Owalizacja cylindrów.

Data: 2010-06-27 20:23:44
Autor: Agent
Owalizacja cylindrów.

Użytkownik "Tomasz Pyra" <hellfire@spam.spam.spam> napisał w wiadomości news:4c260d8c$0$19166$65785112news.neostrada.pl...
Zmierzyłem średnicę tłoka i mierzona wzdłuż bloku wynosi 70,80mm, a w poprzek 0,14-0,20mm więcej. Nominalna średnica tłoka to 70,80mm.
Pomiary suwmiarką, noniusz 0,02mm, starałem się dokładnie, wyniki były powtarzalne.
No więc widać że się cylinder zrobił na jajo, znacznie przekraczające tolerancję 0,035-0,05mm (w zależności od źródła).

Teraz pytanie do kogoś z praktyką, czy przy takiej owalizacji:
- tylko szlif i nadwymiarowe tłoki (czyli w praktyce pewnie nowy-używany dół silnika)
- warto zaryzykować samą wymianę pierścieni i liczyć że się jakoś dotrze
- spokojnie można wymienić pierścienie i jeździć.

Te pomiary suwmiarką na górze cylindra to nie są nic miarodajne. Aby coś znierzyc musisz mieć średnicówkę do otworów i mierzyc najlepiej na środku cylindra w 2 -3 położeniach kątowych

Data: 2010-06-27 18:44:37
Autor: Robert Rędziak
Owalizacja cylindrów.
On Sun, 27 Jun 2010 20:23:44 +0200, Agent
<wojciech.przyjemski@op.pl> wrote:

Te pomiary suwmiarką na górze cylindra to nie są nic miarodajne. Aby coś znierzyc musisz mieć średnicówkę do otworów i mierzyc najlepiej na środku cylindra w 2 -3 położeniach kątowych

 Co też g. da. Mierzy się na trzech wysokościach, w dwóch
 prostopadłych kierunkach. Wtedy widać czy gładź jest owalna i
 czy jest stożkowa.

 r.
robert rędziak     e36/5 323ti     mailto:giekao-at-gmail-dot-com

Data: 2010-06-29 00:43:51
Autor: Tomasz Pyra
Owalizacja cylindrów.
Robert Rędziak pisze:
[...]

Pomierzyłem średnicówką wszystkie wymiary i jednak jest ok. Odchyłki nie przekraczają 1/3 tolerancji.
Po prostu suwmiarką wychodzi niedokładnie.

Data: 2010-06-29 01:28:17
Autor: kogutek
Owalizacja cylindrów.
Robert Rędziak pisze:
> [...]

Pomierzyłem średnicówką wszystkie wymiary i jednak jest ok. Odchyłki nie przekraczają 1/3 tolerancji.
Po prostu suwmiarką wychodzi niedokładnie.
Zakładaj nowe pierścienie i wio do przodu. Sprawdź czy luz miedzy tłokiem i
cylindrem mieści się w granicach tolerancji. Jak nie to może do tego silnika
jest kilka grup selekcyjnych tłoków. Szczelinomierzem się to sprawdza.
Szczelinomierzem możesz również sprawdzić czy korbowody są proste. Jak by były
krzywe to trzeba dać do prostowania. Samemu też można to zrobić ale trzeba mieć
doświadczenie i imadło. Na dodatek jest to pracochłonne. Za prostowanie
korbowodów płaciłem chyba po 15 złotych od sztuki. Z doświadczenia wiem że nigdy
nie są proste i warto taki zabieg zrobić.  --

Data: 2010-06-29 08:47:32
Autor: Karolek
Owalizacja cylindrów.
Tomasz Pyra pisze:
Robert Rędziak pisze:
[...]

To ladny babol z tym pomiarem :>
Jak kogutek juz napisal i zmien jeszcze wszystkie panewki.

--
Karolek

Owalizacja cylindrów.