Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie

Data: 2015-02-11 08:56:11
Autor: boukun
Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie
Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych prezesów spółek Skarbu Państwa

Niemal 20 milionów złotych państwowe spółki przeznaczyły w ubiegłym roku na pensje dla 10 swoich prezesów. I mowa tu tylko o największych firmach z GPW. Każdy z nich zainkasował przynajmniej milion. Ten najbiedniejszy - Jarosław Zagórowski, prezes JSW (na zdjęciu) - również, mimo że zysk zarz±dzanej przez niego spółki skurczył się w stosunku do 2012 roku 12-krotnie. Ale to nie koniec. Wszystko wskazuje, że kieszenie zarz±dzaj±cych państwowymi firmami w najbliższych latach będ± się powiększać coraz szybciej.

Pensje prezesów największych spółek notowanych na warszawskiej giełdzie w 2013 roku stały wła¶ciwie w miejscu, wynika z opublikowanego pod koniec lipca raportu firmy PwC Wynagrodzenia zarz±dów największych spółek giełdowych w 2013 r. ¶rednie wynagrodzenie w przypadki firm z WIG20, mWIG40 i sWIG80 wyniosło 1,5 miliona złotych, czyli około procent mniej niż w 2012 roku.

Ma to zwi±zek głównie z kiepsk± kondycj± krajowej gospodarki w 2013 roku, bowiem o ile podstawy wynagrodzenia raczej rosły, tak uzależnione od osi±ganych wyników premie skurczyły się aż o 9 procent. Ich udział w całkowitym pakiecie wynagrodzeń kształtował się na poziomie 32 procent, czyli w dolnym zakresie 3-letniej ¶redniej. Bardzo podobnie sytuacja wygl±dała w spółkach, których dużym wła¶cicielem jest Skarb Państwa. Państwowi prezesi spółek z WIG20 zarabiaj± już wła¶ciwie tyle samo, co pozostali.

Innymi słowy, większy udział Skarbu Państwa w akcjonariacie wcale nie gwarantuje większej pensji. Wręcz przeciwnie. Ranking Money.pl zamyka bowiem prezes spółki niemal w 55 procentach należ±cej do państwa. Najwięcej zarobił za¶ ten, którego spółka tylko w 35 procentach należy do SP. Na pierwszy rzut oka różnica w udziale jest niewielka, aczkolwiek tendencja widoczna jest w całym zestawieniu - w przypadku pięciu najsłabiej zarabiaj±cych prezesów, SP ma ponad 50 procent akcji ich spółek. Z kolei je¶li chodzi o pięciu najbogatszych, udział państwa to ¶rednio 31 procent.
Kosmiczne pensje i tak będ± rosły

Może jeszcze nie w tym roku, ale prawdopodobnie już w 2015 wynagrodzenia dla zarz±dów powinny wystrzelić, prognozuj± przepytani przez Money.pl eksperci.

- Bior±c pod uwagę prognozy dotycz±ce wzrostu gospodarczego, można oczekiwać dalszej stabilizacji poziomów wynagrodzeń prezesów, przynajmniej do czasu znacz±cej poprawy wskaĽników gospodarczych. Ich wynagrodzenia powinny zacz±ć rosn±ć w rok-dwa po tym, jak osoby zarz±dzaj±ce spółkami uwierz±, że sytuacja gospodarcza jest dobra i w konsekwencji zaczn± inwestować zamrożone ¶rodki finansowe. Je¶li przełoży się to na lepsze wyniki spółek, nast±pi wzrostów premii zarz±dów - prognozuje dla Money.pl Dominika Jędrzejewska, starszy konsultant w zespole Human Resources Services w PwC.

Tyczy się to również spółek z państwem w akcjonariacie, aczkolwiek państwowi prezesi od zawsze s± na cenzurowanym. - Opinia publiczna zwykle emocjonalnie reaguje na informacje dotycz±ce wynagrodzeń prezesów spółek, szczególnie je¶li zestawia się je z danymi na temat przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej lub ¶redniej krajowej. Może to przekładać się na mniejsz± skłonno¶ci rad nadzorczych do przyznawania podwyżek wynagrodzeń osobom zarz±dzaj±cym spółkami ze znacznym udziałem Skarbu Państwa niż ma to miejsce w spółkach prywatnych - tłumaczy Dominika Jędrzejewska.

Podane pensje s± kwotami brutto. Warto¶ć netto zależy od formy prawnej umowy. W przypadku umowy o pracę, od warto¶ci należy odj±ć sumę składek i ¶wiadczeń oraz podatek dochodowy. W przypadku kontraktu menedżerskiego, warto¶ci nie uwzględniaj± już VAT, ale również należy odj±ć od nich składki oraz podatek dochodowy.

Oto TOP10 najlepiej zarabiaj±cych, państwowych prezesów spółek publicznych w 2013 roku

10. Jarosław Zagórowski, Jastrzębska Spółka Węglowa - 1 140 072 zł

Prezes kombinatu z Jastrzębia w 2013 roku zarobił o niemal 300 tysięcy złotych mniej, niż rok wcze¶niej, głównie  ze względu na niższ± premię. W minionym roku Zagórowski miał 960 tysięcy złotych podstawy oraz ponad 180 tysięcy premii, która stanowiła około 15 procent cało¶ci wynagrodzenia. W poprzednim roku premia wyniosła aż 480 tysięcy złotych.

Co ciekawe, pierwsze miejsce na li¶cie płac JSW miał nie Jarosław Zagórowski, ale Andrzej Tor, zastępca prezesa do spraw technicznych. Zarobił on równo 200 tysięcy złotych więcej, czyli 1,34 miliona złotych. Był to jednak efekt ponad 900-tysięcznej odprawy - Tor odszedł z zarz±du z końcem maja 2013 roku. Na trzecim miejscu listy płac znalazł się Grzegorz Czornik, zastępca prezesa do spraw handlu, którego dochód wyniósł w sumie 1,03 miliona złotych, względem 1,05 miliona w 2012 roku.

Reszta mafiozów tu

http://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/otrzymuja;nawet;14;tys;zl;dziennie;top;10;najlepiej;zarabiajacych;prezesow;spolek;skarbu;panstwa,33,0,1597473.html

Kurestwo kapitalistyczne położyło Polskę. Teraz już wiecie, dlaczego żydokomuna zmieniła przy okr±głym żłobie system... okradania i wyzyskiwania narodu. W kapitaliżmie da się z niewolnika więcej soków wycisn±ć...

boukun

Data: 2015-02-11 09:07:28
Autor: boukun
Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie
Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
robotnik / 178.214.4.* / 2014-10-08 05:58

Pani Premier teraz jest jasne kto drenuje budżet i POlskich robotników,którzy walczyli w Solidarno¶ci o lepsze jutro,dla kogo????Takie rozbieżno¶ci płacowe w sprawiedliwym Państwie o które walczyli ludzie pracy to SKANDAL!!!

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
zico1234 / 178.214.4.* / 2014-10-08 05:45

Balcerowicz to twoja teoria budowania nadbudowy kosztem tych co pracuj± za 4zł/h , ale prezesina co firma zalicza minusy jest ważniejszy od Prezydenta Polski,nie mówi±c o członkach rad nadzorczych i tak już 25 lat.

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
NORNALNY / 83.31.255.* / 2014-09-24 15:15

TO ZASŁUGA WŁADZY PO 1989 R TO JEST DEMOKRACJA W WYKONANIU NASZYCH ELIT.CO ZROBI NOWY PREMIER.

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
Za i nawet przeciw / 79.188.7.* / 2014-09-15 09:27

Za komuny kradli ale nie aż tyle i nie w zgodzie z prawem. Przynajmniej wiem sk±d tak wysoka ¶rednia krajowa!!! Wróć komuno i zamknij prezesów i daj nam darmow± służbę zdrowia i szkolnictwo i emeryturę za któr± można przeżyć.

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
oszukany 132 / 93.105.236.* / 2014-08-22 18:32

a jakim to cudem np. prezes JSW którego akcje państwo sprzedało 3 lata temu za 136 zł/szt - a dzi¶ kosztuj± 32 zł/szt -dostaje takie pieni±dze?, chyba powinien siedzieć, za doprowadzenie spółki do takich wyników i oszukania-ograbienia dziesiatek tysięcy akcjonariuszy

 Anna51 / 31.61.138.* / 2014-08-25 21:05

To jaki¶ koszmar - akcje spółki spadaj± a prezesi otrzymuj± tak wysokie pensje i premie, za co?
A gdzie nadzór Państwa?

