Oszczędzanie z kredytem i gotówką

Data: 2010-10-05 17:07:08
Autor: Darek
Oszczędzanie z kredytem i gotówką

Pytanie: kiedyś słyszałem będąc na jakimś spotkaniu u jakiegoś
doradcy, że nie opłaca się spłacać kredytu tylko te pieniądze
zainwestować. I w dłuższej perspektywie to ma się opłacić.

Tak, opłacać się to będzie .........doradcy

Darek

Data: 2010-10-05 08:13:37
Autor: mic49
On 5 Paź, 17:07, Darek <n...@podam.maila.pl> wrote:
> [...]
> zainwestować. I w dłuższej perspektywie to ma się opłacić.

Tak, opłacać się to będzie .........doradcy

Pamiętam, jak pokazywał wykredy, że przy jakiejś stopie zwrotu z
inwestycji - nie spłacanie kredytu ma się opłacać, mówił bodaj o 7
proc. Ja tutaj dałem 5, ponieważ takie są obecnie stawki.

Bardzo mnie to zaciekawiło, ponieważ nie jest wykluczone, że niebawem
będę musiał wziąć taki kredyt i za czas niedługi będę miał środki,
żeby go spłacić. I tak na podstawie wyliczonej raty kredytu dałem
przykład 1, czyli oszczędzanie - także na obecnym etapie mocno
teoretyczny, dałem kwotę raty + coś, co można przykładowo oszczędzić.

Michał

Data: 2010-10-05 17:24:10
Autor: Krzysztof

"mic49" <michalp@interia.pl> wrote in message news:7ca28bf1-b3e9-4fcb-9f47-9d753e063ec5e14g2000yqe.googlegroups.com...
> [...]

przykład 1, czyli oszczędzanie - także na obecnym etapie mocno
teoretyczny, dałem kwotę raty + coś, co można przykładowo oszczędzić.

Tak na logike musi byc tak, ze kredyt jest drozszy niz depozyt, czyli nie oplaca sie brac kredytu i wsadzac na depozyt.
Oczywiscie im bedziesz podejmowal wieksze ryzyko w inwestowaniu tym stopa zwrotu moze byc wyzsza i faktycznie nawet przewyzszyc obciazenia kredytowe.
Nie ma rozy bez kolcow i w okresie bessy mozesz sporo stracic a odsetki od kredytu trzeba placic niezaleznie od koniunktury na rynku. Musisz sam sobie odpowiedziec czy jestes tak dobrym graczem, ze zawsze zarobisz na splacany kredyt i jeszcze wyjdziesz na plus. Zycze powodzenia, ale wiekszosc przecietnych ludzi nie ma tyle szczescia i tak dobrego wyczucia rynku, zeby stosowac takie rozwiazania jak sugeruje ci doradca.

Oszczędzanie z kredytem i gotówką