Oszustki w białych czepkach.

Data: 2011-03-20 21:23:47
Autor: Przemysław W
Oszustki w białych czepkach.
 Przez cztery dni byłam wprowadzana w błąd - stwierdziła minister zdrowia Ewa Kopacz po zerwaniu rozmów z Ogólnopolskim Związkiem Zawodowym Pielęgniarek i Położnych. Jak podkreślała, przez ten czas myślała, że chodzi o wypracowanie takiego kompromisu, by pielęgniarki kontraktowe nie były zmuszane do pracy ponad miarę i zawierania kontraktów wbrew ich woli. Dziś usłyszała, że chodzi o całkowity zakaz takiej formy zatrudnienia. Zdaniem Kopacz nie jest to możliwe po wyroku Trybunału Konstytucyjnego z 2005 roku. Na takim samym stanowisku stoi Stowarzyszenie Pielęgniarek i Położnych Kontraktowych.
OZZPiP o tym, że rozmowy z MZ zakończyły się fiaskiem
Na specjalnie zwołanej konferencji prasowej Kopacz tłumaczyła, że obecnie na kontraktach, czyli umowach cywilno-prawnych, pracuje 5 tys. pielęgniarek. Proporcjonalnie jest ich mniej, niż w przypadku lekarzy zatrudnionych na kontraktach.

O czym były rozmowy?

Jak przypominała, możliwość zatrudniania na kontraktach istnieje od 1998 roku. Natomiast w 2005 roku Trybunał Konstytucyjny orzekł, że zakaz zatrudniania na takich zasadach lekarzy i pielęgniarek byłby sprzeczny z ustawa zasadniczą.

Jak mówiła minister, z jej punktu widzenia rozmowy z OZZPiP dotyczyły tego, jakie zastosować zabezpieczenia, by pielęgniarki nie były przymuszane do zawierania kontraktów i pracy w nadmiernym wymiarze godzin. - Sądziłam, że znalazłam zrozumienie u tych pań, aż do dzisiaj. Dzisiaj okazało się, że nie jest ważne, czy będą zabezpieczenia. Dzisiaj okazało się, że ważne jest, aby nie było możliwości zatrudniania na kontraktach - mówiła Kopacz.

      W sytuacji, kiedy nagle się okazało, że cztery dni to były rozmowy o niczym, a dzisiaj zaczynamy na nowo rozmowy - o tym, jak wbrew orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego nagle wprowadzić zakaz kontraktowania - to powiem państwu szczerze, że nie znalazłam słów
Ewa Kopacz, minister zdrowia
I dodała: - Przez cztery dni byłam upewniana, że panie nie są przeciwne kontraktom, że ważne jest to, abyśmy znaleźli zabezpieczenie dla tych pań, które są na kontraktach. I dzisiaj się dowiaduję, że te zabezpieczenia już nie są ważne - dzisiaj jest ważne, aby wyeliminować z wolnego rynku zatrudnienia taką formę, jaką jest umowa kontraktowa.

- W sytuacji, kiedy nagle się okazało, że cztery dni to były rozmowy o niczym, a dzisiaj zaczynamy na nowo rozmowy - o tym, jak wbrew orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego nagle wprowadzić zakaz kontraktowania - to powiem państwu szczerze, że nie znalazłam słów - oświadczyła Kopacz dziennikarzom.

Pielęgniarki z Kopacz

Podobne stanowisko do szefowej resortu zdrowia reprezentują pielęgniarki, które od lat pracują na kontraktach. W oświadczeniu przesłanym przez Stowarzyszenie Pielęgniarek i Położnych Kontraktowych do tvn24.pl jego przewodnicząca, Elżbieta Wrona, pisze, że obserwując relacje z rozmów "można odnieść błędne wrażenie, że kontrakty są czymś nowym, a jest to zdecydowanie nieprawda, ponieważ pielęgniarki i położne na kontraktach pracują już ponad dziesięć lat".

"W związku z powyższym twierdzenie, że ewentualna zgoda na kontrakty jest zagrożeniem dla pacjentów i wyrazem troski o pielęgniarki i położne jest zwyczajnym nadużyciem. Podkreślamy (z) całą mocą, że my pracujemy na kontraktach już ponad dziesięć lat i przez ten czas swoje obowiązki wykonujemy na najwyższym poziomie" - pisze SPiPK.

Mieć wybór

Stowarzyszenie podkreśla, że OZZPiP nie reprezentuje pielęgniarek zatrudnionych na kontrakcie. "Jako Stowarzyszenie nie mówimy, by wszystkie Pielęgniarki i Położne w kraju pracowały na kontraktach, ale uważamy, że każdy z nas powinien mieć wybór - pomiędzy pracą na etacie a kontraktem" - zaznaczają pielęgniarki i przypominają, że w tym tonie wypowiedział się Trybunał Konstytucyjny.

W piątek Sejm uchwalił ustawę o działalności leczniczej, która przewiduje możliwość zatrudniania pielęgniarek w szpitalach na podstawie kontraktów. Zdaniem pielęgniarek z OZZPiP kontrakty są dla nich niekorzystne, bo nie dają m.in. prawa do urlopu. Podkreślają także, że dyrektorzy szpitali, szukając oszczędności, wymuszają taką formę zatrudnienia

http://www.tvn24.pl/-1,1696468,0,1,czesc-pielegniarek-odcina-sie-od-protestu-kopacz-brak-mi-slow,wiadomosc.html

Przemek

--

"Lider PiS miewał kłopoty z ortografią. Gdy w 1980 roku złożył podanie o
"Uprzejmnie proszę o przyjęcie do pracy".

Data: 2011-03-21 08:54:28
Autor: Bogdan Idzikowski

Użytkownik "Przemysław W" <Brońmy RP przed pisem@...pl> napisał w wiadomości news:im5noj$fdf$1inews.gazeta.pl...
http://www.tvn24.pl/-1,1696468,0,1,czesc-pielegniarek-odcina-sie-od-protestu-kopacz-brak-mi-slow,wiadomosc.html

Przecież tu nie chodzi o pielęgniarki. Chodzi o posady związkowców. Brak etatów lub mniej etatów dla pielęgniarek - brak lub mniej ciepłych posadek dla związkowców.

Data: 2011-03-21 14:32:26
Autor: Hans Kloss
Teraz to pielęgniary oszustki
On 20 Mar, 21:23, Przemysław W <Bro my RP przed pisem@...pl> wrote:
[stek bredni]
..a jak "białe miasteczko" kaczorom zakładały i wdzierały się na chama
do kancelarii Premiera to były kochane, mądre uczciwe i cud miód. Oto
jak punkt widzenia zależy u platfonsa od punktu gdzie aktualnie
spoczywa jego tłusta dupa.

J-23

Data: 2011-03-22 11:23:46
Autor: Azxse

Użytkownik "Hans Kloss" <mrdevilyn@gmail.com> napisał w wiadomości news:5e92c4b7-7c4f-40ef-b924-27f1b1803debu3g2000vbe.googlegroups.com...
[...]

Jesteś łapserdaku! Pielegniarki koczujące pod pokojami sejmowymi to reprezentantki OPZZ, jesteś za tymi komuchami?

AAA

Data: 2011-03-22 11:39:39
Autor: Hans Kloss
Azxse <azxse@fristunit.uk> napisał(a):
 Pielegniarki koczujące pod pokojami sejmowymi to reprezentantki OPZZ, jesteś za tymi komuchami?
 Pielęgniarki koczujące gdziekolwiek to reprezentantki pielęgniarek, a w
jakiej przestępczej jaczejce są akurat zrzeszone to nie ma najmniejszego
znaczenia.
Ważne że jak koczują przeciw kaczorowi to są cacy a jak przeciw nam- to są be.
J-23

Data: 2011-03-22 07:46:33
Autor: zbig
On 22 Mar, 12:39, "Hans Kloss" <necr0c0w.SKA...@gazeta.pl> wrote:
Azxse <az...@fristunit.uk> napisał(a):

>  Pielegniarki koczujące pod pokojami sejmowymi to
> reprezentantki OPZZ, jesteś za tymi komuchami?

 Pielęgniarki koczujące gdziekolwiek to reprezentantki pielęgniarek,
Kolejny pożyteczny idiota. Panie przebrane za pielęgniarki  (piszę tak
bo od lat nie widziałem pielęgniarki w czepku!) reprezentują aparat
związkowy i promują same siebie przed startem do sejmu. Pytana o start
w wyborach Gardias kręciła jak Błaszczak.

Data: 2011-03-22 14:40:44
Autor: Axzse

Użytkownik "Hans Kloss" <necr0c0w.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:ima1pr$hb8$1inews.gazeta.pl...
[...]

Od kiedy to kilka napasionych, tłustych bab jest "reprezentantami" kogokolwiek?

AAA

Data: 2011-03-22 12:26:37
Autor: Przemysław W

Użytkownik "Azxse" <azxse@fristunit.uk> napisał w wiadomości news:4d8878a8$0$2503$65785112news.neostrada.pl...

[...]

Dla picowskiej hołoty jest bez różnicy za kim są, byleby przeciw PO. Bez zasad, bez rozumu.

Przemek

Data: 2011-03-22 12:54:13
Autor: u2
W dniu 2011-03-21 22:32, Hans Kloss pisze:
[...]

Pielęgniarki chcą standardów europejskich. A w Europie nie ma kontraktów
dla pielęgniarek. Są dla lekarzy ale to inna bajka.

--
"Dno intelektualne i moralne" Prof. Balcerowicz o obecnym rządzie PO-PSL.

Data: 2011-03-22 14:41:27
Autor: Axzse

Użytkownik "u2" <u_2@o2.pl> napisał w wiadomości news:4d888de7$0$2442$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Co ty kmieciu pierdolisz? Byłeś kiedykolwiek poza granice mazur?

AAA

Data: 2011-03-21 18:43:19
Autor: heÂŽsk
Oszustki w białych czepkach.
On Sun, 20 Mar 2011 21:23:47 +0100, Przemysław W <Brońmy RP przed
pisem@...pl> wrote:

[...]

 [...]

 przeciez wiadomo, ze za pielegniarkami stoi opzz.  przygotowania do wyborow pelnym gazem ;o)))

Data: 2011-03-21 21:22:01
Autor: Przemysław W

pisem@...pl> wrote:

[...]

A za pacjentami stoją pielęgniarki ;-))

Były wypowiedzi pielęgniarek na kontraktach, że nikt im nie każe pracować po 300 godzin. Wywalić z sejmu to całe towarzystwo, a jak się będą stawiać, to wywalić z roboty.

Przemek