P.o.remier zwariował

Data: 2019-12-15 13:00:04
Autor: Shrek
P.o.remier zwariował
https://www.money.pl/gospodarka/mateusz-morawiecki-bierze-sie-za-piratow-drogowych-znamy-propozycje-zmian-6456964841862785a.html

W skrócie:

1 - pierwszeństwo pieszych,
2 - 50 w zabudowanym przez całą dobę
3 - prawko- za 50+ na wszystkich drogach (również autostradach).

Jestem za. Ale ciekawe co z elektroratem pis?

--
Shrek

Data: 2019-12-15 15:19:26
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-15 o 13:00, Shrek pisze:
[...]

To samo co w trakcie obietnic opłaty za TV. nic.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-15 16:53:32
Autor: LordBluzg(R)
P.o.remier zwariował
[...]

Przez ostatnie lata nie zauważyłeś jeszcze, że elektorat PiS zgadza się na wszystko jak leci? Przecież to tak samo działa jak w katolstwie.
Jak Bóg robi wojnę i ludzie się tłuką, to wola boska...mało idzie zwalić na szatana a w sumie obarczanie winą każdego, byle nie katabasów czy jakiegoś Boga (czytaj zmyślone historyjki do wybielania siebie) działa zawsze dobrze. Katol klęknie, pomodli się, pas zaciśnie i dalej się będzie modlił i biczował a forma "wybaczania" jest wbudowana w tą socjotechnikę od zawsze. Wystarczy jeszcze znaleźć "złego" (Tusk) i masz perpetum mobile :]

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy TVPiS>>>

Data: 2019-12-15 17:45:13
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-15 o 16:53, LordBluzg(R) pisze:

[...]

Sugerujesz że propozycje opłaty abonamentowej oprotestowała totalna opozycja?

Pozdrawiam

Data: 2019-12-16 14:33:18
Autor: TM
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-15 o 17:45, RadoslawF pisze:
[...]

Ty to masz na pewno 500+ w głowie zamiast mózgu. Jak ci podwyżki cen
zabiorą z nadmiarem te 500+ to co będziesz miał pod pokrywą czaszki.
Pewnie whiskas dla kota bez żadnego  trybu.

Data: 2019-12-16 17:44:42
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-16 o 14:33, TM pisze:

[...]

Nie mam tego w głowie bo nie dostaje.
Podwyżki cen kiedyś były za PO a teraz są za PiSu.
Za ich następców też będą, ale świnie odkopane od koryta
i tak najgłośniej kwiczą. Zakwicz jeszcze.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2019-12-16 19:00:51
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Mon, 16 Dec 2019 17:44:42 +0100, w <5df7b580$0$554$65785112@news.neostrada.pl>,
RadoslawF <user@domain.invalid> napisał(-a):

Nie mam tego w głowie bo nie dostaje.
Podwyżki cen kiedyś były za PO a teraz są za PiSu.

Jakie podwyżki za PO, skoro była niemal deflacja.
Halo -- jest tam ktoś?

Data: 2019-12-18 02:28:17
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

<radekp@konto.pl> vhhfvetovgi796qc5ca5rgfgo0bj4vk5sd@4ax.com

Podwyżki cen kiedyś były za PO a teraz są za PiSu.

: Jakie podwyżki za PO, skoro była niemal deflacja.

Cały VAT podnieśli -- czyżbyś nie wiedział?
Z 22 na 23 i 7 na 8, ale też przesunęli to i owo z 7/8 na 22/23...
Czy także z 3/5 na więcej? -- nie wiem.

   https://pl.wikipedia.org/wiki/Stawka_podatku
IMO Wiki nie podaje wszystkich obecnie obowiązujących VATów w RP.

-=-

IMO teraz są makabryczne podwyżki!
I w sklepach czy u fryzjera,
i energii elektrycznej bądź śmieci itd...

Ale też są nowe ,,matryce VAT'' -- ponoć częściowo
cofające Tuskowe (7/8 -- > 22/23) przesunięcia...

-=-

 - Jakim VATem objęta jest woda w Polsce?
 - Jaka woda? Źródlana, mineralna,
   kranowa, święcona, ognista?...

IMO VAT jest cudownym ośrodkiem rozwoju mafijnego...

-=-

IMO Tusk odkrył ;) zasadę VAT -- chciał ją ukazać (zdyskredytować)
publiczności i zniszczyć jako szkodnika... Co wówczas, gdy kolejni
władcy będą odkrywali kolejny raz Amerykę, ;) będą ostrzyli sobie
pazury i zęby, po czym przywrócą dane zwyczaje, widząc swą niemoc?...

-=-

BTW Tuska -- słyszałem niedawno w TV fajny tekst mniej więcej taki:

DT - nie żałuję, że nie dałem 500+...

Ja żałuję! Gdyby Tusk dał -- nie musieliby dawać podatnicy!

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'      .,; o.'      eneuel@gmail.com      '.O_'   /,   _.. \   _\  (`._ ,.

Data: 2019-12-18 03:09:02
Autor: Zenek Kapelinder
P.o.remier zwariował
Jakos nie widze drastycznych podwyżek w sklepach. U fryzjera kilka dni temu płaciłem tyle co zawsze. Były oficjalne informacje o cenach pradu. Tylko jeden dostawca dostal zgode na podwyżkę o 9% reszta w okolicach 2%. Smieci to inna para kaloszy. Ceny ustaliły lokalne władze a nie wolny rynek czy rząd. Z podwyżek będą podwyżki placy minimalnej i rent i emerytur. Wczoraj na onanecie pisali że podatek dochodowy będzie niższy ale nie chciało mi się czytać i tylko tytuł znam.

Data: 2019-12-18 16:19:11
Autor: J.F.
P.o.remier zwariował
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:42c2d105-9367-4211-b824-bcb2032b616c@googlegroups.com...
Jakos nie widze drastycznych podwyżek w sklepach.

