Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?

Data: 2009-12-28 16:37:31
Autor: Grzes
Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?
Witam!

Mam zamiar w najblizszej przyszlosci otwozyc sklep motocylkowy. Z zalozenia
nie ma to byc jakis kiosk z 4 kaskami na krzyz tylko w miare pelny
asortyment jesli chodzi o ubior, kaski, akcesoria do motocylko typu sakwy
stelaze, smary, oleje no i oczywiscie czesci do motocylki ale to juz
myslalem ze wiekszosc na zamowienie. Do najblizszego sklepu motocyklowego
jest ok 60 km. motocylki sporo i caly czas przybywa takze mysle ze mogo by
to wypalic.
Co byscie mi podpowiedzieli zebym na starcie nie "wtopil"? :) Swoja wizje juz mam na ten sklep ale z checia wyslucham nowych pomyslow.
Najwieksza zagryzka sa dostawcy bo wiem ze w niektorych branzach istnieje cos takiego jak branie towaru na sklep tak jak by w komis.

Pozdrowionka!
Grzes

Data: 2009-12-28 19:25:18
Autor: Magic
Grzes pisze:
[...]

Linia kredytowa na min 100 tys.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2009-12-28 19:57:41
Autor: Grzes
Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?
Użytkownik "Magic"  napisał

Linia kredytowa na min 100 tys.

-- Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Tak tez mniej wiecej liczylem. 80 tys. mam wlasnych srodkow a dodatkowo myslalem o 20-30 tys kredytu na rozruch.

Pozdrawiam!
Grzes

Data: 2009-12-28 20:12:42
Autor: Michał Gut
Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?
z wlasnego doswiadczenia - tyle ze inna branza.

1. dobra lokacja - przy glownej drodze, nie musi byc tam duzo ludzi. bylke bylo cie widac i bylo gdzie zaparkowac 4 kolka
2. musisz byc w stanie sfinansowac dzialanie calej firmy przez 12 miesiecy (czyli zus,pensja pracownika(ow), czynsz, podatek, biuro rachunkowe oraz inne koszty jakie moga powstac. wlacznie z utrzymaniem ciebie!!!!)
3. 5x sie zastanowi i 10 razy policz dokladnie uwzgledniajac maksymalna ilosc zmiennych i licz dla warunkow PESYMISTYCZNYCH a nie optymistycznych.
jak ci wyjdzie ze powinienes zarobic - wal.ale powtarzam i zaklinam - policz to dokladnie.
4. unikaj spółek (tzn nie buduj ich z nikim). na moich oczach wiele sie rozpadlo nawet dochodowych interesow...

sir
przedsiebiorca od 2002r

Data: 2009-12-28 20:32:56
Autor: Tytus
Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?
Siemka

***Użytkownik "Grzes"
80 tys. mam wlasnych srodkow a dodatkowo
 myslalem o 20-30 tys kredytu na rozruch.

Chlopie monopol otworz a nie sklep moto...najlepiej przy trasie to motocyklisci beda sie u Ciebie zaopatrywac na droge.
A tak na powaznie to ciezka sprawa - allegro niejednego juz doprowadzilo do ruiny...
Co do kasy to nie wiem bo nie znam marz (i chyba nikt nimi sie nie pochwali) - ale 100 kaskow po 1000 pln/szt to jest kwota o jakiej piszecie - a co z reszta???

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-12-28 21:28:18
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-28 20:32, Użytkownik Tytus napisał:

[...]

Jak chce na prowincji sprzedawać kaski po 1000zł to już po nim.
Osprzęt do skuterów (głównie chińskich), osprzęt do tanich motocykli
(czyli też chińskich), tanie kaski, tanie rękawice, tanie kurtki
i odrobinę spodni. Jak zostanie miejsca i kasy to coś do
motocykli.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 08:36:28
Autor: Tytus
Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?
Siemka

*** "RadoslawF"
[...]
***Użytkownik "scibor1"
i do tego jeszcze jakas sensowna poczekalnia z mini barkiem typu kawa/
herbata/ciastko i tv - ideal jesli bedzie ze szklana sciana miedzy
klientem serwisu a stanowiskiem serwisowym - klient nie peta sie pod
nogami ale tez widzi, co sie dzieje z jego sprzetem

Niestety troche sie to kloci ze soba - rozny target...
akwarium z kawa i TV to dla klienta ktory za przeglad zostawia 1000 pln
a ten pierwszy sklep to dla klienta ktory chce zaplacic 1000 pln za calosc znaczy sie sprzet i osprzet...

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-12-29 09:28:16
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-29 08:36, Użytkownik Tytus napisał:

[...]

Wątkotwórca pisał o sklepie a nie o serwisie.
I jeśli dobrze zrozumiałem o sklepie z osprzętem i ciuchami
a nie z samymi pojazdami.
Ale nawet jeśli, to powiedz jaki będzie miał ten "target"
na prowincji ? Na drogie moto, osprzęt i ciuchy oraz serwis
za szybką i skórzanymi fotelami dla klienta czy jednak
bardziej na chińszczyznę, podróby i "Pana Zenka" dłubiącego
przy maszynach pod wiatą ?

Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 19:56:56
Autor: Tytus
Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?
Siemka

***"RadoslawF"
Wątkotwórca pisał o sklepie a nie o serwisie.

Moze przesledz jak sie rozwinal watek dobrze???
BTW nie ma znaczenia czy to bedzie sklep czy serwis...
i tak jesli z tanimi gratami do tanich skutrow to hipermarkety i sklepy internetowe (hurtownie) go zabija.
No chyba ze w okolicy nie ma internetu i hipermarketow...

--
       Tytus
żółte najszybsze

Data: 2009-12-29 20:40:42
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-29 19:56, Użytkownik Tytus napisał:

[...]

Internet jest wszędzie, hipermarkety tylko w dużych miastach.
Skoro do sklepu motocyklowego ma 60km to jest szansa że do
hipermarketu będzie tyle samo albo i więcej.

Pozdrawiam

Data: 2009-12-29 18:52:49
Autor: Michał V-R
[...]

Wbrew pozorom IMO, ci na prowincji to maja duuuzo wiecej kasy od tych miastowych - grunty, pola, turystyka, rolnictwo, popatrz na jakich tablicach ludzie jezdza po wiekszych miastach, a w wawie to ok 70% to prowincjusze posprzedawali ziemie, albo maja rodziny rolnikow i kupuja mieszkania.

Michał V-R
gg 9409047

-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -
żyje się raz, potem się tylko straszy
-- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -- -

Data: 2009-12-29 19:12:06
Autor: RadoslawF
Dnia 2009-12-29 18:52, Użytkownik Michał V-R napisał:

[...]

Poleminował bym z takim stwierdzeniem.
Urodziłem sie i mieszkam w mieście wojewódzkim ale mam też
rodzinę w miasteczku oddalonym o prawie sto kilometrów.
I tak na oko to mają mniej samochodów a więcej jednośladów.
W jednośladach jakieś 7 czy 8 na dziesięć to chińskie skuterki
mające do 50cm sześciennych.
U mnie u wszystkich znajomych moto jest letnim dodatkiem
do posiadanego samochodu a tam ten skuterek w co drugim
lub przypadku jest jedynym pojazdem właściciela.
I nie biorę pod uwagi dzieciarni ale ludzi dorosłych
i pracujących.
Wszędzie są oczywiście bogate wyjątki których jednoślad
jest więcej warty od wszystkich moich pojazdów.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2009-12-28 23:10:59
Autor: de Fresz
On 2009-12-28 20:32:56 +0100, "Tytus" <tytus1@gazeta.pl> said:

Co do kasy to nie wiem bo nie znam marz (i chyba nikt nimi sie nie pochwali)

To nie jest żadna tajemnica, zresztą są takie jak w innych branżach - typowa detaliczna to 20-30%. Biznes okołomotocyklowy nie jest w żaden sposób wyjątkowy. Acz warto pamiętać o dużej sezonowości, co generuje pewne problemy z płynnością.

de Fresz

Data: 2009-12-28 20:09:15
Autor: FD
Magic pisze:

Linia kredytowa na min 100 tys.

mało... nie zatowaruje

Data: 2009-12-28 21:27:37
Autor: Magic
FD pisze:
Magic pisze:

Linia kredytowa na min 100 tys.

mało... nie zatowaruje

Napisałem minimum. I nie musi startować z pełnym zatowarowaniem.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2010-01-06 15:18:45
Autor: Grzegorz Rogala
Magic pisze:

Linia kredytowa na min 100 tys.
Chyba Ci Magiczny jedno zero wcielo, 100tys to na rozmiarowke sredniej firmy ciuchowej Ci braknie. O kaskach nie mowiac...

