Otwieranie auta

Data: 2020-09-01 13:33:52
Autor: K
Otwieranie auta
On 28/08/2020 20:04, cef wrote:
Tak mi się dzisiaj przytrafiło, że nie zadziałał kluczyk (pilot)
do otwierania samochodu i musiałem jechać do domu
po zapasowy kluczyk. Tak się po drodze zastanawiałem
czy jak uszkodzone jest coś w aucie a nie w kluczyku i ten drugi kluczyk też nie otworzy,
to co wtedy. Ale okazało się,  że nie działają styki otwierania w tym starym pilocie.
Przejrzałem ofertę firm, które naprawiają takie rzeczy i widzę,  że
wszyscy się chwalą, że bezinwazyjnie otwierają te samochody
nawet jak nie ma żadnego kluczyka.
Jak to się robi? Pomijam te auta, które mają klucz/zamek metalowy,
bo to ślusarska robota, ale jak otwierają te tylko z pilotem
jak nie ma żadnego klucza?

Przeciez te "bezkluczykowe" maja kluczyk awaryjny schowany w pilocie, a sam zamek znajduje sie w klamce tylko trzeba cos zdjac/przesunac/odchylic zeby wlozyc kluczyk.

Data: 2020-09-01 16:39:59
Autor: cef
Otwieranie auta
W dniu 2020-09-01 o 14:33, K pisze:
On 28/08/2020 20:04, cef wrote:
[...]

Jak mają możliwość otwarcia kluczykiem, to nie są bezkluczykowe.
Jakiś mechanizm zamykania być musi, żeby drzwi się nie otwierały,
ale niekoniecznie zamek na kluczyk.

Data: 2020-09-01 16:44:04
Autor: K
Otwieranie auta
On 28/08/2020 20:04, cef wrote:
[...]

A jak sie nazywa ten system? Bezkluczykowe w sensie, ze tego kluczyka nie uzywasz do odpalania czy otwierania. Jak wywali bezpiecznik centralnego np. to co laweta czy wolasz speca od bezinwazyjnego otwierania? Bo ja naciskam guziczek w pilocie i mi wyskakuje kluczyk awaryjny, otwieram i jade (o ile elektronika w samym pilocie dziala i sie komunikuje z autem). Obstawiam, ze wszyscy producenci maja ten sam patent.

Data: 2020-09-01 19:43:41
Autor: cef
Otwieranie auta
W dniu 2020-09-01 o 17:44, K pisze:

[...]

Jak to się stanie w aucie z takim systemem jaki opisujesz,
to tak się robi. Ale są już samochody gdzie jest tylko aplikacja
w telefonie i nie wyciągniesz z telefonu kluczyka.
Dlatego pytam co się wtedy robi?
I jak się wtedy otwiera.

PS
Jak się wciąga na lawetę auto, które jest zaparkowane
pomiędzy stojącymi przy krawężniku i nie ma dostępy
do środka?

Data: 2020-09-01 19:34:51
Autor: K
Otwieranie auta
On 01/09/2020 18:43, cef wrote:
[...]

Ktore auto ma tylko apke zamiast pilota/kluczyka?

Data: 2020-09-01 21:30:30
Autor: cef
Otwieranie auta
W dniu 2020-09-01 o 20:34, K pisze:

Ktore auto ma tylko apke zamiast pilota/kluczyka?

Nie wiem dokładnie, chodzi mi o system
opisany tutaj:
https://spidersweb.pl/autoblog/smartfon-zamiast-klucza-do-samochodu/
artykułów o tym sporo - niektóre sprzed kilku lat,
więc na pewno coś już jest na rynku.

Data: 2020-09-01 23:08:13
Autor: K
Otwieranie auta
On 01/09/2020 20:30, cef wrote:
[...]

Faktycznie. Mam w apce zdalne otwieranie, zmaykanie itp ale nie moge
odpalic silnika. Tak czy inaczej na bank jest kluczyk/pilot w zestawie,
apka to dodatek.

Data: 2020-09-02 06:53:36
Autor: cef
Otwieranie auta
W dniu 2020-09-02 o 00:08, K pisze:
On 01/09/2020 20:30, cef wrote:
[...]

Tego akurat nie wiem, bo autorzy tekstów właśnie brak klucza podkreślają
i nawet zastanawiają się nad tym samym co ja czyli
jak to się otwiera jak się zepsuje mechanizm blokowania drzwi.
Jest możliwość podpięcia np wtyczki serwisowej gdzieś w nadwoziu
czy innej bezprzewodowej komunikacji i wysłanie sygnału "otwórz"?
A jak nie ma prądu albo padło mechanicznie, to może jest jakiś mechanizm uwalniany dźwignią w miejscu znanym serwisowi albo po podaniu gdzieś napięcia.
Ale wygląda to na zbyt skomplikowane nawet jak na markę premium.

PS
Miałem obawy u siebie jak zachowa się mechaniczny zamek
po dziesięciu latach nieużywania klucza, ale okazało, się jak zamek jest
nieużywany ale osłonięty, to działa bez problemu i oporu.

Data: 2020-09-02 08:38:38
Autor: K
Otwieranie auta
On 02/09/2020 05:53, cef wrote:

[...]

Probowalem sobie wyklikac na stronie Hyundaya ale niestety po wybraniu modelu auta mozna tylko wybrac rodzaj wyposazenia bez podzialu na skladniki. Ale znalazlem to:
"Don't worry though, you'll still have a physical key or card as a backup if you need to let a valet park for you or, less glamorously, you've let your phone's battery run down."

Data: 2020-09-02 12:25:08
Autor: Pete
Otwieranie auta
Hello, K.
On 01.09.2020 20:34 you wrote:

> Ktore auto ma tylko apke zamiast pilota/kluczyka?

Wszystkie z car sharingu.

--
Pete

Data: 2020-09-02 12:24:30
Autor: Pete
Otwieranie auta
Hello, cef.
On 01.09.2020 19:43 you wrote:

> Jak to się stanie w aucie z takim systemem jaki opisujesz, to tak > się robi. Ale są już samochody gdzie jest tylko aplikacja w > telefonie i nie wyciągniesz z telefonu kluczyka. Dlatego pytam co > się wtedy robi? I jak się wtedy otwiera. PS Jak się wciąga na lawetę > auto, które jest zaparkowane pomiędzy stojącymi przy krawężniku i > nie ma dostępy do środka?

Pasy + dźwig.

--
Pete

Data: 2020-09-02 12:37:31
Autor: Cavallino
Otwieranie auta
W dniu 02-09-2020 o 12:24, Pete pisze:

Jak się wciąga na lawetę
  > auto, które jest zaparkowane pomiędzy stojącymi przy krawężniku i
  > nie ma dostępy do środka?

Pasy + dźwig.

Albo wózki pod koła - pod każde z osobna.
Widziałem chyba w programie "Fani czterech kółek" wyciąganie w ten sposób samochodu zaparkowanego przy samej ścianie jakiejś hali.

Data: 2020-09-02 13:35:13
Autor: RadoslawF
Otwieranie auta
W dniu 2020-09-02 o 12:24, Pete pisze:

> [...]
  > się wtedy robi? I jak się wtedy otwiera. PS Jak się wciąga na lawetę
  > auto, które jest zaparkowane pomiędzy stojącymi przy krawężniku i

Pasy + dźwig.

Same pasy wgniotą karoserię, potrzebne będą jeszcze trawersy.

Pozdrawiam

Otwieranie auta