A to dziwne. Chyba, ze nie w tym miesiacu.

Juz nawet oficjalnie mowia, ze Wigilla w tym roku bedzie kilkanascie % drozsza niz w ubieglym.

U fryzjera kilka dni temu płaciłem tyle co zawsze.

Moj sie podniosl.

Były oficjalne informacje o cenach pradu. Tylko jeden dostawca dostal zgode na podwyżkę o 9% reszta w okolicach 2%.

Reszta ma uzupelnic wnioski i wtedy moze dostana zgode.

Smieci to inna para kaloszy. Ceny ustaliły lokalne władze a nie wolny rynek czy rząd.

Co by nie mowic - smieciarze tez chca wiecej zarabiac.

Z podwyżek będą podwyżki placy minimalnej i rent i emerytur.

no jak ? Przeciez to lokalne wladze, a one nie placa rent i emerytur.

Chyba ze chodzi o:
podwyzka placy minimalnej -> wieksze koszta dla niektorych firm

wieksza skladka na ZUS i podatki -> wiecej pieniedzy na emerytury

Wczoraj na onanecie pisali że podatek dochodowy będzie niższy ale nie chciało mi się czytać i tylko tytuł znam.

W swym wyborczym pedzie PiS obnizyl PIT do 17%, od 1.10.2019.
I teraz juz ni ch* nie wiadomo, jak policzyc podatek za rok 2019.
Dodatkowo  te kwoty towarzyszace zmienili.

Na szczescie podatek policzy ministerstwo ... ale jakbym tak chcial sprawdzic czy mnie nei orzneli ?
Albo prowadzil dzialalnosc i musial rozliczac sam ?

J.

Data: 2019-12-18 16:09:09
Autor: Zenek Kapelinder
P.o.remier zwariował
Jak ktoś nie mieszka na zadupiu gdzie jest jeden fryzjer to ma możliwość wyboru. Fryzjerka która mnie strzygla wiele lat z czapy podniosła ceny o 50%. W okolicy znalazłem taki zakład w którym teraz mnie strzyga taniej niż w poprzednim przed podwyzka. Nic gorzej nic lepiej nie strzyga. Inna sprawa że w moim wieku żadnych specjalnych wymagań nie miałem i nie mam. Jedyne co smuci ze po każdym kolejnym strzyżeniu coraz mniej włosów na podłodze. Przed świętami jedne rzeczy tanieja inne drożeją. W telewizji reklamy ze jak teraz kupić samochód to kilka-kilkanascie procent od ceny opuszcza. Systemem bezinflacyjnym był PRL. Za to co jakiś czas rada czerwonych ministrów ogłaszają nowe ceny na żywność i szyny kolejowe. Wtedy ludzie wychodzili na ulice. Zbierał się komitet centralny i w efekcie jego ustalen grabaze mieli dodatkowa prace. Dzisiejszy system ze cos drozeje ale i tanieje jest lepszy. Wczoraj byłem w markecie i była promocja na banany 1,99, mandarynki 3,99, skrzydełka z kurczaka 3,99. Na piersi z kurczaka nie było i były po 16. Kupilem dwa kilogramy skrzydełek bo lubię je ogryzać. Przyprawione i zamrożone leżą i czekają na swoją kolej. Dwa skrzydelka, troche ziemniaków, surówka i jedna porcja obiadowa wychodzi 2,50. Paczka warzyw na patelnie, troche wody, cztery skrzydelka, kostka rosolowa i mam spory garnek zupy warzywnej. Paczka kotletow sojowych 2,19. Niby pisza zeby z ziemniakami je jesc. Ale glupka z siebie przed soba nie bede robil ze fasolę z kartoflami jem. Zjadam pol paczki usmazonych zgodnie z przepisem na opakowaniu z surówką. To gdzie tu drożyzna? Chyba że ktoś w hipermarketach w wędliny się zaopatruje. Drogie w stosunku do małych sklepów są okrutnie a nic lepsze. Po wielu latach odkad zajmuje się w domu zarciem mam tak obcykane sklepy w okolicy ze wiem co gdzie i kiedy kupić.

Data: 2019-12-19 07:19:19
Autor: J.F.
P.o.remier zwariował
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:459eb81b-be57-4898-b83a-f6cfcb8c232b@googlegroups.com...
[...]

To masz szczescie. Ale kiedys sie skonczy i tanszego juz nie znajdziesz :-)

Przed świętami jedne rzeczy tanieja inne drożeją.

No tak mowia,  ze maslo np potanialo. Tylko ze ono podrozalo mocno rok temu :-)

W telewizji reklamy ze jak teraz kupić samochód to kilka-kilkanascie procent od ceny opuszcza.

Ale o ile ceny bazowe sie podniosly ?

[...]

Tak to jakos bylo. Czerwona ekonomia - jakby podnosili o 1-5%, to by nikt nie zauwazyl.

Ale co robi PiS ? Zatrzymuje podwyzki pradu, bo mu nie pasuja do wizerunku, a kiedys to pierdolnie i bedzie dwa razy.

Dzisiejszy system ze cos drozeje ale i tanieje jest lepszy.
Wczoraj byłem w markecie i była promocja na banany 1,99, mandarynki 3,99, skrzydełka z kurczaka 3,99.

A jablka 3-3.50. Dwa lata temy byly po 1.49.
Ziemniaki to sa juz jakies jaja ... na szczescie mozna tanie banany jesc, ale jakze to tak - schabowy z bananem ?

[...]

A to u mnie inaczej. Wedliny imo w marketach najtansze. Ale czy rownie dobre ?

Wedliny akurat jakby malo podrozaly.

J.

