Data: 2014-03-16 13:36:17 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
Witam
Dzisiaj nałożyłem owijke na kierownicę. Na początku założyłem, tak jak przykazał Mechanik Rowerowy, od końca kierownicy: http://goo.gl/emKjhY Na drugiej stronie coś mnie podkusiło żeby jednak zrobić od środka: http://goo.gl/7sbCQz Całość wyglądała tak: http://goo.gl/tOvudr Zdecydowanie lepiej wygląda ta część zaczynana od środka/mostka, bez taśmy: http://goo.gl/4O5LQg Zawsze zaczynałem od końca kierwonicy i kończyłem przy mostku. Chyba większość poradników tak zaleca nakładać owijke. Gdy się zaczyna od środka jest zdecydowanie ładniej, trudniej jednak zakończyć i nie wiedząc czemu przy klamkomanetce jest "ciężko". Dla mnie przy klamkomanetce lepiej było zmienić kierunek nawijania. Nie miałem ładnych taśm na wykończenie, więc pewnie stąd ten pomysł. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-16 17:27:30 | |
Autor: ToMasz | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
W dniu 16.03.2014 14:36, piecia aka dracorp pisze:
Witam od zawsze zaczynało się od środka kierownicy, do otwartego końca rury i tam korek. ToMasz |
|
Data: 2014-03-16 19:26:55 | |
Autor: Krzyś Cierpiętnik | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
ToMasz wrote:
W dniu 16.03.2014 14:36, piecia aka dracorp pisze: No właśnie nie bardzo, jest tak jak pisał piecia. Jak zwykle Sheldon wyjaśnia <http://sheldonbrown.com/handlebar-tape.html>: "Generally, handlebar tape should be wound on starting at the ends of the bars and winding toward the middle. The reason for this is the direction of the overlap, specifically in the area of the "corners" (the upper, forward bend of the handlebar.) If you start at the ends of the bar, the layers overlap one another like the shingles of a roof, with the upper edge of the tape protected by the next winding up from it. If you start from the middle and work toward the ends, the upper edges of the tape are exposed, and hand pressure will tend to roll them down and away from the handlebar." Jest jeszcze myk związany z przejściem obok klamek: http://www.youtube.com/watch?v=bX3g718-6hQ -- Śmierć Google Groups, śmierć bramkom www-news. |
|
Data: 2014-03-16 21:13:32 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
Dnia 16.03.2014, Krzyś Cierpiętnik napisał lub napisała:
Jest jeszcze myk związany z przejściem obok klamek:No właśnie zrobiłem to samo, tylko dlaczego wcześniej nigdy tak nie robiłem. Fakt że dzisiaj miałem dużo czasu bo od wczoraj padało. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-16 20:14:09 | |
Autor: Piotr Kosewski | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
On 2014-03-16 17:27, ToMasz wrote:
od zawsze zaczynało się od środka kierownicy, do otwartego końca rury i Pamiętasz ostatnią dyskusję o doświadczeniu serwisanta...? W życiu nie nakładałem owijki, ale po prostu wystarczy się chwilę zastanowić, żeby wpaść na pomysł, że wierzchnia krawędź powinna być skierowana w dół. A potem można odpalić google i odkryć, że jednak większość ludzi rzeczywiście zaczyna od końca. I przez "większość" mam na myśli to, że szukałem po polsku i angielsku, a znalazłem tylko po polsku na 2 forach. No ale teraz pora na coś merytorycznego. Znam zalety zawijania od końców. Czemu Ty nawijasz od środka? pozdrawiam, Piotr Kosewski |
|
Data: 2014-03-16 20:20:37 | |
Autor: ToMasz | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
No ale teraz pora na coś merytorycznego. Znam zalety zawijania Dawno temu kleje były liche. tak więc zaczynało się od środka nawijając jeden zwój całkowicie na drugi - marnotrawstwo taśmy kosztem "zaciśnięcia" pierwszego zwoju następnie cała rura, do klamki, tam znowu "myk" i do końca. na końcu też gęsto, i zatkanie korkiem. taki sposób nawinięcia umożliwiał działanie bez rozwijania bez kleju. na początku lat 90 siątych zawijałem takimi owijkami kierownice samochodowe, ale tu już nie było mowy o nie używaniu kleju! ToMasz |
|
Data: 2014-03-16 21:12:25 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
Dnia 16.03.2014, Piotr Kosewski napisał lub napisała:
A potem można odpalić google i odkryć, że jednak większość ludzihttp://www.parktool.com/blog/repair-help/handlebar-tape-installation-drop-bar -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-17 08:43:31 | |
Autor: Markiz (do)Sadny | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
On 16/03/14 16:27, ToMasz wrote:
W dniu 16.03.2014 14:36, piecia aka dracorp pisze: http://en.wikipedia.org/wiki/Toilet_paper_orientation -- Markiz doSadny |
|
Data: 2014-03-17 10:50:47 | |
Autor: coaster | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
W dniu 2014-03-17 09:43, Markiz (do)Sadny pisze:
On 16/03/14 16:27, ToMasz wrote:Over, absolutely. ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-16 19:16:55 | |
Autor: Coaster | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
piecia aka dracorp wrote:
Witam Owijka nawijana od mostka do korka w baranku bedzie sie z czasem zsuwac/luzowac na lukach - dlon dziala na owijke "pod wlos". Nawijana od korka do mostka bedzie sie zaciesniac - nie zsuwa sie - dlon dziala "z wlosem". Ciagle przesuwanie sie zwojow jest cokolwiek upierdliwe... (przetestowane). Jedynie jak nawiniesz bawelniana owijke i napuscisz ja szelakiem, to kierunek ma mniejsze znaczenie ale "zle" nawiniecie to troche jak "zle" utawienie dzwigni QR - nie wypada... ;-) -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-16 20:31:29 | |
Autor: Jarosław Augustyniak vel Kot Bury | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
Użytkownik "Coaster" <manypeny@mac.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5325ea97$0$2136$65785112@news.neostrada.pl... Owijka nawijana od mostka do korka w baranku bedzie sie z czasem zsuwac/luzowac na lukach - dlon dziala na owijke "pod wlos". Nawijana od korka do mostka bedzie sie zaciesniac - nie zsuwa sie - dlon dziala "z wlosem". Ciagle przesuwanie sie zwojow jest cokolwiek upierdliwe... (przetestowane). Jedynie jak nawiniesz bawelniana owijke i napuscisz ja szelakiem, to kierunek ma mniejsze znaczenie ale "zle" nawiniecie to troche jak "zle" utawienie dzwigni QR - nie wypada... ;-) W czasach istnienia sklepu Stanisława Królaka w Al. Marchlewskiego owijki robiło się piez całą kierę :). Zarówno te tanie ceratowe jak i te drogie materiałowe. Nie miały kleju i były w lepszym wydaniu z jakiejś kolorowej taśmy bawełnianej. Baranek oczywiście był wtedy klasyką kolarki. Pozdrawiam Jarosław Augustyniak vel Kot Bury |
|
Data: 2014-03-16 21:15:55 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
Dnia 16.03.2014, Coaster napisał lub napisała:
Owijka nawijana od mostka do korka w baranku bedzie sie z czasem zsuwac/luzowac na lukach - dlon dziala na owijke "pod wlos". Nawijana od korka do mostka bedzie sie zaciesniac - nie zsuwa sie - dlon dziala "z wlosem". Ciagle przesuwanie sie zwojow jest cokolwiek upierdliwe... (przetestowane). Jedynie jak nawiniesz bawelniana owijke i napuscisz ja szelakiem, to kierunek ma mniejsze znaczenie ale "zle" nawiniecie to troche jak "zle" utawienie dzwigni QR - nie wypada... ;-)Ale i od mostka i od końca możesz nawijać na dwa sposoby. Więc na to samo wychodzi. -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-17 08:31:51 | |
Autor: bans | |
Owijka na kierownicê | |
W dniu 2014-03-16 19:16, Coaster pisze:
Owijka nawijana od mostka do korka w baranku bedzie sie z czasem Mylisz siê, kierunek od czy do mostka w tym przypadku nie ma znaczenia. Na to, o czym piszesz, ma wp³yw to czy owijkê nawijasz zgodnie czy przeciwnie do ruchu wskazówek zegara. -- bans |
|
Data: 2014-03-17 10:39:24 | |
Autor: coaster | |
Owijka na kierownicê | |
W dniu 2014-03-17 08:31, bans pisze:
W dniu 2014-03-16 19:16, Coaster pisze: Mylisz sie albo myslisz o czyms innym. ;-) Czy bedziesz zawijal "od siebie" czy "do siebie" - "otwarta" strona tasmy bedzie _zawsze_ skierowana w strone _z_ktorej_zaczynasz_nawijac_ owijke. Tak jak z ukladaniem dachowek - zaczynasz od dolu dachu i konczysz na szczycie. ;-) Nawin sobie pasek papieru na dlugopis i sprawdz "organoleptycznie" ;-) Caly czas oczywiscie rozmawiamy o klasycznym, prawidlowym nawijaniu - lewa i prawa strona baranka oddzielnie - a nie o "kombinacjach" typu "cala kiera za jednym razem" a potem sobie poskrecam tasme, czy tez wersjach "custom": http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/5c/2b/70/5c2b706232fdecf53e60f743f8e5d389.jpg http://3.bp.blogspot.com/-rSov-guJITM/TqIGSkE3h6I/AAAAAAAAHgM/LPoaFj-XqGg/s1600/IMG_1957.JPG http://3.bp.blogspot.com/-mm31NVViYLM/UjE3tfx0T0I/AAAAAAAAEBI/ECyftOiG8x8/s1600/har.jpg http://bikecult.com/works/archive/05bicycles/mercianAEDmissy1.JPG -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-17 10:58:05 | |
Autor: bans | |
Owijka na kierownicê | |
W dniu 2014-03-17 10:39, coaster pisze:
Mylisz siê, kierunek od czy do mostka w tym przypadku nie ma znaczenia. Mylisz sie albo myslisz o czyms innym. ;-) U¿ywaj precyzyjnych okre¶leñ typu "zgodnie z kierunkiem ruchu wskazówek zegara" czy "niezgodnie z nim", bo naprawdê nie rozumiem o co ci chodzi. Wiem, mo¿na pomyliæ "kierunek nawijania owijki na kierownicê" (i od niego zale¿y to, czy z czasem pod wp³ywem si³y skrêcaj±cej pochodz±cej od d³oni owijka nie zacznie siê luzowaæ) z "kierunkiem przesuwania siê owijki w miarê nawijania" (co na luzowanie siê owijki nie ma ¿adnego wp³ywu) Aha - na marginesie, ja nawijam _zawsze_ od koñców kierownicy. -- bans |
|
Data: 2014-03-17 10:09:42 | |
Autor: piecia aka dracorp | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
Dnia 17.03.2014, bans napisał lub napisała:
Aha - na marginesie, ja nawijam _zawsze_ od końców kierownicy.Ale zgodnie czy przeciwnie do ruchów wskazówek zegara? :) -- piecia aka dracorp pisz na: piotr kropka rogoza at wp kropka eu |
|
Data: 2014-03-17 15:13:06 | |
Autor: __Maciek | |
Owijka na kierownicê | |
Mon, 17 Mar 2014 10:09:42 +0000 (UTC) piecia aka dracorp
<imie.nazwisko@wp.eu> napisa³: Dnia 17.03.2014, bans napisa³ lub napisa³a: Pomoc do dalszych rozwa¿añ - w przemy¶le w³ókienniczym ju¿ dawno wymy¶lono sposób jednoznacznego oznaczania kierunku skrêtu przêdzy, nici itp.: Skrêt S: http://www.texsite.info/wiki/images/ID_1553.jpg Skrêt Z: http://www.texsite.info/wiki/images/ID_1544.jpg |
|
Data: 2014-03-17 08:42:18 | |
Autor: Markiz (do)Sadny | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
On 16/03/14 18:16, Coaster wrote:
bedzie sie z czasem zsuwac/luzowac na lukach - dlon dziala na owijke Trzeba ustalic w ktora strone jest "z wlosem" i tak nawijac. -- Markiz doSadny |
|
Data: 2014-03-17 10:47:56 | |
Autor: coaster | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
W dniu 2014-03-17 09:42, Markiz (do)Sadny pisze:
On 16/03/14 18:16, Coaster wrote: Z "wlosem" zawsze bedzie w kierunku przeciwnym do kierunku nawijania. Lub inaczej - " z wlosem" - od punktu koncowego do poczatkowego. Np. nawijamy tasme na rurce testowej od punku A do punktu B. "Z wlosem" = od B do A (pod wlos od A do B). -- PoZdR ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ "As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is the less mysterious it proves to be" Sir Artur Conan Doyle, The Red-Headed League ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++ |
|
Data: 2014-03-17 11:49:09 | |
Autor: Markiz (do)Sadny | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
On 17/03/14 09:47, coaster wrote:
Z "wlosem" zawsze bedzie w kierunku przeciwnym do kierunku nawijania byc moze masz racje, niemniej tutaj pani prezentuje inny punkt widzenia: http://www.youtube.com/watch?v=I_mV5vP0E7c ;-) -- Markiz doSadny |
|
Data: 2014-03-17 13:43:02 | |
Autor: bans | |
Owijka na kierownicê | |
W dniu 2014-03-17 12:49, Markiz (do)Sadny pisze:
http://www.youtube.com/watch?v=I_mV5vP0E7c I dok³adnie tak ja owijam. Tylko trochê inaczej ubrany ;) -- bans |
|
Data: 2014-03-17 09:33:18 | |
Autor: cytawa | |
Owijka na kierownicÄ™ | |
piecia aka dracorp pisze:
Zawsze zaczynałem od końca kierwonicy i kończyłem przy mostku. Chyba Tez zaczynam od konca rury i koncze przy mostku. Tak jest zdecydowanie latwiej i bezpieczniej zakonczyc. Jesli sie zrobi odwrotnie to owijka ma tendencje do "rozjezdzania" sie. To sie dzieje zwlaszcza gdy owijka ma slabszy klej i jest luzno nawinieta. Poza tym w sytuacji, gdy korek wypadnie owijka sama sie rozwija. A korek latwo zgubic przy wywrotce. W zamieszchlych czasach owijalo sie kierownice tasmami bezklejowymi i wtedy ten efekt byl szczegolnie odczuwalny. Jan Cytawa |