Ovita Opole wizura + poręczówki i winda

Data: 2009-04-28 16:27:00
Autor:
Ovita Opole wizura + poręczówki i winda
Witam wszystkich .
Przypuszczam ze wieku z nas w długi weekend zamierza odwiedzić kamieniołom
Ovita w Opolu czyli Bolko nazwa oficjalna. Choć nigdy realnie tej oficjalnej nazwy nie słyszałem.
Niestety , widzialność jest tragiczna . No własny komputer widać . Ale już dno , to trzeba
w nim zaryć , żeby się przekonać że ono jest. Akurat dzisiaj , jak nie raz pół dnia zakładałem
bojki i poręczówki . I moja prośba do centrów nurkowych , które gromadnie szkolą na Ovicie.
Proszę , powiedzcie swoim kursantom , ze opustówka , oraz poręczówka służą do tego
żeby się na nie patrzeć , a nie trzymać opustówki obrywając bojkę  i walić sie w poręczówkę  , zrywając ją. Nie róbcie tak , ze po nas choćby potop. W ubiegłym roku widziałem na własne oczy co grupa adeptów
nurkowania wyczyniała na domku i łamaczu. Plątali sie w opustówki , a na poręczówce po prostu łapiąc
się jej zawiśli  na niej. Przy okazji pogubili trochę szpeju , i potem oni i ich instruktor tego szukał.
Znalazłem ten pogubiony sprzet ja . Bo owi kursanci nurkowali w stylu - walka o życie .
Na moja uwagę , ze należy objaśnić swoim ludzią do jakiego celu służą te podwodne oznaczniki
odpowiedział mi szczerze , ze oni pierwszy raz na wodzie otwartej . Taki miał argument.  Może sie mylę , ale wydawało mi sie ze basen służy do opanowania ABC nurkowego , a wody otwarte do wyszlifowania
umiejętności basenowych . Nie zależnie od federacji . Widząc takie obrazki coś sie w człowieku gotuje . Takie centrum  wchodzi do wody , niszczy czyjąś pracę która została zrobiona po to ażeby szkolenie było
bezpieczniejsze . A takie postępowanie po nas choćby potop , zostawiam bez komentarza.
I o ile można gdybać , ze bojki obcinają skuterowcy , czy wędkarze. To poręczówki
tylko i wyłącznie "nurkowie" . Życzę ciekawych i bezpiecznych nurkowań  No i moje refleksje choć
opisują akwen Ovita , ale oczywiście sie odnosza do wszystkich nurkowych miejsc . ps.
w naszym bloku zainstalowano super piękną włoską windę . Jak w hotelu. Odporną na
wandalizm. Grafitti można zmyć mokrą ścierką . Lustro duże z polerowanej blachy. Żeby sie nie
dało pobić . Po kilku dniach ktoś ostrym gwoździem je całe porysował . Pokazał że
jak się chce to wszystko mozna .  Ręce i nogi opadają . Mir

Ovita Opole wizura + poręczówki i winda