Otwory w widelcu

Data: 2013-05-12 17:48:42
Autor: MadMan
Otwory w widelcu
Witam,

ciągle i ciągle chodzi za mną kupno nowego roweru :) Warunek - ma to być
rower przełajowy lub szosowy, i ma mieć oczka do montażu bagażników
przód+tył. Zatem pytanie - do czego są te otwory w widelcu tego roweru?

http://www.evanscycles.com/products/pinnacle/arkose-two-2013-cyclocross-bike-ec039562

Trochę za nisko jak na oczka do lowridera, zatem nie mam pomysłu za
bardzo...

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-12 10:34:49
Autor: Tomasz Konik
Otwory w widelcu
Rzeczywiście nisko jak na LR; być może jest pod błotnik, a może jest jakiś dedykowany bagażnik?
BTW: w kategorii turystycznych gravel bike'ów u Evansa jest w czym wybierać. Ja choruje platonicznie na Kone Rove, ale kilkoma innymi bym tez nie pogardził...

Data: 2013-05-12 19:47:23
Autor: Dariusz K. Ładziak
Otwory w widelcu
Użytkownik Tomasz Konik napisał:
[...]

Prędzej do błotników - jeśli rower opisany jest jako CX to bagażników raczej nie ma przewidzianych - co innego błotniki na okoliczność treningu. Ale baza do budowy hybrydy turystycznej niezła - w zasadzie ostry rower turystyczny na mój gust powinien od cyklokrosa różnić się błotnikami, bagażnikami i oświetleniem jedynie.

--
Darek

Data: 2013-05-12 19:51:47
Autor: MadMan
Otwory w widelcu
Dnia Sun, 12 May 2013 10:34:49 -0700 (PDT), Tomasz Konik napisał(a):

BTW: w kategorii turystycznych gravel bike'ów u Evansa jest w czym wybierać. Ja choruje platonicznie na Kone Rove, ale kilkoma innymi bym tez nie pogardził...

Oo, ta chyba ma otwory pod lowridera :)
Niemniej w 4000 chciałbym się zmieścić, a i tak na razie nie mam :P

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-12 12:15:06
Autor: Tomasz Konik
Otwory w widelcu
Data: 2013-05-12 21:35:05
Autor: MadMan
Otwory w widelcu
Dnia Sun, 12 May 2013 12:15:06 -0700 (PDT), Tomasz Konik napisał(a):

Z typowych turystycznych na stalowych ramach i z tarczami

Tarcz nie wymagam. A na ceny patrzę :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-12 23:59:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Otwory w widelcu
MadMan, Sun, 12 May 2013 17:48:42 +0200, pl.rec.rowery:
[...]

1) pewnie do obniżenia masy
2) chcesz kupić rower z hamulcami tarczowymi?!

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-05-12 23:23:28
Autor: Tomasz Konik
Otwory w widelcu
2) chcesz kupiďż˝ rower z hamulcami tarczowymi?!

Odkurzając polszczyznę: byłbym chciał;-) Do typowej szosy - nie, ale do "do it all" - tak.
Beztarczówek masz większy wybór. A, i jeszcze budżetowa wersja CdF (gorsze rurki, słabszy osprzęt):
http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/cross/croix-de-fer/cdf
albo sama rama na lepszych:
http://www.genesisbikes.co.uk/bikes/frames/croix-de-fer/croix-de-fer

Data: 2013-05-14 08:22:13
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Otwory w widelcu
Tomasz Konik, Sun, 12 May 2013 23:23:28 -0700 (PDT), pl.rec.rowery:
2) chcesz kupiďż˝ rower z hamulcami tarczowymi?!

Odkurzając polszczyznę: byłbym chciał;-)

Chodzi o to, że MadMan ręcyma i nogyma bronił się przed wszelkiej maści
tarczami i wyśmiewał mój rower - trekking z hamulcem tarczowym na przedzie.

--
Pozdrowienia,

Data: 2013-05-14 05:35:35
Autor: Tomasz Konik
Otwory w widelcu
> Odkurzaj�c polszczyzn�: by�bym chcia�;-)
Chodzi o to, �e MadMan r�cyma i nogyma broni� si� przed wszelkiej ma�ci tarczami i wy�miewa� m�j rower - trekking z hamulcem tarczowym na przedzie.

No tak, odpowiedziałem na pytanie nie skierowane do mnie. A do tego taka niestosowność względem MadMana...:-)) (w ramach ekspiacji skrzywię jedną tarczę w góralu)
A już na poważnie, to ja osobiście wolałbym (z dwojga złego) tarczę na tyle (bo tylne koło się zawsze bardziej gnoi (to luźna uwaga, nie wypucha pod flejma). Zaś w tych rowerach gravelowych (jak i przełajach czy touringowych szosach) z tarczówkami, coś jest na rzeczy. Znaczy - zależy po czym i w jakich warunkach jeździ się i na jaki poziom komfortu hamowania/zużycia sprzętu się godzi. Czynniki ideowe pomijam.

Data: 2013-05-14 09:24:31
Autor: MadMan
Otwory w widelcu
Dnia Tue, 14 May 2013 08:22:13 +0200, Marek 'marcus075' Karweta
napisał(a):

[...]

Ja z tego co pamiętam nie wyśmiewałem, po prostu uważam taką operację
bez sensu i częściowo za wyrzucone piniendze. --
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2013-05-13 14:16:27
Autor: mt
Otwory w widelcu

[...]

Jaja sobie robisz? Po jednym otworze o średnicy pewnie z 2 mm, nagwintowanym i z metalową zaślepką na każdym goleniu węglowego widelca dla obniżenia masy? Nie kpij.

--
marcin

Data: 2013-05-14 08:21:31
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Otwory w widelcu
mt, Mon, 13 May 2013 14:16:27 +0200, pl.rec.rowery:

Zgadłeś.
:-)

--
Pozdrowienia,