Owijka

Data: 2009-05-29 23:16:14
Autor: Ryszard Mikke
Owijka
No dobra.

Skoro zakup srebrnych długich regulowanych rogów jest nietrywialny co najmniej,
to spróbuję inaczej.

Kupie te czarne z Deca (w międzyczasie sprawdziłem - sa regulowane)
i owinę owijką.

Tyle, że ja się na tym zupełnie nie znam i mam na ogół dwie lewe ręce.

Gdzie (Warszawa lub internet) kupić dobrą niebieską owijkę
i która to będzie dobra (szczególnie przy zakupie przez internet)?

Jak TO się robi? Hmmm... u Zbooya nic, na forach raczej straszą
skomplikowaniem i w ogóle każą gdzieś te końce utykać, \
a gdzie ja utknę końce na rogach?

Może lepiej, kto by mi to w Warszawie zrobił?

rmikke

Data: 2009-05-30 00:56:06
Autor: Jan Srzednicki
Owijka
On 2009-05-29, Ryszard Mikke wrote:
No dobra.

[...]

Kup korkową. ;)
Pro robi dość tanie i wedle opinii całkiem dobre.

Jak TO się robi? Hmmm... u Zbooya nic, na forach raczej straszą
skomplikowaniem i w ogóle każą gdzieś te końce utykać, \
a gdzie ja utknę końce na rogach?

Te rogi (jeśli to takie, jak moje były) mają normalne końcówki, na
zatyczki). Upychasz tam końcówkę owijki, zatykasz zatyczką, którą pewnie
dostaniesz z owijką.

Może lepiej, kto by mi to w Warszawie zrobił?

Nie przesadzasz? :P

Data: 2009-05-30 02:27:56
Autor: Saurus
Owijka
On 30 Maj, 02:56, Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot...@nowhere.invalid>
wrote:
Kup korkową. ;)

Z korkiem to one wszystkie mają niewiele wspólnego :P

Data: 2009-05-30 17:12:08
Autor: Ryszard Mikke
Owijka
Jan Srzednicki <w_at_wrzask_dot_pl@nowhere.invalid> napisał(a):
On 2009-05-29, Ryszard Mikke wrote:
> [...]
>
> Gdzie (Warszawa lub internet) kupić dobrą niebieską owijkę
> i która to będzie dobra (szczególnie przy zakupie przez internet)?

A są niepieskie?

Pro robi dość tanie i wedle opinii całkiem dobre.

Jakiś link? Na "Pro" kiepsko się gugla...

> [...]

Te rogi (jeśli to takie, jak moje były) mają normalne końcówki, na
zatyczki). Upychasz tam końcówkę owijki, zatykasz zatyczką, którą pewnie

Przyjrzałem się http://tnij.com/9FsXm i owszem, na końcach są zatyczki.
Tylko nie wiem, jaką to ma średnicę, w sekcji "Rozmiar i kolor" Decathlon dał tylko "powrót na górę strony" (a po angielsku
odsyłacz do "dobieracza rozmiarów", oby im webmaster łuską porósł).

> Może lepiej, kto by mi to w Warszawie zrobił?

Nie przesadzasz? :P

Nie jestem pewien...

rmikke

Data: 2009-05-30 20:00:44
Autor: Coaster
Owijka
On 2009-05-29, Ryszard Mikke wrote:
[...]
Może lepiej, kto by mi to w Warszawie zrobił?
Nie przesadzasz? :P

Nie jestem pewien...

Obacz wiec ku sprawnosci:
http://www.youtube.com/watch?v=fs7BY4wKHTM&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=zx6gPC1LygM&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=Ky6fuSK3wRg&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=uyvL7M680D4&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=B3I-z70RBL8&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=q5z-FALO8Us&feature=player_embedded
http://www.youtube.com/watch?v=_XHe7t1tjv0&feature=player_embedded

A jezeli chcialbys pojsc w strone odskula, to tu masz instrukcje (z przerwami na koktaile): http://www.youtube.com/watch?v=eKa9HF16W_M&feature=player_embedded

--
PoZdR

"Don't try any other colors, red's the only one that works."

– Sheldon Brown, 1944-2008

Data: 2009-05-30 22:25:00
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Owijka
Panie Ryszard Mikke, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvrpd8$fsj$1inews.gazeta.pl> przy ul....

Pro robi dość tanie i wedle opinii całkiem dobre.

