Oszczędności ;) OT

Data: 2016-01-28 18:06:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oszczędności ;) OT
Pasty termoprzewodzące -- Czy warto oszczędzać?

   http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/Pasty_termoprzewodzace_-_Czy_warto_oszczedzac.-3483.html

Na elektronice nikt nie odpowiedział, więc może ktoś tutaj odpowie...

   "Eneuel Leszek Ciszewski" n87ugn$mkr$1@node2.news.atman.pl

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-28 21:06:54
Autor: Irokez
Oszczędności ;) OT
Pasty termoprzewodzące -- Czy warto oszczędzać?

http://www.benchmark.pl/mini-recenzje/Pasty_termoprzewodzace_-_Czy_warto_oszczedzac.-3483.html

Na elektronice nikt nie odpowiedział, więc może ktoś tutaj odpowie...

Ale o co pytasz?
Elektronika? - masz wyczynowe tranzystory z na styk liczonym chłodzeniem to możesz się bawić w Arctic Cooling MX-2 do nich.
Jak nie to do tego jest właśnie pasta silikonowa typu H.
I mi to ryba czy smaruję ją tranzystorki we wzmacniaczu za 100zł czy stopnie mocy serwopacka Yaskawa za grube xxkE.
A ogólnie - stosujesz to, co Ci w projekcie wyszło z liczenia rezystancji cieplnej Rht aby nie przekroczyć Tj.

A jak procesorek Intel/AMD maleńki czy też nVidia/AMD graficzny to wyboru już nie masz za dużego, bo tu duże moce na cm2 są przekazywane i zostały opracowane do tego odpowiednie pasty. Pasta H na takiego Core i7 to zdecydowanie zły pomysł.

I tyle.

--
Irokez

Data: 2016-01-29 23:20:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oszczędności ;) OT

"Irokez" 56aa74d5$0$686$65785112@news.neostrada.pl

Na elektronice nikt nie odpowiedział, więc może ktoś tutaj odpowie...

Ale o co pytasz?

O pastę silikonową, czy coś w tym rodzaju.

Elektronika? - masz wyczynowe tranzystory z na styk liczonym
chłodzeniem to możesz się bawić w Arctic Cooling MX-2 do nich.

Nie mam. Złożyłem wszystko bez smarowania i jest cool. ;)
(zostawiłem starą pastę, która jest chyba nieco stwardniała)
Ale wiem, że trzeba smarować. Nie wiem czym, więc pytam.

Jak nie to do tego jest właśnie pasta silikonowa typu H.

I takiej mam szukać?

I mi to ryba czy smaruję ją tranzystorki we wzmacniaczu
za 100zł czy stopnie mocy serwopacka Yaskawa za grube xxkE.

Kiloeuro?

A ogólnie - stosujesz to, co Ci w projekcie wyszło z liczenia
rezystancji cieplnej Rht aby nie przekroczyć Tj.

To siedmioletni laptop. (używam go siedem i pół roku)

    Wymontowałem układ chłodzenia z laptopa -- w celu wyczyszczenia z kurzu.
    Złożyłem wszystko, ale chętnie bym posmarował to i owo pastą silikonową
    czy podobną, dobrze/skutecznie przewodzącą ciepło.

    CPU nie przegrzewa się. Stale monitoruję tempriczer CPU od czasu zmontowania.
    Mam w swym CPU 4 termometry i takie wyniki:
    64°C -- krytyczna 120°C; 63°C -- krytyczna 96°C;
    57°C -- krytyczna 100°C; 59°C -- krytyczna 100°C

    innym razem:

    60°C -- krytyczna 120°C; 60°C -- krytyczna 96°C;
    52°C -- krytyczna 100°C; 52°C -- krytyczna 100°C

    bądź:

    56°C -- krytyczna 120°C; 57°C -- krytyczna 96°C;
    50°C -- krytyczna 100°C; 52°C -- krytyczna 100°C

    ale czasami bywa nieco więcej.

    Laptop (Fujitsu-Siemens) kupiłem jako nieco nieświeży w połowie sierpnia
    2008 roku. Dwa rdzenie CPU T7300 2 GHz; 2 GiB RAM + 128 MiB RAM GPU Ati
    Radeon HD 2400. Klawiatura sypie się, obudowa pękła w kilku miejscach,
    monitor czasami ;) nie startuje, ale ogólnie jest niemal OK. Najgorszy
    jest włącznik całości a po nim prawy przycisk ,,myszy''.

    Mam zwykły modem z wyjściem telefonicznym RJ oraz WiFi b/g/a -- czyli
    2.4 GHz oraz 5 GHz i Ethernet 1000 Mb/s. (gigabit na sekundę)

    Akurat zawiasy są dobre. :)

Komputer nie przegrzewa się, ale też nie używam go pod ekstermanym obciążeniem.
Po czyszczeniu układu chłodzenia temperatura CPU jest mniejsza niż była przed
czyszczeniem, co czuć palcami -- nie są teraz parzone obudową, czy raczej
,,myszą''; ponadto ciszej pracuje wiatrak.

Ten układ chłodzenia to coś w rodzaju chłodnicy (tam zbiera się kurz)
przez którą przedmuchiwane jest powietrze pchane wiatrakiem, połączonej
grubymi przewodami miedzianymi z blachami (koloru szarego -- być może
aluminium) przykręconymi tak, że stykają się (jakby je dogniatają)
z trzema (chyba trzema) scalakami.

A jak procesorek Intel/AMD maleńki czy też nVidia/AMD graficzny
to wyboru już nie masz za dużego, bo tu duże moce na cm2 są przekazywane

Na oko każdy z trzech kontaktów ma po 1 cm kwadratowym.

i zostały opracowane do tego odpowiednie pasty. Pasta H na takiego
Core i7 to zdecydowanie zły pomysł.

Ale to nie i7, lecz T7300 czy jakoś podobnie. 2 rdzenie,
2 GHz, oddzielna, słaba grafika HD2400...

-=-

Jak zrozumiałem -- najtańsza pasta będzie tu dobra, skoro i bez smarowania
pracuje. A może mylę się? Może ta stara pasta (której nie usuwałem) dobrze
spełnia swe zadanie a jej wyczyszczenie/usunięcie i posmarowanie kontaktów
pastą nową, ale słabą da fatalne efekty?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-30 09:53:14
Autor: Irokez
Oszczędności ;) OT

[...]

Nie nadaje się tutaj pasta H. Potrzebna dobra pasta w stylu wspomnianego Arctic Cooling MX-2. Rozumiem że leży w piwnicy pełno pasty H i czemu by jej nie użyć.
Miałem kartę graficzną sypiącą błędami obrazu (po przegrzaniu się) więc zrobiłem sobie test puki żyła jeszcze z pastą H a potem MX-2. Niestety H nie nadaje się. Owszem coś tam poprawia ale różnica spora była.

Jak zostało trochę starej pasty to pod wpływem temperatury uplastyczniła się i pewnie trochę rozlazła.
Jak laptop ma dodatkową kartę graficzną Ati to tym bardziej wymienił bym pastę na świeżą na każdym z tych elementów. Wprawdzie TDP tego procesora ledwo 35W, ale laptop ma ciężkie warunki do odprowadzania ciepła.
Rozumiem że rozebrałeś bo czyściłeś z syfu wentylator - wywiew powietrza, gdzie najczęściej zbiera się "kołdra" kurzu. Stąd pytanie co z pastą. Mała tubka grosze kosztuje.

--
Irokez

Data: 2016-01-30 13:42:56
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oszczędności ;) OT

"Irokez" 56ac79ed$0$22825$65785112@news.neostrada.pl

Nie nadaje się tutaj pasta H. Potrzebna dobra pasta w stylu wspomnianego Arctic Cooling MX-2. Rozumiem że leży w piwnicy pełno pasty H i czemu by jej nie użyć.

Nie leży. Nie mam żadnej -- chcę kupić. [i posmarować -- toż o rentę
chorobową się_staram, ze szczególnym podkreśleniem ułożenia słowa
'się' względem słowa 'staram']

[...]

Zostało. Nie ruszałem tych resztek.
Może powinienem je poskrobać i przesunąć na chipy?
Może podgrzać i przesmarować na chipy?
Taka pasta nie starzeje się?

Jak laptop ma dodatkową kartę graficzną Ati to tym bardziej wymienił bym pastę na świeżą na każdym z tych elementów. Wprawdzie TDP tego procesora ledwo 35W, ale laptop ma ciężkie warunki do odprowadzania ciepła.

