Data: 2010-06-03 22:49:46 | |
Autor: Plumpi | |
Otwór centrujący felgi | |
Użytkownik "CUT" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomości news:4c0811c9$1news.home.net.pl...
Mam samochód z 85r. Ma on nietypowy otwór centrujący. Szukam do niego felg od kilku lat. Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia, ponieważ centrowanie odbywa się dzięki stożkowym śrubom mocującym felgę. |
|
Data: 2010-06-03 22:51:16 | |
Autor: jarek | |
Otwór centruj±cy felgi | |
U¿ytkownik "Plumpi" <plumpix@onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hu94hc$jfd$1news.onet.pl... Je¿eli masz na my¶li otwór ¶rodkowy to nie ma on w ogóle znaczenia, poniewa¿ centrowanie odbywa siê dziêki sto¿kowym ¶rubom mocuj±cym felgê. Kiedys byla tu jednak dyskusja, ze otwor centrujacy przenosi pewne sily podczas jazdy, ktore inaczej ida na sruby... Jarek |
|
Data: 2010-06-03 23:06:06 | |
Autor: kogutek | |
Otwór centruj±cy felgi | |
Pamiêtam t± dyskusjê. Ci co twierdzili ze przenosi jakie¶ si³y nie potrafili w sposób logiczny przedstawiæ ¿adnych argumentów ze tak jest. Wysz³o ¿e by³o to ich prywatne zdanie nie maj±ce ¿adnego oparcia o prawa stosowane w mechanice. -- |
|
Data: 2010-06-03 22:51:53 | |
Autor: CUT | |
Otwór centrujący felgi | |
W dniu 2010-06-03 22:49, Plumpi pisze:
Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia, Jeśli felga mocowana jest na szpilki? Felga wygląda tak: http://www.axmoto.pl/allegroaukcje/stalowkiteren/2.JPG |
|
Data: 2010-06-03 23:03:06 | |
Autor: kogutek | |
Otwór centruj�cy felgi | |
W dniu 2010-06-03 22:49, Plumpi pisze:Jak wystaj± szpilki i felgê przykrêca siê zwyk³ymi nakrêtkami a pod nie wsadza siê podk³adki zabezpieczaj±ce przed odkrêceniem ( sprê¿ynowe, gwiazdkowe itp) to pier¶cieñ centruj±cy jest niezbêdny. Jak jest nakrêtka ze sto¿kiem to pier¶cieñ jest zbêdny bo niczemu nie s³u¿y. -- |
|
Data: 2010-06-03 23:09:51 | |
Autor: CUT | |
Otwór centruj�cy felgi | |
W dniu 2010-06-03 23:03, kogutek pisze:
Jak wystaj± szpilki i felgê przykrêca siê zwyk³ymi nakrêtkami a pod nie wsadza Jest nakrêtka ze sto¿kiem. |
|
Data: 2010-06-04 00:20:15 | |
Autor: kogutek | |
Otwór centruj�cy felgi | |
W dniu 2010-06-03 23:03, kogutek pisze:http://www.axmoto.pl/allegroaukcje/stalowkiteren/2.JPG > Jak wystaj± szpilki i felgê przykrêca siê zwyk³ymi nakrêtkami a pod nie wsadzaJak to nowe felgi to wystarczy dopilnowaæ ¿eby ko³a by³y przykrêcone momentem jaki podaje producent samochodu. Skakanie po kluczu przy przykrêcaniu powoduje deformacjê felgi i otworu . Przy uszkodzonej w ten sposób feldze mo¿e siê okazaæ ¿e trzeba stosowaæ protezê w postaci pier¶cienia ustalaj±cego wspó³osiowo¶æ. -- |
|
Data: 2010-06-04 09:33:52 | |
