P Cejrowski o ACTA - warto poczyta膰.

Data: 2012-01-25 12:53:38
Autor: WW
P Cejrowski o ACTA - warto poczyta膰.
Wojciech Cejrowski

Nale偶y zwalcza膰 ten akt prawny, nale偶y zwalcza膰 w艂adze, kt贸re chc膮 ACTA wprowadza膰.
Zwalcza膰... ma艂o powiedziane! W艂adze, kt贸re wpadaj膮 na takie pomys艂y s膮 niebezpieczne i nale偶y je obali膰, bo nawet je艣li dzi艣 powstrzyma si臋 ACTA, to jutro oni wymy艣l膮 co艣 nast臋pnego.
Ju偶 teraz pe艂no jest kamer w miastach, pe艂no 艣ledzenia obywatela w internecie, w sklepie, w zbli偶eniowej karcie kredytowej, w kom贸rce, w odciskach palc贸w na granicy, w skanerach ca艂ego cia艂a przed wej艣ciem do samolotu, w tych numerach pesel i NIP, kt贸re nam nadaj膮, w kolczykowaniu ka偶dej krowy na Twoim polu, w numerowaniu jajek w sklepie, znacznikowaniu ka偶dego telewizora i komputera w fabryce, w montowanych na stale GPSach, kt贸re 艣ledz膮 ruchy Twojego auta zawsze, chcesz, czy nie, w czytnikach do oka, kt贸re maj膮 zast臋powa膰 klucze do drzwi, w identyfikatorach g艂osu, kt贸re maj膮 by膰 "u艂atwieniem dla Ciebie", do obs艂ugi "wy艂膮cznie Twojego sprz臋tu"... T臋cz贸wka, siatk贸wka, fale muzgowe, odciski palc贸w, pomiary izometryczne g艂owy, kod kreskowy przypisany do obywatela... ZAGRO呕ENIE.

A zatem w艂adz臋, kt贸ra wprowadza ACTA nale偶y obali膰. Dla w艂asnego bezpiecze艅stwa.

A piractwo w sieci?
Z piractwem si臋 nie wygrywa zakazami - z piractwem nale偶y walczy膰 poprzez wyprzedzanie pirat贸w na zakr臋tach.
Steve Jobs - ten od firmy Apple - wyprzedzi艂 pirat贸w, gdy zacz膮艂 sprzedawa膰 legalnie piosenki po 99 cent贸w za sztuk臋. Sko艅czy艂o si臋 nielegalne kopiowanie , bo wi臋kszo艣膰 ludzi woli za dolara kupi膰 sobie porz膮dny plik z piosenk膮, ok艂adk膮, opisem, ni偶 niepewny od pirata za... no w艂a艣nie - za ile piratowi si臋 op艂aca, w sytuacji, gdy legalnie mo偶na kupi膰 za 99 cent贸w?

W podobny spos贸b nale偶y zwalcza膰 piractwo we wszystkich miejscach - to znaczy, nale偶y legalny towar oferowa膰 tanio w dobrej jako艣ci.
Pirackiej p艂yty DVD w USA si臋 ju偶 nie kupi.
Dlaczego?
Bo nie ma klient贸w. Nie ma ch臋tnych na pirackie kopie.
A nie ma dlatego, 偶e mo偶na sobie za 9 dolar贸w miesi臋cznie wykupi膰 us艂ug臋 NETFLIX, pod艂膮czy膰 internet do telewizora i ogl膮da膰 wszystkie filmy 艣wiata w ramach tych 9 dolar贸w miesi臋cznie. Wykupi艂em. Jestem w Polsce - dzia艂a, jestem w Meksyku - dzia艂a, a teraz jestem w USA na prerii, i te偶 dzia艂a - odpalam laptopa, pod艂膮czam kabelek do telewizora i ogl膮dam na co mi akurat przyjdzie ch臋膰. Stare programy telewizyjne, stare filmy czarno-bia艂e, najnowsze filmy z kina, wczorajszy mecz futbolowy... co tylko mi si臋 podoba.

ACTA wprowadzane dzisiaj jest potrzebne wy艂膮cznie w艂adzy.
Dziesi臋膰 lat temu jako艣 si臋 za to nie brali, a wtedy piractwo by艂o problemem prawdziwym. Dzisiaj ju偶 nie jest.

I przypomn臋 Pa艅stwu kto to pisze: facet, kt贸ry 偶yje ze sprzeda偶y dzie艂 w rozumieniu prawa autorskiego, czyli facet, kt贸rego wkurza, gdy jest okradany przez internetowych pirat贸w. Okradaj膮 mnie i denerwuj膮 codziennie. Wywieszaj膮 nielegalne wersje moich ksi膮偶ek, audycji radiowych, moich program贸w telewizyjnych, potem kasuj膮 za to pieni膮dze, ale ze mn膮 si臋 nie dziel膮 - Z艁ODZIEJE warto艣ci intelektualnej. Ja z obrotu prawami do moich utwor贸w utrzymuj臋 rodzin臋 i kilkunastu pracownik贸w, z kt贸rych wi臋kszo艣膰 ma swoje rodziny i dzieci... A zatem pisze to wszystko facet, kt贸rego osobi艣cie dotyka problem piractwa w internecie.
I z tej mojej pozycji, osoby okradanej, poszkodowanej, pisz臋, 偶e ACTA jest zagro偶eniem wi臋kszym dla mnie osobi艣cie, ni偶 wszyscy ci piraci. Bo ACTA to ograniczenie wolno艣ci osobistej, swob贸d obywatelskich, to wpieprzenie si臋 w艂adzy w przestrze艅, gdzie w艂adzy by膰 nie powinno.
A poniewa偶 w艂adza raczej nie zrezygnuje sama, to trzeba jej pom贸c - OBALI膯.

Nawet lewacy zaczynaj膮 si臋 orientowa膰, 偶e Tuski to zagro偶enie. Nawet lewacy zaczynaj膮 si臋 orientowa膰, 偶e wrogiem nie jeste艣my my katole, narodowcy, homofoby, tylko w艂adza. Z lewakiem mog臋 偶y膰 na jednym osiedlu; nie lubi臋 go, nie ceni臋 jego pogl膮d贸w ani stylu 偶ycia i tu si臋 ko艅czy konflikt. Wojna mi臋dzy nami zaczyna si臋 dopiero wtedy, gdy ponad nami pojawia si臋 w艂adza. To w艂adza napuszcza ludzi na siebie. To w艂adza jest in偶ynierem konflikt贸w. To w艂adza wydaje zezwolenia na dwie manify na tej samej ulicy o tej samej porze. To w艂adza jednym wydaje licencj臋 na nadawanie, a innym nie daje. To w艂adza ustawia starych ludzi w kolejkach do aptek. To w艂adza zabrania Ci zatrudnia膰 tani膮 ukrai艅sk膮 sprz膮taczk臋. To w艂adza ka偶e Ci zap艂aci膰 c艂o za komputer, kt贸ry chcesz sobie sprowadzi膰 z USA. To w艂adza za twoje pieni膮dze zamawia autostrad臋 u Chi艅czyk贸w, ale jednocze艣nie ta sama w艂adza nigdy w 偶yciu nie kupi艂aby swojej w艂asnej c贸rce chi艅skiego samochodu, ani chi艅skiej liny alpinistycznej, ani niczego, od czego zale偶y bezpiecze艅stwo i zdrowie. To w艂adza produkuje dziesi膮tki tysi臋cy magistr贸w i zapewnia im zero miejsc pracy. To w艂adza obiecuje Ci konkretne rzeczy w exposee premiera, a potem nigdy nie rozlicza si臋 z ich wykonania.

Obudzi艂e艣 si臋 lewaku, lemingu, czy kim tam chcesz by膰?
Widzisz ju偶, gdzie jest Tw贸j wr贸g?
To nie ja, nie Jaros艂aw, nie Dyrektor - my mamy po prostu radykalnie odmienne pogl膮dy w wi臋kszo艣ci spraw. A wrogiem Twoim, moim, naszym jest ta w艂adza.
I nawet nie prosz臋 Ci臋 by艣 mi j膮 pom贸g艂 obali膰 - po prostu obalaj j膮 sam ze swojej strony, a ja z mojej.
B臋d臋 wdzi臋czny, je艣li kto艣 popchnie t臋 w艂adz臋 w tym samym czasie, gdy ja popycham.
Zacznie si臋 kiwa膰, raz w lewo, raz w prawo i w ko艅cu runie w choler臋.

  Pozdrawiam
  WW
鈥濼ylko pod tym krzy偶em, tylko pod tym znakiem
  Polska b臋dzie wioch膮 a Polak burakiem鈥.

Data: 2012-01-25 12:34:40
Autor: Obserwator
P Cejrowski o ACTA - warto poczyta.
WW <wuwu0@vp.pl> napisa(a):
Wojciech Cejrowski

(....)

swietny tekst. Nie sadzilem, ze stac cie na zamieszczenie takiego logicznego
tekstu.
Mila niespodzianka:)

Data: 2012-01-25 16:36:15
Autor: stevep
P Cejrowski o ACTA - warto poczyta.
Dnia 25-01-2012 o 13:34:40  Obserwator <fajny.d.arzbor@wytnij.gazeta.pl>  napisa(a):

WW <wuwu0@vp.pl> napisa(a):

Wojciech Cejrowski

(....)

swietny tekst. Nie sadzilem, ze stac cie na zamieszczenie takiego  logicznego
tekstu.
Mila niespodzianka:)

A m骻砨y wyszczeg髄ni co takiego genialnego napisa w tym tek禼ie ten  skwaszony kretyn?
--
stevep
U縴wam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Data: 2012-01-25 15:21:26
Autor: jadrys
P Cejrowski o ACTA - warto poczyta膰.
W dniu 2012-01-25 12:53, WW pisze:
Wojciech Cejrowski

 Pozdrawiam
 WW

Ojejku... B贸j si臋 Stw贸rcy, WW.

--
Kapitalizm jest chorob膮 (zaraz膮) z kt贸r膮 nale偶y walczy膰..
Instaluj膮c Linuksa na swoim komputerze robisz pierwszy krok w tym kierunku..

Data: 2012-01-25 16:46:59
Autor: Leprechaun
P Cejrowski o ACTA - warto poczyta膰.

U偶ytkownik "WW" <wuwu0@vp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:jfoqg4$6c3$1node2.news.atman.pl...
[...]

Cejrowski od dawna jest pisowskim lizusem. Temu facetowi odbi艂a palma na maxa!

BomBel

Data: 2012-01-27 03:45:14
Autor: jr
P Cejrowski o ACTA - warto poczyta.
On 25 Sty, 12:53, WW <wu...@vp.pl> wrote:
WojciechCejrowski

Nale縴 zwalcza ten akt prawny, nale縴 zwalcza w砤dze, kt髍e chc ACTA
wprowadza.
Zwalcza... ma硂 powiedziane! W砤dze, kt髍e wpadaj na takie pomys硑 s
niebezpieczne i nale縴 je obali, bo nawet je秎i dzi powstrzyma si
ACTA, to jutro oni wymy秎 co nast阷nego.
Ju teraz pe硁o jest kamer w miastach, pe硁o 秎edzenia obywatela w
internecie, w sklepie, w zbli縠niowej karcie kredytowej, w kom髍ce, w
odciskach palc體 na granicy, w skanerach ca砮go cia砤 przed wej禼iem do
samolotu, w tych numerach pesel i NIP, kt髍e nam nadaj, w kolczykowaniu
ka縟ej krowy na Twoim polu, w numerowaniu jajek w sklepie,
znacznikowaniu ka縟ego telewizora i komputera w fabryce, w montowanych
na stale GPSach, kt髍e 秎edz ruchy Twojego auta zawsze, chcesz, czy
nie, w czytnikach do oka, kt髍e maj zast阷owa klucze do drzwi, w
identyfikatorach g硂su, kt髍e maj by "u砤twieniem dla Ciebie", do
obs硊gi "wy潮cznie Twojego sprz阾u"... T阠z體ka, siatk體ka, fale
muzgowe, odciski palc體, pomiary izometryczne g硂wy, kod kreskowy
przypisany do obywatela... ZAGRO疎NIE.

A zatem w砤dz, kt髍a wprowadza ACTA nale縴 obali. Dla w砤snego
bezpiecze駍twa.

A piractwo w sieci?
Z piractwem si nie wygrywa zakazami - z piractwem nale縴 walczy
poprzez wyprzedzanie pirat體 na zakr阾ach.
Steve Jobs - ten od firmy Apple - wyprzedzi pirat體, gdy zacz背
sprzedawa legalnie piosenki po 99 cent體 za sztuk. Sko馽zy硂 si
nielegalne kopiowanie , bo wi阫szo舵 ludzi woli za dolara kupi sobie
porz眃ny plik z piosenk, ok砤dk, opisem, ni niepewny od pirata za...
no w砤秐ie - za ile piratowi si op砤ca, w sytuacji, gdy legalnie mo縩a
kupi za 99 cent體?

W podobny spos骲 nale縴 zwalcza piractwo we wszystkich miejscach - to
znaczy, nale縴 legalny towar oferowa tanio w dobrej jako禼i.
Pirackiej p硑ty DVD w USA si ju nie kupi.
Dlaczego?
Bo nie ma klient體. Nie ma ch阾nych na pirackie kopie.
A nie ma dlatego, 縠 mo縩a sobie za 9 dolar體 miesi阠znie wykupi us硊g
NETFLIX, pod潮czy internet do telewizora i ogl眃a wszystkie filmy
秝iata w ramach tych 9 dolar體 miesi阠znie. Wykupi砮m. Jestem w Polsce -
dzia砤, jestem w Meksyku - dzia砤, a teraz jestem w USA na prerii, i te
dzia砤 - odpalam laptopa, pod潮czam kabelek do telewizora i ogl眃am na
co mi akurat przyjdzie ch赕. Stare programy telewizyjne, stare filmy
czarno-bia砮, najnowsze filmy z kina, wczorajszy mecz futbolowy... co
tylko mi si podoba.

ACTA wprowadzane dzisiaj jest potrzebne wy潮cznie w砤dzy.
Dziesi赕 lat temu jako si za to nie brali, a wtedy piractwo by硂
problemem prawdziwym. Dzisiaj ju nie jest.

I przypomn Pa駍twu kto to pisze: facet, kt髍y 縴je ze sprzeda縴 dzie w
rozumieniu prawa autorskiego, czyli facet, kt髍ego wkurza, gdy jest
okradany przez internetowych pirat體. Okradaj mnie i denerwuj
codziennie. Wywieszaj nielegalne wersje moich ksi笨ek, audycji
radiowych, moich program體 telewizyjnych, potem kasuj za to pieni眃ze,
ale ze mn si nie dziel - ZDZIEJE warto禼i intelektualnej. Ja z
obrotu prawami do moich utwor體 utrzymuj rodzin i kilkunastu
pracownik體, z kt髍ych wi阫szo舵 ma swoje rodziny i dzieci... A zatem
pisze to wszystko facet, kt髍ego osobi禼ie dotyka problem piractwa w
internecie.
I z tej mojej pozycji, osoby okradanej, poszkodowanej, pisz, 縠 ACTA
jest zagro縠niem wi阫szym dla mnie osobi禼ie, ni wszyscy ci piraci. Bo
ACTA to ograniczenie wolno禼i osobistej, swob骴 obywatelskich, to
wpieprzenie si w砤dzy w przestrze, gdzie w砤dzy by nie powinno.
A poniewa w砤dza raczej nie zrezygnuje sama, to trzeba jej pom骳 - OBALI.

Nawet lewacy zaczynaj si orientowa, 縠 Tuski to zagro縠nie. Nawet
lewacy zaczynaj si orientowa, 縠 wrogiem nie jeste秏y my katole,
narodowcy, homofoby, tylko w砤dza. Z lewakiem mog 縴 na jednym
osiedlu; nie lubi go, nie ceni jego pogl眃體 ani stylu 縴cia i tu si
ko馽zy konflikt. Wojna mi阣zy nami zaczyna si dopiero wtedy, gdy ponad
nami pojawia si w砤dza. To w砤dza napuszcza ludzi na siebie. To w砤dza
jest in縴nierem konflikt體. To w砤dza wydaje zezwolenia na dwie manify
na tej samej ulicy o tej samej porze. To w砤dza jednym wydaje licencj
na nadawanie, a innym nie daje. To w砤dza ustawia starych ludzi w
kolejkach do aptek. To w砤dza zabrania Ci zatrudnia tani ukrai駍k
sprz眛aczk. To w砤dza ka縠 Ci zap砤ci c硂 za komputer, kt髍y chcesz
sobie sprowadzi z USA. To w砤dza za twoje pieni眃ze zamawia autostrad
u Chi馽zyk體, ale jednocze秐ie ta sama w砤dza nigdy w 縴ciu nie kupi砤by
swojej w砤snej c髍ce chi駍kiego samochodu, ani chi駍kiej liny
alpinistycznej, ani niczego, od czego zale縴 bezpiecze駍two i zdrowie..
To w砤dza produkuje dziesi眛ki tysi阠y magistr體 i zapewnia im zero
miejsc pracy. To w砤dza obiecuje Ci konkretne rzeczy w exposee premiera,
a potem nigdy nie rozlicza si z ich wykonania.

Obudzi砮 si lewaku, lemingu, czy kim tam chcesz by?
Widzisz ju, gdzie jest Tw骿 wr骻?
To nie ja, nie Jaros砤w, nie Dyrektor - my mamy po prostu radykalnie
odmienne pogl眃y w wi阫szo禼i spraw. A wrogiem Twoim, moim, naszym jest
ta w砤dza.
I nawet nie prosz Ci by mi j pom骻 obali - po prostu obalaj j sam
ze swojej strony, a ja z mojej.
B阣 wdzi阠zny, je秎i kto popchnie t w砤dz w tym samym czasie, gdy ja
popycham.
Zacznie si kiwa, raz w lewo, raz w prawo i w ko馽u runie w choler.

Gdzie 紃骴硂, gdzie link?!
Pozdrawiam
jb

Data: 2012-01-27 13:46:27
Autor: Piotr
P Cejrowski o ACTA - warto poczyta.
Data: 2012-01-27 05:04:06
Autor: jr

http://www.polskieradio.pl/5/3/Artykul/524491,Cejrowski-w-sprawie-ACT...

--
Piotr

Troch niewprost, ale dzi阫i (polskiemu radiu mog wierzy).
jb

P Cejrowski o ACTA - warto poczyta膰.