Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154

Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154

Data: 2011-02-01 11:02:47
Autor: boukun
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154
dodane (08:55)

- Piloci Tu-154 nie zamierzali lądować na lotnisku Siewiernyj - uważa mjr rez. dr Michał Fiszer, były pilot wojskowy. W jego ocenie do katastrofy doszło, bo piloci tupolewa mieli trzy różne, wszystkie błędne, ale wzajemnie potwierdzające się informacje.

- Załoga tupolewa popełniła wiele błędów w sztuce, które spowodowały, że nie miała pełnej świadomości sytuacyjnej. Te błędy doprowadziły do, można powiedzieć, wstydliwej katastrofy, bo nazywanej "kontrolowanym zderzeniem z terenem - uważa ekspert.

Były pilot wojskowy wymienia błędy, jakie popełniła załoga prezydenckiego samolotu. - Oni wcale nie chcieli lądować. Uważam, że chcieli zejść do wysokości, odejść na drugi krąg i zameldować prezydentowi, iż nie da się wylądować. O tym, że nie chcieli lądować, świadczyłoby to, iż prawie do końca mieli włączonego automatycznego pilota - twierdzi b. pilot.




      REKLAMA Czytaj dalej





Jak wyjaśnia Fiszer, włączony autopilot mógł być przyczyną zboczenia z prawidłowego kursu. - Automat musiał mieć wprowadzone błędne współrzędne lotniska - podkreśla. Dodatkowo ekspert uważa, że załoga jak na lądowanie leciała zdecydowanie za szybko.

Według niego prawdopodobnie załoga chciała wyłączyć ostrzeżenie TAWS (system ostrzegania pilotów o zbliżającej się powierzchni gruntu). - Ktoś z załogi nacisnął nie ten przycisk, tylko zerujący wysokościomierz do ciśnienia standardowego (czyli takiego, jakie powinno być kiedy leci się wysoko) [...] po wyzerowaniu kapitan otrzymał informacje, że lecą jakieś 160 metrów wyżej niż w rzeczywistości - ocenia Fiszer.

- Pilot widzi na przyrządach, że leci nawet trochę wyżej, niż melduje mu nawigator. Nawigator czyta faktyczną wysokość do ziemi, a wieża mówi, że są na ścieżce. Czyli wszystko im się zgadza - mają trzy różne informacje i wszystkie trzy błędne, ale wzajemnie się potwierdzające - zaznacza.

I kontynuuje: "Przypuszczalnie jeszcze raz nacisnęli ten przycisk (zerujący wysokościomierz do ciśnienia standardowego). I w tym momencie jest już zdecydowanie za późno, ale pierwszy pilot łapie za stery, ciągnąc wolant, zrywa autopilota, chociaż nie ma jeszcze obrotów, samolot zadziera nos do góry, skrzydła tracą siłę nośną. Dopiero teraz ktoś pcha trzy manetki silników do przodu, silniki zaczynają nabierać obrotów i ... Jak sądzę, w tej samej chwili zobaczyli ziemię" - kończy Fiszer.
http://wiadomosci.wp.pl/kat,1342,title,Oto-dlaczego-doszlo-do-katastrofy-Tu-154,wid,13089139,wiadomosc_prasa.html

Gdyby nie byli pod taką ogromną presją, tych błędów by nie popełnili... Prezydent do końca nie dawał innej decyzji...

boukunGIF89a

Data: 2011-02-01 11:53:15
Autor: mkarwan
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ii8m5q$c40$1mx1.internetia.pl...
Fiszer to polskie nazwisko?
Opowiada bzdury.
W kabinie jest więcej wysokościomierzy.

Poczytaj sobie tu (Typy wysokościomierzów Tu-154M 101) http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/31634-tu_154_typy_wysokosciomierzow_tu_154m_101_a.html

U pierwszego pilota:
1 - A-034-4-25 z kompletu radiowysokościomierza RW-5MD1;
2 - wskaźnik wysokości UWO-15M1B z centrali aerometrycznej SWS-PN-15;
3 - KAV-485T - kombinowany wskaźnik wysokości i prędkości pionowej z systemu danych powietrznych KAD-480.
Dwa pierwsze są metryczne, trzeci w stopach. I jak wspomniano podstawowy przyrząd na lewo od 2 czyli WBE-SWS (nie WBE-2A) może wskazywać wysokość w stopach lub w metrach (wybiera pilot).
http://www.smolensk-katastrofa-tu154.pl/images/kokpit_detal_01.jpg

U drugiego (pilota)  WBE-SWS i mechaniczny WM-15.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/8/9/1311989.jpg
I taki sam mechaniczny u technika.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/4/1/1345141.jpg

Inne zdjęcia kokpitu
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/3/9/1328935.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/6/1/1652162.jpg

Data: 2011-02-01 14:41:36
Autor: Bogdan Idzikowski
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii8omr$eia$1news.onet.pl...

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ii8m5q$c40$1mx1.internetia.pl...
Fiszer to polskie nazwisko?
Opowiada bzdury.
W kabinie jest więcej wysokościomierzy.

Poczytaj sobie tu (Typy wysokościomierzów Tu-154M 101) http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/31634-tu_154_typy_wysokosciomierzow_tu_154m_101_a.html

U pierwszego pilota:
1 - A-034-4-25 z kompletu radiowysokościomierza RW-5MD1;
2 - wskaźnik wysokości UWO-15M1B z centrali aerometrycznej SWS-PN-15;
3 - KAV-485T - kombinowany wskaźnik wysokości i prędkości pionowej z systemu danych powietrznych KAD-480.
Dwa pierwsze są metryczne, trzeci w stopach. I jak wspomniano podstawowy przyrząd na lewo od 2 czyli WBE-SWS (nie WBE-2A) może wskazywać wysokość w stopach lub w metrach (wybiera pilot).
http://www.smolensk-katastrofa-tu154.pl/images/kokpit_detal_01.jpg

U drugiego (pilota)  WBE-SWS i mechaniczny WM-15.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/8/9/1311989.jpg
I taki sam mechaniczny u technika.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/4/1/1345141.jpg

Inne zdjęcia kokpitu
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/3/9/1328935.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/6/1/1652162.jpg

Fiszer mówi o trzech wysokościomierzach i trzy wysokościomierze pilot ma przed sobą. W kabinie może być i sto wysokościomierzy. Gdzie tu są bzdury?


--
J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"
"Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"

Data: 2011-02-01 16:36:52
Autor: D. J. MC Donald Musk
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154

Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d480d92$0$2500$65785112news.neostrada.pl...

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii8omr$eia$1news.onet.pl...

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ii8m5q$c40$1mx1.internetia.pl...
Fiszer to polskie nazwisko?
Opowiada bzdury.
W kabinie jest więcej wysokościomierzy.

Poczytaj sobie tu (Typy wysokościomierzów Tu-154M 101) http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/31634-tu_154_typy_wysokosciomierzow_tu_154m_101_a.html

U pierwszego pilota:
1 - A-034-4-25 z kompletu radiowysokościomierza RW-5MD1;
2 - wskaźnik wysokości UWO-15M1B z centrali aerometrycznej SWS-PN-15;
3 - KAV-485T - kombinowany wskaźnik wysokości i prędkości pionowej z systemu danych powietrznych KAD-480.
Dwa pierwsze są metryczne, trzeci w stopach. I jak wspomniano podstawowy przyrząd na lewo od 2 czyli WBE-SWS (nie WBE-2A) może wskazywać wysokość w stopach lub w metrach (wybiera pilot).
http://www.smolensk-katastrofa-tu154.pl/images/kokpit_detal_01.jpg

U drugiego (pilota)  WBE-SWS i mechaniczny WM-15.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/8/9/1311989.jpg
I taki sam mechaniczny u technika.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/4/1/1345141.jpg

Inne zdjęcia kokpitu
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/3/9/1328935.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/6/1/1652162.jpg

Fiszer mówi o trzech wysokościomierzach i trzy wysokościomierze pilot ma przed sobą. W kabinie może być i sto wysokościomierzy. Gdzie tu są bzdury?

faktycznie!
w kabinie ruskiego samolotu powinno byc nawt 100 wysokosciomierzy bo nigdy nie wiadomo ktory dziala!