Autor: krzysiek82 | |
Otwór centruj�cy felgi | |
CUT pisze:
> Jest nakrêtka ze sto¿kiem. Ja mam nakrêtkê, ¿e sto¿kiem z wybitymi pier¶cieniami t³uk³o jak szalone, po za³o¿eniu nowych przesta³o, przestañcie wiêc rozpowiadaæ g³upoty, ¿e pier¶cienie nie s± potrzebne. Tu chodzi o bezpieczeñstwo, felga musi byæ dobrze osadzona na pie¶cie !!!! -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-04 10:55:25 | |
Autor: J.F. | |
Otwór centruj�cy felgi | |
On Fri, 04 Jun 2010 09:33:52 +0200, krzysiek82 wrote:
CUT pisze: Przeciez pisalem wyraznie - Dacia, wyprodukowana wczesniej w milionach sztuk jako Renault 12 w ogole nie miala centralnego otworu. I tylko 3 sruby. I kola jej nie odpadaly. J. |
|
Data: 2010-06-04 18:01:54 | |
Autor: RoMan Mandziejewicz | |
Otwór centruj�cy felgi | |
Hello krzysiek82,
Friday, June 4, 2010, 9:33:52 AM, you wrote: Jest nakrêtka ze sto¿kiem.Ja mam nakrêtkê, ¿e sto¿kiem z wybitymi pier¶cieniami t³uk³o jak A co z felgami, które w ogóle nie maj± otworu i s± mocowane jedynie ¶rubami? -- Best regards, RoMan mailto:roman@pik-net.pl PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++ Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!) |
|
Data: 2010-06-04 21:03:56 | |
Autor: kogutek44 | |
Otwór centruj�cy felgi | |
CUT pisze:Jak bez pier¶cienia t³ucze przy sto¿kowych ¶rubach albo nakrêtkach to s± uszkodzone felgi. Je te¿ mo¿na popsuæ. I nie chrzañ o bezpieczeñstwie jak je¼dzisz wrakiem z rozwalonymi felgami. -- |
|
Data: 2010-06-05 00:47:59 | |
Autor: DoQ | |
Otwór centruj�cy felgi | |
krzysiek82 pisze:
Ja mam nakrêtkê, ¿e sto¿kiem z wybitymi pier¶cieniami t³uk³o jak szalone, po za³o¿eniu nowych przesta³o, przestañcie wiêc rozpowiadaæ g³upoty, ¿e pier¶cienie nie s± potrzebne. Tu chodzi o bezpieczeñstwo, felga musi byæ dobrze osadzona na pie¶cie !!!! Wyprostuj najpierw felgi :) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-06-03 22:55:42 | |
Autor: Krzychu | |
Otwór centrujący felgi | |
Plumpi pisze:
Użytkownik "CUT" <CUT@CUT.pl> napisał w wiadomości news:4c0811c9$1news.home.net.pl... Nie zgodzę się. U mnie mimo dwukrotnych prób nie udało się przykręcić (wycentrować śrubami) felg tak, aby nie było bicia na kierownicy. Dopiero pierścienie centrujące pomogły. Pozdrawiam Krzychu |
|
Data: 2010-06-04 00:09:44 | |
Autor: J.F. | |
Otwór centruj¹cy felgi | |
On Thu, 03 Jun 2010 22:55:42 +0200, Krzychu
Plumpi pisze: A miales nakretki stozkowe ? Dacia miala tak fabrycznie. Kola bez dziury, trzy nakretki [sruby ?] i jakos problemow nie bylo. J. |
|
Data: 2010-06-04 00:34:14 | |
Autor: P_ablo | |
Otwór centruj±cy felgi | |
U¿ytkownik "Krzychu" <"s_krzychu[m"@upa]poczta.onet.pl> napisa³ w wiadomo¶ci news:hu94ta$k76$1news.onet.pl...
Prawdopodobnie miales tzw sruby plywajace. Takie sruby maja podkladke ze stozkiem ruszajaca sie w miare luzno na srubie. Przy zwyklych srubach otwor centrujacy jest nieistotny i nie wplywa na prawidlowe przykrecenie felg. Wystarczy zachowac zasade przykrecania po przekatnej i felga wycentruje sie prawidlowo sama. Sam wielokrotnie przykrecalem felge bez odpowiedniego pierscienia centrujacego i nigdy nie bylo problemow. -- Picasso |
|
Data: 2010-06-04 00:34:43 | |
Autor: kogutek | |
Otwór centruj�cy felgi | |
Plumpi pisze:(wycentrowaÄ� Å�rubami) felg tak, aby nie byÅ�o bicia na kierownicy. Dopiero pierÅ�cienie centrujÄ�ce pomogÅ�y.Mogê ci napisaæ co zaszkodzi³o. Dokrêca³e¶ ko³a w ten sposób ¿e najpierw mocno rêk± a potem tak delikatnie nog±. Ze 25 kilogramometrow jest wtedy. Zamiast 8 - 10. Jak nie Ty przykrêca³e¶ to wulkanizator popsu³. Maj± klucze pneumatyczne nastawione na maksimum, ¿eby ka¿d± ¶rubê odkrêciæ. I przy przykrêcaniu te¿ jad± na maxa. Feldze niedu¿o potrzeba ¿eby siê odkszta³ci³a. Popatrz na felgê z zapasu. Tam gdzie jest otwór na ¶rubê felga nie dotyka do tarczy albo bêbna. Jest pusta przestrzeñ. Felga jest zrobiona z cienkiej blachy. 2 -2,5 mm grubo¶ci. Jak siê wci¶nie czê¶æ z otworem to jak by¶ nie przykrêci³ to i tak bêdzie za s³abo. felga zaczyna siê przemieszczaæ i rozwala otwory. Dlatego nie mog³e¶ wycentrowaæ. A teraz z pier¶cieniami, pomimo ¿e bêdziesz skaka³ po kluczu to i tak jest za s³abo przykrêcone. Ju¿ Ci lepiej? -- |
|
Data: 2010-06-04 08:54:13 | |
Autor: Krzychu | |
Otwór centruj�cy felgi | |
kogutek pisze:
Mogê ci napisaæ co zaszkodzi³o. Dokrêca³e¶ ko³a w ten sposób ¿e najpierw mocno Odpowiadaj±c Tobie oraz kolegom: Problem dotyczy(³) Laguny i felg aluminiowych. Standardowe ¶ruby fabryczne sto¿kowe (¿adnych p³ywaj±cych wynalazków). Przykrêcane by³y przez gumiarza kluczem pneumatycznym bez ¿adnego skakania po kluczu. Nie twierdzê ¿e siê nie da. Sam jad±c do gumiarza bez pier¶cieni, by³em przekonany ¿e mo¿na bêdzie felgi bez problemu zamocowaæ. W moim wypadku okaza³o siê to jednak niemo¿liwe. Pozdrawiam Krzychu. |
|
Data: 2010-06-05 18:23:53 | |
Autor: Karolek | |
Otwór centruj�cy felgi | |
Krzychu pisze:
Odpowiadaj±c Tobie oraz kolegom: Pneumatycznym kluczem to sie sruby odkreca i wstepnie przykreca, a dociaga sie kluczem dynamometrycznym lub reka jak ktos ma wprawe, nie za duzo sily i nie za dlugi klucz ;> Jak gumiarz dojebie pneumatycznym do oporu to potem sa takie dziwne historie, typu urwana sruba (niekoniecznie urwie sie przy dokrecaniu), zniszczona felga, czy uszkodzony gwint. -- Karolek |
|
Data: 2010-06-05 18:42:03 | |
Autor: DoQ | |
Otwór centruj�cy felgi | |
Karolek pisze:
Pneumatycznym kluczem to sie sruby odkreca i wstepnie przykreca, a dociaga sie kluczem dynamometrycznym lub reka jak ktos ma wprawe, nie za duzo sily i nie za dlugi klucz ;> Szczegolnie pieknie rozpieprzaja pneumatamni ¶ruby zabezpieczaj±ce :) Pó¼niej w³a¶ciciel krzyczy i tupie nó¿kami bo nie ma jak ko³a zmieniæ w trasie:) Pozdrawiam Pawel |
|
Data: 2010-06-05 19:27:14 | |
Autor: MarcinJM | |
Otwór centruj�cy felgi | |
Karolek pisze:
