Overmax

Data: 2014-04-01 18:55:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Overmax
Zalety:

  () bardzo ciemny; w słoneczny dzień nic nie widać
     (czyli oszczędność energii)
  () brak kompasu
     (czyli oszczędność energii i miejsca)
  () Aero2 nie idzie po dwóch kartach naraz,
     ale może iść z każdej z osobna; można
     włożyć kartę w dowolny slot, ale nie
     można ustawić softowo ciągnięcia z obu naraz
  () EZDroid wywraca się; na szczęście RMaps pracuje
     poprawnie

Wady:

  Na razie nie zauważam

-=-

() RAM -- jeden program pokazuje 971 MB
       (widać wyraźnie, że Pentagram kradnie/oszukuje, czy
       nie widać jeszcze?)

() kabelek OTG jest -- pendrajwa podłączyłem bez trudu

Monster nie widzi pendrajwa; w szczególności
nie udało się połączenie Monstera z Overmaxem
za pomocą USB. ;)

() WiFi łączy po około 6 sekundach, ale na razie bezproblemowo.

-=-

Szybkość:

RAM 982 MB/s
,,pamięć wewnętrzna'' 56 MB/s

-=-

GPS jeszcze nie testowałem.

-=-

Tablet z funkcja telefonu, ale bez przedniego głośnika. :)
Nie testowałem jeszcze.

Data: 2014-04-02 01:40:26
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Overmax

"Eneuel Leszek Ciszewski" lher1n$dfr$1@node1.news.atman.pl

 () bardzo ciemny; w słoneczny dzień nic nie widać
    (czyli oszczędność energii)
 () brak kompasu
    (czyli oszczędność energii i miejsca)

Ale jest firmowo zainstalowana aplikacja z kompasem. :)

() kabelek OTG jest -- pendrajwa podłączyłem bez trudu

Dysku (2.5") nie ciągnie nawet wtedy, gdy jest podłączony do ładowania.

() WiFi łączy po około 6 sekundach, ale na razie bezproblemowo.

Z kultową 340 TPlinka nie chce łączyć.
Trudno zgadnąć, gdzie tkwi błąd.

-=-

GPS jeszcze nie testowałem.

Pierwszego fiksa łapał pół godziny -- trochę w jednym mieszkaniu,
kilka minut pod chmurami, kilka minut na stole, kilkanaście minut
na parapecie okna...

Monster w tym czasie łapał bez trudu w tych miejscach bardzo szybko.

Dokładność wskazywana bardzo duża -- rzeczywista trudna do ustalenia.

Czasami pokazuje pozycję razem z błędem, choć jednocześnie
twierdzi, że łapie mniej niż 4 satelity.

-=-

Przez jakiś czas myślałem, że ma popsuty (lub jakoś zablokowany)
odbiornik GPS. I myślałem, że jeśli zgłoszę jakiś błąd z GPSem,
zostanę posądzony o szukanie dziury w całym w związku z kapciem
Aero2...

-=-

Anteny IMO doskonale chronione przed światem, choć obudowa nie jest metalowa. ;)

-=-

Ekran Monstera czysty -- Overmaxa zapaćkany tymi samymi palcami,
którymi obsługuje w tym samym czasie Monstera. Bardzo to ciekawe.
Jacuzzi jest, ale mniejsze niż w Monsterze.

-=-

Tablet z funkcja telefonu, ale bez przedniego głośnika. :)
Nie testowałem jeszcze.

Chyba jest bezpłatny numer easyCall.

Data: 2014-04-02 19:22:55
Autor: Trybun
Overmax

[...]

Jednak kupiłeś? I tak ogólnie jakie wrażenia - tandeta czy sprzęt na miarę, z którego można być zadowolonym?

Data: 2014-04-02 21:31:40
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Overmax

"Trybun" 533c4756$0$2370$65785112@news.neostrada.pl

Jednak kupiłeś?

Tak. Myśląc, że będzie Aero2. Kapcie to parodia!!!
IMO teraz te tablety będą taniały. (z uwagi na
Aero2 właśnie)

I tak ogólnie jakie wrażenia - tandeta czy sprzęt na miarę,

Na miarę ceny. ;)

z którego można być zadowolonym?

(-) Ciemny -- można nawet nie ściemniać.
    Monster jest jaśniejszy od Overmaxa
    i ciemniejszy niż Ace. Pod tym względem
    najlepsze są chyba iPody a po nich Samsungi.

(?) Nie łączy się z TPlinkiem, ale chyba
    z mojej winy. Jutro kolejne podejście.
    W jednym mieszkaniu mogę konfigurować,
    w innym jest APek WiFi.

    Wspominam, bo wcześniej pisałem. Gdy
    sprawdzę, napiszę, czy to mój błąd.
    Do 2 innych APków łączy się bez problemu.

(-) Nie ma kompasu! Trochę śmiesznie to wygląda.

(-) GPS pokazuje pozycję, mając 3 satelity.
    Błąd podaje malutki, ale w istocie błąd
    może być o rząd wielkości większy.

    Warto sprawdzić na otwartej przestrzeni.

    Pierwszy raz fiksa złapał po około 30 minutach. :)
    (mając świeże dane AGPS) Teraz nie jest źle.
    Myślałem, że jest uszkodzony albo jakoś zablokowany.
    Widać było, że GPS jest, że jest włączony, że nawet
    widzi satelity, ale nie potrafi nic o nich powiedzieć.

(-) Anteny tłumione skutecznie. :) Monster
    pokazuje więcej dB niż Overmax.

(-) Przedniego głośnika nie ma, więc raczej jako
    telefon odpada, pamiętając (a ja nie mogę
    zapomnieć, bo z uchem jest teraz czasami źle,
    a czasami gorzej; pod koniec stycznia było
    najlepiej) moją ,,przygodę''.

    Można użyć słuchawek drucianych lub BT.

(+) Szybki -- najcięższe FLV ciągnie bez trudu.
    Pamięci też chodzą szybko. Gier nie używam.

(-) Trochę ;) krzywa obudowa, ale I Monster nie
    jest zupełnie dobrze spasowany, i Ace nie był.

(-) Na szkle widać wyraźnie odciski palców. Choć
    to brzmi niewiarygodnie, ani na Monsterze tak
    źle nie jest, ani nie było na Ace.

(-) Ma niby 16 GB, ale na pierwszym poziomie, że
    tak to nazwę, tylko 1 GB.

(-) Nie każda aplikacja pracuje poprawnie.

(O) 675 gramów.

Data: 2014-04-04 20:40:29
Autor: Trybun
Overmax

[...]

A czemu to niby wpisywanie tego hasła może zaszkodzić gdy się używa tabletu? Jest to tylko małe utrudnienie które na pewno nie dyskwalifikuje tego operatora. Dla mnie, używam Aero2 poprzez router, to już praktycznie koniec usługi i korzystania w ten sposób. Ale w telefonie i drugą kartę w tablecie na pewno będę wykorzystywał.

[...]

Bardzo dobry pod tym względem miał ekran - Alcatel, słońce zupełnie nie przeszkadzało.

[...]

Na pewno jakaś niewłaściwa konfiguracja z twojej strony..

(-) Nie ma kompasu! Trochę śmiesznie to wygląda.

Kompas, a co to właściwie jest, jak wywołać tą funkcję w Androidzie? Teoretycznie mam kompas w każdym urządzeniu - telefony i tablet,ale nigdy z niego nie korzystałem bo nie wiem jak z tego korzystać skoro nie ma ikonki z napisem Kompas, na którą można kliknąć.

[...]

Podobnie jest z tym AGPS, jak to działa i jak się to obsługuje?
Czyli nie jest źle, bo np. mój telefon w sekundę znajduje kilkanaście satelitów, ale pozycję potrafi namierzyć dopiero po kilku minutach..

(-) Anteny tłumione skutecznie. :) Monster
   pokazuje więcej dB niż Overmax.

No i trudno się dziwić, skoro telefon jest do tego stworzony a tablecie funkcja GSM to tylko dodatek.

[...]

Albo w trybie głośnomówiącym. W sumie niewielka wada.

(+) Szybki -- najcięższe FLV ciągnie bez trudu.
   Pamięci też chodzą szybko. Gier nie używam.

(-) Trochę ;) krzywa obudowa, ale I Monster nie
   jest zupełnie dobrze spasowany, i Ace nie był.

Jasna sprawa, - ideału jeszcze nikt nie stworzył, i można powiedzieć że z ogromnym prawdopodobieństwem że nikt nigdy go nie stworzy.

(-) Na szkle widać wyraźnie odciski palców. Choć
   to brzmi niewiarygodnie, ani na Monsterze tak
   źle nie jest, ani nie było na Ace.

Nie ma folii ochronnej?

(-) Ma niby 16 GB, ale na pierwszym poziomie, że
   tak to nazwę, tylko 1 GB.

Nic nie szkodzi - w Andku 4xxx można instalować programy gdzie się chce, spokojnie można wybrać do tego celu kartę nr 2.

(-) Nie każda aplikacja pracuje poprawnie.

(O) 675 gramów.

Czyli niewiele więcej niż mój tablet z siedmiocalowym wyświetlaczem. ..

Data: 2014-04-05 00:49:00
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Overmax

"Trybun" 533efc98$0$2237$65785112@news.neostrada.pl

A czemu to niby wpisywanie tego hasła może zaszkodzić gdy się
używa tabletu? Jest to tylko małe utrudnienie które na pewno

Dla mnie zbyt duże nawet w wypadku tabletu.
Ponadto używam także smartfonu.

nie
dyskwalifikuje tego operatora.

Wg mnie praktycznie dyskwalifikuje.

Dla mnie, używam Aero2 poprzez router,
to już praktycznie koniec usługi

Chyba tak.

i korzystania w ten sposób. Ale w telefonie i drugą
kartę w tablecie na pewno będę wykorzystywał.

I będziesz co godzinę tracił czas i nerwy na wpisanie hasła?

[...]

Dobra ;) -- skuteczna. ;) Już łączy się. :)

(-) Nie ma kompasu! Trochę śmiesznie to wygląda.

Kompas, a co to właściwie jest,

Zapytaj w Googlach. ;)

jak wywołać tą funkcję w Androidzie?

Overmax ma zainstalowaną aplikację.

Poza tym w sklepie jest od groma takich aplikacji.
No i chyba każda aplikacja z mapą korzysta z kompasu.

Teoretycznie mam kompas w każdym urządzeniu - telefony
i tablet,ale nigdy z niego nie korzystałem bo nie wiem
jak z tego korzystać skoro nie ma ikonki z napisem Kompas,

Więc ściągnij i zainstaluj.
Poza tym każda mapa (Pilot, którego reklamowałeś -- także)
korzysta z kompasu.

  https://play.google.com/store/apps/details?id=com.alk.copilot.mapviewer&hl=pl

na którą można kliknąć.

Podobnie jest z tym AGPS, jak to działa

Opowiada odbiornikowi o stanie satelitarnym. ;)

i jak się to obsługuje?

Ściąga się dane łączem internetowym. Podałem Ci dwie aplikacje,
które to robią bezproblemowo. Poza tym zapewne większość aplikacji
powiązanych z GPS to robi, nie chwaląc się tym, że to robi.

   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.chartcross.gpstest&hl=pl
   tu możesz wymusićściągnięcie lub skasować to, co ściągnięte

   https://play.google.com/store/apps/details?id=com.eclipsim.gpsstatus2&hl=pl

Czyli nie jest źle, bo np. mój telefon w sekundę znajduje kilkanaście

Overmax znajduje naraz 13. ;)

satelitów, ale pozycję potrafi namierzyć dopiero po kilku minutach..

