Oznaczenia na obr臋czy

Data: 2012-03-13 20:20:21
Autor: MS
Oznaczenia na obr臋czy
Dzie艅 dobry Wam,

chcia艂bym prosi膰 o odszyfrowanie hieroglif贸w (wszystkie symbole i nazwy) na obr臋czy ( MTB Deore 26" RMX L719).
Mo偶liwe, 偶e dla amatora nie jest to do niczego potrzebne ale jednak wol臋 wiedzie膰 ni偶 nie wiedzie膰 ;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a761a5a0dc5e2e0b.html

Dzi臋ki z g贸ry.

Marek

Data: 2012-03-13 20:41:59
Autor: ToMasz
Oznaczenia na obr臋czy
W dniu 13.03.2012 20:20, MS pisze:
[...]

Obr臋cz tzw aluminiowa ze stopu 6005, wielko艣膰 559 czyli ko艂o 26 cali szeroko艣膰 19mm. je艣li 艣cianka obr臋czy dojdzie do 0.3 mm wymien na now膮 obr臋cz. tyle m膮dro艣ci ludowych. W j臋zyku ludzi normalnych: masz ko艂o sto偶ek na 26 obr臋cz kapslowana. To czy taka czy inna firma si臋 na nim podpisa艂a ( w granicach rozs膮dku) niema najmniejszego znaczenia.

ToMasz

Data: 2012-03-13 20:58:34
Autor: Tomasz Minkiewicz
Oznaczenia na obr臋czy
On Tue, 13 Mar 2012 20:41:59 +0100
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]

Obr臋cz tzw aluminiowa ze stopu 6005, wielko艣膰 559 czyli ko艂o 26 cali szeroko艣膰 19mm. je艣li 艣cianka obr臋czy dojdzie do 0.3 mm wymien na

Ja bym doda艂, 偶e to jest prawdopodobnie obr臋cz przeznaczona do jazdy
w zwartym peletonie, bo tam jest jeszcze egipskimi hieroglifami
napisane: 鈥瀗iebezpiecze艅stw rozmaitych wypatruj okiem czujnem i wskazuj
na nie palcem swem鈥. ;)

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-13 22:26:25
Autor: MS
Oznaczenia na obr臋czy
W dniu 2012-03-13 20:41, ToMasz pisze:
[...]

Dzi臋ki. A jeszcze  symbole : wykrzyknik, oko i d艂o艅. A liczby 559 i 19 to maja jakie艣 jednostki miary? Jak sprawdzi膰 czy granica 0.3 mm zosta艂a ju偶 osi膮gni臋ta czy nie?

Data: 2012-03-13 22:41:27
Autor: Andrzej W.
Oznaczenia na obr臋czy
W dniu 2012-03-13 22:26, MS pisze:
Dzi臋ki. A jeszcze  symbole : wykrzyknik, oko i d艂o艅.

D艂o艅 wskazuje na to, co masz bacznie obserwowa膰 okiem swym, by
niebezpiecze艅stwa unikn膮膰, a niebezpiecze艅stwem tym jest zbytnie
pocienienie obr臋czy na skutek u偶ytkowania klocuszk贸w hamulcowych
wycieraj膮cych t臋偶e.
Jak zniknie ci to pi臋kne wy偶艂obienie na obr臋czy to znaczy, 偶e czas ju偶
j膮 wymieni膰.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-03-14 19:13:38
Autor: MS
Oznaczenia na obr臋czy
W dniu 2012-03-13 22:41, Andrzej W. pisze:
[...]

OK, teraz ju偶 wszystko jasne.

Dzieki wszystkim za wskaz贸wki.
pozdr

Marek

Data: 2012-03-15 15:31:36
Autor: rmikke
Oznaczenia na obr臋czy
Dnia Tue, 13 Mar 2012 22:26:25 +0100, MS naskroba/a:

A liczby 559 i 19 to maja jakie艣 jednostki miary?

Maja. Milimetry.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-13 22:32:36
Autor: Fabian
Oznaczenia na obr臋czy
On 13.03.2012 20:41, ToMasz wrote:
[...]

Ar ju siur, ze ma dojsc do 0,3 a nie min 1,1 i moze sie zuzyc o 0,3?

Fabian.

Data: 2012-03-13 23:31:02
Autor: ToMasz
Oznaczenia na obr臋czy
W dniu 13.03.2012 22:32, Fabian pisze:
[...]

o ile Ci臋 zrozumia艂em, to nie mam pewno艣ci. To jest tak, ze mechanik przy艂o偶y r臋k臋 lub oko i powie "do wymiany". Na to ksi臋gowy powie - a jak za szybko, to strata, jak za p贸藕no to rodzina zmar艂ego odda nas do s膮du. Badania trza zleci膰. i potem takie cyferki maluj膮 na obr臋czach.
wielko艣ci wyra偶ono w milimetrach.
ToMasz

Data: 2012-03-14 09:08:56
Autor: Fabian
Oznaczenia na obr臋czy
On 13.03.2012 23:31, ToMasz wrote:
[...]

Ja tam zawsze czekam a偶 p臋knie. Chocia偶 ostatnio poszed艂em do wycentrowania i powiedzia艂, 偶e nie ma sensu no i troch臋 zarobi艂 :)
My艣lisz, 偶e igram z 艣mierci膮? Jako艣 nigdy spektakularnie mi obr臋cz nie p臋k艂a i raczej si臋 konkretnie wybrzusza艂a, a p贸藕niej powoli p臋ka艂a.

Fabian.

Data: 2012-03-14 09:06:45
Autor: rmikke
Oznaczenia na obr臋czy
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:08:56 +0100, Fabian naskroba/a:

[...]

Mi dwa razy obrecz pekla z boku, raz kawalek, ktory zaczal odstawac zaklinowal
sie w hamulcu, drugi raz pekl w taki sposob, ze odstajacy kawalek walnal w
klocek hamulca. Dobrze, ze ten drugi byl w tylnym kole, bo bym piekne OTB
wykonal w przeciwnym przypadku...

Potem sie dogrzebalem na preclu, ze model byl znany z takich przypadkow.

Data: 2012-03-14 06:42:30
Autor: Lisciasty
Oznaczenia na obr阠zy
On 14 Mar, 10:06, rmikke <Rot13.Elfmneq.Zv...@tznvy.pbz> wrote:
[...]

Mi w moim makrokeszu z nieco wy縮zej p蟪ki raz tak strzeli硂 縠
odlecia pasek metalu z 2/3 obwodu obr阠zy oraz d阾ka posz砤 w
drebiezgi, pierwszy raz mi si tak przytrafi硂 i ociupink
spanikowa砮m, czy to zawsze tak efektownie si rozlatuje? ;)

L.

Data: 2012-03-14 14:55:57
Autor: rmikke
Oznaczenia na obr阠zy
Dnia Wed, 14 Mar 2012 06:42:30 -0700 (PDT), Lisciasty naskroba/a:

[...]

Mi w moim makrokeszu z nieco wy=BFszej p=F3=B3ki raz tak strzeli=B3o =BFe
odlecia=B3 pasek metalu z 2/3 obwodu obr=EAczy oraz d=EAtka posz=B3a w
drebiezgi, pierwszy raz mi si=EA tak przytrafi=B3o i ociupink=EA
spanikowa=B3em, czy to zawsze tak efektownie si=EA rozlatuje? ;)

Nie zawsze i nawet nie na ogol.

Ale jak widac, zdarza sie. Wlasnie dlatego producenci umieszczaja na obreczach
wskazniki zuzycia i lepiej obrecz zmienic, jak rowek zaniknie.