Oszustwo

Data: 2019-03-27 13:42:44
Autor: Bolko
Oszustwo
Przykład abstrakcyjny: Komis samochodowy.
Szukasz samochodu.
Właściciel komisu pokazuje Ci samochód wraz oceną samochodu wykonaną przez rzeczonawcę.
Wychodzi z opini rzeczoznawcy że z samochodem jest wszystko OK i auto wg ceny rynkowej jest warte 1000zł.
Właściciel komisu sprzedaje ci za 800 zł.
W noc spada deszcz i rano z samochodu odpada podłoga.
Bierzesz swojego rzeczoznawcę i on twierdzi że auto warte jest 20 zł

Oszustwo wg kk jest wtedy gdy dochodzi  do:
Niekorzystne rozporządzanie mieniem - jest bo wydałem kasę, faktura Wprowadzenia w błąd- jest bo mam dokument że auto jest OK od rzeczoznawcy.
Korzyści majątkowej- handlarz bo sprzedał mi złoma za 20 zł w cenie 800zł.

Kogo mam podać do sądu?
Rzeczoznawce, od razu się rzuca w oczy odpowiedź.
No a ja sie pytam o handlarza.A co z nim?
On odpowiada
"masz tu pan opinie niezależnego eksperta z której wynika że auto w chwili sprzedaży było OK. Trzeba było wsiąść swojego eksperta a nie truć teraz po fakcie. A tak naprawdę to jesteś pan oszust bo żeś pan sam rozwalił to auto i teraz mnie bezpodstawnie oskarżasz."
No ale z mojego punktu widzenia handlarz też powinien wiedzieć co sprzedaje
jeśli z tego żyje.

Jak to jest?

Data: 2019-03-27 23:10:14
Autor: Robert Tomasik
Oszustwo
W dniu 27.03.2019 o 21:42, Bolko pisze:

Jak to jest?

Wycena pojazdu jest kwestią ocenną. Ekspert powołany przez komis nie
jest niezależnym ekspertem, bo płaci mu komis. Sądzę, że jakby
niezależnie od siebie powołać kilku innych, to każdy by podał inną cenę.
Która będzie "prawdziwa"?

Oszustwo jest przestępstwem przeciwko mieniu. Zatem w zarzucie musi się
pojawić konkretna kwota. To nie może być jakaś wirtualna kwota, tylko
wynikająca z czegoś. Najlepiej z opinii biegłego.

W praktyce o wiele łatwiejszym będzie wykazanie, że biegły wyceniający
pojazd w imieniu komisu zataił jakieś istotne uszkodzenie, które
powinien ujawnić, niż to, że podał niewłaściwą wartość pojazdu. Ale to
będzie raczej przestępstwo przeciwko dokumentom.

Data: 2019-03-28 05:59:50
Autor: Budzik
Oszustwo
Użytkownik Robert Tomasik robert.tomasik@gazeta.pl ...

[...]

No własnie, która?
Zakładajac ze ten komisowy napisał tysiac a pozostali, uczciwi podali rozne ceny: 20, 30, 35, i 17zł to która bedzie prawdziwa?

--
Pozdrawia... Budzik
Wątroba była cały dzień śledziona

Data: 2019-03-28 00:23:46
Autor: Bolko
Oszustwo
W dniu czwartek, 28 marca 2019 06:59:52 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Zakładajac ze ten komisowy napisał tysiac a pozostali, uczciwi podali rozne ceny: 20, 30, 35, i 17zł to która bedzie prawdziwa?

Sumując w pamięci i dzieląc przez cztery wychodzi mi 25.
Przemnóżmy razy 2=50.
Dodajmy drugie tyle =100.
A komisowy napisał 1000.

Data: 2019-03-28 09:49:19
Autor: RadoslawF
Oszustwo
W dniu 2019-03-28 o 06:59, Budzik pisze:

[...]

Żadna z podanych przez ciebie.
Rzeczoznawca zawsze się wybroni bo zestaw wybranych elementów
wycenianego samochodu dojdzie do tego tysiąca złotych.
Ty podałeś wycenę koła zapasowego.

Wracając do pytania wątkotwórcy pozywać może sprzedawcę, zwłaszcza
jeśli ten twierdził że pojazd jest sprawny i nadaje się do jazdy.
Jeśli ten zezna że informował że pojazd nadaje się na części to nic
nie ugra.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-28 10:59:49
Autor: Budzik
Oszustwo

[...]

Zmylily cie kwoty ale one były podane tylko zeby jakas skale przyjac.
Powiedzmy ze bedzie to 10.000 a pozostali w zakresie 2-3k
Ty sugerujesz ze rzeczoznawca w praktyce nie odpowiada za wykonaną wycenę?

[...]

Zezna? Znaczy tej opinii nie sporządził pisemnie?

--
Pozdrawia... Budzik
Krowa w sklepie: 'Poproszę mączkę kostną. 20 kilo, jak szaleć, to szaleć!'

Data: 2019-03-28 17:57:00
Autor: RadoslawF
Oszustwo
W dniu 2019-03-28 o 11:59, Budzik pisze:

[...]

Tamte kwoty sugerowały coś innego.
Powiedzmy że przemyśl to co piszesz i napisz jeszcze raz
ale precyzyjnie z prawdziwymi kwotami bo inaczej ta rozmowa
nie ma sensu.

[...]

Na pewno masz pisemną opinię sprzedawcy?
I skoro sprzedaje na co dzień trupy to czy nie wie jak zareagować
na twoje oskarżenia?

Pozdrawiam

Data: 2019-03-28 17:59:48
Autor: Budzik
Oszustwo

[...]

W jakim sensie z prawdziwymi?

[...]

Ja? Moje oskarzenia? Radku, na pewno czytasz wątek ze zrozumieniem?

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.

Data: 2019-03-28 21:06:15
Autor: RadoslawF
Oszustwo
W dniu 2019-03-28 o 18:59, Budzik pisze:

[...]

Z takimi za jakie kupił i jakie figurują na dokumencie wystawionym
przez rzeczoznawcę.

[...]

Fakt że nie twoje tylko wątkotwórcy.
Ale skoro zająłeś jego miejsce to ciągnij dalej.

Pozdrawiam

Data: 2019-03-28 20:32:52
Autor: Robert Tomasik
Oszustwo
W dniu 28.03.2019 o 09:49, RadoslawF pisze:
[...]

Pół biedy, jeśli rzeczoznawca w ogóle zechce się bronić. Bo równie
dobrze może przyjąć wygodną dla siebie obcję, ze "Pan Prokurator będzie
uprzejmy udowodnić, ze ten samochód nie ma wartości 1.000 zł" i życzę
powodzenia :-)

[...]

No i jeszcze musiałby dowieść, że samochód W CHWILI SPRZEDAŻY nie
nadawał się do jazdy, a sprzedawca o tym wiedział.

Data: 2019-03-28 20:28:49
Autor: Robert Tomasik
Oszustwo
W dniu 28.03.2019 o 06:59, Budzik pisze:

[...]

Skąd wiadomo, ze pozostali są uczciwi?

Data: 2019-03-28 20:59:48
Autor: Budzik
Oszustwo
[...]

I to jest logika! Ile zatem wycen trzeba wziac zeby ustalic srednia, uczciwa cene samochodu?

--
Pozdrawia... Budzik
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."

Data: 2019-03-28 22:45:28
Autor: Robert Tomasik
Oszustwo
W dniu 28.03.2019 o 21:59, Budzik pisze:

[...]

Ile byś bądź nie zrobił, to nie da się ustalić. Bo cena danego pojazdu
zależy od tego, za ile jego właściciel jest skłonny go sprzedać oraz
tego, ile nabywca zechce za niego zapłacić. Nie ma dwóch jednakowych
używanych pojazdów.

Data: 2019-03-28 22:59:48
Autor: Budzik
Oszustwo
[...]

Wow! Masz ekspertyze 1 goscia który pisze ze z autem jest wszyustko ok i cena za ten egzemplarz miesic sie w realiach rynkowych i wynosi x.
Masz 5 kolejnych ekspert w ktorych wyszczegolniane sa wady samochodu (wypadajaca podłoga???) i ze samochód nie nadaje sie do jazdy i ze jego cena to +-10%x. I ta podłoga jest naprawde przegnita i wypadnieta :)))

I mowisz ze mimo to jego ceny nie da sie ustalic i ze wszystkie ekspertyzy sa tyle samo warte. Nice!

--
Pozdrawia... Budzik
"Wiem, że to, co piszę, jest może średnio mądre,

Data: 2019-03-29 01:40:24
Autor: Robert Tomasik
Oszustwo
W dniu 28.03.2019 o 23:59, Budzik pisze:

[...]

Nie da. Można postawić zarzut sfałszowania ekspertyzy poprzez pominięcie
uszkodzeń - to też przestępstwo - ale oszustwa dowieść nie sposób.

Oszustwo