Krzychu pisze: W sejaczu jest 86Nm i jak jade na zmiane gum (bywa, ze i 2-3 razy w miesiacu) to gumiarz zawsze: panie, ale te kola to mial pan przykrecone ledwo, ledwo. Wiec tlumacze matolowi, ze sa przykrecone dokladnie 86Nm i tak ma zostac, a poniewaz nie posiada on dynamometryka to dokrecam kola wlasnym, wyjetym z bagaznika dynamometrykiem. Nic sie nie przesuwa, nie luzuje, nie przemieszcza , nie urywa, nie ociera. A auto jest katowane na szutrach, ok 1000 km miesiecznie. -- Pozdrawiam MarcinJM gg: 978510, marcinjm()op.pl |
|
Data: 2010-06-05 20:25:37 | |
Autor: J.F. | |
Otwór centruj�cy felgi | |
On Sat, 05 Jun 2010 19:27:14 +0200, MarcinJM wrote:
W sejaczu jest 86Nm i jak jade na zmiane gum (bywa, ze i 2-3 razy w miesiacu) to gumiarz zawsze: panie, ale te kola to mial pan przykrecone ledwo, ledwo. Wiec tlumacze matolowi, ze sa przykrecone dokladnie 86Nm i tak ma zostac, a poniewaz nie posiada on dynamometryka to dokrecam kola wlasnym, wyjetym z bagaznika dynamometrykiem. A ja tam dokrecam noga, i co - i tez jest dobrze :-) A tak swoja droga to ta noga tez rzedu 80Nm mam. Rzedu - 120 by mnie nie zdziwilo. J. |
|
Data: 2010-06-06 10:03:22 | |
Autor: Karolek | |
Otwór centruj�cy felgi | |
J.F. pisze:
On Sat, 05 Jun 2010 19:27:14 +0200, MarcinJM wrote: Ja dokrecam reka, a i tak wiem, ze dokrecam za mocno :> -- Karolek |
|
Data: 2010-06-04 10:18:01 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Otwór centruj�cy felgi | |
kogutek pisze:
Mogê ci napisaæ co zaszkodzi³o. Dokrêca³e¶ ko³a w ten sposób ¿e najpierw mocno Wszystko prawda - poza ostatnim akapitem... z pier¶cieniami mo¿e byæ spoko :) -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mog± byæ niepowa¿ne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadaæ w czê¶ci gts /kropka/ pl | lub ca³o¶ci pogl±dom ich Autora. |
|
Data: 2010-06-04 09:32:00 | |
Autor: krzysiek82 | |
Otwór centrujący felgi | |
Plumpi pisze:
> Jeżeli masz na myśli otwór środkowy to nie ma on w ogóle znaczenia, ponieważ centrowanie odbywa się dzięki stożkowym śrubom mocującym felgę. Bzdura, śruby nie centrują felgi na pieście, kolega musi zastosować pierścienie centrujące i po temacie. -- krzysiek82 |
|
Data: 2010-06-04 10:14:23 | |
Autor: Jakub Witkowski | |
Otwór centrujący felgi | |
krzysiek82 pisze:
Plumpi pisze: Ujął bym to tak: kiepskiej/rozwalonej feldze może pomóc użycie pierścieni. Ponadto, koło osadzone ciasno otworem centralnym potrafi działać i toczyć się bez hałasu pomimo całkowitego odkręcenia 3 z 4 śrub! Miałem taki przypadkek - gumiarz nie dokręcił chyba w ogóle śrub w jednym kole, jedna trzymała powiedzmy jako-tako (ale dała się odkręcić niemalże bez wysiłku), 2 wykręcone częściowo, jedna totalnie wypadła. Zorientowałem się tylko dlatego, że ta która wypadła, na małej prędkości grzechotała sobie między flgą a kołpakiem :) Niemniej faktem jest że gdy felga i śruby nie są porozwalane brutalnym traktowaniem to otwór centrujący ma niewiele do roboty. -- Jakub Witkowski | Prezentowane opinie mogą być niepoważne, z domeny | nieprawdziwe, lub nie odpowiadać w części gts /kropka/ pl | lub całości poglądom ich Autora. |
|