Oszustwa na zużyciu paliwa

Data: 2013-11-02 08:17:35
Autor: Cavallino
Oszustwa na zużyciu paliwa
http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14880274,Palacy_problem___roznice_w_zuzyciu_paliwa.html?utm_source=facebook.com&utm_medium=SM&utm_campaign=FB_Komentarze

Artykuł głównie dla Budzika, twierdzącego że coś takiego nie istnieje - test rozbieżności między zużyciem paliwa podawanym przez producentów (wg normy NEDC), a zużyciem normalnym.
Wyniki to zazwyczaj ok. 30% więcej - to by potwierdzało to o czym mówiłem i co da się łatwo zaobserwować, jednocześnie pokazuje jak bardzo kłamią ci, którym auto niby pali tyle ile podaje producent.

A i tak widzę wzięli pod uwagę odnotowane zużycie minimalne z testów, sumaryczne jest jeszcze o 30% większe.
Czyli producenci zakłamują tak naprawdę o ponad 50%.

Data: 2013-11-02 10:00:02
Autor: Budzik
Oszustwa na zużyciu paliwa
Osobnik posiadający mail cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

[...]

Hmm, ze co?
Przeciez ja pisalem wyraźnie, ze producenci powinni podawać realne wartości a nie bzdurne jak obecnie!

Wyniki to zazwyczaj ok. 30% więcej - to by potwierdzało to o czym
mówiłem i co da się łatwo zaobserwować, jednocześnie pokazuje jak
bardzo kłamią ci, którym auto niby pali tyle ile podaje producent.

Hmm, ale tam jest tez napisane, ze w testach niezaleznych 80% wyników było ptowierdzonych pod warunkiem cytuje: "Za kierownicą siadają znakomici kierowcy, którzy jadą na wynik."

To co ja mam zrobić, ze mi auta mało palą?

A i tak widzę wzięli pod uwagę odnotowane zużycie minimalne z testów, sumaryczne jest jeszcze o 30% większe.
Czyli producenci zakłamują tak naprawdę o ponad 50%.
Ale czy Budzik twierdził coś innego? :)

--
Pozdrawia... Budzik
Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy potrafią zepsuć stalową kulę...

Data: 2013-11-02 11:09:13
Autor: Andrzej Lawa
Oszustwa na zużyciu paliwa
W dniu 02.11.2013 11:00, Budzik pisze:
[...]

Jeździć tak jak ten szurnięty zapierdalacz. Wtedy na pewno zużycie ci wzrośnie ;->

Data: 2013-11-03 14:47:23
Autor: Tomasz Pyra
Oszustwa na zużyciu paliwa
Dnia Sat, 2 Nov 2013 08:17:35 +0100, Cavallino napisał(a):

A i tak widzę wzięli pod uwagę odnotowane zużycie minimalne z testów, sumaryczne jest jeszcze o 30% większe.
Czyli producenci zakłamują tak naprawdę o ponad 50%.

Zużycie paliwa zależy chęci i umiejętności kierowcy :-)
Jeszcze nie jechałem samochodem w którym miałbym jakieś problemy z
osiągnięciem zużycia paliwa poniżej tego co deklaruje producent - i to
podczas normalnej jazdy w normalnych warunkach (a nie żadne testy).

Natomiast faktycznie przeciętni kierowcy mają z tym problemy, bo niestety
na kursach na PJ tego nie uczą.

Data: 2013-11-03 06:49:07
Autor: kogutek444
Oszustwa na zużyciu paliwa
W dniu niedziela, 3 listopada 2013 14:47:23 UTC+1 użytkownik Tomasz Pyra napisał:
> [...]

podczas normalnej jazdy w normalnych warunkach (a nie żadne testy).

Natomiast faktycznie przeciętni kierowcy mają z tym problemy, bo niestety

Dla mnie normalna jazda to 2 kilometry tam i 2 nazad, Zużycie paliwa dwa razy większe niż deklaruje producent.

Data: 2013-11-03 15:12:25
Autor: sqlwiel
Oszustwa na zużyciu paliwa
W dniu 2013-11-03 14:47, Tomasz Pyra pisze:

Natomiast faktycznie przeciętni kierowcy mają z tym problemy, bo niestety
na kursach na PJ tego nie uczą.

No coś w tym jest :)

Mam autko, które lubi sobie possać. Mam świadomość na co zużywa się energia (np. na rozpędzanie). No i np zwykła droga, pojazd daleko przede mną sygnalizuje skręt w lewo, zwalnia, po czym zatrzymuje się żeby przepuścić tych z przeciwka. Mam wstręt do użycia hamulca, bo tę zamienioną na ciepło energię za chwilę trzeba będzie odzyskać z drogiej benzyny. No i zaczyna się challenge :) Czy zdąży zjechać, zanim się do niego zbliżę? - Szacuję ruch z przeciwka. A może uda się przesmyknąć po jego prawej? (Zobaczę jak będę bliżej.) Jest fun. :)

--

Dziękuję. Pozdrawiam.   sqlwiel.

Data: 2013-11-03 15:32:39
Autor: Tomasz Pyra
Oszustwa na zużyciu paliwa
Dnia Sun, 03 Nov 2013 15:12:25 +0100, sqlwiel napisał(a):

Czy zdąży zjechać, zanim się do niego zbliżę? - Szacuję ruch z przeciwka. A może uda się przesmyknąć po jego prawej? (Zobaczę jak będę bliżej.) Jest fun. :)

Dużo daje jeszcze przejeżdżanie pełną prędkością w zakrętach ;)
No ale ogólnie płynna jazda i brak hamowania.

Jak mnie finanse przycisnęły, to się okazało że Vectra z 3.2 V6 może palić
10l, a Civic Type-R 7.5l, większość jazdy w mieście.
Tak patrząc na sprintmonitor.de - mniej więcej czołówka tamtejszych
użytkowników.

Rekordy z trasy też mam znacznie niższe niż to co deklaruje producent w
instrukcji.

Czyli dać się da - a więc producenci jednak nie kłamią, a norma jest ok.
To że zazwyczaj nie chce mi się tak jeździć i zużywam jednak więcej paliwa,
niewiele tu zmienia.

Data: 2013-11-03 16:09:51
Autor: J.F.
Oszustwa na zużyciu paliwa
Dnia Sun, 3 Nov 2013 15:32:39 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
[...]

Dawniej podawali zuzycie przy 90 i 120km/h. Nie wiem komu to
przeszkadzalo - tamto sie dalo zweryfikowac, obecne juz nie.

J.

Data: 2013-11-03 18:33:48
Autor: John Kołalsky
Oszustwa na zużyciu paliwa

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam>

[...]

I nie sądzisz, że norma konsumencka powinna zgadzać się z tym co zużywa samochód prowadzony przez przeciętnego kierowcę ?

Data: 2013-11-04 00:03:21
Autor: Andrzej Lawa
Oszustwa na zużyciu paliwa
W dniu 03.11.2013 18:33, John Kołalsky pisze:

I nie sądzisz, że norma konsumencka powinna zgadzać się z tym co zużywa
samochód prowadzony przez przeciętnego kierowcę ?

Mhm. Zwłaszcza jak np. przejeżdża pół kilometra zimą ruszając z piskiem opon ;->

Data: 2013-11-04 18:06:01
Autor: Tomasz Pyra
Oszustwa na zużyciu paliwa
Dnia Sun, 3 Nov 2013 18:33:48 +0100, John Kołalsky napisał(a):

[...]

Tzn. tak z samej góry, to uważam że żadna odgórna norma nie jest potrzebna
- ocena produktów to coś co odgórnie wychodzi tak źle, jak mało co. No ale to już osobny temat.

Wracając do Twojego pytania, przy założeniu że jednak koniecznie chcemy
taką normę mieć, to odpowiem pytaniem - a czy czas przyspieszenia do
100km/h, również powinien zgadzać się z czasem w którym osiąga tą prędkość
przeciętny kierowca?

Więc nie - to co podaje producent to powinno być minimum, jakie na
pomiarowej trasie osiąga kierowca testowy będący przedstawicielem
producenta, robiący co w jego mocy żeby pozostając w zgodzie z warunkami
testu osiągnąć jak najlepszy rezultat, wykorzystując wszelkie zalety
pojazdu i minimalizując jego wady.

Czyli powinien być to rezultat graniczny, osiągalny tylko w sytuacji kiedy
robi się wszystko tak jak należy, dokładnie tak samo jak podaje się
prędkość maksymalną, przyspieszenie czy pojemność bagażnika.

Natomiast jedyne o co powinna zadbać organizacja określająca normę, to o na
tyle kompletne odzwiercieglenie rzeczywistych warunków żeby nie dało się
robić samochodu pod test, oraz to żeby samochód testowy odpowiadał temu co
kupuje klient w sklepie.

Data: 2013-11-04 20:22:25
Autor: John Kołalsky
Oszustwa na zużyciu paliwa

[...]

Na forach motoryzacyjnych chyba udaje się, więc jeśli producentowi wychodzi zupełnie coś innego to oszukuje.

[...]

Ciężko mi odnieść się do tego bo nie o tym mówiliśmy.

[...]

Po co taki test ?

Czyli powinien być to rezultat graniczny, osiągalny tylko w sytuacji kiedy
robi się wszystko tak jak należy, dokładnie tak samo jak podaje się
prędkość maksymalną, przyspieszenie czy pojemność bagażnika.

Może się mylę, ale chodziło o typowe zużycie a nie minimalne.

[...]

Ja w ogóle nie rozumiem o czym Ty mówisz. Czemu mają służyć testy wykonywane w ten sposób ? Ani nie są to osiągi samochodu ani rzetelna informacja dla konsumenta.

