Oszustwo na otomoto - dalismy nabic sie w butelke - przestroga

Data: 2012-03-18 19:17:05
Autor: Maciej Iwanczewski
Oszustwo na otomoto - dalismy nabic sie w butelke - przestroga
W dniu 2012-03-18 10:40, Tulipson pisze:
Zostalismy oszukani.

A na czym polega przekręt w druga stronę?
Kolega miał motocykl i zgłosił się "kupiec" z Anglii twierdząc, że chce przez pay pala przesłać pieniążki i potem chciałby dostać motocykl.

Nagłówki jednoznacznie wskazały na Nigerię, więc był to oczywisty oszust.

Na czym polegał przekręt, czy ktoś podpowie?

Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2012-03-18 19:46:26
Autor: Michał
Maciej Iwanczewski <nawiiwan@wytnij_togazeta.pl> napisał(a):
> [...]

Nagłówki jednoznacznie wskazały na Nigerię, więc był to oczywisty oszust.

Na czym polegał przekręt, czy ktoś podpowie?

Paypal jest dość bezpieczny dla kupującego, i kupujący może zablokować kasę do 30 dni - czy jakoś tak - detali nie znam bardzo mało korzystam.

motor zniknie, i kasa zostanie zablokowana i wróci po chwili do kupującego.

ale Nigeryjczycy będą mieli przerąbane w europie następne 10lat jak będą chcieli cokolwiek zrobić... przyjedzie student
chce coś robić a tu mu nikt nie ufa... masakra

Data: 2012-03-21 00:36:55
Autor: Pszemol
" Michał" <mttj@gazeta.SKASUJ-TO.pl> wrote in message news:jk5e2h$n72$1inews.gazeta.pl...
Paypal jest dość bezpieczny dla kupującego, i kupujący
może zablokować kasę do 30 dni - czy jakoś tak - detali
nie znam bardzo mało korzystam.

Pokażesz mi ten punkt regulaminu? Bo nie mogę sam znaleźć...

Data: 2012-03-18 19:46:34
Autor: Jarzabek
W dniu 18.03.2012 19:17, Maciej Iwanczewski pisze:
[...]

u mnie podobnie.
Wystawiłem motorower ojca i odezwał się koleś z z zagranicy.
Po wymianie maili chciał dane do wysyłki kasy na paypala.
Motorek wart mało i sam transport za granice by przewyższył wartość motorka. Chciał wszystkie dane osobowe.
Wygląda to na próbę wyłudzenia danych osobowych.

Data: 2012-03-18 20:06:51
Autor: Irokez
Użytkownik "Jarzabek" <hcl@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jk5aia$712$1usenet.news.interia.pl...
[...]

Nie mam więc pytam, na PayPalu nie jest tak, że kasa jest dopiero jak strona kupująca potwierdzi że towar jest OK?
Bo jak tak to wiadomo :) Nie ma kasy i motoru

--
Irokez

Data: 2012-03-20 00:02:49
Autor: Gotfryd Smolik news
On Mon, 19 Mar 2012, Ghost wrote:

Użytkownik "Irokez" <no.email@wp.pl> napisał

Nie mam więc pytam, na PayPalu nie jest tak, że kasa jest dopiero jak strona kupująca potwierdzi że towar jest OK?

Nie.

  Taki mechanizm działa jednak przy sprzedaży przez eBay (*i* płatnosci
poprzez PayPal, okreslony w regulaminie PayPal, nie eBay)
  W sumie mogli zaproponować oferentowi taka wersję zdarzeń :)

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-03-21 00:35:56
Autor: Pszemol
"Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> wrote in message news:Pine.WNT.4.64.1203192358420.3684quad...
[...]

Bzdurzysz. Kasa na Paypal jest dostarczona w momencie zapłacenia.
Czasami można coś odzyskać w przypadku reklamacji towaru który
dostaliśmy niezgodny z umową ale zwykle konto sprzedawcy jest
puste i Paypal wtedy może mu napykać. Jedyna wtedy sprawa to
negatywna opinia na eBay...

Data: 2012-03-18 21:36:49
Autor: neoniusz
Oszustwo na otomoto - dalismy nabic sie w butelke - przestroga
W dniu 18.03.2012 19:17, Maciej Iwanczewski pisze:
Zostalismy oszukani.

A na czym polega przekręt w druga stronę?

"Sprzedawałem R75. Facet mi piszę, że nie może zobaczyć auta, ale wyśle mi pieniądze na konto + dodatkowe pieniądzę żebym mu auto wysłał za granicę  (pomyślałem że no jassnnneee, auto kupuje w ciemno)
  Po chwili przychodzi mi Email że na PayPal wpłyneły pieniądze. Ale zanim otworzyłem Email wiedziałem że to jest przekręt bo pisało Pay.Pal.com a pisze się PayPal.com  Otwieram a tam wszystko piszę jaka wartość i do kogo (do mnie oczywiście )  Zresztą to od razu śmierdziało przekrętem. Potem mi pisał że bedzie komunikować się z policją bo zabrałem pieniądze i nie wysyłał auta (hahaha, padłem z fotela) Ja specjalnie nic mu nie pisałem że jest cygan, tylko pisałem że niby się nabrałem i że auto specjalnie dla niego jest w serwisie i już opłaciłem koszt transportu teraz niech tylko czeka  (nie mogłem się powstrzymać żeby mu pisać inaczej, hihi). A po tygodniu pisania mi maili już facet zwątpił  Tylko weź z takim normalnie pisz. Bo co miałem mu napisać ? Żeby jak bym go spotkał i mu wyj... to mu się colą z komunii odbiło"

Data: 2012-03-18 21:58:41
Autor: Marek Dyjor
neoniusz wrote:
[...]

A trzeba było mu napisać że musisz zapłacić łapówkę i potrzebujesz żeby ci wysłał zwykłym listem 200 czy 500 dolarów, to zaraz po otrzymaniu tej forsy realizujesz wysyłkę za granicę :)

Byłyby jaja jakby ci wysłał, gdzieś w sieci był opis jednego szpeca co robił takie zagrywki z tymi naciągaczami i raz mu sie ich udało tak skołować ze mu sami jakąś forsę wysłali.

Data: 2012-03-19 12:51:56
Autor: Borys Pogoreło

 http://www.419eater.com/

 Mistrzostwo: http://www.419eater.com/html/joyce_ozioma.htm

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2012-03-19 11:17:03
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sun, 18 Mar 2012, Maciej Iwanczewski wrote:

[...]

  Na założeniu, że sprzedawca o paypalu słyszał, ale dotad nie używał
i uwierzy w maila zamiast sprawdzic stan konta.
  Cos w rodzaju posłania skanu dowodu wpłaty na konto bankowe :>

pzdr, Gotfryd

Oszustwo na otomoto - dalismy nabic sie w butelke - przestroga