Oszukano mi rodzica - SMSy premium

Data: 2009-09-18 14:17:31
Autor: Rafał
Oszukano mi rodzica - SMSy premium
Hej

Mam problem: oszukano mi rodzica :(
Naciagnieto go na wyslanie pieciu (!!!) smsow premium za 19 zl netto/sztuka  :/

Tata, na swoj nr telefonu otrzymal smsa o tresci:

"Wiadomosc z internetowej bramki sms od plusa. Od teraz rozmowy tansze o 25%.
Aby aktywowac promocje wysij wiadomosc o tresci Gokdmfxn na nr: 91977. Koszt
1.22 pln"

Oczywiscie to oszusto, nadawca nie jest plus (a internetowa bramka, wiec
wyslac mogl kazdy), zadnej "promocji" nie ma, a koszt smsa to 19 zl netto,
czyli 23,18 zł brutto.
Dzisiaj jak zobaczylem rachunek to mnie normalnie krew zalala - jak sie na cos
takiego  mozna nabrac :/ ehhhh

Co z tym teraz zrobic?

Pierwszy problem jest taki: Tata w tej chwili przebywa za granica, telefon
abonamentowy w plusie zarejestrowany jest na niego (ja mam upowaznienie do
wszystkich zmian itd).  W chwili wysylania tych smsow premium byl w Polsce (wiec nie sa to smsy
premium w roamingu).

Opcje dzialania wg mnie sa trzy:

1. Reklamacja u operatora (plus gsm) - tylko pytanie czy to cos da?

2. Reklamacja w firmie obslugujacej te smsy. Jak ustalilem nr 91977 nalezy do
firmy MNI Premium S.A.

3. Zawiadomienie do prokuratury - takie cos (wprowadzenie w blad w celu
uzyskania korzysci majatkowej) jest chyba karalne? Moze tutaj ktos mi pomoc? Czy ja, jako osoba trzecia w tej sprawie, moge ewentualnie takie zawiadomienie
zlozyc? Tata wraca do Polski dopiero za ok 2 miesiace :( A przy tego typu
oszustwie liczy sie chyba czas - im szybciej tym lepiej...

Prosze o jakies porady :)

Data: 2009-09-18 16:23:29
Autor: Liwiusz
Rafał pisze:

Mam problem: oszukano mi rodzica :(
Naciagnieto go na wyslanie pieciu (!!!) smsow premium za 19 zl netto/sztuka  :/

   Pytanie podstawowe - kto otrzymał korzyść za wysłanie tych smsów (oprócz operatora i firmy, która te smsy obsługuje)?

1. Reklamacja u operatora (plus gsm) - tylko pytanie czy to cos da?

   Nie sądzę, chyba że ich weźmiesz na litość, ale kwota za mała.

2. Reklamacja w firmie obslugujacej te smsy. Jak ustalilem nr 91977 nalezy do
firmy MNI Premium S.A.

   Też nie widzę podstaw.

[...]

   Jest w ogóle szansa, aby ustalić kto te smsy z bramki wysyłał?

--
Liwiusz

Data: 2009-09-18 07:35:21
Autor: BK
On 18 Wrz, 16:23, Liwiusz <lma...@bez.tego.poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
> oszustwie liczy sie chyba czas - im szybciej tym lepiej...

   Jest w ogóle szansa, aby ustalić kto te smsy z bramki wysyłał?

Jest.

Data: 2009-09-18 16:37:59
Autor: Liwiusz
BK pisze:
[...]

    Pod warunkiem, że nie zostały wysłane z jakiejś zapyziałej kawiarenki internetowej, albo jeśli internauta w jakiś inny sposób nie przygotował się dobrze z ukryciem swoich śladów.

   No i pytanie: kto miałby to zrobić. Czyli kto odniósł korzyść (i jaką) przez wysłanie tych SMSów na dany numer.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-18 16:42:00
Autor: Maciej Bebenek (news.onet.pl)
Liwiusz wrote:
BK pisze:
[...]

Czy na pewno musi być wiadomo, kto odniósł korzyść?

http://metin.frix.pl/post/57219

Proponuję zgłoszenie oszustwa na policji

M.

Data: 2009-09-18 16:45:38
Autor: Liwiusz
Maciej Bebenek (news.onet.pl) pisze:

  No i pytanie: kto miałby to zrobić. Czyli kto odniósł korzyść (i jaką) przez wysłanie tych SMSów na dany numer.

Czy na pewno musi być wiadomo, kto odniósł korzyść?

   IMHO jest to warunek konieczny, aby można było dochodzić zwrotu tej kwoty.

http://metin.frix.pl/post/57219

Proponuję zgłoszenie oszustwa na policji

  Popieram.

--
Liwiusz

Data: 2009-09-18 15:03:27
Autor: Rafał Markieiwcz
Liwiusz <lmalin@bez.tego.poczta.onet.pl> napisał(a):
> Czy na pewno musi być wiadomo, kto odniósł korzyść?

   IMHO jest to warunek konieczny, aby można było dochodzić zwrotu tej kwoty.

Tutaj na pewno operator obslugujacy ten nr premium przechowuje jakies logi? W
sensie wie na jakie konto zaliczono prowizje za smsa o tresci xyz

> Proponuję zgłoszenie oszustwa na policji

  Popieram.

A czy ja, jako osoba trzecia moge zlozyc takie zawiadomienie (telefon jest
zarejestrowany na tate, ktory jest za granica - wiec nie moze zlozyc takiego
zawiadomienia)?
Fizycznie tego telefonu z tym smsem (jest zachowany) tez nie jestem w tej
chwili w stanie pokazac.

Data: 2009-09-18 21:01:03
Autor: news-gazeta
Rafał pisze:
[...]

no ale czekaj, czyli 5 razy wysylal tego samego smsa?
Czy 5 razy dostawal takiego smsa z bramki i na kazdego odpowiedzial?
No i oczywscie na co liczyl? Na 125% zniżek??????

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-09-18 19:27:05
Autor: Rafał
news-gazeta <niusy@op.pl> napisał(a):
no ale czekaj, czyli 5 razy wysylal tego samego smsa?
Czy 5 razy dostawal takiego smsa z bramki i na kazdego odpowiedzial?
No i oczywscie na co liczyl? Na 125% zniżek??????

Z tego co mi tlumaczy, to jak wyslal tego smsa za pierwszym razem to nie
dostal zadnego potwierdzenia - wiec wyslal kolejny raz itd  :/
Szkoda gadac... :/ ehhh

Oszukano mi rodzica - SMSy premium