Bardzo ciężkie. Stoi zwykle na łóżku -- z zasłoniętymi wlotami powietrza
a czasami także z zasłoniętymi wylotem powietrza.
Ponadto można tu odkurzać kilka razy dziennie a i tak kurzu są całe masy.

Ale laptop padł akurat wtedy, gdy stał na stole i był dobrze chłodzony. :)

Natomiast bywało, że w wyniku przegrzania padał zasilacz laptopa.
Padał nietrwale -- stygł i uruchamiał się ponownie.

Rozumiem że rozebrałeś bo czyściłeś z syfu wentylator - wywiew powietrza,

Akurat wentylatora nie mogę oczyścić bez mocniejszego demontażu obudowy
laptopa. Odkręciłem 7 wkrętów (jedna z 8 ,,nóżek'' była odłamana, więc
nie musiałem wykręcać z niej wkrętu mocującego) i zdjąłem plastykową
pokrywkę, po czym wymontowałem chłodzenie, ale do wiatraka nie dostałem
się. Aby dostać się do wiatraka, musiałbym odkręcić kolejnych kilkanaście
(chyba 13, ale może więcej) wkrętów i mocniej zdemontować laptop.

gdzie najczęściej zbiera się "kołdra" kurzu. Stąd pytanie co z pastą. Mała tubka grosze kosztuje.

Bardzo często wentylator czyszczę odkurzaczem poprzez plastykową obudowę.
Blokuję go czymś (zwykle kartonowym paskiem) aby nie rozkręcał się do
makabrycznych szybkości gnany ssanym powietrzem (co i napięcie daje na
przewodach zasilających ów wentylator, i niszczy łożyska) po czym po
prostu wysysam co się da odkurzaczem poprzez plastyk z podłużnymi
otworami wentylacyjnymi -- ssąc na zmianę i od strony wlotu, i od
strony wylotu powietrza.

Ale tym razem szarpnąłem się i wymontowałem cały układ chłodzenia.
Prawie cały -- wentylatora nie dosięgnąłem.

Odkręciłem kilka (może 7) ponumerowanych :) wkrętów (,,wzbogaconych''
sprężynkami i czymś na kształt zawleczek zapobiegających wypadaniu
wkrętów) dociskających rozległe, płaskie (lekko profilowane) blachy
do chipów i wymontowałem chłodzenie złożone (jak już pisałem) z:

  () czegoś podobnego do chłodnicy samochodowej (masa równoległych
     blaszek, pomiędzy które wdmuchiwane jest chłodzące powietrze)

  () dwóch rozległych, płaskich, sztywnych (lekko profilowanych)
     blach (na oko aluminiowych) dociskanych wkrętami do 3 chipów

  () dwóch grubych (na oko miedzianych) przewodów cieplnych
     łączących te dwie blachy ze sobą i z chłodnicą.

Wymontowałem to, aby oczyścić chłodnicę, w której spodziewałem się
dużych pokładów kurzu. [i ze zwyczajnej ciekawości -- a nuż zdołam
to wszystko zmontować bez niszczenia laptopa...]

I chyba dobrze uczyniłem, bo wkręty były lekko poluzowane.
Blachy nadal były dociskane do chipów dzięki sprężynkom
zamontowanym wokoło wkrętów dociskających blachy.

Pasta wyglądała na nieplastyczną.
Odciśnięte były kwadraciki chipów w tej jakby lekko skostniałej masie.

Zmontowałem to i uruchomiłem laptop, uważnie przyglądając się temperaturom
chipów. Mam niestety tylko podgląd temperatur CPU. Do monitoringu używam
od lat programu Notebook Hardware Control: http://www.pbus-167.com

Wentylator pracuje teraz na mniejszych obrotach niż przed czyszczeniem
a laptop jest (na oko) zimniejszy -- zatem uważam czyszczenie za udane,
ale IMO warto posmarować. [stale czuję, ;) jak jakiś głos wewnętrzny
mówi do mnie: ,,posmaruj, skoro ubiegasz się o rentę chorobową'']

No ;) i chcę wiedzieć, czym i jak posmarować... :)

Laptop raczej nie uciągnie więcej niż 4 GiB RAMek, więc przyszłościowym nie
jest. Na razie ma 2 razy po 1 GiB. Zapotrzebowanie jest wielokrotnie większe.
Nie wiem dokładnie, jaką mam pamięć, ale DDR2, nie zaś DDR3.