Data: 2019-12-19 09:34:43
Autor: ąćęłńóśźż
P.o.remier zwariował
A może ta fryzjerka to Wasza córka i nareszcie może sobie pozwolić na ekstra wydatek co miesiąc?

-- -- -
kiedys sie skonczy i tanszego juz nie znajdziesz

Data: 2019-12-21 00:07:39
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Wed, 18 Dec 2019 16:09:09 -0800 (PST), w
<459eb81b-be57-4898-b83a-f6cfcb8c232b@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

 Fryzjerka która mnie strzygla wiele lat z czapy podniosła ceny o 50%. W okolicy znalazłem taki zakład w którym teraz mnie strzyga taniej niż w poprzednim przed podwyzka.

Oczywiście proces myślowy pt. "Ile w tym tańszym kosztowało strzyżenie _przed
podwyżką" w twojej głowie raczej nie zaistniał :)

Data: 2019-12-20 02:37:22
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"J.F." 5dfa4423$0$17350$65785112@news.neostrada.pl

W swym wyborczym pedzie PiS obnizyl PIT do 17%, od 1.10.2019.

Nie ich wina, że wybory przypadają w ,,środku'' roku. ;)

[...]

Zleciłbyś profesjonalistom ;) -- dałbym Ci zniżkę. ;)
[albo rabat -- jeszcze nie wiem... może opust lub upust?...]

Z tego, co bym dostał od Ciebie, zapłaciłbym podatki -- i PIT, i VAT!
(czyli podniósłbym [ja -- nie JF!] PKB! -- zwiększyłbym
dobrobyt kraju i narodu[, dając możliwość powiększania
długu rządu RP bez zachwiania relacji długu_do_PKB])

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-20 14:12:30
Autor: J.F.
P.o.remier zwariował
Użytkownik "Eneuel Leszek Ciszewski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:5dfc266e$0$17357$65785112@news.neostrada.pl...
[...]

Jest to jakis punkt widzenia, ale ja protestuje przeciwko prawu, ktorego nie mozna zrozumiec :-)

A poza tym ... a jakby chcial sprawdzic czy dobrze mi policzyles ? :-P

J.

Data: 2019-12-24 02:48:30
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"J.F." 5dfcc972$0$536$65785112@news.neostrada.pl

Jest to jakis punkt widzenia,

Jak to jakiś? Jaki konkretnie?!

ale ja protestuje przeciwko prawu,
ktorego nie mozna zrozumiec :-)

Dlaczego protestujesz? ;)

A poza tym ... a jakby chcial sprawdzic

Kto by chciał kontrolować? Ty byś chciał? Po co? ;)

czy dobrze mi policzyles ? :-P

Nie masz do mnie zaufania? To nieładnie. ;)

-=-

Chciałbyś kontrolować -- to byś za
kontrolę zapłacił i bym skontrolował. ;)

-=-

Kiedyś ;) chłop wychodził rano w pole i doił krowę
czy zbierał trawę lub gonił mamuta... Teraz niemal
wszystko wykonują roboty?... Nie niemal wszystko,
ale sporo... Ludzi do prawdziwej pracy potrzeba
coraz mniej... Gdzieś trzeba ich upchać... By
nie nudzili się, nie rozrabiali, nie wpadali
w depresyje...

Medycyna daje nadzieję -- ludzie żyją coraz dłużej,
są więc w coraz gorszym stanie, czyli domagają się
coraz większej liczby lekarzy...

Ale wszystkich chłopów i robotników nie przekwalifikujesz
w medyków -- część musisz upchnąć choćby w biura rachunkowe... ;)

-=-

Umówimy się (społecznie) że moje biuro nie popełnia błędów i będzie OK.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-19 07:57:02
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Wed, 18 Dec 2019 03:09:02 -0800 (PST), w
<42c2d105-9367-4211-b824-bcb2032b616c@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Ceny ustaliły lokalne władze a nie wolny rynek czy rząd.

Bzdurzysz. Cenę ustalił rynek, a dokładnie oferty złożone przez firmy.

Data: 2019-12-19 11:09:16
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-19 o 07:57, radekp@konto.pl pisze:

Ceny ustaliły lokalne władze a nie wolny rynek czy rząd.

Bzdurzysz. Cenę ustalił rynek, a dokładnie oferty złożone przez firmy.

Kolejna gówno prawda. Jak deflacja za PO.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-19 18:59:58
Autor: Budzik
P.o.remier zwariował
Użytkownik RadoslawF user@domain.invalid ...

Ceny ustaliły lokalne władze a nie wolny rynek czy rząd.

Bzdurzysz. Cenę ustalił rynek, a dokładnie oferty złożone przez firmy.

Kolejna gówno prawda. Jak deflacja za PO.

albo dzisiejsza inflacja 2 procentowa...

--
Pozdrawia... Budzik
"Początek i koniec zawsze są jednością."

Data: 2019-12-20 17:16:20
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Thu, 19 Dec 2019 11:09:16 +0100, w
<5dfb4d56$0$17356$65785112@news.neostrada.pl>, RadoslawF <user@domain.invalid>
napisał(-a):

Kolejna gówno prawda. Jak deflacja za PO.

Pisz jakaś jest twoja prawda z przekazu dnia dla ciemnego luda. Pośmiejemy się.

Data: 2019-12-21 00:08:07
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Fri, 20 Dec 2019 17:16:20 +0100, w
<qtspvehm2ltu1j9faapuej8od2eri0tcvs@4ax.com>, "radekp@konto.pl"

napisał(-a):

Pisz jakaś jest twoja prawda z przekazu dnia dla ciemnego luda. Pośmiejemy się.

.... i zapadła cisza.

Data: 2019-12-21 15:55:13
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-21 o 00:08, radekp@konto.pl pisze:

[...]

... i zapadła cisza.

