Oszukany przez naszego "kolegę" na allegro

Data: 2012-10-07 08:33:21
Autor: kace
Oszukany przez naszego "kolegę" na allegro
Witam, Parę dni temu zakupiłem na allegro suchy skafander, link do aukcji poniżej http://allegro.pl/suchy-skafander-scubapro-z-niemiec-i2673196511.html#tabsAnchor Po odebraniu przesyłki okazało się że suchy nie jest suchy bo ma złamany zamek, sparciałe, popękane manszety. Wczoraj w serwisie 330 bar dokonaliśmy testu szczelności; liczne nieszczelności na łączeniu kryzy szyjnej ze skafandrem, sparciałe , nieszczelne popękane manszety nadgarstkowe, złamany i nieszczelny zamek, oraz inne liczne mniejsze nieszczelności w skafandrze. To wg sprzędzionego jest "po przeglądach sprowadzony z Niemiec" Dla zainteresowanych do wglądu filmiki z testu szczelności i na piśmie ocena serwisanta. Skafander nadaje się na wytwornicę piany ale na pewno nie do nurkowania.. Co się zaś tyczy samego sprzedającego to jak udało mi się ustalić pochodzący z Inowrocławia jest związany z "Dive Evolution" Inowrocławskie Centrum Nurkowe. Na profilu FB delikfent figuruje na co 3 zdjęciu. Na pewno ten post trafi do Ciebie rodaku, koledzy będą z Ciebie dumni i poklepią cię po pleckach. W trakcie rozmowy tel zarzekał się że o złamanym zamku i rozdupczonych manszetach nic nie wie, że teraz musi pogadać ze swoim instruktorem który dokonywał oględzin przed sprzedażą... czyli zaczyna się pięknie, już facet coś kombinuje myślę sobie. Nie czekając na jego telefon z oficjalnym stanowiskiem wysyłam mu @ dla formalności; "Witam Panie S......., W nawiązaniu do naszej rozmowy telefonicznej, Tak jak mówiłem opis aukcji jest niezgodny ze stanem faktycznym skafandra: 1. Zamek gazoszczelny jest złamany 2. Manszety są sparciałe Proszę o zwrot pieniędzy na konto. Kiedy mogę się spodziewać przelewu? Z poważaniem, ...." Odpowiedz: "W odniesieniu do pańskiego maila informuję, że zgodnie z opisem, jest to sprzedaż prywatna bez wymiany i gwarancji, a co do zarzutów: 1. Zamek gazoszczelny jest złamany na końcówce, dlatego jest częściowo podklejony i uszczelniony,a jego otwieranie jest ograniczne tak, aby nie przeciekał, czyli kombinezon jest sprawny. 2. Manszety są sparciałe - są już roczne, co jest w opisie, ale nie ciekną. Ponadto nowy skafander tej klasy kosztuje od 4 do 6 tys złotych, za tego płacił pan 800zł, pan prosił o obniżenie ceny wystawonej na allegro, samemu sugerując że to jest skafander stary do przeglądu i naprawy. Koszt zamka oraz manszetów to ok 1000-1200 zł czyli i tak skafander po naprawie kosztuje 1/2 ceny nowego. W związku z powyższym nie ma podstaw do zwrotu pieniędzy. Z poważaniem...." "samemu sugerując że to jest skafander stary do przeglądu i naprawy" kłamstwo Ewidentny strzał w kolano, facet przyznaje się że wiedział o defektach, zataił to w opisie aukcji i teraz kombinuje jak nie oddać kasy. Na jego nieszczęście przepisy są bezwzględne 1. regulamin allegro punkt 7.7 zabrania takiego zapisu i uznaje go za bezskuteczny w sytuacji zatajenia i ukrywania wad produktu. Czyli po ludzku jeśli nie napisał w opisie aukcji "zamek klejony, złamany, manszety sparciałe popękane" wyłącznie jest bezskuteczne na defekty o których nie raczył mnie poinformować przed dokonaniem zakupu. 2. Zaszła również sytuacja, o której mowa w art. 558. par 2 k.c., mianowicie wyłączył bezskutecznie odpowiedzialności za wady zatajone w treści ogłoszenia. Cyt. "Wyłączenie lub ograniczenie odpowiedzialności z tytułu rękojmi jest bezskuteczne, jeżeli sprzedawca zataił podstępnie wadę przed kupującym. " Nie pozostaje mi nic innego jak wystąpić z pozwem cywilnym. Później cyki z komornikami itd. Spraw będzie się ciągnąć miesiącami zanim odzyskam kasę ale nie odpuszczę. Finał zapewne będzie taki że skafander za parę miesięcy znowu trafi na allegro, wiec uważajcie Koledzy na tego suchara i kolegę z Inowrocławia którego serdecznie pozdrawiam i szczerze podziwiam jego styl.

Oszukany przez naszego "kolegę" na allegro