Otwarcie szlaków na Słowacji - którego dokładnie?

Data: 2012-05-13 09:08:35
Autor: Piotr
Otwarcie szlaków na Słowacji - którego dokładnie?
Jaki jest dokładny termin otwarcia słowackich szlaków powyżej schronisk? Wiem że to ok. połowy czerwca, ale zależy mi na dokładnej dacie - w sensie czy w przedłużony weekend (Boże Ciało) będzie już można po połazić czy jeszcze nie.

pozdrawiam

Data: 2012-05-13 10:51:36
Autor: j
W dniu 13.05.2012 09:08, Piotr pisze:
[...]

Jeśli dobrze pamiętam to zależy od lokalnej dyrekcji PN. W Tanapie dopiero od 31.06, w innych PN najlepiej googlać

pzdr

Data: 2012-05-13 12:33:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Otwarcie szlaków na Słowacji - którego dokładnie?
j, Sun, 13 May 2012 10:51:36 +0200, pl.rec.gory:
[...]

Ciekawe, bo czerwiec ma trzydzieści dni.
A przy okazji strona TANAPu mówi co innego:
http://www.tanap.org/navstevny-poriadok/ - "Sezónne uzávery turistických
chodníkov od 1. novembra do 15. júna", czyli "szlaki turystyczne zamknięte
sezonowo od 1 listopada do 15 czerwca".

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-05-13 12:36:26
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Otwarcie szlaków na Słowacji - którego dokładnie?
Piotr, Sun, 13 May 2012 09:08:35 +0200, pl.rec.gory:
[...]

A jakoś konkretniej...? Bo w Małych Karpatach szlaków się nie zamyka
sezonowo...

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-05-13 12:47:52
Autor: Piotr
Otwarcie szlaków na Słowacji - którego dokładnie?

A jakoś konkretniej...? Bo w Małych Karpatach szlaków się nie zamyka
sezonowo...

Tak konkretniej to myślałem o szlakach zaczynających się z Popradskiego plesa, ewentualnie Tatry Zachodnie (Zverowka i okolice), ale wychodzi że na początku czerwca nie będzie tam po co jechać.

pozdrawiam

Data: 2012-05-13 13:26:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Otwarcie szlaków na Słowacji - którego dokładnie?
Piotr, Sun, 13 May 2012 12:47:52 +0200, pl.rec.gory:

[...]

15 czerwca.

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-05-14 08:10:58
Autor: Robert Ostrowski
Piotr <spamerzy.spadajcie@madagaskar.mil> napisał(a):
[...]

Sytuacja na Słowacji jest trudna i szlaki są w znacznie gorszej sytuacji niż
przed latami. Za taki stan rzeczy odpowiedzialne są ponad 3 m opady śniegu
podczas tegorocznej zimy. W konsekwencji na szlakach jest mnóstwo śniegu a
także wiele powalonych drzew. Majówkę spędziłem w Małej Fatrze i zamiast
niewielkich wspominek po zimie szlaki powyżej 800 mnpm były mocno zasypane
zmrożonym śniegiem do tego stopnia, że wskazane byłoby używanie raków. https://picasaweb.google.com/104321146266412146583/MaAFatra2012#5740802078609713202

Data: 2012-05-14 10:21:44
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Otwarcie szlaków na Słowacji - którego dokładnie?
Robert Ostrowski, Mon, 14 May 2012 08:10:58 +0000 (UTC), pl.rec.gory:
Majówkę spędziłem w Małej Fatrze i zamiast
niewielkich wspominek po zimie szlaki powyżej 800 mnpm były mocno zasypane
zmrożonym śniegiem do tego stopnia, że wskazane byłoby używanie raków.

O.O
Ja łaziłem niedaleko od Małej Fatry, a śnieg tylko widziałem na _szczytach_
Niskich Tatr.
Aż tak źle w Małej Fatrze?

--
Pozdrowienia,

Data: 2012-05-14 12:34:12
Autor: Robert Ostrowski
Otwarcie szlaków na Słowacji - którego dokładnie?
Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał(a):
Robert Ostrowski, Mon, 14 May 2012 08:10:58 +0000 (UTC), pl.rec.gory: > Majówkę spędziłem w Małej Fatrze i zamiast
> [...]

O.O
Ja łaziłem niedaleko od Małej Fatry, a śnieg tylko widziałem na _szczytach_

Nie. Sama szlak na grani był ok. Tylko miejscami leżały wielkie i mniejsze
pola śnieżne. Jednak od północnej strony szlak zółty od doliny Branicy był tak
zaśnieżony, że w ogóle była niewdoczna ścieżka szlaku. Trawersowałem na azymut
a, że byłem razem z dziećmi więc nie mialem zmiennika.

Data: 2012-06-12 06:10:43
Autor: Profan Butan
W dniu poniedziałek, 14 maja 2012 10:21:44 UTC+2 użytkownik Marek &#39;marcus075&#39; Karweta napisał:
> [...]
> niewielkich wspominek po zimie szlaki powyżej 800 mnpm były mocno zasypane
> zmrożonym śniegiem do tego stopnia, że wskazane byłoby używanie raków.

Tak bylo na Fatrze . 11.5. bylem na Barancu i bylo tam tylko ze 20m mokrego sniegu. Grań Rohaczy byla generalnie czysta tylko przelecze i doliny byly w sniegu. Ale boczne gory takie jak Bystra, Sivy, Brestova byly bez sniegu. Podobnie bylo w Niskich.

Data: 2012-05-14 12:11:30
Autor: J.F
Użytkownik "Robert Ostrowski"  napisał w wiadomości
[...]

Po tej klesce sprzed kilku lat slowo "wiele" nabiera innego znaczenia.

Znow tak zle, czy tym razem "pojedyncze drzewa" ?

J.

Data: 2012-05-14 12:31:16
Autor: Robert Ostrowski
J.F <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał(a):
> [...]

Po tej klesce sprzed kilku lat slowo "wiele" nabiera innego znaczenia.

Znow tak zle, czy tym razem "pojedyncze drzewa" ?

https://picasaweb.google.com/104321146266412146583/MaAFatra2012#5741578670749209586

Odcinek na zielonym szlaku prowadzący z wielkiej raczy był tak zawalony, że
ciężko było  policzyc leżące drzewa a miejscami o wiele szybciej szło się
przez gęsty las niż szlakiem. Śladów usuwania zawałów brak. --

Data: 2012-05-15 14:06:17
Autor: J.F
> [...]

Odcinek na zielonym szlaku prowadzący z wielkiej raczy był tak zawalony, że

Nie potrafie znalezc wlasciwego zdjecia
ciężko było  policzyc leżące drzewa a miejscami o wiele szybciej szło się
przez gęsty las niż szlakiem. Śladów usuwania zawałów brak.

Poprzedni wygladal tak
http://www.pinkwart.pl/coslychac/2002-2004/Katastrofa/Huragan.htm

Bylo pare obszarow o rozmiarach rzedu kilometra, gdzie nie ostalo sie zadne drzewo. No i ktorys szlak przebiegal przez taki obszar. Ale przeszlismy :-)

Inne szlaki rozjechal ciezki sprzet i bloto po kostki, albo i wyzej.

J.

Data: 2012-05-15 16:27:00
Autor: MarcinS
Użytkownik "J.F" <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> napisał w wiadomości news:jotgrs$m8f$1inews.gazeta.pl...
Nie potrafie znalezc wlasciwego zdjecia

Kolega jest idealnym targetem dla działań posła Van der Coghena, która to na Jurze ogłasza stopień zagrożenia lawinowego i zaleca ubieranie raków. Kilka zwałek traktuje natomiast, jak istny armagedon.

Czy to, aby nie ten sam kolega, który pomylił bacówki pod Gorcem, niemalże okupując to życiem i co w dramatycznej narracji tu opisał?

Kiedyś nazywało się to sianiem popeliny.
Czytać hadko.

--
Pozdrawiam,
MarcinS

Data: 2012-05-15 18:04:27
Autor: Robert Ostrowski
MarcinS <as@wp.pl> napisał(a):

Czy to, aby nie ten sam kolega, który pomylił bacówki pod Gorcem, niemalże okup
ując to życiem i co w dramatycznej narracji tu opisał?

Kiedyś nazywało się to sianiem popeliny.

Popelinę to ty gościu siejesz a ja żadnych dramatycznej narracji nie użyłem.
No chyba, że ty to tak odebrałeś. Ale to juz twój problem. Zapewne twojego
pokroju turystów widziałem póżniej na Wielkim Krywaniu, którzy zdobyli go
przez wyjście z hotelu, podjechaniu samochodem do kolejki linowej, wjechaniu
kolejką linową a następnie odbywając 30 minutową wędrówkę z plecakiem 25 l
tryumfalnie komunikowali sie z cała listą kontaktową w tel komórkowym.

Data: 2012-05-22 03:38:29
Autor: MarcinS
Użytkownik "Robert Ostrowski" <robertrobert1.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jou5rb$li0$1inews.gazeta.pl...

[...]

Tia.

Tu masz profile i logi z mojego weekendu w Fatrze:
1 dzien:
http://www.gpsvisualizer.com/display/1337643251-06826-87.207.126.34.html
http://img94.imageshack.us/img94/4053/46245215.png
2 dzien:
http://www.gpsvisualizer.com/display/1337648684-09143-87.207.126.34.html
http://img827.imageshack.us/img827/9259/70348852.png

Jak widzisz, znow siejesz popeline, tym razem, ze swoim "zapewne".
QED

--
MarcinS

Data: 2012-05-22 06:50:20
Autor: Robert Ostrowski
MarcinS <as@wp.pl> napisał(a):

[...]

Szybkie przejście, łatwa droga, zapewne pokonywana z umiarkowanym bagażem i
zapewne bez spowalniaczy.

Jak widzisz, znow siejesz popeline, tym razem, ze swoim "zapewne".
QED

Kompletnie nie rozumiem o co ci chodzi i co starałeś się udowodnić...

A oto mój szlak

http://www.wandermap.net/route/1552581?13376693781799

Data: 2012-05-15 17:56:39
Autor: Robert Ostrowski
Otwarcie szlaków na Słowacji - którego dokładnie?
No nie, aż takiego pogromu nie było. --

Data: 2012-05-14 14:38:14
Autor: MarcinS
Użytkownik "Robert Ostrowski" <robertrobert1.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:joqemi$rvg$1inews.gazeta.pl...
[...]

Eee tam:
http://www.npm.pl/forum/printview.php?t=3685&start=15&sid=11befb6e77fc48e37e783e9cbfba1652

Gdzie uzywac te raki? Heh.

--
Pozdr,
MarcinS

Data: 2012-05-15 09:04:49
Autor: Robert Ostrowski
MarcinS <as@wp.pl> napisał(a):
> [...]
> niewielkich wspominek po zimie szlaki powyżej 800 mnpm były mocno zasypane
> zmrożonym śniegiem do tego stopnia, że wskazane byłoby używanie raków.

Podczas trawersowania północnego zbocza

https://plus.google.com/photos/104321146266412146583/albums/5740722546635660097/5740724805489933314?banner=pwa

Żółty szlak prowadził w połowie zbocza czyli w 80 % po zmrożonym śniegu. Abym
mógł bezpiecznie przejść razem z dziećmi musiałem wykopywać stopnie. Były
momenty kiedy to pod stopami mieliśmy ponad 200 m litego śniegu. Dla
najmłodszej była to pierwsza taka wyprawa więc doświadczenia nie miała żadnego
więc tym bezpieczniejszy szlak musiałem tworzyć. Gdy szlak przebiegał lasem
obawa o sunięcie się ze zbocza była mniejsza.

--

Otwarcie szlaków na Słowacji - którego dokładnie?