru - jakie?

"ToMasz" <twitek4@.gazeta.pl> wrote in message news:iq9c4d$365$1inews.gazeta.pl...

dynamo w piaście jest "pińcet" razy lepsze od zwykłego dynama.
PRądnica zwykła - kiszka

bez przesady. W rowerze miejsko-wiejskim na cieplejszą porę roku wymieniam dynamopiastę na butelczynę i gdyby nie mruczenie dynama i to, że w dłuższym deszczu trzeba zwiększyć docisk do opony, to bym zupełnie nie dostrzegał różnicy (a zdarza mi się i z butelczyną jeździć na światłach po parę godzin).

Używam głównie B&M w cenie tańszej dynamopiasty, ale mam też i świetnie sprawującą się Bastę kupioną za 20zł - podejrzewam, że negatywne skojarzenia z dynamami butelkowymi wiążą się z używaniem nietrwałej chińszczyzny (czy dawnych rometowskich prądnic) po 10zł.

Przy incydentalnym używaniu oświetlenia i "ciepłosezonowej" jeździe przyzwoite dynamo butelkowe wystarczy. Zwłaszcza jak się łoi długie dystanse, gdy opór nieobciążonej dynamopiasty jakieś tam wymierne negatywne efekty ma.

diody na baterie - naj wszechstronniejsze. dla niedzielnych kierowców -
lampeczki, dla zawodowców - kosztowne szperacze

baterie czy dynamo to tylko zasilanie - nic nie stoi na przeszkodzie, aby zasilać dynamem kosztownego szperacza, ot choćby to:

http://www.supernova-lights.com/en/products/e3_triple.html

czy znacznie mniej kosztowne trójdiodowe dynamowe wymiatacze samorobne, prezentowane na preclu lata świetlne temu

pozdr

Data: 2011-05-10 15:04:36
Autor: Bartłomiej Zieliński
Oświetlenie roweru - jakie?
Użytkownik Wojtek Paszkowski napisał:
podejrzewam, że negatywne skojarzenia z dynamami butelkowymi wiążą
się z używaniem nietrwałej chińszczyzny (czy dawnych rometowskich
prądnic) po 10zł.

I tu bym się nie zgodził - w starym rowerze miałem 2 dynama rometowskie,
z metalowymi kółkami napędowymi, mimo pełnoletności były całkowicie sprawne. W nowym rowerze (2,5 roku) dynamo zmieniałem już 2 razy...

Oświetlenie roweru - jakie?