Oszustwo na portalu aukcyjnym i Policja

Data: 2015-01-11 08:59:28
Autor: Budzik
Oszustwo na portalu aukcyjnym i Policja
Użytkownik SERG marcin_netNOSPAM@poczta.fm ...

Jakiś czas temu zakupiłem na znanym portalu aukcyjnym doładowanie telefonu GSM. Transakcja opiewała na bajońską kwotę 4,50zł.
Doładowanie nigdy nie zostało mi przesłane przez sprzedawcę czyli zostałem jednym słowem oszukany.
Sprzedawca musiał jednak solidnie narozrabiać bo po około 2 miesiącach od transakcji przyszła mi wiadomość mailowa od policjanta z wydziału Do Walki z Korupcją i Przestępczością Gospodarczą Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu.
W mailu proszą mnie o potwierdzenie swoich danych osobowych i adresowych w celu zlecenia czynności przesłuchania mnie we właściwej jednostce policji. I tu nasuwa mi się pytanie czy muszę im te dane potwierdzać? Powiem szczerze, że nie mam za bardzo ani czasu, ani ochoty chodzić po komisariatach i „bujać się” w sprawie utraconych 4,50zł. Czy w stosunku do mnie mogą zostać wyciągnięte jakieś nieprzyjemne konsekwencje w związku z niepotwierdzeniem swoich danych? Czy też mogę im śmiało odpisać, że faktycznie zostałem przez tą osobę oszukany, ale nie chcę tego zgłaszać?

Będę wdzięczny za pomoc.

Olej to - niech oszust uniknie kary.
A jak nastepnym razem ktos cie oszuka na 1000 czy 10.000 to przypomnij sobie te sytuacje...

Oszustwo na portalu aukcyjnym i Policja