Data: 2009-04-30 02:52:57 | |
Autor: art2 | |
Otwór pod wentyl w obręczy | |
Witam.
Swego czasu zapragnąłem używać dętek presta zamiast samochodowych, więc wywierciłem nowy otwór w obręczy, o średnicy minimalnie tylko większej od wentyla, tak że wchodził całkiem ciasno. Oszlifowałem brzegi otworu, tak że wydawało się wszystko idealnie dopasowane. Niestety dętki pękają po kilku dniach. Nie przecierają się a raczej odrywają jakby od szarpania. Obręcz jest podwójna. Pomożecie? |
|
Data: 2009-04-30 04:07:11 | |
Autor: dsoto | |
Otwór pod wentyl w obręczy | |
art2 napisał(a): Nie przecierają się a raczej Też mnie ten problem kiedyś nękał i raczej nie ma to związku z tym, że zrobiłeś nowy otwór. Ja zrobiłem z kawałka grubego (chyba 2mm) drutu miedzianego w izolacji takie kółeczko, które nakładam na wentyl i dopiero potem na obręcz. Od tego czasu mam spokój (problem ten miałem tylko z wentylami presta). Pilnować również ciśnienia w oponie i dokręconej z zewnątrz nakrętki aby wentyl siedział ciasno, talk też nie zaszkodzi. |
|
Data: 2009-04-30 12:37:45 | |
Autor: Wooyek | |
Otwór pod wentyl w obręczy | |
Swego czasu zapragnąłem używać dętek presta zamiast samochodowych,
więc wywierciłem nowy otwór w obręczy, o średnicy minimalnie tylko większej od wentyla, tak że wchodził całkiem ciasno. Oszlifowałem brzegi otworu, tak że wydawało się wszystko idealnie dopasowane. Niestety dętki pękają po kilku dniach. Nie przecierają się a raczej odrywają jakby od szarpania. Obręcz jest podwójna. Pomożecie? ============= Po co wywierciłeś nowy otwór? Wentylki Presta dobrze się dogadują z otworami pod Schraedera (gorzej odwrotnie ;)). Grunt to mieć na Preście dokręconą w miarę mocno (ale oczywiście palcami) nakrętkę: http://tiny.pl/zjbs - na dole, przy obręczy. Jeśli ścina Ci wentyl, to pewnie nie masz jej wcale. Druga sprawa to talk w oponie (nasypywany przed włożeniem dętki) - rozwiązanie kontrowersyjne, ale w Twoim przypadku raczej będzie skuteczne. Dzięki niemu dętka jest dużo mniej ciągnięta przez oponę, która czasem przemieszcza się po obręczy (wskutek nagłego, silnego hamowania i przyspieszania) - wentyl nie jest ścinany. Chyba, że problemem nie jest ścinany wentyl. Jeśli nie, to powodem może być drugi otwór na wentyl (dętka może w niego wchodzić), zła lub źle założona opaska na obręcz, brud (piasek itp.) w oponie, coś wbitego w oponę i wiele innych powodów ;) -- Michal "Wooyek" Lalik // wooyek na gmail.com // www.wooyek.pl // |
|
Data: 2009-04-30 04:03:24 | |
Autor: art2 | |
Otwór pod wentyl w obręczy | |
Po co wywierciłeś nowy otwór? Wentylki Presta dobrze się dogadują z otworamiNo właśnie :) Pierwotnie to była Presta, ale chciałem mieć samochodowy, więc rozwierciłem, ale za bardzo i wentyl się przechylał skutkiem czego go(wprawdzie dopiero po kilku miesiącach) urwało. Zrobiłem więc dodatkowy otwór pod Prestę. Grunt to mieć na Preście dokręconą w miarę mocno (ale oczywiście palcami)Faktycznie mam dętki beznakrętkowe, ale i z nakrętką urywało, ale to było zanim oszlifowałem otwór, więc nie wiadomo co było przyczyną. Wentyl jednak jest cały czas prosto, nie przechyla się w żadną stronę, czy zatem nakrętka coś zmieni? Chyba, że problemem nie jest ścinany wentyl. Jeśli nie, to powodem może byćOpaskę wymieniłem, dętki urywają się wciąż w tym samym miejscu, więc to musi być to. Spróbuję z talkiem. A może rozwiercić go na samochodowy :) Może one są mniej delikatne na ingerencje? |
|
Data: 2009-04-30 13:08:01 | |
Autor: Zygmunt M. Zarzecki | |
Otwór pod wentyl w obręczy | |
Swego czasu zapragnąłem używać dętek presta zamiast samochodowych, Było wiercić? :> zyga |
|
Data: 2009-04-30 04:28:50 | |
Autor: art2 | |
Otwór pod wentyl w obręczy | |
Też mnie ten problem kiedyś nękał i raczej nie ma to związku z tym, żezrobiłeś nowy otwór. Chyba masz rację, bo na poprzednim rozwierconym otworze przejeździłem chyba z rok. Ja zrobiłem z kawałka grubego (chyba 2mm) drutumiedzianego w izolacji takie kółeczko, które nakładam na wentyl i dopiero potem na obręcz. Dzięki. Wypróbuję. Było wiercić?No nie było... Ale w pracy miałem kompresor, więc uznałem, że to będzie super pomysł. |
|
Data: 2009-04-30 13:45:26 | |
Autor: Coaster | |
Otwór pod wentyl w obręczy | |
art2 wrote:
Witam. Zamiast przekombinowywac, nie mogles po prostu wstawic 'redukcji' do otworu po zaworze 'samochodowym'? I co zrobiles ze starym otworem - zaslepiles go czyms? -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "More experienced cyclists learn to "get light" for a fraction of a second while going over rough patches; newbies tend to sit harder on the saddle, increasing the risk of pinch flats." Sheldon Brown: 1944 - 2008 ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2009-05-23 02:51:50 | |
Autor: art2 | |
Otwór pod wentyl w obręczy | |
Chciałbym dopisać happy end do tej historii.
Talk ani kółko z drutu niestety nie pomogły. Poskutkowała natomiast zmiana opony: po tym zabiegu już od ponad dwóch tygodni nie urwało mi wentyla a wcześniej nawet dwóch dni nie ujechałem w spokoju. Kolega ds... miał zatem rację: to nie była wina nowego otworu w obręczy. Dziękuję za uwagę i pozdrawiam. |
|