Jakiś link? Na "Pro" kiepsko się gugla...

http://cyklotur.com/czesci_chwyty_owijki,0.html
Tutaj masz Pro.
Sam mam Pro i jest dużo zajebistsza od gripów, które miałem. Ale i tak jak
ją zedrę to zamierzam kupić owijkę Brooksa. :-)

Data: 2009-05-30 13:55:36
Autor: Saurus
Owijka
On 30 Maj, 22:25, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
http://cyklotur.com/czesci_chwyty_owijki,0.html
Tutaj masz Pro.
Sam mam Pro i jest dużo zajebistsza od gripów, które miałem. Ale i tak jak
ją zedrę to zamierzam kupić owijkę Brooksa. :-)

Trafiłeś "szóstkę"? ;) Owijka Brooksa ma skandaliczną cenę a niestety
nie udało mi się dogadać z żadnym zakładem kuśnierskim żeby mi
sprzedali długi pasek cienkiej skóry ;)
Ja nie czuję różnicy pomiędzy moją najtańszą owijką za 20 zł a
poprzednią Selle San Marco za 39. Wszystko to praktycznie to samo,
wszystkie z tego samego sztucznego materiału :)

Data: 2009-05-30 23:10:49
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Owijka
Panie Saurus, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

sp...@gmail.com> wrote:
http://cyklotur.com/czesci_chwyty_owijki,0.html
Tutaj masz Pro.
Sam mam Pro i jest dużo zajebistsza od gripów, które miałem. Ale i tak jak
ją zedrę to zamierzam kupić owijkę Brooksa. :-)

Trafiłeś "szóstkę"? ;)

Nie przesadzaj. 150zł za dobrą owijkę na lata to IMO dobra inwestycja.
Obecna owijka (Pro) już po 3000km miejscami zaczyna się drzeć. :-/
Mam nadzieję, że owijka Brooksa będzie jak siodło - droga i bardzo, bardzo
dobra.
Poza tym, człowieku man, ten dizajn...! Laski mi się będą pod koła rzucać
na widok owijki Brooksa i siodła Brooks. ;->

Data: 2009-05-30 14:33:51
Autor: Saurus
Owijka
On 30 Maj, 23:10, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:

[...]

Jeśli jesteś pewien że wytrzyma lata to być może. Ja bym nie był
pewien  :P

Poza tym, człowieku man, ten dizajn...!

No wiem że jest piękna ale ja nie mam Brooksa tylko Leppera bo mi się
okazyjnie trafił taki sportowy, bez sprężyn. Niestety czarny a nie
miodowy czy brązowy jak Brooks :( Ale w końcu jest mi wygodnie w
normalnych gaciach.

Laski mi się będą pod koła rzucać
na widok owijki Brooksa i siodła Brooks. ;->

Nie, Brooks jest w dobrym guście, to nie BMW wśród rowerów.

Data: 2009-05-31 11:11:34
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Owijka
Panie Saurus, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
przy ul....

No wiem że jest piękna ale ja nie mam Brooksa tylko Leppera bo mi się
okazyjnie trafił taki sportowy, bez sprężyn. Niestety czarny a nie
miodowy czy brązowy jak Brooks :(

Też mam czarnego, fajny jest. Wrzask, niestety, czarnego kupił i czarnego
chciał potem sprzedać. ;-)

Data: 2009-05-30 23:42:25
Autor: maYkel
Owijka
Dnia Sat, 30 May 2009 23:10:49 +0200, Marek 'marcus075' Karweta napisał(a):

150zł za dobrą owijkę na lata to IMO dobra inwestycja.
Na lata... Hehe. Kiedys zaliczylem glebe jak auto przede mna skrecilo nagle
bez kierunku. Godzine wczesniej zalozylem owijke - na szczescie kosztowala
tylko 25zl. ;P

maYkel
mailto: ewolucjonista@[USUN]gmail.com

Data: 2009-05-31 11:10:52
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Owijka
Panie maYkel, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:myy69o15sxxx.1oeipi2dn4y84$.dlg40tude.net> przy ul....

[...]

Moje pierwsze i ostatnie OTB nie pociągnęło za sobą strat w owijce, więc
nie wiem o co Ci chodzi. ;-)

Data: 2009-05-31 02:50:20
Autor: Saurus
Owijka
On 31 Maj, 11:10, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
Moje pierwsze i ostatnie OTB nie pociągnęło za sobą strat w owijce, więc
nie wiem o co Ci chodzi. ;-)

Zresztą, o ile taka sztuczna owijka dośc łatwo się drze/przeciera przy
glebie, to akurat skóra nie powinna, jest o wiele mocniejsza. Może się
"porysować", ale to się zamaskuje przy konserwacji ;)

Data: 2009-06-10 10:55:09
Autor: Mikołaj \"Miki\" Menke
Owijka

sp...@gmail.com> wrote:
[...]

Ale Ty masz wyprany mózg. Pokłony dla marketoidów Brooksa.

Gadu-gadu: 2128279 Mobile: +48607345846

Data: 2009-05-30 10:02:52
Autor: Wojtek
Owijka
Ryszard Mikke pisze:

Jak TO się robi? Hmmm... u Zbooya nic, na forach raczej straszą
skomplikowaniem i w ogóle każą gdzieś te końce utykać, \
a gdzie ja utknę końce na rogach?

Nawijasz w odbiciu lustrzanym! Tak, by opierająca się ręka powodowała zaciskanie owijki a nie rozwijanie. Innymi słowy; na prawym rogu lecisz od góry do środka na dół (przeciwnie do ruchu wsk zegara); na lewym lustrzanie.

Owijkę naciągasz lekko, ale nie naciągasz za bardzo po popęka po czasie.

--
Pozdrawiam,
Wojtek

Dodaj cz do pota odpowiadając prywatnie

Data: 2009-05-30 11:36:46
Autor: geos
Owijka
Ryszard Mikke wrote:
Gdzie (Warszawa lub internet) kupić dobrą niebieską owijkę
i która to będzie dobra (szczególnie przy zakupie przez internet)?

miałem podobny dylemat i zdecydowałem się na fizik microtex. w sklepach internetowych/allegro za 35-39 pln.

kolory: http://www.allegro.pl/item622629880.html

pozdrawiam,
geos

Data: 2009-05-30 11:48:30
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Owijka
Panie Ryszard Mikke, prezesie pl.rec.rowery z siedzibą w
<news:gvpqbt$hbd$1inews.gazeta.pl> przy ul....

[...]

Niebieską to nie wiem. Easton miał w ofercie czarną z niebieskimi kropkami.
:-)

Jak TO się robi? Hmmm... u Zbooya nic, na forach raczej straszą
skomplikowaniem i w ogóle każą gdzieś te końce utykać, \

To wcale nie jest taki trudne. Potrzebujesz tylko drugiej osoby do
trzymania kierownicy...

a gdzie ja utknę końce na rogach?

....zaczynasz od szczytu rogów i jedziesz w dół. Rozumiem, że chcesz też
owinąć kierownicę?
Robi się tak: zacznij od szczytu rogów, nałóż początek, owiń go drugą
warstwą, pamiętaj, żeby trzymać owijkę naciągniętą! I idziesz po kawałku w
dół, tak, żeby około 1/3 szerokości się pokrywała z poprzednią warstwą.
Dojdziesz do końca (do środka kierownicy) to ucinasz końcówkę, która Ci
zostanie i zaklejasz taśmą dostarczaną z owijką. Możesz to też zrobić taśmą
izolacyjną, ale będzie nieładnie. I cała filozofia. Jak czegoś nie
rozumiesz - pisz, postaram się wyjaśnić jaśniej.

Może lepiej, kto by mi to w Warszawie zrobił?

A weźże się nie wygłupiaj, to proste jest jak owijka w pudełku! ;-)
Tak poważnie: zrób to sam, to jest proste. Ja kompletnie bez wiedzy
większej i kompletnie bez doświadczenia w zimie zmieniłem napęd w moim
trekkingu, a w Kalinie zmieniłem część napędu (wplotłem jej piastę
planetarną). Wiązało się to z przepleceniem czterech kół, rozkręceniem i
skręceniem wszystkiego. I wiesz co? Wszystko działa! :-)

Data: 2009-05-30 18:01:00
Autor: Coaster
Owijka
Ryszard Mikke wrote:
[...]
[...]

Tu masz dwie instrukcje, jedna prosta, druga bardziej wyrafinowana ;-)
http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=71
http://www.wastedlife.org/bike/harlequin/index.html

Data: 2009-06-02 00:36:22
Autor: Ryszard Mikke
Owijka
Ryszard Mikke <rmikke@gazeta.SKASUJ-TO.pl> napisał(a):
[...]

No dobra, rogi mam, owijkę zaraz też będę mieć i po obejrzeniu paru filmów chyba dam radę założyć. Szczególnie, że jak ktoś zwracał uwagę,
żeby na rogi zakładać ją w pewnym sensie odwrotnie, to zgadzało się to
z moją intuicja, czyli wygląda na to, że złapałem o co chodzi.

Ostatnia wątpliwość: Może i rzeczywiście założyłbym owijkę nie tylko
na rogi, ale i na chwyty, ale czy ona zniesie takie zagięcie pod ostrym
kątem? No bo jak mi mają spod tego błyskac kawałki mocowania,
to ja nie chcę, owinę sam róg...

rmikke --

Data: 2009-06-09 19:19:44
Autor: Ryszard Mikke
[...]