Oszustwo przy sprzedazy samochodu

Data: 2009-09-01 10:45:57
Autor: Darek.
Oszustwo przy sprzedazy samochodu
Co mogę w tej sytuacji > zrobić?

Nic... Nic nie mozesz zrobic. W DE liczy sie data pierwszej rejestracji,
natomiast w Polsce niestety przyjmują datę produkcji.
Nikt nie pomyśli że auto wyprodukowane w 2003r może stać
rok czasu w salonach :)

Pozdrawiam - Darek.

Data: 2009-09-01 10:50:49
Autor: MZ
Darek. pisze:
[...]

Obawiam się że kolega ma rację. Pamiętam że gdy kupowałem 5 lat temu
swoje pierwsze auto z Niemiec, to w briefie również była tylko data
pierwszej rejestracji. Tyle że sprawdziłem VIN przed kupnem i po VIN
doszedłem że auto jest wyprodukowane rok wcześniej i to był argument do
zbicia ceny. Następnym razem po prostu sprawdzisz VIN. W tym przypadku
nic nie zrobisz.

--
MZ

Data: 2009-09-01 11:55:43
Autor: Wojtek
Darek. pisze:

> [...]

doszedłem że auto jest wyprodukowane rok wcześniej i to był argument do
zbicia ceny. Następnym razem po prostu sprawdzisz VIN. W tym przypadku

Ale w briefie była wpisana data produkcji potem się to okazało niestety nie znam niemieckiego polegałem na zapewnieniach sprzedającego.

Data: 2009-09-01 15:11:50
Autor: Chmiel
Wojtek pisze:
Darek. pisze:
Ale w briefie była wpisana data produkcji potem się to okazało niestety nie znam niemieckiego polegałem na zapewnieniach sprzedającego.

Ale z tego co wiem to cyfry po Niemiecku wyglądają tak samo jak po Polsku więc jeżeli ktoś Ci mówi że 2004 a w papierach jest 2003 to można się zastanawiać o co chodzi, prawda?

Teraz już niestety "po ptakach". Kolega odpisał Ci już że pośrednik Cię nigdy nie spotkał.

--
Chmiel

Data: 2009-09-01 16:28:49
Autor: PiotRek
Użytkownik "Chmiel" <marcin_wycinaj@armpower.net> napisał w wiadomości news:h7irn9$5rc$1node1.news.atman.pl...
Ale z tego co wiem to cyfry po Niemiecku wyglądają tak samo jak po
Polsku więc jeżeli ktoś Ci mówi że 2004 a w papierach jest 2003 to można
się zastanawiać o co chodzi, prawda?

Z tego co zrozumiałem, to w papierach było właśnie 2004.
A dopiero po przetłumaczeniu tekstu, który widniał przy tej liczbie,
okazało się, że chodzi o datę pierwszej rejestracji a nie produkcji.

Piotr

Oszustwo przy sprzedazy samochodu