Wstawienie większych kości zwiększa koszt laptopa zbyt mocno, uwzględniając
ceny nowych produktów oferujących i HDMI, USB3, eSATA, i jakieś inne ciekawostki...

Mam tu wolny slot mini PCI oraz druciki antenowe do UMTS i slot do SIMki...

  http://www.ebay.com/itm/Gobi1000-Dell-5600-Wireless-3G-EVDO-HSPA-WWAN-Module-Mini-PCI-Express-card-/171027256505?hash=item27d204d4b9:g:wBwAAOSwHPlWg4Wu
  Gobi1000 Dell 5600 Wireless 3G EVDO HSPA WWAN Module Mini PCI-Express card

Tu jest coś za dychę dolców. Trudno zgadnąć, czy pasuje. ;)

  http://www.ebay.com/itm/New-HP-Mini-1101-110-LC5730-PCI-e-3G-GSM-WCDMA-HSPA-WLAN-Card-571888-001-/121261201963?hash=item1c3bbb1a2b:g:4xMAAOxyVLNS4cTK
  New HP Mini 1101 110 LC5730 PCI-e 3G GSM WCDMA HSPA WLAN Card - 571888-001

5 dolców...

[...]

$4,58... <-- chyba najciekawsza, bo GPS raczej mi tu nie jest potrzebny

  http://www.ebay.com/itm/Ericsson-F5521GW-Mini-PCI-Express-Card-3G-GPS-HSPA-Mobile-WiFi-GPS-3G-/271864247415?hash=item3f4c5f3477:g:epUAAOSwEeFVTQP3
  Ericsson F5521GW Mini PCI Express Card 3G/GPS/HSPA+ Mobile WiFi GPS 3G

$7,5...

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-31 19:38:42
Autor: Irokez
Oszczędności ;) OT
[...]

Wysycha - starzeje się i spada jej przewodność cieplna.
Albo nie ruszasz i zostawiasz jak jest albo wymieniasz.
Jak ruszysz to będzie gorzej niż jest.

[...]

Jak masz jakiś sklep komputerowy obok to zapytaj o AAB Cooling TG3 na ten przykład. Niedrogie i dobre.

Tu masz testy różnych past:
http://overclock.pl/articles/show/id/461,32,17,testy
Od pasty H gorszy był tylko termopad. Kto wpadł na pomysł termopada 0,5mm na takim CPU?

Mam tu wolny slot mini PCI oraz druciki antenowe do UMTS i slot do SIMki...

Z tym to się najpierw dobrze zorientuj co możesz wsadzić, bo mi wsadzenie nawet dedykowanego modemu zgodnie z serwisówką nie pozwoliło uruchomić laptopa, bo... był przeznaczony do Della a nie do Lenovo jaki posiadam :) Natomiast BIOS'y przerabiane aby ominąć blokadę omijają tylko moduły WLAN a nie WWAN. Ominąłem problem zalepiając pewne styki, ale to działa tylko jak włączam laptopa. Przy restarcie, próbie uruchomienia z boot-menu (np z zewnętrznego napędu) już daje komunikat o niekompatybilnym module i proszę wyjąć.

--
Irokez

Data: 2016-01-31 20:15:19
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oszczędności ;) OT

"Irokez" 56ae54a2$0$701$65785112@news.neostrada.pl

Taka pasta nie starzeje się?

Wysycha - starzeje się i spada jej przewodność cieplna.
Albo nie ruszasz i zostawiasz jak jest albo wymieniasz.
Jak ruszysz to będzie gorzej niż jest.

No właśnie. Więc chyba kupię pastę i przesmaruję.

No ;) i chcę wiedzieć, czym i jak posmarować... :)

Jak masz jakiś sklep komputerowy obok

Nie mam, ale poszukam.

to zapytaj o AAB Cooling TG3 na ten przykład. Niedrogie i dobre.

Niedrogo -- ile?

Tu masz testy różnych past:
http://overclock.pl/articles/show/id/461,32,17,testy

Od 38 do 65 stopni.

H -- 57, AAB -- 52

Ale o tygodniu AAB daje 39.

Od pasty H gorszy był tylko termopad.
Kto wpadł na pomysł termopada 0,5mm na takim CPU?

Nie wiem. :)

[...]