Data: 2011-02-01 08:10:55
Autor: robertbig
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154
On 1 Lut, 16:36, "D. J. MC Donald Musk" <kasza...@zyrandol.pll.lot>
wrote:
>
faktycznie!
w kabinie ruskiego samolotu powinno byc nawt 100 wysokosciomierzy bo nigdy
nie wiadomo ktory dziala!- Ukryj cytowany tekst -


To juz TU 154 to nie jest bombowiec co niemal nie miał katastrof ?
A jak miał to mu , co najwyżej lotki odpadły i jedno kółko ??
To juz nie jest doskonała konstrukcja ?
Co to "gniotsa nie łamiotsa"

Oto pojebana logika rodem z kaczego kurnika ( może kacznika ? huj to
wie  :)))

A tak na marginesie Fiszer to znany wydawca . Były pilot wojskowy.
Zaprzysięzony Kaczysta.
Na poczatku po katastrofie "ściemniał na korzyśc " pisdolotów.
Ale cóz . Dla kazdego pilota głowne fakty , po publikacji MAK, sa
oczywiste.
Fiszer nie bedzie za wszelka cenę , robił z siebie skończonego
kretyna. I czarnego nazywał białym.
MAK miażdzy .
I chuj !

Data: 2011-02-01 16:43:32
Autor: u2
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154
W dniu 2011-02-01 16:36, D. J. MC Donald Musk pisze:
faktycznie!
w kabinie ruskiego samolotu powinno byc nawt 100 wysokosciomierzy bo nigdy nie wiadomo ktory dziala!


Bo u ruskich są najszybsze zegarki na świecie :)

Data: 2011-02-01 18:16:35
Autor: mkarwan
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d480d92$0$2500$65785112news.neostrada.pl...
Fiszer to polskie nazwisko?
Opowiada bzdury.
W kabinie jest więcej wysokościomierzy.

Poczytaj sobie tu (Typy wysokościomierzów Tu-154M 101) http://lotnictwo.net.pl/3-tematy_ogolne/13-lotnictwo_cywilne/54-forum_prostych_pytan_fpp_lotnictwo_cywilne/31634-tu_154_typy_wysokosciomierzow_tu_154m_101_a.html

U pierwszego pilota:
1 - A-034-4-25 z kompletu radiowysokościomierza RW-5MD1;
2 - wskaźnik wysokości UWO-15M1B z centrali aerometrycznej SWS-PN-15;
3 - KAV-485T - kombinowany wskaźnik wysokości i prędkości pionowej z systemu danych powietrznych KAD-480.
Dwa pierwsze są metryczne, trzeci w stopach. I jak wspomniano podstawowy przyrząd na lewo od 2 czyli WBE-SWS (nie WBE-2A) może wskazywać wysokość w stopach lub w metrach (wybiera pilot).
http://www.smolensk-katastrofa-tu154.pl/images/kokpit_detal_01.jpg

U drugiego (pilota)  WBE-SWS i mechaniczny WM-15.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/8/9/1311989.jpg
I taki sam mechaniczny u technika.
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/1/4/1/1345141.jpg

Inne zdjęcia kokpitu
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/5/3/9/1328935.jpg
http://cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/2/6/1/1652162.jpg

Fiszer mówi o trzech wysokościomierzach i trzy wysokościomierze pilot ma przed sobą. W kabinie może być i sto wysokościomierzy. Gdzie tu są bzdury?

Masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz.
Fiszer mówi "piloci tupolewa mieli trzy różne".
Mówi "piloci" a nie "pierwszy pilot".

Data: 2011-02-01 19:41:18
Autor: Bogdan Idzikowski
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii9f5k$l1s$1news.onet.pl...
Użytkownik "Bogdan Idzikowski" <bogdanid@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:4d480d92$0$2500$65785112news.neostrada.pl...
Fiszer mówi o trzech wysokościomierzach i trzy wysokościomierze pilot ma przed sobą. W kabinie może być i sto wysokościomierzy. Gdzie tu są bzdury?

Masz problemy ze zrozumieniem tego co czytasz.
Fiszer mówi "piloci tupolewa mieli trzy różne".
Mówi "piloci" a nie "pierwszy pilot".

To ty masz problemy ze zrozumieniem tego, co czytasz:
"- Piloci Tu-154 nie zamierzali lądować na lotnisku Siewiernyj - uważa mjr rez. dr Michał Fiszer, były pilot wojskowy. W jego ocenie do katastrofy doszło, bo piloci tupolewa mieli trzy różne, wszystkie błędne, ale wzajemnie potwierdzające się informacje."

TRZY INFORMACJE - nie trzy wysokościomierze.

