Otwor w wydechu - jak zatkac

Data: 2010-10-03 18:27:17
Autor: babinicz
Otwor w wydechu - jak zatkac

Użytkownik "stabillo" <casio0@onet.eu> napisał w wiadomości news:i89ibg$3i6$1news.onet.pl...
Witam!
Mam taki problem, zrobilo sie male pekniecie w rurze wydechowej, porzed pierwszym tlumikiem, niejestety samochod zrobil sie glosniejszy przez to.
Poszukuje jakiejs pasty, odpornej termicznie ktora mozna by to zaslepic jednoczesnie robiac nakladke z opasek zaciskowych i kawalka blachy. Szkoda mi wymieniac cala rure, bo to masa roboty, a otwor jest niewielki. Czy istnieje cos takiego?
st.

Witam.
Czy to jest prosty odcinek  rury - wydechu, zdala od wieszaków i innych przeszkód?

Jeśli tak, to ja zrobiłem dwa lata temu coś takiego.
Wyciąłem gumówką  w miejscu pęknięcia/dziury , robiąc  około 5 cm przerwy.
Nałożyłem na to nową rurę, o średnicy wewnętrznej  większej od rury tłumika o około 0,5 mm,  wstawkę długości 25 cm  wykonaną z kwasówki o ściance 3,5 mm (na marginesie, z podobnego  własnie materiału dobrzy producenci robią tłumiki)  i zacisnąłem po obu stronach nową rurę obejmami (popularne "cybanty", ok. 2zł za szt). Przed założeniem nowej rury jej końce nadciąłem piłką na krawędziach, w 4 miejscach  (ok. 15 mm w głąb)  tak aby obejmy po skręceniu skasowały szczeliny po piłce, zaciskając się mocno na starej rurze tłumika.  Wyszło idealnie, bez konieczności stosowania innych uszczelniaczy: past, taśm teflonowych i itp. Bez tej czynności zaciskanie tak masywnej rury nie ma sensu.

Do dnia dzisiejszego nic się nie dzieje, jedynie obejmy zmieniły kolor, głównie  z powodu wysokiej temperatury.

Pozdrawiam
marmar

Otwor w wydechu - jak zatkac