Tego obawiam się.

posiadam :) Natomiast BIOS'y przerabiane aby ominąć blokadę
omijają tylko moduły WLAN a nie WWAN. Ominąłem problem
zalepiając pewne styki,

Aha... Wprawdzie karta kosztuje 5 dolców, ale trzeba bawić się z nią 5 tygodni. ;)

Pewnie jedynie można wstawić tam jakiś ,,dysk'', ale w jakim celu?

ale to działa tylko jak włączam laptopa. Przy restarcie,
próbie uruchomienia z boot-menu (np z zewnętrznego napędu)
już daje komunikat o niekompatybilnym module i proszę wyjąć.

Czyli raczej nie warto kombinować. :)
W razie czego trzeba po prostu ssać net z telefonu.
Kiedyś ten laptop był dla mnie prawie dobry -- ciemno świeci, więc
w słoneczny dzień na płazy raczej nic na nim nie widać, ale teraz
jest już dla mnie za ciężki dosłownie -- 3 kilogramy to zbyt wiele
jak dla mnie obecnie.

-=-

Będę szukał AAB Cooling TG3 -- **dzięki** za informacje. :)
Ile mogę za nią zapłacić? -- nie chcę przepłacać zbyt mocno.

Mam zeskrobać starą pastę i od razu smarować nową, czy jeszcze coś trzeba uczynić?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-01-31 20:56:36
Autor: Irokez
Oszczędności ;) OT

Czyli raczej nie warto kombinować. :)
W razie czego trzeba po prostu ssać net z telefonu.

Jak to nie jest IBM/Lenovo to być może zadziała. Dell nie przypominam sobie aby stosował takie haczyki. Wpisz model laptopa + WWAN w googlarkę i popatrz.

--
Irokez

Data: 2016-01-31 23:43:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oszczędności ;) OT

"Irokez" 56ae66e4$0$695$65785112@news.neostrada.pl

Czyli raczej nie warto kombinować. :)
W razie czego trzeba po prostu ssać net z telefonu.

Jak to nie jest IBM/Lenovo

To Fujitsu-Siemens, model Esprimo Mobile V5545.
Made in Germany -- chyba wszystkie elementy/komponenty from Porcelana. ;)

to być może zadziała. Dell nie przypominam sobie aby stosował takie haczyki. Wpisz model laptopa + WWAN w googlarkę

   http://support.ts.fujitsu.com/content/QuicksearchResult.asp?q=driver

i popatrz.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-01 23:09:28
Autor: Irokez
Oszczędności ;) OT

[...]

Fujitsu nie kojarzę aby stosował jakieś zabezpieczenia przed nie jego modułami.

--
Irokez

Data: 2016-02-02 14:42:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oszczędności ;) OT

"Irokez" 56afd798$0$687$65785112@news.neostrada.pl

To Fujitsu-Siemens, model Esprimo Mobile V5545.

Fujitsu nie kojarzę aby stosował jakieś zabezpieczenia przed nie jego modułami.

Czyli co/jak? -- zaryzykować te 5 dolców?
SIMek ci u mnie dostatek. ;)

Ciekawe, czy WiFi będzie mieć zawsze pierwszeństwo przed UMTS.
Pod palcami mam wyłącznik sprzętowy -- WiFi, BT, UMTS. Poletko
UMTS teraz nie jest aktywne. Ciekawe, jak będzie współpracowało
z nie swoją kartą. :)

I ciekawe, czy dałoby się jakiś telefon GSM pociągnąć na PeCecie z WXP. ;)
Niestety mikrofon jest nie w ekranie, lecz przy klawiaturze, czyli
niedaleko źródeł hałasu -- wiatraka, klawiatury i dysku.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-02 14:56:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oszczędności ;) OT

"Eneuel Leszek Ciszewski" n8qbv8$ljp$1@node2.news.atman.pl

I ciekawe, czy dałoby się jakiś telefon GSM pociągnąć na PeCecie z WXP. ;)
Niestety mikrofon jest nie w ekranie, lecz przy klawiaturze, czyli
niedaleko źródeł hałasu -- wiatraka, klawiatury i dysku.

Ale choć mogłoby odbierać SMSy z banku. ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-01 00:26:21
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oszczędności ;) OT

"Irokez" 56ae66e4$0$695$65785112@news.neostrada.pl

Dlaczego ten człowiek:

   https://youtu.be/_-k6PiTv0aQ?t=510

przykleja coś (termopad?) pomiędzy GPU i blachę?
Dlaczego nie może po prostu posmarować styku pastą?
Za duża odległość? -- chyba nie o to chodzi...

Może ja także nie mogę smarować, ale muszę dokupić coś jeszcze?

-=-

    http://www.komputronik.pl/product/234871/Elektronika/Cz%C4%99%C5%9Bci_PC/AAB_Cooling_Thermal_Grease_3_1g_.html?qrtc_slt=slt_product&qrtc_tpl=tpl_product&qrtc_typ=prd&qrtc_prd=109973&qrtc_pos=4&utm_source=quartic&utm_medium=slt_product&utm_campaign=tpl_product

To ta pasta?

TG1 jest znacznie tańsza niż TG3 -- może warto kupić tę tańszą?

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-01 23:06:52
Autor: Irokez
Oszczędności ;) OT

"Irokez" 56ae66e4$0$695$65785112@news.neostrada.pl

Dlaczego ten człowiek:

   https://youtu.be/_-k6PiTv0aQ?t=510

przykleja coś (termopad?) pomiędzy GPU i blachę?

To nie jest GPU tylko mostek południowy, wystarczy termopad bo moc wydzielana nie jest duża.

Dlaczego nie może po prostu posmarować styku pastą?
Za duża odległość? -- chyba nie o to chodzi...

Może tak być. U mnie w Lenovo B570 jest trochę ponad 1mm między blachą a mostkiem. po prostu CPU jest w podstawce, więc wyżej, a chińskie pajace nie potrafili dobrze wyprofilować heat-pipe aby blacha dotykała też mostka. Co ciekawe nie dali nic na tą przerwę i było powietrze. Sądzę więc że laptop uszkodził by się zaraz po gwarancji (ot takie planowane postarzanie). Na szczęście zachciało mi się zmiany procka na lepszy po roku.

TG1 jest znacznie tańsza niż TG3 -- może warto kupić tę tańszą?

Może ma więcej silikonu niż srebra?
Nie wiem, nie używałem.

--
Irokez

Data: 2016-02-02 15:58:46
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oszczędności ;) OT

"Irokez" 56afd6fc$0$687$65785112@news.neostrada.pl

   https://youtu.be/_-k6PiTv0aQ?t=510

przykleja coś (termopad?) pomiędzy GPU i blachę?

To nie jest GPU tylko mostek południowy,

Może ;) i tak.

wystarczy termopad bo moc wydzielana nie jest duża.

Ale muszę wówczas kupić i termopad i pastę.
Po co taka komplikacja?

Do tego akiś alkohol izopropylowy...

Dlaczego nie może po prostu posmarować styku pastą?
Za duża odległość? -- chyba nie o to chodzi...

Może tak być. U mnie w Lenovo B570 jest trochę ponad 1mm między blachą

I po co tak?

a mostkiem. po prostu CPU jest w podstawce,

Nie można było podwyższyć mostka? Albo blachę wyprofilować inaczej?

więc wyżej, a chińskie pajace nie potrafili dobrze wyprofilować heat-pipe

Jakoś inne rzeczy ,,profilują'' bezproblemowo.
Najszybsze koleje, lotniskowiec z wygiętym pokładem...
[zanieczyszczenie powietrza (czy środowiska w ogóle)
też ,,wyprofilowali'' na najwyższy, światowy poziom!]

   http://bi.gazeta.pl/im/5/10097/z10097205Q,Chinski-lotniskowiec-w-porcie-Dalian-- skad-wyruszy.jpg
   http://bi.gazeta.pl/im/d6/31/c5/z12923350Q,Chinski-lotniskowiec-Liaoning.jpg

Ciekawe, czy takie wygięcie coś daje przy stracie. ;)
[i co ściera...]

   http://i.wp.pl/a/f/jpeg/30249/lotniskowiec_chiny_ap_640_4.jpeg
   http://www.defence24.pl/62970,wiecej-danych-o-chinskich-lotniskowcach

Nawet napęd atomowy i katapulty elemagnetyczne...

[ech, ta cała chińszczyzna... nie to, co my, Europejczycy!...]

[...]

U mnie coś padło w czasie gwarancji. IMO notebook po prostu przegrzał się.
Podobny efekt (już nie pamiętam, jaki -- coś z wyświetlaniem) miałem tuż
po gwarancji, ale jakoś notebook wrócił do życia i jest OK.

Teraz trzeba pogrzebać w śmietniku i znaleźć klawisze do klawiatury.
O odpadło, więc je zastąpiłem jakąś nieużywaną pałą z bakslaszem. ;)

Dysk Seagate popsuł się -- być może od częstych niezapowiedzianych wyłączeń,
więc włożyłem identyczny z netbooka a tam powędrował dysk stąd, ale po
reanimacji softem Seagate.

Akumulatora starcza na parę minut -- może nawet ;) na 3...
Dobre i tyle.

Kiedyś myślałem o nowym, ale teraz (przy Windows 10 itp.) ochota odchodzi...

TG1 jest znacznie tańsza niż TG3 -- może warto kupić tę tańszą?

Może ma więcej silikonu niż srebra?

Ponoć TG3 nie ma metalu. Więc jak to jest?

Nie wiem, nie używałem.

Nie używałeś TG1 czy TG3? TG1 -- jak pojmuję.

-=-

Notebook nadal chodzi bez wymiany past.
Temperatura na CPU znośna -- do 70 stopni Celsjusza.
Chuch ;) gorący, do notebooka można dotykać gołymi palcami... ;)

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-02 18:27:33
Autor: Irokez
Oszczędności ;) OT

Ale muszę wówczas kupić i termopad i pastę.
Po co taka komplikacja?

Nie musisz, termopad nie twardnieje.

Do tego akiś alkohol izopropylowy...

Dasz rady ręcznikiem papierowym i na koniec szmatką bawełnianą..

Kiedyś myślałem o nowym, ale teraz (przy Windows 10 itp.) ochota
odchodzi...

To kup z Windows 8.1 Jest jeszcze tego dużo.

Notebook nadal chodzi bez wymiany past.
Temperatura na CPU znośna -- do 70 stopni Celsjusza.
Chuch ;) gorący, do notebooka można dotykać gołymi palcami... ;)

Jak gorąco dmucha to dobrze, znaczy się dobrze ciepło odbiera.

--
Irokez

Data: 2016-02-02 18:40:08
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Oszczędności ;) OT

"Irokez" 56b0e703$0$22827$65785112@news.neostrada.pl

Nie musisz, termopad nie twardnieje.

To dobrze. :)

Do tego akiś alkohol izopropylowy...

Dasz rady ręcznikiem papierowym i na koniec szmatką bawełnianą..

To też dobrze -- nie chcę inwestować. ;)

Kiedyś myślałem o nowym, ale teraz (przy Windows 10 itp.) ochota odchodzi...

To kup z Windows 8.1 Jest jeszcze tego dużo.

Może zastanowię się, ale i tak potrzebne będą dodatkowe
gigabajty RAMek na sam system. I na HDD też trzeba będzie
zarezerwować ze 100 GB więcej na kilka partycji systemowych...

WXP SP2 można było upchnąć bezproblemowo na 1 GB -- po spakowaniu NTFS.
WME mieścił się na 1 GB bez pakowania a 128 MB RAMek oznaczało luz!.

[...]

No właśnie!!! To mnie pociesza!!! Ale w wolnej chwili
chcę skoczyć gdzieś, aby kupić gram TG3 -- i przesmarować.

Grafikę CSem obrabiam (ale bez wsparcia GPU -- bo wsparcie
to słabo działa; czasami wyskakują jakieś bzdury) i filmy na
jutubie oglądam... Notebook stale leży na wełnianym podkładzie. :)
Czasami lekko unoszę, podkładając coś pod spód...

Gdy chłodnica jest zapaćkana zbyt mocno -- komp potrafi zwiesić się. :)
Tak  kiedyś bywało. Teraz temperatury CPU pilnuje NHC, ale rzadko sygnalizuje
chęć wyłączenia. Ostrzeżenie w NHC nastawiłem na 77°C a wyłączenia na 95°C.

Obok NHC psem pilnującym jest coś w samym notebooku.

--
   .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
   .'O`-'     ., ; o.'    http://danutac.eu    '.O_'

Data: 2016-02-01 12:47:17
Autor: Diabełson
Oszczędności ;) OT
> [...]

   "Eneuel Leszek Ciszewski" n87ugn$mkr$1@node2.news.atman.pl

   > Na co mam zwrócić uwagę, gdzie kupić taką pastę -- i ile

Co to ma wspólnego z telefonami?
NTG

Oszczędności ;) OT