Data: 2021-01-17 03:58:08 | |
Autor: Arek | |
Oszustwo na duplikat karty SIM | |
Użytkownik "PiteR" <email@fauszywy.pl> napisał w wiadomości news:XnsACA5BA633A721PanElektronik127.0.0.1...
in <news:rsnkmg$b56$1dont-email.me> Na Niebezpieczniku opisywali jak załatwili to w Mozambiku. Jest wymiana danych między operatorem a bankiem - informacja o wymianie karty. To daje szansę bankowi na zastosowanie dodatkowych weryfikacji. U nas chyba RODO stoi na przeszkodzie. Ale jeżeli użytkownik się zgadza... Ale już tylko pomysł, żeby po wymianie karty przez np. pierwsze 3 dni nie przychodziły żadne SMS-y daje szansę się zorientować, że coś nie tak i przynajmniej o tyle opóźnia atak na konto. Arek |
|
Data: 2021-01-17 11:11:42 | |
Autor: collie | |
Oszustwo na duplikat karty SIM | |
W niedzielę, 17.01.2021 o 03:58, Arek napisał:
Ale już tylko pomysł, żeby po wymianie karty przez np. pierwsze 3 dni Nie będą przychodziły żadne SMS-y w ogóle, jeśli w banku zmienisz sobie sposób uwierzytelniania przelewu - na zdrapkę, lub token. I po bólu z wymianą Twojej karty SIM w Mozambiku. -- Tu jest Usenet - tu się nie dyskutuje, tu się walczy. |
|
Data: 2021-01-17 15:56:54 | |
Autor: heby | |
Oszustwo na duplikat karty SIM | |
On 17/01/2021 11:11, collie wrote:
Nie będą przychodziły żadne SMS-y w ogóle, jeśli w banku zmienisz Ani jeden ani drugi nie jest już wspierany przez większośc banków. Używam do tej pory zdrapek w PKO *tylko* dlatego że nie zmieniłem umowy na konto. Ale byłem bardzo natarczywie namiawiany na "lepsze smsmy". Niestety idziemy w kierunku bezpieczeństwa z tektury w postaci kart sim. Czekam aż pierwszy bank zrobi wreszcie poprawne autoryzowanie tokenem Fido. Ale coś czuje że wymaga to zmiany pokoleniowej decydentów bankowych. Może nie doczekam. |
|