 Bard 99 / 83.1.81.* / 2014-09-23 18:39

Przecież to s± kolesie rz±dz±cych więc co się dziwić.To jest jedna mafia.

 osa688 / 89.73.119.* / 2014-08-22 18:58

oto polska wła¶nie, zamiast kar za przekrety, nieudacznictwo itp dostaj± kasę z prawdziwego zdarzenia. To jest bulwersuj±ce i niesprawiedliwe

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
wojt49 / 89.66.184.* / 2014-08-19 22:54

Tylko zarobki powinny być zmniejszone o spadek zysku t.j. 12 dwunastokrotnie. Tak się nie stanie, bo to kolesiostwo z rz±dz±cym bez względy na opcje polityczne. Wszyscy się dziwi±, że jeste¶my potęg± w górnictwie, a węgiel jest drogi.

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
mysliciel / 83.11.254.* / 2014-08-19 21:45

szczyt finansowego chamstwa kiedy tylu ludzi robi za najnizsza krajowa

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
Senior63 / 37.248.254.* / 2014-08-19 07:34

I za te pieni±dze doprowadzaj± przedsiębiorstwa do ruiny. Skarb Państwa sprzedał w ramach tzw. "akcjonariatu obywatelskiego" akcje JSW po 132 zł, a dzi¶ już s± poniżej 40 zł.

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
lubusznin / 81.219.201.* / 2014-08-18 21:46

Tylko w tym wszystkim jedna prawda,w zakładzie zabraknie jeden dzień portiera,to w całym zakładzie bałagan,a jak przez miesi±c czy dłużej ,nie będzie ,tego za 14 tys dziennie,nikt tego nawet nie zauważy,Bo te darmozjady do niczego nie s± potrzebni,i za nic nie odpowiadaj±,s± tzw znajomi króliczka.

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
januszz Krakowa / 37.152.18.* / 2014-08-18 20:24

i to wszystko w kraju, gdzie większo¶ć społeczeństwa musi za 1500 zł przeżyć cały miesi±c

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
radsa590 / 78.8.90.* / 2014-08-18 17:18

Prezesi powoływani z klucza politycznego!

Re: Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych...
T.J. / 83.8.149.* / 2014-08-18 15:57

Co 20-ty emeryt dostaje ok.700 zł/miesięcznie emerytury !!! I to się jeszcze pogarsza! Z tego musi zapłacić mieszkanie, żyć, nie mówi±c już o lekarstwach !!

Data: 2015-02-11 09:35:10
Autor: Budzik
Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie
Użytkownik boukun boukun@neostrada.pl ...

[...]
Zarobki prezesów sa absurdalne ale argumenty o 4zł za godzinę osmieszja± dyskusję...

Data: 2015-02-11 10:40:06
Autor: boukun
"Budzik" <budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> schrieb im Newsbeitrag news:XnsA43E66D7CC77Bbudzik61pocztaonetpl127.0.0.1...
[...]

Nie ma się z czego ¶miać... To rozpacz...

boukun

Data: 2015-02-11 10:59:59
Autor: Budzik
[...]

Nikt nie pracuje za 4zł/h.
No chyba ze jakis debil, ktory sam sie podetrzec nie umie.

Data: 2015-02-12 08:33:35
Autor: kogutek444
W dniu ¶roda, 11 lutego 2015 12:00:02 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik boukun boukun@neostrada.pl ...

> Nikt nie pracuje za 4zł/h.
No chyba ze jakis debil, ktory sam sie podetrzec nie umie.

Mnóstwo ludzi pracuje po 4 złote za godzinę. To przede wszystkim pracownicy zatrudnieni w prowadzonych przez byłych ubeków pracownicy ochrony, portierzy itp. W miejscu w którym pracuję firma która wygrała przetarg na sprz±tanie płaci sprz±taczkom 4,50 zł na godzinę.

Data: 2015-02-12 17:51:09
Autor: Budzik
Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie
Użytkownik  kogutek444@gmail.com ...

[...]

Ja rozumiem trudna sytuacja, potrzeba pracy ale niestety moim zdaniem takie osoby same sa winne swojej sytuacji.
Mamy minimalna płace, rozumiem zgodzić się na umowę "smieciowa" ale godzic sie na smieciow± i jeszcze za nizsza stawke niz minimalna to juz jakis absurd.

Data: 2015-02-12 11:10:50
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 12 lutego 2015 18:51:10 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

Mamy minimalna płace, rozumiem zgodzić się na umowę "smieciowa" ale godzic sie na smieciow± i jeszcze za nizsza stawke niz minimalna to juz jakis absurd.

Alternatyw± nie godzenia się jest " nie je¶ć". Nie wszyscy maj± pomysł i ¶rodki na własny biznes. Poza tym w kolebce kapitalizmu USA ok 2% ludzi jest zdolnych do prowadzenia własnej działalno¶ci gospodarczej. Reszta u kogo¶ pracuje.

Data: 2015-02-12 22:14:11
Autor: Budzik
> [...]

i ¶rodki na własny biznes. Poza tym w kolebce kapitalizmu USA ok 2%
ludzi jest zdolnych do prowadzenia własnej działalno¶ci gospodarczej.

Dopóki tak ludzie będ± pracować, dopóty beda takie stawki.
Ale jakos u nas zatrudnic za 4,5 sien ie da.
Ba, za 10zł tez ciezko...

Data: 2015-02-12 19:37:50
Autor: Wiesiaczek
Otrzymują nawet 14 tys. zł... dzienn ie
W dniu 12.02.2015 o 18:51, Budzik pisze:
UĹĽytkownik  kogutek444@gmail.com ...

[...]

przetarg na sprzątanie płaci sprzątaczkom 4,50 zł na godzinę.

Ja rozumiem trudna sytuacja, potrzeba pracy ale niestety moim zdaniem takie
osoby same sa winne swojej sytuacji.
Mamy minimalna płace, rozumiem zgodzić się na umowę "smieciowa" ale godzic
sie na smieciowÄ… i jeszcze za nizsza stawke niz minimalna to juz jakis
absurd.

Może to głupio zabrzmi ale jeść jednak od czasu do czasu trzeba.
Taki jakiś głupi nawyk czy co?

--
Wiesiaczek (dziĹ› z DC)

"Ja pijÄ™ tylko przy dwĂłch okazjach:
Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" ®

Data: 2015-02-12 22:14:10
Autor: Budzik
Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie
Użytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

[...]

Może to głupio zabrzmi ale je¶ć jednak od czasu do czasu trzeba.
Taki jaki¶ głupi nawyk czy co?

I branie pracy po 4,5 w tym pomaga? To rzeczywi¶cie głupi nawyk.

Data: 2015-02-12 14:38:52
Autor: kogutek444
W dniu czwartek, 12 lutego 2015 23:14:13 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

> Taki jaki¶ głupi nawyk czy co?
> I branie pracy po 4,5 w tym pomaga? To rzeczywi¶cie głupi nawyk.

zdecydowanie branie po 4,50 za godzinę pomaga w zaspokojeniu głodu. Mowa o złotówkach oczywi¶cie. Przy dwustu godzinach to 900 złotych.

Data: 2015-02-12 23:29:03
Autor: Budzik
> [...]

zdecydowanie branie po 4,50 za godzinę pomaga w zaspokojeniu głodu.
Mowa o złotówkach oczywi¶cie. Przy dwustu godzinach to 900 złotych.
Wolałbym i¶c do pomocy spolecznej czy do jakiej¶ barki etc się naje¶ć...
Albo i¶c zbierać makulature...
Ale kto zabroni...

Data: 2015-02-12 15:37:28
Autor: kogutek444
W dniu pi±tek, 13 lutego 2015 00:29:05 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
Użytkownik  kogutek444@gmail.com ...

> Mowa o złotówkach oczywi¶cie. Przy dwustu godzinach to 900 złotych. > Wolałbym i¶c do pomocy spolecznej czy do jakiej¶ barki etc się naje¶ć...
Albo i¶c zbierać makulature...
Ale kto zabroni...

Sadzisz się bo akurat w tym momencie masz kasę. Żeby¶ się nie zdziwił jak w pewnym momencie zostaniesz bez kasy. Jaki¶ komornik się pomyli, kto¶ weĽmie duży kredyt na Twoje konto, jak widzisz dużo nie trzeba żeby stać się biednym.

Data: 2015-02-13 03:59:55
Autor: Budzik
> [...]

jak w pewnym momencie zostaniesz bez kasy. Jaki¶ komornik się pomyli,
kto¶ weĽmie duży kredyt na Twoje konto, jak widzisz dużo nie trzeba

Mam kase? Ech, az sie gadać odechciewa...

Jak komornik blebleble to praca po 4,5zł za godzine w niczymi nie pomoze...

Data: 2015-02-13 04:58:23
Autor: kogutek444
W dniu pi±tek, 13 lutego 2015 04:59:56 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
> [...]

> żeby stać się biednym. Mam kase? Ech, az sie gadać odechciewa...

Jak komornik blebleble to praca po 4,5zł za godzine w niczymi nie pomoze...

na okoliczno¶ć komornika biedny jest lepiej zabezpieczony niż Ty. Masz dom i można Ci co¶ zabrać. Tobie warto co¶ zabrać bo możesz nie mieć tyle kasy żeby się bronić. Co można zabrać komu¶ kto zarabia 700 złotych miesięcznie. Pewno nic bo jemu może się z opieki jeszcze co¶ należeć.

Data: 2015-02-13 07:17:47
Autor: Wiesiaczek
W dniu 13.02.2015 o 00:29, Budzik pisze:
[...]

pracownicy ochrony, portierzy itp. W miejscu w ktĂłrym pracujÄ™
firma która wygrała przetarg na sprzątanie płaci sprzątaczkom
4,50 zł na godzinę.

Ja rozumiem trudna sytuacja, potrzeba pracy ale niestety moim
zdaniem takie osoby same sa winne swojej sytuacji.
Mamy minimalna płace, rozumiem zgodzić się na umowę "smieciowa"
ale godzic sie na smieciowÄ… i jeszcze za nizsza stawke niz
minimalna to juz jakis absurd.

Może to głupio zabrzmi ale jeść jednak od czasu do czasu trzeba.
Taki jakiś głupi nawyk czy co?

I branie pracy po 4,5 w tym pomaga?
To rzeczywiście głupi nawyk.

zdecydowanie branie po 4,50 za godzinę pomaga w zaspokojeniu głodu.
Mowa o złotówkach oczywiście. Przy dwustu godzinach to 900 złotych.

Wolałbym iśc do pomocy spolecznej czy do jakiejś barki etc się najeść...
Albo iśc zbierać makulature...
Ale kto zabroni...

Są i tacy, którzy żywią się w barce lub biorą kasę z pomocy społecznej.
Mamy demokrację i każdy może się żywić gdzie chce.
Szkoda tylko, że śmietniki są zamykane, to trochę ogranicza wolność znacznej części obywateli Wolnej Polski.
Na szczęście niedługo sprzedamy jeszcze lasy to nie będzie nawet jagód i grzybów. Gałęzi na ognisko też nie.

Data: 2015-02-13 11:59:57
Autor: Budzik
Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie
Użytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

Szkoda tylko, że ¶mietniki s± zamykane, to trochę ogranicza wolno¶ć znacznej czę¶ci obywateli Wolnej Polski.

A kogos to powstrzymuje? To u nas chłopaki obrotne bo smietnik co prawda na klucz (to jeszcze poklosie sytuacji sprzed ustawy smieciowej) ale jakos zbieracze nie maja problemu zeby wejsc.

Swoja droga ciekawe ile osób docenia ich wkład w recykling. Zrobić kaucje 5gr za butelk plastikowa i pozbedziemy sie problemu niesortowanych smieci :)

Data: 2015-02-13 14:33:19
Autor: Wiesiaczek
W dniu 13.02.2015 o 12:59, Budzik pisze:
UĹĽytkownik Wiesiaczek Wiesiaczek@vp.pl ...

[...]

:)

Bo ja wiem?
W PRL-u recykling nie był w ogóle potrzebny, bo wszystkie szklane butelki były "zwrotne" a plastikowych nie było.
Nie było też jednorazowych torebek foliowych na zakupy, tylko siatki wyplatane z żyłki.

