Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Owalizacja cylindrów.

Owalizacja cylindrów.

Data: 2010-06-26 16:40:10
Autor: Karolek
Owalizacja cylindrów.
Tomasz Pyra pisze:
Zmierzyłem średnicę tłoka i mierzona wzdłuż bloku wynosi 70,80mm, a w poprzek 0,14-0,20mm więcej. Nominalna średnica tłoka to 70,80mm.
Pomiary suwmiarką, noniusz 0,02mm, starałem się dokładnie, wyniki były powtarzalne.
No więc widać że się cylinder zrobił na jajo, znacznie przekraczające tolerancję 0,035-0,05mm (w zależności od źródła).

Teraz pytanie do kogoś z praktyką, czy przy takiej owalizacji:
- tylko szlif i nadwymiarowe tłoki (czyli w praktyce pewnie nowy-używany dół silnika)
- warto zaryzykować samą wymianę pierścieni i liczyć że się jakoś dotrze
- spokojnie można wymienić pierścienie i jeździć.


Silnik jest w rajdówce, przebiegi więc niewielkie ale burzliwe.
Jakieś tam zużycie oleju mi nie straszne.
Generalnie to nie jest apteka, chodzi o to żeby jeździło, nie dymiło i się nie rozpadło.

Po wymianie samych pierscieni bedzie jeszcze gorzej niz jest teraz.
Albo drugi silnik, albo dajesz blok do roztaczania i honowania i nowe nadwymiarowe tloki.
Albo zalej "zageszczacza" do oleju i jezdzij az padnie na amen.

--
Karolek

Data: 2010-06-26 19:59:36
Autor: Robert Rędziak
Owalizacja cylindrów.
On Sat, 26 Jun 2010 16:40:10 +0200, Karolek <dragNOSPAM@o2.pl>
wrote:

Albo zalej "zageszczacza" do oleju i jezdzij az padnie na amen.

 Ale to jest rajdówka, w której chodzi o osiągi, a nie o to, żeby
 się kapeluszniczo toczyć do celu.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-06-26 22:22:48
Autor: Karolek
Owalizacja cylindrów.
Robert Rędziak pisze:
On Sat, 26 Jun 2010 16:40:10 +0200, Karolek <dragNOSPAM@o2.pl>
wrote:

Albo zalej "zageszczacza" do oleju i jezdzij az padnie na amen.

 Ale to jest rajdówka, w której chodzi o osiągi, a nie o to, żeby
 się kapeluszniczo toczyć do celu.


Wiec zageszczacz jest dla niego :>


--
Karolek

Data: 2010-06-26 21:06:07
Autor: Robert Rędziak
Owalizacja cylindrów.
On Sat, 26 Jun 2010 22:22:48 +0200, Karolek <dragNOSPAM@o2.pl>
wrote:

Wiec zageszczacz jest dla niego :>

 Pulpę sobie zagęść.

 r.
--
_________________________________________________________________
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

   I hope they don't fart at Greenpeace. That's bad for Gaia.

Data: 2010-06-27 08:43:42
Autor: Karolek
Owalizacja cylindrów.
Robert Rędziak pisze:
On Sat, 26 Jun 2010 22:22:48 +0200, Karolek <dragNOSPAM@o2.pl>
wrote:

Wiec zageszczacz jest dla niego :>

 Pulpę sobie zagęść.


Sie czepiasz.
Lepsze to niz wymiana samych pierscieni w zajechanym juz silniku.

--
Karolek

Owalizacja cylindrów.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona