"Owocne" zaproszenie prezydenta Izraela do Kijowa

Data: 2016-09-28 09:04:20
Autor: A. Filip
"Owocne" zaproszenie prezydenta Izraela do Kijowa
http://www.tvn24.pl/prezydent-izraela-zbrodnia-w-babim-jarze-nie-moze-byc-zapomniana,679590,s.html
Prezydent Izraela: wielu uczestników zbrodni na Żydach było Ukraińcami
28 września 2016, 6:21
Świat nie może dopuścić się zbrodni zapomnienia ofiar Holokaustu, w
tym ofiar zbrodni dokonanej w kijowskim Babim Jarze - oświadczył we
wtorek prezydent Izraela Reuwen Riwlin podczas wystąpienia w Radzie
Najwyższej (parlamencie) Ukrainy.
[...] - Wielu uczestników zbrodni było Ukraińcami i wśród nich
szczególnie wyróżniali się bojownicy OUN (Organizacji Ukraińskich
Nacjonalistów), którzy znęcali się nad Żydami, zabijali ich i w wielu
przypadkach wydawali ich Niemcom. Wiadomo też, że (wśród Ukraińców)
było ponad 2,5 tys. (posiadaczy tytułu) Sprawiedliwy Wśród Narodów
Świata. Są to jasne płomienie w ciemnych czasach ludzkości, jednak
większość milczała - powiedział. [...]

Ja i mój brat jesteśmy przeciw kuzynowi, ale my trzej stoimy razem
przeciw reszcie świata.  (Przysłowie afgańskie)

"Owocne" zaproszenie prezydenta Izraela do Kijowa