W innym miejscu:
"- Pilot widzi na przyrządach, że leci nawet trochę wyżej, niż melduje mu nawigator. Nawigator czyta faktyczną wysokość do ziemi, a wieża mówi, że są na ścieżce. Czyli wszystko im się zgadza - mają trzy różne informacje i wszystkie trzy błędne, ale wzajemnie się potwierdzające - zaznacza."

TRZY INFORMACJE - nie trzy wysokościomierze.

--
J. Kaczyński - "musimy uzyskać właściwą odpowiedź"
"Jak nie wyląduję(my), to mnie zabije(ją)"

Data: 2011-02-01 19:12:53
Autor: boukun
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154

Użytkownik "mkarwan" <mkarwan@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:ii8omr$eia$1news.onet.pl...

Użytkownik "boukun" <boukun@neostrada.pl> napisał w wiadomości news:ii8m5q$c40$1mx1.internetia.pl...
Fiszer to polskie nazwisko?
Opowiada bzdury.
W kabinie jest więcej wysokościomierzy.

ALE TYLKO JEDNEGO WARIATA I SKRAJNIE NIEODPOWIEDZIALNEGO MIELIŚMY ZA
PREZYDENTA...

Durnia mieliśmy za prezydenta...

boukun

Data: 2011-02-01 17:51:43
Autor: the_foe
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154
W dniu 2011-02-01 11:02, boukun pisze:

Według niego prawdopodobnie załoga chciała wyłączyć ostrzeżenie TAWS
(system ostrzegania pilotów o zbliżającej się powierzchni gruntu). -
Ktoś z załogi nacisnął nie ten przycisk, tylko zerujący wysokościomierz
do ciśnienia standardowego (czyli takiego, jakie powinno być kiedy leci
się wysoko) [...] po wyzerowaniu kapitan otrzymał informacje, że lecą
jakieś 160 metrów wyżej niż w rzeczywistości - ocenia Fiszer.

o tym pisalem jakies 2-3tyg temu.

--
the_foe

Data: 2011-02-01 18:17:41
Autor: mkarwan
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ii9dms$15m$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-02-01 11:02, boukun pisze:

Według niego prawdopodobnie załoga chciała wyłączyć ostrzeżenie TAWS
(system ostrzegania pilotów o zbliżającej się powierzchni gruntu). -
Ktoś z załogi nacisnął nie ten przycisk, tylko zerujący wysokościomierz
do ciśnienia standardowego (czyli takiego, jakie powinno być kiedy leci
się wysoko) [...] po wyzerowaniu kapitan otrzymał informacje, że lecą
jakieś 160 metrów wyżej niż w rzeczywistości - ocenia Fiszer.

o tym pisalem jakies 2-3tyg temu.

Który przycisk nacisnął, a który powinien?

Data: 2011-02-02 00:12:04
Autor: Kaczysta
Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154

Użytkownik "the_foe" <the_foe@wupe.pl> napisał w wiadomości news:ii9dms$15m$1news.dialog.net.pl...
W dniu 2011-02-01 11:02, boukun pisze:

Według niego prawdopodobnie załoga chciała wyłączyć ostrzeżenie TAWS
(system ostrzegania pilotów o zbliżającej się powierzchni gruntu). -
Ktoś z załogi nacisnął nie ten przycisk, tylko zerujący wysokościomierz
do ciśnienia standardowego (czyli takiego, jakie powinno być kiedy leci
się wysoko) [...] po wyzerowaniu kapitan otrzymał informacje, że lecą
jakieś 160 metrów wyżej niż w rzeczywistości - ocenia Fiszer.

o tym pisalem jakies 2-3tyg temu.

Niewykluczone, że w ostatnich minutach lotu załoga była skonsternowana faktem, iż coś się im w tych danych zaczęło nie zgdzać (sprzeczności - pozytywne dane z tzw. "wieży", wskazania przyrządów no - co się często pomija - dziwne - czy wręcz fałszywe dane w karcie - może właśnie dlatego Błasik znalazł się w kabinie, aby rozwikłać te sprzeczności?).
Nie da się ukryć, że tego typu koncepcja zamachu (finezyjnie spreparowane różne dane) byłaby majstersztykiem: żadne tam bomby, lasery itp. tylko żonglerka danymi.
AZ

Oto dlaczego dosz?o do katastrofy Tu-154

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona