Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.rowery   »   Otwór pod wentyl w obręczy

Otwór pod wentyl w obręczy

Data: 2009-04-30 02:52:57
Autor: art2
Otwór pod wentyl w obręczy
Witam.
Swego czasu zapragnąłem używać dętek presta zamiast samochodowych,
więc wywierciłem nowy otwór w obręczy, o średnicy minimalnie tylko
większej od wentyla, tak że wchodził całkiem ciasno. Oszlifowałem
brzegi otworu, tak że wydawało się wszystko idealnie dopasowane.
Niestety dętki pękają po kilku dniach. Nie przecierają się a raczej
odrywają jakby od szarpania. Obręcz jest podwójna.
Pomożecie?

Data: 2009-04-30 04:07:11
Autor: dsoto
Otwór pod wentyl w obręczy


art2 napisał(a):
Nie przecierają się a raczej
odrywają jakby od szarpania. Obręcz jest podwójna.
Pomożecie?

Też mnie ten problem kiedyś nękał i raczej nie ma to związku z tym, że
zrobiłeś nowy otwór. Ja zrobiłem z kawałka grubego (chyba 2mm) drutu
miedzianego w izolacji takie kółeczko, które nakładam na wentyl i
dopiero potem na obręcz. Od tego czasu mam spokój (problem ten miałem
tylko z wentylami presta). Pilnować również ciśnienia w oponie i
dokręconej z zewnątrz nakrętki aby wentyl siedział ciasno, talk też
nie zaszkodzi.

Data: 2009-04-30 12:37:45
Autor: Wooyek
Otwór pod wentyl w obręczy
Swego czasu zapragnąłem używać dętek presta zamiast samochodowych,
więc wywierciłem nowy otwór w obręczy, o średnicy minimalnie tylko
większej od wentyla, tak że wchodził całkiem ciasno. Oszlifowałem
brzegi otworu, tak że wydawało się wszystko idealnie dopasowane.
Niestety dętki pękają po kilku dniach. Nie przecierają się a raczej
odrywają jakby od szarpania. Obręcz jest podwójna.
Pomożecie?
=============


Po co wywierciłeś nowy otwór? Wentylki Presta dobrze się dogadują z otworami pod Schraedera (gorzej odwrotnie ;)).

Grunt to mieć na Preście dokręconą w miarę mocno (ale oczywiście palcami) nakrętkę:
http://tiny.pl/zjbs - na dole, przy obręczy. Jeśli ścina Ci wentyl, to pewnie nie masz jej wcale.

Druga sprawa to talk w oponie (nasypywany przed włożeniem dętki) - rozwiązanie kontrowersyjne, ale w Twoim przypadku raczej będzie skuteczne. Dzięki niemu dętka jest dużo mniej ciągnięta przez oponę, która czasem przemieszcza się po obręczy (wskutek nagłego, silnego hamowania i przyspieszania) - wentyl nie jest ścinany.

Chyba, że problemem nie jest ścinany wentyl. Jeśli nie, to powodem może być drugi otwór na wentyl (dętka może w niego wchodzić), zła lub źle założona opaska na obręcz, brud (piasek itp.) w oponie, coś wbitego w oponę i wiele innych powodów ;)
--
Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl //

Data: 2009-04-30 04:03:24
Autor: art2
Otwór pod wentyl w obręczy
Po co wywierciłeś nowy otwór? Wentylki Presta dobrze się dogadują z otworami
pod Schraedera (gorzej odwrotnie ;)).
No właśnie :) Pierwotnie to była Presta, ale chciałem mieć
samochodowy, więc rozwierciłem, ale za bardzo i wentyl się przechylał
skutkiem czego go(wprawdzie dopiero po kilku miesiącach) urwało.
Zrobiłem więc dodatkowy otwór pod Prestę.

Grunt to mieć na Preście dokręconą w miarę mocno (ale oczywiście palcami)
nakrętkę:http://tiny.pl/zjbs- na dole, przy obręczy. Jeśli ścina Ci wentyl, to
pewnie nie masz jej wcale.
Faktycznie mam dętki beznakrętkowe, ale i z nakrętką urywało, ale to
było zanim oszlifowałem otwór, więc nie wiadomo co było przyczyną.
Wentyl jednak jest cały czas prosto, nie przechyla się w żadną stronę,
czy zatem nakrętka coś zmieni?

Chyba, że problemem nie jest ścinany wentyl. Jeśli nie, to powodem może być
drugi otwór na wentyl (dętka może w niego wchodzić), zła lub źle założona
opaska na obręcz, brud (piasek itp.) w oponie, coś wbitego w oponę i wiele
innych powodów ;)
Opaskę wymieniłem, dętki urywają się wciąż w tym samym miejscu, więc
to musi być to.
Spróbuję z talkiem.
A może rozwiercić go na samochodowy :) Może one są mniej delikatne na
ingerencje?

Data: 2009-04-30 13:08:01
Autor: Zygmunt M. Zarzecki
Otwór pod wentyl w obręczy

Swego czasu zapragnąłem używać dętek presta zamiast samochodowych,
więc wywierciłem nowy otwór w obręczy, o średnicy minimalnie tylko
większej od wentyla, tak że wchodził całkiem ciasno. Oszlifowałem
brzegi otworu, tak że wydawało się wszystko idealnie dopasowane.
Niestety dętki pękają po kilku dniach. Nie przecierają się a raczej
odrywają jakby od szarpania. Obręcz jest podwójna.
Pomożecie?

Było wiercić?
:>

zyga

Data: 2009-04-30 04:28:50
Autor: art2
Otwór pod wentyl w obręczy
Też mnie ten problem kiedyś nękał i raczej nie ma to związku z tym, że
zrobiłeś nowy otwór.
Chyba masz rację, bo na poprzednim rozwierconym otworze przejeździłem
chyba z rok.

Ja zrobiłem z kawałka grubego (chyba 2mm) drutu
miedzianego w izolacji takie kółeczko, które nakładam na wentyl i
dopiero potem na obręcz.
Dzięki. Wypróbuję.

Było wiercić?
No nie było... Ale w pracy miałem kompresor, więc uznałem, że to
będzie super pomysł.

Data: 2009-04-30 13:45:26
Autor: Coaster
Otwór pod wentyl w obręczy
art2 wrote:
Witam.
Swego czasu zapragnąłem używać dętek presta zamiast samochodowych,
więc wywierciłem nowy otwór w obręczy [...]

Zamiast przekombinowywac, nie mogles po prostu wstawic 'redukcji' do otworu po zaworze 'samochodowym'? I co zrobiles ze starym otworem - zaslepiles go czyms?


--
PoZdR
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
"More experienced cyclists learn to "get light"
for a fraction of a second while going over rough
patches; newbies tend to sit harder on the saddle,
increasing the risk of pinch flats."
Sheldon Brown: 1944 - 2008
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Data: 2009-05-23 02:51:50
Autor: art2
Otwór pod wentyl w obręczy
Chciałbym dopisać happy end do tej historii.
Talk ani kółko z drutu niestety nie pomogły. Poskutkowała natomiast
zmiana opony: po tym zabiegu już od ponad dwóch tygodni nie urwało mi
wentyla a wcześniej nawet dwóch dni nie ujechałem w spokoju. Kolega
ds... miał zatem rację: to nie była wina nowego otworu w obręczy.
Dziękuję za uwagę i pozdrawiam.

Otwór pod wentyl w obręczy

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona