Grupy dyskusyjne   »   pl.misc.samochody   »   Oznakowanie

Oznakowanie

Data: 2016-08-17 12:22:14
Autor: kosmos
Oznakowanie
W dniu 2016-08-17 o 09:37, Shrek pisze:
Mam nowego lidera w kategorii najgłupsze oznakowanie

https://www.google.pl/maps/@52.2989158,20.9353187,3a,75y,224.98h,84.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1smUYDrDUDZDINd_7IuzdU3A!2e0!7i13312!8i6656

[...]

Na chucka wogóle stawia się znaki pierwszeństwa na bezkolizyjnych
skrzyżowaniach?

Kiedyś miałem na podobnym skrzyżowaniu kolizję z autobusem - ja jechałem z prawej, autobus zjeżdżał z lewego pasa na prawy (niedaleko miał przystanek, trochę podobnie jak w linkowanym miejscu); autobus porysował mi lewy bok.
Kierowca autobusu był przekonany, że to ja ponoszę winę za kolizję, bo według znaków to on miał pierwszeństwo; ja twierdziłem, że to on jest winien, bo zmieniał pas.
Na miejsce przyjechał facet z Nadzoru Ruchu i ustalił, że winę ponosi kierowca autobusu, bo zmieniał pas - tak, jak ja uważałem.
Natomiast przy okazji wyjaśnił, po co w ogóle znak "Ustąp pierwszeństwa" przy moim pasie - otóż jest on na wypadek, gdyby na drodze leżał np. śnieg i pasy na jezdni były niewidoczne. Ma to w teorii powstrzymać tych z prawej przed zajeżdżaniem drogi tym z lewej.
Nie wiem, czy to właściwe wyjaśnienie, ale dla mnie zabrzmiało rozsądnie (a też się kiedyś nad celowością tego znaku zastanawiałem).

Data: 2016-08-18 23:39:07
Autor: xyz
Oznakowanie
W dniu 17.08.2016 o 12:22, kosmos pisze:
W dniu 2016-08-17 o 09:37, Shrek pisze:
Mam nowego lidera w kategorii najgłupsze oznakowanie

https://www.google.pl/maps/@52.2989158,20.9353187,3a,75y,224.98h,84.9t/data=!3m6!1e1!3m4!1smUYDrDUDZDINd_7IuzdU3A!2e0!7i13312!8i6656


[...]

Na chucka wogóle stawia się znaki pierwszeństwa na bezkolizyjnych
skrzyżowaniach?

Kiedyś miałem na podobnym skrzyżowaniu kolizję z autobusem - ja jechałem
z prawej, autobus zjeżdżał z lewego pasa na prawy (niedaleko miał
przystanek, trochę podobnie jak w linkowanym miejscu); autobus porysował
mi lewy bok.
Kierowca autobusu był przekonany, że to ja ponoszę winę za kolizję, bo
według znaków to on miał pierwszeństwo; ja twierdziłem, że to on jest
winien, bo zmieniał pas.
Na miejsce przyjechał facet z Nadzoru Ruchu i ustalił, że winę ponosi
kierowca autobusu, bo zmieniał pas - tak, jak ja uważałem.
Natomiast przy okazji wyjaśnił, po co w ogóle znak "Ustąp pierwszeństwa"
przy moim pasie - otóż jest on na wypadek, gdyby na drodze leżał np.
śnieg i pasy na jezdni były niewidoczne. Ma to w teorii powstrzymać tych
z prawej przed zajeżdżaniem drogi tym z lewej.
Nie wiem, czy to właściwe wyjaśnienie, ale dla mnie zabrzmiało rozsądnie
(a też się kiedyś nad celowością tego znaku zastanawiałem).

Bo i jest to rozsądne, te znaki się uzupełniają a nie sobie zaprzeczają.
Link pierwszy z pierwszego wątku: oznakowanie jest ok.
mamy ruch prawostronny więc znaki stawia się po prawej, ale znak może a nie musi być powtórzony po lewej. Są tu dwie jezdnie choć rzeczywiście znak pierwszeństwa mógłby stać trochę wcześniej co ucięło by wszelkie spekulacje.
Link drugi:
To jest linia warunkowego zatrzymania nie masz obowiązku się zawsze zatrzymywać. Ale fakt że nie ma ta linia sensu. Zastanawia mnie też ta ciągła jak by ci co jadą "główną" nie mogli zjechać w prawo, a tylko można było się włączyć i ewentualnie zaraz zjechać jeśli się ktoś rozmyślił :)

--
-- - xyz

Data: 2016-08-19 06:52:48
Autor: Shrek
Oznakowanie
On 18.08.2016 23:39, xyz wrote:

Bo i jest to rozsądne, te znaki się uzupełniają a nie sobie zaprzeczają.
Link pierwszy z pierwszego wątku: oznakowanie jest ok.
mamy ruch prawostronny więc znaki stawia się po prawej, ale znak może a
nie musi być powtórzony po lewej.

Okazuje się, że przynajmniej a-7 musi być powtórzony;)

Shrek

Oznakowanie

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona