Data: 2009-12-01 22:29:52 | |
Autor: saturn5 | |
P-RNAV w GA? | |
- Czy popularne GPS-y Garmina zapewniają P-RNAV? Standard P-RNAV o ile wiem dotyczy tylko "duzego" lotnictwa, w kazdym razie samolotow wyposazonych w typowe FMSy. W malym lotnictwie mamy GPS-WAAS dzieki czemu uzyskuje sie precyzyjne podejscia RNAV. Garminy certyfikowane do lotow IFR WAAS to: G1000 oraz te wszystkie ktore maja "W" na koncu modelu, naprzyklad G530W. Zaden z przenosnych Garminow nawet jesli ma wbudowany odbiornik WAAS nie moze byc legalnie uzywany do lotow IFR. - Czy awionika glass cocpit typu Garmin G1000 czy Avidyne Entegre pozwala naP-RNAV? Tak jak pisalem, P-RNAV nie dotyczy malego lotnictwa. Taki G1000 pozwala na wykonywanie podejsc oznaczonych w lotnictwie jako RNAV(GPS) i te moga byc precyzjne lub nie. Podejscie LPV jest obecnie najczestszym precyzjnym podejsciem typu RNAV dostepnym w malym lotnictwie. Tutaj przyklad takiego podejscia: http://204.108.4.16/d-tpp/0912/00939R5.PDF Niestety nie wiem jak wyglada sytuacja z wprowadzaniem precyzyjnych podejsc opartych na GPS w Europie. W Europie nie ma WAAS a wiec musialby byc to system oparty na GPS-EGNOS. G1000 podobno jest kompatybilny z EGNOS ale do podejsc opartych na EGNOS moze ciagle byc daleka droga - pewnie zalezaca od biurokracji danego kraju. -- |
|