Oznaczenia na obręczy

Data: 2012-03-13 20:41:59
Autor: ToMasz
Oznaczenia na obręczy
W dniu 13.03.2012 20:20, MS pisze:
Dzień dobry Wam,

chciałbym prosić o odszyfrowanie hieroglifów (wszystkie symbole i nazwy)
na obręczy ( MTB Deore 26" RMX L719).
Możliwe, że dla amatora nie jest to do niczego potrzebne ale jednak wolę
wiedzieć niż nie wiedzieć ;)

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a761a5a0dc5e2e0b.html

Dzięki z góry.

Marek

Obręcz tzw aluminiowa ze stopu 6005, wielkość 559 czyli koło 26 cali szerokość 19mm. jeśli ścianka obręczy dojdzie do 0.3 mm wymien na nową obręcz. tyle mądrości ludowych. W języku ludzi normalnych: masz koło stożek na 26 obręcz kapslowana. To czy taka czy inna firma się na nim podpisała ( w granicach rozsądku) niema najmniejszego znaczenia.

ToMasz

Data: 2012-03-13 20:58:34
Autor: Tomasz Minkiewicz
Oznaczenia na obręczy
On Tue, 13 Mar 2012 20:41:59 +0100
ToMasz <twitek4@.gazeta.pl> wrote:

> [...]

Obręcz tzw aluminiowa ze stopu 6005, wielkość 559 czyli koło 26 cali szerokość 19mm. jeśli ścianka obręczy dojdzie do 0.3 mm wymien na

Ja bym dodał, że to jest prawdopodobnie obręcz przeznaczona do jazdy
w zwartym peletonie, bo tam jest jeszcze egipskimi hieroglifami
napisane: „niebezpieczeństw rozmaitych wypatruj okiem czujnem i wskazuj
na nie palcem swem”. ;)

--
Tomasz Minkiewicz
tommink@gmail.com

Data: 2012-03-13 22:26:25
Autor: MS
Oznaczenia na obręczy
W dniu 2012-03-13 20:41, ToMasz pisze:
[...]

Dzięki. A jeszcze  symbole : wykrzyknik, oko i dłoń. A liczby 559 i 19 to maja jakieś jednostki miary? Jak sprawdzić czy granica 0.3 mm została już osiągnięta czy nie?

Data: 2012-03-13 22:41:27
Autor: Andrzej W.
Oznaczenia na obręczy
W dniu 2012-03-13 22:26, MS pisze:
Dzięki. A jeszcze  symbole : wykrzyknik, oko i dłoń.

Dłoń wskazuje na to, co masz bacznie obserwować okiem swym, by
niebezpieczeństwa uniknąć, a niebezpieczeństwem tym jest zbytnie
pocienienie obręczy na skutek użytkowania klocuszków hamulcowych
wycierających tęże.
Jak zniknie ci to piękne wyżłobienie na obręczy to znaczy, że czas już
ją wymienić.

--
Pozdrawiam,
Andrzej

Data: 2012-03-14 19:13:38
Autor: MS
Oznaczenia na obręczy
W dniu 2012-03-13 22:41, Andrzej W. pisze:
[...]

OK, teraz już wszystko jasne.

Dzieki wszystkim za wskazówki.
pozdr

Marek

Data: 2012-03-15 15:31:36
Autor: rmikke
Oznaczenia na obręczy
Dnia Tue, 13 Mar 2012 22:26:25 +0100, MS naskroba/a:

A liczby 559 i 19 to maja jakieś jednostki miary?

Maja. Milimetry.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-03-13 22:32:36
Autor: Fabian
Oznaczenia na obręczy
On 13.03.2012 20:41, ToMasz wrote:
[...]

Ar ju siur, ze ma dojsc do 0,3 a nie min 1,1 i moze sie zuzyc o 0,3?

Fabian.

Data: 2012-03-13 23:31:02
Autor: ToMasz
Oznaczenia na obręczy
W dniu 13.03.2012 22:32, Fabian pisze:
[...]

o ile Cię zrozumiałem, to nie mam pewności. To jest tak, ze mechanik przyłoży rękę lub oko i powie "do wymiany". Na to księgowy powie - a jak za szybko, to strata, jak za późno to rodzina zmarłego odda nas do sądu. Badania trza zlecić. i potem takie cyferki malują na obręczach.
wielkości wyrażono w milimetrach.
ToMasz

Data: 2012-03-14 09:08:56
Autor: Fabian
Oznaczenia na obręczy
On 13.03.2012 23:31, ToMasz wrote:
[...]

Ja tam zawsze czekam aż pęknie. Chociaż ostatnio poszedłem do wycentrowania i powiedział, że nie ma sensu no i trochę zarobił :)
Myślisz, że igram z śmiercią? Jakoś nigdy spektakularnie mi obręcz nie pękła i raczej się konkretnie wybrzuszała, a później powoli pękała.

Fabian.

Data: 2012-03-14 09:06:45
Autor: rmikke
Oznaczenia na obręczy
Dnia Wed, 14 Mar 2012 09:08:56 +0100, Fabian naskroba/a:

[...]

Mi dwa razy obrecz pekla z boku, raz kawalek, ktory zaczal odstawac zaklinowal
sie w hamulcu, drugi raz pekl w taki sposob, ze odstajacy kawalek walnal w
klocek hamulca. Dobrze, ze ten drugi byl w tylnym kole, bo bym piekne OTB
wykonal w przeciwnym przypadku...

Potem sie dogrzebalem na preclu, ze model byl znany z takich przypadkow.

Data: 2012-03-14 06:42:30
Autor: Lisciasty
Oznaczenia na obrczy
On 14 Mar, 10:06, rmikke <Rot13.Elfmneq.Zv...@tznvy.pbz> wrote:
[...]

Mi w moim makrokeszu z nieco wyszej pki raz tak strzelio e
odlecia pasek metalu z 2/3 obwodu obrczy oraz dtka posza w
drebiezgi, pierwszy raz mi si tak przytrafio i ociupink
spanikowaem, czy to zawsze tak efektownie si rozlatuje? ;)

L.

Data: 2012-03-14 14:55:57
Autor: rmikke
Oznaczenia na obrczy
Dnia Wed, 14 Mar 2012 06:42:30 -0700 (PDT), Lisciasty naskroba/a:

[...]

Mi w moim makrokeszu z nieco wy=BFszej p=F3=B3ki raz tak strzeli=B3o =BFe
odlecia=B3 pasek metalu z 2/3 obwodu obr=EAczy oraz d=EAtka posz=B3a w
drebiezgi, pierwszy raz mi si=EA tak przytrafi=B3o i ociupink=EA
spanikowa=B3em, czy to zawsze tak efektownie si=EA rozlatuje? ;)

Nie zawsze i nawet nie na ogol.

Ale jak widac, zdarza sie. Wlasnie dlatego producenci umieszczaja na obreczach
wskazniki zuzycia i lepiej obrecz zmienic, jak rowek zaniknie.