Data: 2013-11-04 21:20:06
Autor: Tomasz Pyra
Oszustwa na zużyciu paliwa
Dnia Mon, 4 Nov 2013 20:22:25 +0100, John Kołalsky napisał(a):

[...]

Zużycie paliwa, tak jak i inne osiągi pojazdu, są w dużej mierze
uzależnione od wiedzy i umiejętności kierowcy.

Te zazwyczaj są na dość słabym poziomie, bo typowy kierowca ukończył tylko
krótki kurs na prawo jazdy, na którym tego nie uczą, a potem najwyżej
poczytał trochę miejskich legend w internecie i zgłupiał do reszty.

I ta sama zasada dotyczy nie tylko zużycia paliwa.

Podawanie osiągów samochodu z założeniem że kierowca jest słaby, źle
zmienia biegi, a do tego kieruje się "mądrościami z internetu" dopiero do
niczego nie prowadzi...

Dlatego jakoś miarodajne jest właśnie podawanie wartości skrajnie
najlepszych.

Data: 2013-11-04 23:57:50
Autor: John Kołalsky
Oszustwa na zużyciu paliwa

[...]

Trzeba robić nawigacje, które pokazują nie czas przejazdu przeciętnego kierowcy tylko wybitnego bo przeciętny został słabo wyszkolony a potem najwyżej poczytał pms i zgłupiał.

Data: 2013-11-03 14:51:31
Autor: J.F.
Oszustwa na zużyciu paliwa
[...]

Producenci nie zaklamuja, tylko mierza zgodnie z norma.

No dobra, moze i przy tym pomiarze cos kombinuja, ale to juz raczej
niewiele. To nie ich wina ze taka norma.

J.

Data: 2013-11-03 15:47:25
Autor: Cavallino
Oszustwa na zużyciu paliwa

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:89grgl9vpznv$.34423qrccnmt.dlg@40tude.net...
[...]

Ale ich wina, że dostosowują samochody do kretyńskiej normy, zupełnie nie interesując się faktycznym zużyciem paliwa.
Czyt. downsizing.

Data: 2013-11-03 16:06:55
Autor: J.F.
Oszustwa na zużyciu paliwa
Dnia Sun, 3 Nov 2013 15:47:25 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Nie ich wina ze norma kretynska.

A moze nie taka kretynska, i auto naprawde przepala wiecej paliwa na
codziennych jazdach po miescie niz goniac 180 po autostradzie.

Pare lat temu silniki sie powiekszaly, bo to niby duzy czysciej pali.
Teraz je zmniejszaja, a normy czystosci sie raczej zaostrzyly.
Moc rosnie caly czas.

J.

Data: 2013-11-03 16:14:25
Autor: Cavallino
Oszustwa na zużyciu paliwa

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:xklwi3075upf$.1cx0cmkfa23tm$.dlg@40tude.net...
[...]

No przepala, tak 50% więcej niż deklaruje producent.
HINT: Nie ma zakazu publikowania prawdziwych danych, o ile jest nakaz równoczesnego podawania zużycia wg kretyńskiej normy.

Data: 2013-11-03 16:44:41
Autor: J.F.
Oszustwa na zużyciu paliwa
Dnia Sun, 3 Nov 2013 16:14:25 +0100, Cavallino napisał(a):
[...]

Ale jakich prawdziwych danych ? Pojedziesz Ty - auto spali 10, pojade ja - powiedzmy ze tez 10,
pojedzie Maslag - jesli nie klamie to przyjmijmy ze spali 7.
I ktore jest "prawdziwe" ? Norma ma byc dobra, a nie "kretynska".

Tylko jakos glupio w normie zakladac rozpedzanie auta do 100km/h w
czasie jazdy po miescie :-)

J.

Data: 2013-11-03 17:17:41
Autor: Cavallino
Oszustwa na zużyciu paliwa

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:11z4s2aaebpdg.15djmtdjocqaj.dlg@40tude.net...
[...]

Proste że nasze. ;-)

Norma ma byc dobra, a nie "kretynska".

Czyli lepiej żeby była zawyżona niż zaniżona, kapelusznicy będą się cieszyć, że mają lepsze wyniki.

Tylko jakos glupio w normie zakladac rozpedzanie auta do 100km/h w
czasie jazdy po miescie :-)

Niby dlaczego?

Data: 2013-11-03 18:32:10
Autor: John Kołalsky
Oszustwa na zużyciu paliwa

[...]

Przecież norma o której jest ten artykuł dotyczy właśnie miasta.

Data: 2013-11-03 17:58:53
Autor: John Kołalsky
Oszustwa na zużyciu paliwa

Użytkownik "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl>

Producenci nie zaklamuja, tylko mierza zgodnie z norma.

No dobra, moze i przy tym pomiarze cos kombinuja, ale to juz raczej
niewiele. To nie ich wina ze taka norma.

Pewnie że nie wina, bo to ich zasługa :-)

Oszustwa na zużyciu paliwa