--
pozdr
Rogal

Data: 2010-01-08 10:04:39
Autor: Magic
Grzegorz Rogala pisze:
Magic pisze:

Linia kredytowa na min 100 tys.
Chyba Ci Magiczny jedno zero wcielo, 100tys to na rozmiarowke sredniej firmy ciuchowej Ci braknie. O kaskach nie mowiac...

Pisałem już - tam jest minimum. Zależnie od rozmiaru sklepu i klasy asortymentu.

--
Pozdrawiam - Maciek, ely50/srx250/vfr800.

Data: 2009-12-28 20:56:35
Autor: Ivam
Użytkownik "Grzes" <misiekfu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:hhajgg$kc2$1@atlantis.news.neostrada.pl...
Witam!

Mam zamiar w najblizszej przyszlosci otwozyc sklep motocylkowy.
[...]

A ja Ci powiem jeszcze, ze jak do najblizszego sklepu jest 60km to wydaje mi sie, ze z samego sklepu sie nie utrzymasz i proponuje zainteresowac sie mimo wszystko rowniez serwisem. Moze nie kompleksowe remonty, ale np. podstawowe wymiany eksploatacyjne.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2009-12-28 22:26:52
Autor: scibor1
On 28 Gru, 20:56, "Ivam" <filipz@WYTNIJ_TO_PROSZE_poczta.fm> wrote:
U ytkownik "Grzes" <misie...@poczta.onet.pl> napisa w wiadomo ci grup
dyskusyjnych:hhajgg$kc...@atlantis.news.neostrada.pl...> Witam!

> [...]

klientem serwisu a stanowiskiem serwisowym - klient nie peta sie pod
nogami ale tez widzi, co sie dzieje z jego sprzetem

scibor
Helga VFR800FI

Data: 2009-12-29 08:55:41
Autor: Ivam
Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?
Uzytkownik "scibor1" <scibor@eranet.pl> napisal w wiadomosci grup dyskusyjnych:cbea759e-8b50-4f35-af7d-9c53741b4d04@j42g2000yqd.googlegroups.com...
i do tego jeszcze jakas sensowna poczekalnia z mini barkiem typu kawa/
herbata/ciastko i tv -

To chyba wiadomo.

ideal jesli bedzie ze szklana sciana miedzy
klientem serwisu a stanowiskiem serwisowym - klient nie peta sie pod
nogami ale tez widzi, co sie dzieje z jego sprzetem

A ja powiem, ze to nie jest konieczne dla przezycia sklepu/serwisu. Znajomy pracuje w takim serwisie, gdzie wszystko albo robi pod chmurka, albo w przerosnietym garazu blaszanym. Mechanik dobry, do ktorego wszyscy w okolicy maja 100% zaufania, ceny minimalnie nizsze niz u konkurencji, narzedzia ma wcale nie gorsze niz te serwisy ze szklana sciana. I moim zdaniem to niezbedne minimum to:
- dobry mechanik, a najlepiej to taki, ktorego znaja w okolicy, a moze do tej pory nie do konca legalnie wszystko robil
- niskie ceny, ktore zacheca klientow

Reszta IMHO moze byc dodana jak juz biznes bedzie sie krecil.

--
pzdr:
Ivam

Data: 2010-01-13 14:44:32
Autor: Rzep
Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?

Użytkownik "Grzes" <misiekfu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Witam!

Mam zamiar w najblizszej przyszlosci otwozyc sklep motocylkowy.

Chłopie, pytasz ludzi (precle), którzy raczej w sklepach nie kupują :)

--
pozdr
"rzep"

Data: 2010-01-13 16:17:49
Autor: gildor
Rzep pisze:
Użytkownik "Grzes" <misiekfu@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
Mam zamiar w najblizszej przyszlosci otwozyc sklep motocylkowy.

Chłopie, pytasz ludzi (precle), którzy raczej w sklepach nie kupują :)

tak tak, precle wyłącznie kradną. a, i gwałcą staruszki na pasach.

--
gildor
czarny grzechotnik w litrze k5

Data: 2010-01-13 16:39:30
Autor: Jacek Czerwinski
gildor pisze:
Rzep pisze:
[...]

A potem uciekają czysta na gumie

Otwarcie sklepu motocyklowego - od czego zaczac?