Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl

Data: 2020-12-07 19:01:15
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl
Szukam otwartego serwera NNTP innego niż 'news.neostrada.pl' -- 'news.neostrada.pl'
jest trochę opieszały/ociężały, co daje czasami smutne skutki...

Dlaczego pytam na bankach? -- bo nie wiem, gdzie zapytać.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.  Felix Lee
(,-.`._,'(  coma |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2020-12-07 19:46:15
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 7 Dec 2020 19:01:15 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

Szukam otwartego serwera NNTP innego niż 'news.neostrada.pl' -- 'news.neostrada.pl'
jest trochę opieszały/ociężały, co daje czasami smutne skutki...

Dlaczego pytam na bankach? -- bo nie wiem, gdzie zapytać.

Niewiele zostało. Na szybkiego - news.aioe.org. Ja korzystam z
news.eternal-september.org ale tu trzeba założyć sobie darmowe konto.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-07 19:58:01
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl

"Jacek Maciejewski" y5a6earz5gsr.1qgpw2w7fkf8e$.dlg@40tude.net

Niewiele zostało. Na szybkiego - news aioe.org.

    Program Outlook Express nie mógł ogłosić Twojej wiadomości.
    Temat 'Re: test 879', Konto: 'news.aioe.org',
    Serwer: 'news.aioe.org', Protokół: NNTP, Port: 119,
    Zabezpieczenie (SSL): Nie, Numer błędu: 0x800CCC0F

Data: 2020-12-07 20:06:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5fce7b5f$0$505$65785112@news.neostrada.pl

Chyba poszło -- dziękuję.

Data: 2020-12-07 20:42:18
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 7 Dec 2020 19:58:01 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski napisał(a):

[...]

Nie mam pojęcia o co chodzi. Użyj na początek innego czytnika to się
dowiesz czy szwankuje twój OE czy coś innego.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-09 04:57:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl

"Jacek Maciejewski" nn11f17wjpts.1bhu9l1p9fv68.dlg@40tude.net

Nie mam pojęcia o co chodzi.

Jest OK -- chwilowa niedys_pozycja...
Mój z aioe ukazał się na archiwalnym, więc IMO jest OK.

Użyj na początek innego czytnika to się
dowiesz czy szwankuje twój OE czy coś innego.

OE jest idealny, czyli bezbłędny!
Dzięki za adresy -- być może skorzystam też z września...
[choć już december, więc być może spóźniłem się...]

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.

Data: 2020-12-08 12:20:40
Autor: Olin
[...]

Myślałem, że tylko ja mam takie problemy, ale widzę, że nie jestem
osamotniony.
Od jakiegoś czasu korzystam równolegle ze wspomnianego przez Jacka
news.aioe.org i widzę, że moje własne wiadomości wysłane na neostradę
ukazują się na aioe natychmiast, a na neostradzie czasem z dużym
opóźnieniem (sic!). Na neostradzie czasem nawet nie pojawiają się u mnie
całe wątki.

Od biedy chyba można korzystać z gugla:
https://groups.google.com/g/pl.soc.prawo
ale przyznam, że nie próbowałem, choć konto mam, bo jakoś wolę  czytnik
grup dyskusyjnych.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Stefan Kisielewski

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-12-08 12:51:43
Autor: Pete
Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl
Hello, Olin.
On 08.12.2020 12:20 you wrote:

> Myślałem, że tylko ja mam takie problemy, ale widzę, że nie jestem > osamotniony. Od jakiegoś czasu korzystam równolegle ze wspomnianego > przez Jacka news.aioe.org i widzę, że moje własne wiadomości wysłane > na neostradę ukazują się na aioe natychmiast, a na neostradzie > czasem z dużym opóźnieniem (sic!). Na neostradzie czasem nawet nie > pojawiają się u mnie całe wątki.

Bo aioe ma bana u wielu innych nntp.
Dlatego posty z aioe mają nie pojawić się wcale.

--
Pete

Data: 2020-12-08 13:02:14
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Tue, 08 Dec 2020 12:51:43 +0100, Pete napisał(a):

Bo aioe ma bana u wielu innych nntp.
Dlatego posty z aioe mają nie pojawić się wcale.

I dlatego w praktyce tylko  news.eternal-september.org działa.
Rejestracja jest prosta, zajrzeć na: https://www.eternal-september.org/
i podać parę danych.
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-08 13:26:03
Autor: Andrzej Kłos
Jacek Maciejewski pisze:
[...]

A może by tak nasz narodowy, znaczy się polski? :)

news.icm.edu.pl

Data: 2020-12-08 13:37:00
Autor: Olin
Dnia Tue, 08 Dec 2020 13:26:03 +0100, Andrzej Kłos napisał(a):

A może by tak nasz narodowy, znaczy się polski? :)

news.icm.edu.pl

Mnie nie lubi:
connection explicitly refused by NTTP server

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

wykorzystania do prac domowych"
św. Tomasz z Akwinu

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-12-08 13:53:57
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 08.12.2020 Olin <kuku@adres.w.stopce> napisał/a:

news.icm.edu.pl

Mnie nie lubi:
connection explicitly refused by NTTP server

Bo o dostęp trzeba ładnie poprosić:
http://news.icm.edu.pl/dostep.html

Data: 2020-12-08 15:03:30
Autor: Kamil Jońca
Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> writes:

[...]

Nieprawda:
"Dostęp jest otwarty dla użytkowników w domenie pl."
 Więc pewnie jego ip nie odwzorowuje się w ".pl"

KJ

Data: 2020-12-08 20:43:52
Autor: Dominik Ałaszewski
Dnia 08.12.2020 Kamil Jońca <kjonca@poczta.onet.pl> napisał/a:

http://news.icm.edu.pl/dostep.html

Nieprawda:
"Dostęp jest otwarty dla użytkowników w domenie pl."

To cytat nie z tej strony, a ze strony http://news.icm.edu.pl/

Na stronie z opisem wniosku o dostęp są przykłady domen
z pl, więc są ze sobą sprzeczne.

FAQ też nic nie wspomina, jakoby było dla wszystkich
bez ograniczeń:
http://news.icm.edu.pl/faq.html

Wydaje mi się, że raczej najpierw był dla wszystkich
w pl (stąd ślad na stronie), a od jakiegoś czasu reglamentowany. Oczywiście jest możliwość odwrotna,
wg mnie mniej prawdopodobna.

Data: 2020-12-08 21:53:29
Autor: Kamil Jońca
[...]

Nie. Mylisz dostęp dla czytelników ("mode reader")[1] i dostęp do innych
serwerów news ("IHAVE")[2]

Ja sam jestem przykładem [1] i nie musiałem nikogo prosić o
dostęp, a bez problemów używam.

A to co przytoczyłeś pewnie dotyczy [2].
KJ

Data: 2020-12-08 21:32:26
Autor: Dominik Ałaszewski
[...]

Na pewno mylę, "sprawdź, czy komputer z ktorego próbujesz czytać newsy (..)", "Podobnie, jeżeli korzystasz z usług providera, jego odpowiedzialnością powinno być wynegocjowanie z nami (na odpowiednich warunkach) dostępu do naszego serwera dla swoich klientów.", "jestem providerem, chcę żeby moi klienci mogli korzystać z news.icm.edu.pl"

O dostępie dla innych serwerów jest stosowny ustęp:
"Mam swój własny serwer news, potrzebuję feedu"

Rzuciłeś choć okiem (nie mówię już o przeczytaniu)
na zalinkowane FAQ?

Data: 2020-12-08 22:42:03
Autor: Kamil Jońca
[...]

Ale po co? Jak już napisałem: UŻYWAM news.icm.edu.pl bez
problemów. Jako 'czytelnik'.

A jeśli w FAQ jest wspomniane o 0202122 to sądzę, że jednak jest
.... przestarzałe.
KJ

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-12-09 06:26:53
Autor: Dominik Ałaszewski
[...]

No, to jest argument powalający na glebę. Leżę i kwiczę.
Rozumiałbym argument "JA korzystam z serwera, więc
WSZYSCY mogą", choć jest nieuprawniony logicznie.
Natomiast średnio do mnie dociera implikacja "ja korzystam,
więc oficjalne FAQ na stronie na pewno nie dotyczy tego,
co ma w treści wypisane" :-)

A jeśli w FAQ jest wspomniane o 0202122 to sądzę, że jednak jest
... przestarzałe.

Może być. Zauważ, że ja się wcale nie upieram, że rzeczywiście
news.icm limituje dostęp. Ja tylko piszę, że na stronach ICM
są sprzeczne informacje.

Być może właśnie kiedyś limitował, a ślad po tym został w FAQ, a następnie się otworzył- nie zaś odwrotnie. To, że ja uważam, że to mnniej prawdopodobne, nie oznacza, że tak nie było. --

Data: 2021-02-01 09:00:50
Autor: ąćęłńóśźż
Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl
NTG
Czy możecie przejść na właściwą grupę o serwerach i grupach dyskusyjnych?

-- -- -

Data: 2021-02-01 09:15:08
Autor: Jacek Maciejewski
Dnia Mon, 1 Feb 2021 09:00:50 +0100, ąćęłńóśźż napisał(a):

NTG
Czy możecie przejść na właściwą grupę o serwerach i grupach dyskusyjnych?

Zaraz jak tylko zaczniesz odpisywać pod cytatem :)
--
Jacek
-I hate haters-

Data: 2020-12-08 23:31:39
Autor: Kamil Jońca
Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl
Dominik Ałaszewski <Dominik.Alaszewski@gazeta.pl.invalid> writes:
[..]

[...]

W sumie po zastanowieniu,  mogę przyznać Ci rację, że teoretycznie mój prowider mógł mi
zapewnić dostęp do ICM. (Co nie znaczy, że jestem do tego przekonany! Po
prostu nie chce mi się dalej sprawdzać.)

Ale z kolei gdy próbowłem się połączyć z kompa na neozdradzie, to
icm mnie grzecznie wpuścił, mimo, że zgodnie z FAQ powinienem
tylko mieć możliwość czytania.

Natomiast sprawa z "connection refused" staje się tajemnicza, bo gdy
próbowałem się połączyć zupełnie od czapy(=bez rev dns)  bo dostałem coś
takiego (a nie connection refused):

-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -start-- -- -- -- -- -- ->8-- -
telnet news.icm.edu.pl 119
Trying 213.135.51.10...
Connected to news.net.icm.edu.pl.
Escape character is '^]'.
502 You have no permission to talk.  Goodbye!
Connection closed by foreign host.
-- 8<-- -- -- -- -- -- -- -cut here-- -- -- -- -- -- -- -end-- -- -- -- -- -- -- ->8-- -

KJ
PS. czy nie powinniśmy się przenieść gdzieś indziej

--
http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/

Data: 2020-12-09 06:32:59
Autor: Dominik Ałaszewski
[...]

Ależ ja wcale Cię nie chcę zapewniać, że ICM limituje dostęp w .pl!
Obawiam się, że walczysz z chochołem, którego sam ustawiłeś.
Ja tylko piszę, że _na stronach ICM są sprzeczne informacje_.

W FAQ jest o limitowaniu dostępu, dlatego wcześniej napisałem, że trzeba napisać prośbę. Jednakże na innej podstronie
głoszą faktycznie, że dla wszystkich z .pl otwarty.

PS. czy nie powinniśmy się przenieść gdzieś indziej

Dla mnie to już nieco jałowe dywagacje- nie znając
faktycznej konfiguracji serwera można sobie gdybać.
Więc proponuję EOT (znaczy tego odgałęzienia).

Data: 2020-12-08 15:19:40
Autor: Olin
Dnia 08 Dec 2020 13:53:57 GMT, Dominik Ałaszewski napisał(a):

Bo o dostęp trzeba ładnie poprosić:
http://news.icm.edu.pl/dostep.html

Nie będę fatygował mojego administratora, bo już się zarejestrowałem w tym
wrześniu, polecanym przez Jacka.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

 Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Data: 2020-12-08 13:22:56
Autor: Olin
Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl
Dnia Tue, 08 Dec 2020 12:51:43 +0100, Pete napisał(a):

Bo aioe ma bana u wielu innych nntp.
Dlatego posty z aioe mają nie pojawić się wcale.

Kiedy u mnie akurat wątki znikają na neostradzie.
Na aioe czasami "jest więcej".

Data: 2020-12-09 08:07:28
Autor: Pete
On 08.12.2020 13:22 you wrote:

> Kiedy u mnie akurat wątki znikają na neostradzie. Na aioe czasami > "jest więcej".

Zapewne na aioe są wszystkie że świata + te z aioe.
A na Neostradzie tylko ze świata.
 --
Pete

Data: 2020-12-19 12:05:15
Autor: gosc
Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
Szukam otwartego serwera NNTP innego niż 'news.neostrada.pl' -- 'news.neostrada.pl'
jest trochę opieszały/ociężały, co daje czasami smutne skutki...

Dlaczego pytam na bankach? -- bo nie wiem, gdzie zapytać.

Do przetestowania <http://top1000.anthologeek.net/>, bo sam nie testowałem.

Otwarty serwer NNTP inny niż news.neostrada.pl