Oszukańcze prowizje mBanku

Data: 2011-11-08 18:11:34
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
Oszukańcze prowizje mBanku
Witam,

4 września pobrano ode mnie 144zł prowizji za powiększenie limitu
kredytu. 1 października zostałem obciążony kolejną prowizją (180zł) za
przedłużenie kredytu na kolejny rok. Sęk w tym, że prowizja obejmuje
cały kredyt, w tym również 8 tysięcy, za które pobrano prowizję niecały
miesiąc wcześniej.

Nie uważam, za słuszne, abym po niecałym miesiącu miał ponownie płacić
prowizję za przedłużenie kredytu na kolejny rok. Przecież gdybym
poczekał miesiąc z podwyższaniem kredytu i powiększył limit 2
października, tak wysoka prowizja nie została by pobrana. Ponieważ nie
przypuszczałem, że zostanę podwójnie obciążony, podniosłem limit nieco
wcześniej i w efekcie, niecały miesiąc korzystania z kredytu kosztował
mnie podwójną prowizję.

mBank odpowiada, że to zgodne z ich taryfą, ale czy na pewno taka taryfa
jest zgodna z prawem? Zapłaciłem 144zł prowizji za miesiąc. A jakbym
zwiększył limit 29 września, to bym zapłacił 144zł za 1 dzień kredytu.

Czy jest jakaś szansa wywalczyć zwrot takiej nieuczciwej prowizji?

--
 PAÅš

Data: 2011-11-08 18:20:12
Autor: MarekZ
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9bns7$6hm$1@news.onet.pl...

Czy jest jakaś szansa wywalczyć zwrot takiej nieuczciwej prowizji?

Nie ma takiej realnej szansy. Takie ustawienie prowizji jest jak najbardziej poprawne. Owszem, w przypadku klienta o skrajnie niskiej inteligencji jest możliwe zapłacenie pełnej prowizji za 1 dzień funkcjonowania linii.

Data: 2011-11-08 19:46:56
Autor: Przemysław Adam Śmiejek
W dniu 08.11.2011 18:20, MarekZ pisze:
[...]

A co to ma wspólnego z inteligencją? Miałem Xzł kredytu, chciałem mieć
Yzł. Dlaczego cena kredytu zależy od tego, kiedy brałem kredyt na X? Wg
mojej inteligencji, prowizja za dodatkowe środki powinna być pobierana w
cyklu rocznym od momentu ich uzyskania.

To, że brałem pieniądze 4 września a nie 4 października podnosi prowizję
o 100%. Nie jest to działanie zgodne z inteligencją i twoje plumkanie
sobie możesz wsadzić w buty.

To, że potrzebuję środki 15 września, a nie 4 października nie powinno
wpływać na zwiększanie prowizji.

Data: 2011-11-08 13:37:47
Autor: witek
On 11/8/2011 12:46 PM, Przemysław Adam Śmiejek wrote:
[...]

to nie jest prowizja za doodatkowe srodki tylko za fakt ich przyznania.
zaplaciles za czynnosc.

Data: 2011-11-08 22:04:43
Autor: Rafał
W dniu 2011-11-08 20:37, witek pisze:
to nie jest prowizja za doodatkowe srodki tylko za fakt ich przyznania.
zaplaciles za czynnosc.

Tylko obciążanie opłatą za 1 miesiąc jest zwyczajnie przegięciem pały. Zapewne system tak jest skonstruowany, ale tak czy siak powinno to być inaczej rozwiązane.

--
Raf

Data: 2011-11-09 03:00:20
Autor: Borys Pogore³o
Oszukańcze prowizje mBanku
Dnia Tue, 08 Nov 2011 22:04:43 +0100, Rafa³ napisa³(a):

to nie jest prowizja za doodatkowe srodki tylko za fakt ich przyznania.
zaplaciles za czynnosc.

Tylko obci±¿anie op³at± za 1 miesi±c jest zwyczajnie przegiêciem pa³y. Zapewne system tak jest skonstruowany, ale tak czy siak powinno to byæ inaczej rozwi±zane.

 P³acisz za przed³u¿enie umowy kredytowej na kolejny rok, a nie za ca³kê po
czasie przyznanych ¶rodków. Mo¿na optymalizowaæ odsetki, mo¿na i op³aty.
Kto¶ tu zwyczajnie nie policzy³, co mu siê bardziej op³aca.

--
Borys Pogore³o
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2011-11-08 20:05:22
Autor: MarekZ
Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:j9btf1$pdh$1@news.onet.pl...

[...]

Z inteligencją ma to tyle wspólnego, że inteligencja powinna pomóc odróżnić prowizję od podwyższenia limitu kredytowego (co jest związane z aneksem do umowy), od prowizji związanej z przedłużeniem umowy o kolejny rok (zależnej od aktualnej wysokości limitu).

Wariant opisany powyżej odpowiadałby raczej sytuacji gdyby każda zmiana limitu wiązała się z podpisywaniem kolejnej umowy i funkcjonowała niezależnie od pozostałych umów (np. różne numery rachunków, konieczność ich odrębnego wypowiadania itd.).

Data: 2011-11-08 20:07:13
Autor: george

"Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> wrote in message news:j9btf1$pdh$1news.onet.pl...
[...]

Moim zdaniem to przegięcie i zgadzam sie z twoim zdaniem.
Gdyby to były dwie osobne instancje (kredyty) w systemie mbanku to pewnie drugie odnowienie i prowizja nastąpiłoby po roku od "zwiększenia" o kwotę Y-X.
Programiści poszli na skróty i tyle. Nikt niestety nie powiedział że takie "uproszczenia" bedą rozwiązywać fair wobec klientów. Jak widać ze "zwiększeniem" limitu należy w mbanku uważać. Dzieki za info.

george

Data: 2011-11-13 02:09:48
Autor: Feromon

Użytkownik "Przemysław Adam Śmiejek" <niechce@spamu.pl> napisał w wiadomości news:j9bns7$6hm$1news.onet.pl...

Czy jest jakaś szansa wywalczyć zwrot takiej nieuczciwej prowizji?

JakiÅ› rzecznik praw konsumenta?
A może czytać podpisywane umowy?

Feromon

Oszukańcze prowizje mBanku