To tak ja czasami ;) z Overmaxem.

(-) Anteny tłumione skutecznie. :) Monster
   pokazuje więcej dB niż Overmax.

No i trudno się dziwić, skoro telefon jest do tego
stworzony a tablecie funkcja GSM to tylko dodatek.

Jaki dodatek? To normalny telefon, ale duży i bez przedniego głośnika.

Jeśli w VoIPie nie ustawię, że dźwięk rozmówcy ma iść w tylny głośnik,
będzie cisza. W Monsterze VoIP (chyba każdy) zawsze idzie w tylny.
(co przypłaciłem rozwaleniem ucha)

[...]

O tyle niewielka, że powstaje sprzęganie i echo
a ponadto okolica słucha razem z Tobą. :)

(-) Na szkle widać wyraźnie odciski palców. Choć
   to brzmi niewiarygodnie, ani na Monsterze tak
   źle nie jest, ani nie było na Ace.

Nie ma folii ochronnej?

Miał, ale zadrukowaną. Teraz jest goły jak go wiadomo kto stworzył. ;)

(-) Ma niby 16 GB, ale na pierwszym poziomie, że
   tak to nazwę, tylko 1 GB.

Nic nie szkodzi - w Andku 4xxx można instalować programy gdzie się chce,

Oj, Trybun, Trybun... Co z tego, że tak jest, skoro one
niekoniecznie poprawnie pracują, gdy są nie tam, gdzie
trzeba? Nie powtarzaj tego, co nie jest prawdą.

spokojnie można wybrać do tego celu kartę nr 2.

Można, ale niespokojnie.

(O) 675 gramów.

Czyli niewiele więcej niż mój tablet z siedmiocalowym wyświetlaczem. ..

A ile Twój waży?
Inne dychy ważą mniej niż ten Overmax.

Data: 2014-04-04 01:23:45
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Overmax

"Eneuel Leszek Ciszewski" lhfipj$lge$1@node2.news.atman.pl

Anteny IMO doskonale chronione przed światem, choć obudowa nie jest metalowa. ;)

Chyba jednak jest metalowa. :)
Plastykowe jest (nieco niedopasowane)
obramowanie -- pomiędzy to obramowanie
a szkło można włożyć paznokieć na długości
około 5 cm. Dookoła ta szczelina ma różną
szerokość, ale (poza wyjątkami takimi, jak
ten powyżej) bardzo małą.

Plastykowa jest także klapka przykrywająca
sloty kart -- dwóch SIM i jednej mikroSD,

Do kart jest dostęp także wtedy, gdy tablet jest włączony.
(co nie oznacza, że tak włożone zaskoczą; SD zaskoczyła)
Karty po prostu wsuwa się i wysuwa -- IMO brak zatrzasków.

Akumulatora raczej nie można wyjąć bez rozkręcania obudowy.

Oczko kamerki równo z obudową -- kładąc na
stole trzeba uważać, aby go nie drapać. Oczko
LEDki doświetlającej -- lekko schowane.

Rozpoznawanie mowy bardzo dobre, ale VAT zapisał jako wat. ;)

Kamerka -- IMO nie można pokazać palcem,
gdzie ma ostrzyć i mierzyć ,,ekspozycję''.
Ponoć potrafi rozpoznać uśmiech -- chyba
nie potrafię uśmiechnąć się. ;)

-=-

"Eneuel Leszek Ciszewski" lhhos3$hrg$1@node1.news.atman.pl

[...]

Tablet połączył się z APkiem TPlinka -- błąd był po mojej stronie.

Data: 2014-04-05 00:53:43
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Overmax

[...]

() Radio ma mało pamięci ;) na zapisanie stacji.
() Przyciski na obudowie są zbyt blisko -- łatwo
   o pomyłkę po omacku.

Overmax