Myślisz, że kiełbasa zwyczajna pakowana w szary papier gorzej smakowała od dzisiejszej "Kiełbaski Babuni" w kolorowych, plastikowych foliach pozwalających na sprzedawanie jej przez wiele miesięcy a może i lat?

Data: 2015-02-13 06:51:42
Autor: kogutek444
W dniu pi±tek, 13 lutego 2015 14:33:30 UTC+1 użytkownik Wiesiaczek napisał:
> [...]

Nie było też jednorazowych torebek foliowych na zakupy, tylko siatki wyplatane z żyłki.

My¶lisz, że kiełbasa zwyczajna pakowana w szary papier gorzej smakowała od dzisiejszej "Kiełbaski Babuni" w kolorowych, plastikowych foliach pozwalaj±cych na sprzedawanie jej przez wiele miesięcy a może i lat?

-- Wiesiaczek (dzi¶ z DC)

"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
Gdy s± ogórki i gdy ich nie ma" (R)

Z `żyłki to póĽny Gomułka i wczesny Gierek. PóĽny Gierek to siatki z przędzy. To był patent. Dawało się tak± siatkę schować do pudełka po zapałkach a wchodziło w ni± 10 kilogramów kartofli. Czas eksploatacji wiele miesięcy. papier można zgnie¶ć i zajmuje mało miejsca. Niech kto¶ spróbuje trwale zgnie¶ć torbę po chrupkach.

Data: 2015-02-13 17:48:36
Autor: Budzik
Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie
Użytkownik  kogutek444@gmail.com ...

Niech kto¶ spróbuje trwale zgnie¶ć torbę po chrupkach.

A tego to chyba nie zrozumiałem...

Data: 2015-02-13 17:48:35
Autor: Budzik
[...]

Tak, tak, pamietam dzwiganie Grodziskich ze sklepu do domu - koszmar.
Latem można było latać w kółko do sklepu - zawsze było za mało.
ale teraz mamy ten plus, ze wode mozna pic z kranu, nie to co wtedy.

Nie było też jednorazowych torebek foliowych na zakupy, tylko siatki wyplatane z żyłki.

Jestesmy coraz bardziej wygodni.
Problemem nie sa siatki tylko to, ze czesc spoleczenstwa nie wie co z nimi zrobic po zuzyciu...

Data: 2015-02-14 15:01:09
Autor: Wiesiaczek
W dniu 13.02.2015 o 18:48, Budzik pisze:
[...]

Tzn. że teraz mniej pijesz czy lato jest chłodniejsze?

ale teraz mamy ten plus, ze wode mozna pic z kranu, nie to co wtedy.

Jak najbardziej wtedy piłem wodę z kranu. Owszem, może była mniej smaczna, ale nadające się do picia. Szczególnie gdy zrobiło się z niej zimną herbatę lub kompot.

[...]

A co można zrobić z dodatkowymi śmieciami?
Wyrzucić!

I choćby ktoś na wacku stanął, to trzeba do ich utylizacji zużyć dodatkowej energii i środków.

Data: 2015-02-14 18:59:46
Autor: Budzik
[...]

Teraz butelki lzejsze, bo plastikowe, no i pije duzo kranówki.

ale teraz mamy ten plus, ze wode mozna pic z kranu, nie to co wtedy.

Jak najbardziej wtedy piłem wodę z kranu. Owszem, może była mniej smaczna, ale nadaj±ce się do picia. Szczególnie gdy zrobiło się z niej
zimn± herbatę lub kompot.

W latach 80-tych? Przestrzegano zawsze zeby niegotowanej nie pic.
Bo była nie tylko niesmaczna ale i fatalnej jakosci.
Teraz mamy jedna z najlepszych w kranach.

[...]

A co można zrobić z dodatkowymi ¶mieciami?
Wyrzucić!

Bzdura.
Można segregować nie tylko dlatego, ze ustawa smieciowa to sugeruje.

I choćby kto¶ na wacku stan±ł, to trzeba do ich utylizacji zużyć dodatkowej energii i ¶rodków.

Oczywi¶cie.
Ale zanim napiszesz co¶ wiecej, zapoznaj się z tym jakie to wydatki a jakie korzysci...

Data: 2015-02-13 07:11:07
Autor: Wiesiaczek
W dniu 12.02.2015 o 23:14, Budzik pisze:
[...]

ochrony, portierzy itp. W miejscu w ktĂłrym pracujÄ™ firma ktĂłra
wygrała przetarg na sprzątanie płaci sprzątaczkom 4,50 zł na
godzinÄ™.

Ja rozumiem trudna sytuacja, potrzeba pracy ale niestety moim zdaniem
takie osoby same sa winne swojej sytuacji.
Mamy minimalna płace, rozumiem zgodzić się na umowę "smieciowa" ale
godzic sie na smieciowÄ… i jeszcze za nizsza stawke niz minimalna to
juz jakis absurd.

Może to głupio zabrzmi ale jeść jednak od czasu do czasu trzeba.
Taki jakiś głupi nawyk czy co?

I branie pracy po 4,5 w tym pomaga?
To rzeczywiście głupi nawyk.

Za 4,5 zł można kupić więcej jedzenia niż za 0,00 zł.
Ale ja dawno szkoły kończyłem i może coś się w międzyczasie zmieniło?

Data: 2015-02-13 11:59:55
Autor: Budzik
[...]

Ale ja dawno szkoły kończyłem i może co¶ się w międzyczasie zmieniło?

Zmieniło się.
 Do pracy trzeba dojechać - koszt.
W pracy się meczysz, mozesz zachorowac (zwłaszcza w takiej budce strazniczej słabo ogrzewanej) - koszt
Zamiast pracować - mozna szukać czego¶ lepszego - utracony potencjalny zysk
Bior±c taka pracę sprawiasz, ze taka praca na rynku się pojawia - psucie rynku pracy.

Byc moze sa osoby ktore nie moga znaleĽc absolutnie innej pracy, do zadnej sie nie nadaja bo nie umieja policzyc do trzech, wygladaja odstraszaj±co, nie umieja sklecic zdania po polsku tudziez nei myj± się i smierdza...

Rozumiem tez wziac taka prace na miesiac i w miedzyczasie szukać czego¶ lepszego.
Ale na stałe? za 4,5 na godzine?

Data: 2015-02-13 13:33:39
Autor: Lord Donald
Otrzymują nawet 14 tys. zł... dzienn ie
W Warszawie czy i w kilku duĹĽych miastach to moĹĽna sobie szukać, ale takĹĽe nie  bardzo, ludzie po kilku latach bezrobocia stania w kilometrowych kolejkach rekrutacyjnych po prostu wymiÄ™kajÄ…, przyjmÄ… pracÄ™ nawet poniĹĽej 4.50, szczegĂłlnie w maĹ‚ych miastach gdzie nawet niby tam duĹĽe zakĹ‚ady oferujÄ… najniĹĽszÄ… krajowÄ…, wszyscy tam tak ĹĽyjÄ… a wiÄ™c nie wyskoczysz z tĹ‚umu, jak wybrzydzasz to masz po prostu 0zĹ‚ i pozostaje ci emigracja. Co do dojazdĂłw rowerki, lub godzinny marsz z piosenkami, bo na autobus nie stać, tak wyglÄ…da rzeczywistość w naszym kraju. Jak masz rodzinÄ™ w maĹ‚ym mieĹ›cie, oczywiĹ›cie nie na stanowiskach burmistrza itp... popytaj, popytaj jak ĹĽyjÄ… ich sÄ…siedzi, zdziwiĹ‚ byĹ› siÄ™ ile ludzie sÄ… w stanie wytrzymać i za jakie pieniÄ…dze w naszym kraju, po prostu jak to mĂłwiÄ… "za maĹ‚o aby przeĹĽyć, za duĹĽo aby zdechnąć".

Data: 2015-02-12 17:23:11
Autor: Patriota
W dniu 2015-02-11 o 08:56, boukun pisze:
Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie. TOP 10 najlepiej zarabiaj±cych prezesów spółek Skarbu Państwa

boukun

A co ty my¶lałe¶ że słowa "teraz kurwa my" po zajmowaniu miejsca przy korycie przez kolejnych kolesi zwykłe pustosłowie?

Otrzymuj± nawet 14 tys. zł... dziennie