Włącz coś i będzie ci hałasowało jak cisza ci przeszkadza.
Wskaźniki inflacji czy cen masz na stronach np. Urzędu Statystycznego.
Ale jak ktoś jest idiotą walący swoimi politycznymi hasełkami
a od innych wymagając dowodów to się zawiedzie.
Ale jakby miał rację to pokazał by to wykazać zamiast uporczywie
trollować nazywając opinie dyskutanta "przekazem dla ciemnego luda".
Ale tak to jest jak hołotę oderwać od koryta to zaraz pokazuje
swoje prawdziwe oblicze.  :-)

Pozdrawiam

Data: 2019-12-21 16:59:54
Autor: Budzik
P.o.remier zwariował
[...]

Znaczy obecnie około 3 procent?
Czyli naprawde są ludzie ktorzy to łykają...

--
Pozdrawia... Budzik
"Kto leczy się z poradników lekarskich, ten umiera na pomyłkę w druku".

Data: 2019-12-22 00:48:09
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Sat, 21 Dec 2019 15:55:13 +0100, w <5dfe335e$0$544$65785112@news.neostrada.pl>,
RadoslawF <user@domain.invalid> napisał(-a):

Włącz coś i będzie ci hałasowało jak cisza ci przeszkadza.
Wskaźniki inflacji czy cen masz na stronach np. Urzędu Statystycznego.

O tych mówisz?

Sierpień był 26. miesiącem z rzędu, gdy ceny w Polsce spadały w ujęciu rocznym.
Według analityków z Narodowego Banku Polskiego w przyszłym roku powrót inflacji
będzie już jednak widoczny.

Ale jak ktoś jest idiotą walący swoimi politycznymi hasełkami
a od innych wymagając dowodów to się zawiedzie.

O tak, właśnie znalazłem jednego idiotę, który twierdził że za PO nie było
deflacji -- a następnie odesłał do źródeł, które twierdzą że była dosyć
długoterminowa.

[...]

Ciągłe pierdolenie o oderwaniu od koryta świadczy o twoim głębokim upośledzeniu
światopoglądowym i zaburzonym postrzeganiu rzeczywistości.
Co do wzmiankowanego pokazania -- to chyba zrobiłeś z siebie idiotę.

PS.
"Inflacja rośnie. Przekroczyła cel NBP - Dane gospodarcze - rp.pl"
"Inflacja rośnie u nas dużo szybciej niż na Zachodzie. Wielkie ..."
"Inflacja w Polsce wkrótce będzie tak wysoka jak w Rosji. Tak ..."
"Rośnie inflacja, powinna być reakcja Narodowego Banku ..." (może panie za 50
tys. miesięcznie oderwą się od kawy)

Data: 2019-12-22 21:27:15
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-22 o 00:48, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Dalej robisz wiochę zamiast podać konkrety z datą i linkiem.
Miłego trollowania życzę.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-23 00:27:55
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Sun, 22 Dec 2019 21:27:15 +0100, w <5dffd2a0$0$516$65785112@news.neostrada.pl>,
> [...]

> tys. miesięcznie oderwą się od kawy)

Dalej robisz wiochę zamiast podać konkrety z datą i linkiem.

Bozia mózgu i rączek nie dała?
https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=4&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjytafos8rmAhVS-yoKHXJXDeoQFjADegQIAhAB&url=https%3A%2F%2Fwww.money.pl%2Fgospodarka%2Fwiadomosci%2Fartykul%2Fdeflacja-dane-gus-ceny-inflacja-stopy-rpp%2C167%2C0%2C2152871.html&usg=AOvVaw30u-uDgu1n4s0z_cPpgdYg

Przy okazji zauważam, że swojego pierdolenia jakoś nie chciało się poprzeć
linkami, więc po wuj wymagasz tego od innych, leniu?

Data: 2019-12-23 14:22:24
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-23 o 00:27, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Tam jest o deflacji w latach 2014-16 a ty twierdziłeś że deflacja była
za PO.

Przy okazji zauważam, że swojego pierdolenia jakoś nie chciało się poprzeć
linkami, więc po wuj wymagasz tego od innych, leniu?

Bo pierwsze było twoje pierdolenie którego jakoś nie chciało ci się
poprzeć linkami.
A jak już je wymusiłem to piszą tam coś innego niż twierdziłeś.
Ale to ne jest lenistwo, to wmawianie innym swojej wersji
rzeczywistości nazywane potocznie kłamstwem.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-24 00:39:37
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Mon, 23 Dec 2019 14:22:24 +0100, w
<5e00c08e$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>, RadoslawF <user@domain.invalid>
napisał(-a):

Tam jest o deflacji w latach 2014-16 a ty twierdziłeś że deflacja była
za PO.

W moim matrixie PO rządziła do 2015 roku, być może w twojej czasoprzestrzeni
było inaczej.

> [...]
> linkami, więc po wuj wymagasz tego od innych, leniu?

Bo pierwsze było twoje pierdolenie którego jakoś nie chciało ci się

Chyba żartujesz, że będę szukał linku jakiemuś pajacowi, który nie opanował
google'a albo jest typową dla ełektołatu pisowskiego leworęką pokraką.

A jak już je wymusiłem to piszą tam coś innego niż twierdziłeś.
Ale to ne jest lenistwo, to wmawianie innym swojej wersji
rzeczywistości nazywane potocznie kłamstwem.

Jesteś kretynem i pytaniem pozostaje czy zdajesz sobie z tego sprawę.

Data: 2019-12-24 10:07:48
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-24 o 00:39, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Czyli deflacja nie była tylko za PO.
Ale może w twoim matrixie liczy się to jeszcze inaczej. :-)

[...]

Twoja zakłamana teza więc dawaj potwierdzające to linki.

[...]

Ty jesteś kretynem i po tym co piszesz widać że nie zdajesz
sobie z tego sprawy.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-24 10:31:26
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Tue, 24 Dec 2019 10:07:48 +0100, w <5e01d663$0$526$65785112@news.neostrada.pl>,
RadoslawF <user@domain.invalid> napisał(-a):

> było inaczej.

Czyli deflacja nie była tylko za PO.
Ale może w twoim matrixie liczy się to jeszcze inaczej. :-)

A ktoś twierdził, że tylko za PO? To chyba twoja imaginacja.

Była za Pisu także, ale to raczej siłą rozpędu -- skutki rządzenia komuny
dopiero teraz są widoczne.

> google'a albo jest typową dla ełektołatu pisowskiego leworęką pokraką.

Twoja zakłamana teza więc dawaj potwierdzające to linki.

Ty jesteś jakiś jebnięty? Sam znalazłeś dane, że deflacja trwała od 2014 do
2016. Już zapomniałeś?

Ty jesteś kretynem i po tym co piszesz widać że nie zdajesz
sobie z tego sprawy.

Czuję że mam do czynienia z typowym przygłupim i pierdolniętym pisowskim
elektoratem bolszewickim...

Data: 2019-12-24 19:41:41
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-24 o 10:31, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Ty.

Była za Pisu także, ale to raczej siłą rozpędu -- skutki rządzenia komuny
dopiero teraz są widoczne.

:-)

[...]

Czekam na linki że było to tylko za PO. Tak twierdziłeś.

[...]

Wysmarkaj nos bo wprowadza cię w błąd.
Typowy przygłupi i pierdolnięty peowski elektoracie bolszewicki.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-25 22:58:15
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Tue, 24 Dec 2019 19:41:41 +0100, w
<5e025ce4$0$17347$65785112@news.neostrada.pl>, RadoslawF <user@domain.invalid>
napisał(-a):

Ty.

Naucz się czytać.

> Ty jesteś jakiś jebnięty? Sam znalazłeś dane, że deflacja trwała od 2014 do
> 2016. Już zapomniałeś?

Czekam na linki że było to tylko za PO. Tak twierdziłeś.

jw.

> Czuję że mam do czynienia z typowym przygłupim i pierdolniętym pisowskim
> elektoratem bolszewickim...

Wysmarkaj nos bo wprowadza cię w błąd.
Typowy przygłupi i pierdolnięty peowski elektoracie bolszewicki.

Wróć kretynie jak nauczysz się czytać.

Data: 2019-12-26 11:51:25
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
napisał(-a):

[...]

Naucz się precyzyjnie pisać.

[...]

Wróć kretynie jak się nauczysz precyzyjnie pisać.
A może ty tak celowe elektoracie bolszewicki?

Pozdrawiam

Data: 2019-12-27 22:43:56
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Thu, 26 Dec 2019 11:51:25 +0100, w
<5e0491ae$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>, RadoslawF <user@domain.invalid>
napisał(-a):

Naucz się precyzyjnie pisać.

Twoje słowa:
"Kolejna gówno prawda. Jak deflacja za PO."

I to jest gównoprawda -- deflacja była za PO.
A teraz wracaj tępy zjebie do kibla.

Data: 2019-12-28 01:27:26
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-27 o 22:43, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Wracanie do kibla zostawiam dla takich tępych zjebów jak ty.
Możesz nawet w podskokach.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-25 07:21:29
Autor: Shrek
P.o.remier zwariował
W dniu 22.12.2019 o 07:11, Shrek pisze:
W dniu 21.12.2019 o 15:55, RadoslawF pisze:

Wskaźniki inflacji czy cen masz na stronach np. Urzędu Statystycznego.

Na budynku GUSu jest taka reklama (pasek diodowy). Jest tam napisane, że wskaźnik indeksy cen wynosi 100 i dla debili jest wyjaśnione, że oznacza to, że ceny nie zmieniły się rok do roku:) Także ten tego.

Zmieniło się. Teraz piszą, że 100,1 czyli 0,1 procenta:)

--
Shrek

Data: 2019-12-26 00:39:09
Autor: J.F.
P.o.remier zwariował
Dnia Wed, 25 Dec 2019 07:21:29 +0100, Shrek napisał(a):
[...]

To cos chyba sie zepsulo, bo GUS znacznie wyzsza oglasza oficjalnie.

J.

Data: 2019-12-26 01:12:09
Autor: Shrek
P.o.remier zwariował
W dniu 26.12.2019 o 00:39, J.F. pisze:

Zmieniło się. Teraz piszą, że 100,1 czyli 0,1 procenta:)

To cos chyba sie zepsulo, bo GUS znacznie wyzsza oglasza oficjalnie.

Nic się nie popsuło. To reklama dla idiotów. Obecnie pokazują miesiąc do miesiąca:)

--
Shrek

Data: 2019-12-19 13:01:26
Autor: Zenek Kapelinder
P.o.remier zwariował
Cenę ustalił rynek, a dokładnie oferty złożone przez firmy zakolegowane z lokalnymi władzami.

Data: 2019-12-20 17:16:42
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Thu, 19 Dec 2019 13:01:26 -0800 (PST), w
<11ed5a54-a675-4996-a113-e83683acd388@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

Cenę ustalił rynek, a dokładnie oferty złożone przez firmy zakolegowane z lokalnymi władzami.

Składaj swoją -- na co czekasz.

Data: 2019-12-20 02:29:54
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"Zenekl Kapelinder" 42c2d105-9367-4211-b824-bcb2032b616c@googlegroups.com

: Jakos nie widze drastycznych podwyżek w sklepach.

Ale ja widzę. Nie 3%, ale 3 razy... Owszem -- nadal
potrafię kupować tanio, ale to nie znaczy, że ceny
nie rosną, lub że rosną powoli.

: U fryzjera kilka dni temu płaciłem tyle co zawsze.

Niezbyt ;) często odwiedzam fryzjera, ale ogólnie 'fryzjerem'
określam usługi różne. Ci, którzy odwiedzają fryzjera twierdzą,
że fryzjerskie usługi za czasów PiS ostro poszywbowały w górę.

: Były oficjalne informacje o cenach pradu. Tylko jeden dostawca
: dostal zgode na podwyżkę o 9% reszta w okolicach 2%.

Nie umiem poznać ceny prądu dla firm w Białymstoku -- możesz mi pomóc?
W necie czytam oburzonych ludzi, którzy narzekają na podwyżki i krtótki
czas składania podań o niepodwyższanie ceny...

: Smieci to inna para kaloszy. Ceny ustaliły lokalne władze a nie
: wolny rynek czy rząd.

I rynek jest pod wpływem rządu centralnego, i władze lokalne sa pod tym wpłaywem.

: Z podwyżek będą podwyżki placy minimalnej

Czyli podatku -- dla mnie super, bo jestem biurem rachunkowym.
(oby jak najwyżej!!!)

: i rent i emerytur.

W Polsce nie ma rent chorobowych!

: Wczoraj na onanecie pisali że podatek dochodowy
: będzie niższy ale nie chciało mi się czytać i tylko tytuł znam.

Zniżenie z 18% na 17% jedynie mydli oczęta -- przedsiębiorcy
zapłacą niemal 10% więcej, co przełożą na swych klientów.

-=-

Podatki to nie tylko PIT, ale także: CIT; VAT; akcyza; składki
ZUS; abonament RTV; mandaty karne; opłaty recyklingowe, opłaty
klimatyczne itd... Zaś PIT to także kwota wolna od podatku czy
koszt uzyskania przychodu... (raczej koszty, bo to nie jest
jeden koszt)

Ludzie zazwyczaj wyraźnie widzą tylko jeden składnik
(18% czy 17%) PIT, gdy rozmyślają o podatkach...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-20 11:17:39
Autor: Zenek Kapelinder
P.o.remier zwariował
Jak masz biuro rachunkowe to szybko się przebranzawiaj. Jak wprowadza kasy połączone netem z kontem w US to US będzie wypełniał deklaracje podatkowe, tak jak to już robi z rozliczeniami rocznymi. Na dodatek nie bedzie bral za to pieniedzy. Zapotrzebowanie na Twoje usługi drastycznie spadnie.

Data: 2019-12-20 20:08:21
Autor: Budzik
P.o.remier zwariował
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

[...]
:))))
Przy tym co sie obecnie dzieje to zapotrzebowanie moze tylko wzrosnąc...

--
Pozdrawia... Budzik
"Człowiek... to jedyne zwierzę, które się rumieni.

Data: 2019-12-20 13:13:54
Autor: Zenek Kapelinder
P.o.remier zwariował
Może wzrosnąć jak w świeczce co kończy się stearyna i zanim zgasnie przez moment rozbłyśnie.

Data: 2019-12-20 21:59:56
Autor: Budzik
P.o.remier zwariował
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Może wzrosnąć jak w świeczce co kończy się stearyna i zanim zgasnie
przez moment rozbłyśnie.
Po prostu nie masz pojecia o ilosci komplikacji jakie staja przed przedsiebiorcą. Bo skąd miałbys miec :)

--
Pozdrawia... Budzik
Z dalszych eksperymentów zrezygnował."  Mark Twain

Data: 2019-12-20 15:33:25
Autor: Zenek Kapelinder
P.o.remier zwariował
Oczywiscie ze nie wiem. Moim problemem jest wydawanie pieniędzy a nie ich zarabianie. To że nie wiem nie znaczy że nie obserwuje. Od nowego roku każdy będzie miał indywidualne konto w US. Nie pisz że nie slyszales. Po cos to zrobili. Kilka lat temu jak by ktoś powiedział że US będzie wypełniał za ludzi roczne zeznania podatkowe to wszyscy by powiedzieli że glupi jest. A teraz US sam wypełnia i nie trzeba nic robic. Rządzący zeby miec większą kontrolę nad ludźmi są w stanie dla picu z czegoś zrezygnować. Większa kontrolę teraz mogą mieć prowadząc za nich biurokrację. Cyfrowa Polska to wszystko płacone bezgotowkowo i pełna kontrola przepływu towarów, uslug i wirtualnych pieniędzy. W takim systemie nie ma miejsca na biura rachunkowe wpisujące rachunki do baz danych. Instytucja doradcy podatkowego zostanie ale firmy zajmujące się odpłatnie wpisywaniem rachunków do wirtualnych ksiąg przychodów i rozchodów stracą sens bytu. W cyfrowym świecie w którym jest cyfrowy pieniądz zadna biurokracja nie jest potrzebna.

Data: 2019-12-21 05:59:55
Autor: Budzik
P.o.remier zwariował
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Oczywiscie ze nie wiem.

No własnie

Moim problemem jest wydawanie pieniędzy a
nie ich zarabianie.

gratuluje!

To że nie wiem nie znaczy że nie obserwuje.

czyli nie wiesz ale wiesz...? ;-DDD

? Od
nowego roku każdy będzie miał indywidualne konto w US. Nie pisz że
nie slyszales. Po cos to zrobili.

Zrobili to dla własnej wygody bo manewr z jednym kontem zamiast trzech w ZUS przyniosł dobre efekty.
Dla podatnika de facto nic to nie zmienia.

Kilka lat temu jak by ktoś
powiedział że US będzie wypełniał za ludzi roczne zeznania podatkowe
to wszyscy by powiedzieli że glupi jest. A teraz US sam wypełnia i
nie trzeba nic robic.

To ze nic nie trzeba robić to jednak nadinterpretacja.
Częśc ludzi moze nic nie robić, czesc musi, rowniez dlatego ze w tej aplikacji jest sporo błędów. Tyle ze wypełnienie pita to jakies 10 minut pracy albo 50zł dla wypełniajacego. Chwale ale nie przesadzajmy.
Duzo wazniejsze było x lat temu wprowadzenie mozliwości wysyłania przez internet - tutaj rozwiazano to bardzo dobrze (w przeciwienstwie do np jpk czy deklaracji zus...)

Rządzący zeby miec większą kontrolę nad ludźmi
są w stanie dla picu z czegoś zrezygnować.

A z czego rezygnuja?

Większa kontrolę teraz
mogą mieć prowadząc za nich biurokrację.

Nie, to mogą zrobić przy okazji.
Bo tak naprawde nie o to przeciez chodzi.
Zaraz bedziesz mnie przekonywał ze np split payment jest tez dla wygody prowadzacych dg...

Cyfrowa Polska to wszystko
płacone bezgotowkowo i pełna kontrola przepływu towarów, uslug i
wirtualnych pieniędzy.

Ano własnie, nie chodzi o wygode a li tylko o kontrolę.

[...]
No w sumie jak ktos kojarzy biuro rachunkowe tylko z wpisywaniem rachunków to rzeczywiście moze odniesc takie wrazenie... ;-)

--
Pozdrawia... Budzik
"Moi ludzie pracują na okrągło! Czasem nawet po 2, 3 godziny na dobę!!!"

Data: 2019-12-21 03:23:47
Autor: Zenek Kapelinder
P.o.remier zwariował
Jak mi się ma nie kojarzyć biuro rachunkowe z wpisywaniem jeśli znam kogoś kto pracuje w takim biurze i nic więcej tam nie robi tylko całymi dniami wpisuje rachunki i faktury klientów. To jesli dla dużej części podatników mających kasy fiskalne połączone ze skarbówka prowadzenie ksiąg i książek różnych stanie się zbędne to i dużo biur rachunkowych ulegnie naturalnej likwidacji. Pewno kowale kiedys uwazali tak jak Ty ze roboty z podkuwaniem koni nikt nigdy im nie zabierze. I jeden gostek samochód zrobil. Pamiętam jak wiele lat temu przyniosłem informacje ze skynet dostanie nowa funkcje, odcinkowy pomiar prędkości. Na mydło chcieliście mnie przerobić ze to niemozliwe, ze sie nie da i ze glupi jestem jak w takie bajki wierze. A jak się okazało że zrobili i działa to żaden chuj nie napisał "przepraszam".

Data: 2019-12-21 12:59:54
Autor: Budzik
P.o.remier zwariował
[...]

To jest tylko czesc pracy i ona rzeczywiście moze sie zmniejszyc ale cały czas dochodzą nowe sprawy - coraz dziwniejsze sprawy zwiazane z rozliczaniem pracowników, rozne jpk, te nowe fundusze emerytalne, amortyzacje, co chwile zmieniajace sie przepisy etc.

To jesli dla
dużej części podatników mających kasy fiskalne połączone ze
skarbówka prowadzenie ksiąg i książek różnych stanie się zbędne to i
dużo biur rachunkowych ulegnie naturalnej likwidacji.

Ale nie stanie sie zbedne. A w kazdym razie nie od razu, bo wyrokować co bedzie za 20 lat to ja sie nie podejme. Na pewno nie ze wzgledu na to co piszesz. Byc moze inne podmioty przejmą te dzialalnosc... Banki i insytucje okołobankowe?
Zreszta to nie jest tak, ze kazda fakture mozesz wrzucic w koszty, niektora tylko czesciowo, niektora w miesiacu a, niektora w b. faktury zaliczki, obrót poza kasa fiskalna etc.
Pewno kowale
kiedys uwazali tak jak Ty ze roboty z podkuwaniem koni nikt nigdy im
nie zabierze. I jeden gostek samochód zrobil.

Możliwe ze tak własnie było. Ale sa przykłady odwrotne - juz x lat temu mowiło się ze roboty zabiora ludziom prace, na razie jest tak, ze roboty zastepuja jakas czesc pracy ale potrzeba innych ludzi do ich obsługi, naprawy, programowania etc.
Moze za 20 lat?

[...]

O, to ciekawe, bo technicznie od dawna wydaje sie to bardzo proste.
Sam pisałem wielokrotnie ze systep kamer polaczonych z cepikiem jest wrecz zbyt mało wykorzystywane.

Mozesz podac watek, zobaczymy kto cie tak niedocenił?

--
Pozdrawia... Budzik
"Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

Data: 2019-12-21 15:01:20
Autor: Zenek Kapelinder
P.o.remier zwariował
Wiesz po co te wszystkie utrudniania są? Zeby ludzie nie okradali swojego panstwa. Tysiące stacji benzynowych, miliony litrow paliwa i wszyscy dostawali minimum paragon z kasy fiskalnej. Jak by wtedy na stacjach były kasy połączone z US to numer by nie przeszedl bo bez względu na to skad pochodziło paliwo VAT i inne podatki stacje by zapłaciły. Przy okazji łatwo by ogniwa pośrednie wylapali. Jak urzędy skarbowe przejmą kontrolę od samego początku przepływu surowcow, towarów i usług to żadna skomplikowana papierologia nie będzie potrzebna. Indywidualne konta to początek procesu, na końcu będzie eliminacja analogowych pieniędzy. Ubezpieczenia itp. Zgadzasz pracownika albo jesteś zgłoszony jako pracownik i ZUS sam ściągnie kase z firmowego konta. Zwolnienia są w formie elektronicznej to maszyna w zusie sobie policzy ile się należy a ile przeslac na konto chorego na zwolnieniu. Dzisiaj to są proste mechanizmy zeby stworzyc autonomiczny system rozliczania podatników. Mylisz się że jak bedziesz uważał że oni tego nie zrobią to oni tego nie zrobią. Zrobia i to niedługo. Kilka lat beda potrzebowali zeby zakończyć to co zaczynają indywidualnymi kontami i kasami fiskalnymi połączonymi z urzędami skarbowymi. Wiesz że jak jest teraz kontrola w kiosku z papierosami to na podstawie jakiegos kodu są w stanie na miejscu się dowiedzieć od kogo fabryka tytoń kupiła i ile zapłaciła. Oczywiscie nic nie stoi na przeszkodzie żebyś zajebal listonosza za przyniesienie złej wiadomości. Ale to nie zlikwiduje problemu ze złej wiadomości a stworzy kolejny, co zrobić z ciałem.

Data: 2019-12-22 00:25:18
Autor: andal
P.o.remier zwariował
On Sun, 22 Dec 2019 00:16:25 +0100, kk wrote:

On 2019-12-22 00:01, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

No i z jego hulajnogą.

za hulaj noge rodzina zaplaci vat itp podatki i licencje uzywania o prawie jazdy nie wspominajac

Data: 2019-12-22 11:13:43
Autor: Budzik
P.o.remier zwariował
[...]

Wydaje sie najwygodniej byłoby kazdemu wszczepic chip pod skore - kontrola byłaby absolutna.
Przypadków gdzie panstwo zawaliło rozne tematy jest od gromai oczywiście kazda z tych sprawach chip załatwiłby od reki.
Ale ja nie chce mieszkac w takim panstwie.

Wiesz ze były czasy gdzie kobiety zakładały DG, płaciły 1 miesiac maksymalne składki i potem szły na chorobowe i niektore do dzis odbieraja maksymalne uposazenia?
Wiesz ze sa grupy zawodowe którym emerytury liczono od ostatniej wypłaty?
Takich spraw sa tysiace. Wiekszosc jednak to nie wina ogolu obywateli a urzedników ktorzy nie dopilnowali spraw a teraz w zwiazku ze swoja niekompetencja narzucaja na nas kolejne obowiązki i ograniczenia.
Rozumiesz to? Łudzisz sie ze teraz zrobią to dobrze? Przeciez to cały czas ci sami ludzie!

[...]

Nie masz o tym zielonego pojecia.
Pomimo tego ze zus niby wie ile pracownik zarabia, od jakich podstaw sa płacone składki to jak pracownik idzie na l4 to musisz wypełnic specjalny druk w ktorym mowisz zusowi ile ma wypłacic składek. Naprawde nie wiedziałes?

Dzisiaj to są proste mechanizmy zeby stworzyc
autonomiczny system rozliczania podatników. Mylisz się że jak
bedziesz uważał że oni tego nie zrobią to oni tego nie zrobią.

Mysle ze skoro do dzis nie zrobili to powodem nie jest brak mozliwości technicznych! Bo to ze sa to ja sie zgadzam, ale czy komukolwiek zalezy na tym zeby system był prosty, jasny i przejrzysty? Zartujesz?
Przeciez co chwila sa dokładane kolejne wyjątki, fragmenty, dodatki etc.

Zrobia i to niedługo. Kilka lat beda potrzebowali zeby zakończyć to
co zaczynają indywidualnymi kontami i kasami fiskalnymi połączonymi
z urzędami skarbowymi.

Indywidualne konta nie maja z tym nic wspolnego - to tylko kwestia wygody i eliminowania licznych pomyłek.

[...]

Wszyscy wszystko wiedza a nadal nikt nic nie wie.
Przykładowo wielokrotnie zwiekszono ilosc informacji pomiedzy podmiotami handlujacymi lekami. Na kazdym szczeblu dystrybucji wszyscy zasypywani sa informacjami a leków jak brakowało tak brakuje nadal.

Inna sprawa - musiałem ostatnio udac sie pilnie do lekarza. Dostałem skierowanie z adnotacja pilne. Dzwonie do przychodni niedaleko domu, oczywiście terminy na za kilka miesiecy a na PILNYCH nie maja miejsc.
Dzwonie do NFZ, okazuje sie ze dostaja w chuj informacji od przychodni, codziennie aktualizowanych co do dostepnosci terminów.
Podaja mi kilka adresów przychodni gdzie moge dostac sie PILNIE czyli w ciagu 7 dni. Probuje sie umowic, zadna z tych przychodni nie oferowała takiej wizyty, jedna jak sie okazało jest w trakcie likwidacji.
Nastepnego dnia dzwonie do NFZ ponownie i znowu taki sam efekt.
Po trzech dniach dałem spokój i poszedłem prywatnie.

I to tyle jezeli chodzi o te wszystkie informacje którymi tak sie zachłystujesz. --
Pozdrawia... Budzik
Argumentowi "Bo nie!" przeciwstawiam
kontrargument "Bo tak!".   Tomasz 'tsca' Sienicki

Data: 2019-12-23 09:56:10
Autor: collie
P.o.remier zwariował

https://zapodaj.net/95ae4d04d1b05.jpg.html

Data: 2019-12-22 00:20:36
Autor: andal
P.o.remier zwariował
On Sat, 21 Dec 2019 12:59:54 +0000, Budzik wrote:

[...]

ja sprobuje

za 20 lat to bedziesz nosil microchip na czole albo na dloni (dostaniesz ten wolny wybor)

tomuwoni cie od wypwlniania wszelkich formularzy

a jak dozyjesz naturalnie do 65 to chipmpraestanie dzialac

razem z toba

Data: 2019-12-22 11:13:43
Autor: Budzik
P.o.remier zwariował
Użytkownik andal andal@andal.org ...

[...]

ano własnie to probuje Zenkowi wytłumaczyc ze apetyt urzedników na nasza wolnosc jest nieograniczony!

Data: 2019-12-22 03:36:24
Autor: Zenek Kapelinder
P.o.remier zwariował
Ci urzędnicy to z Księżyca czy nasi sąsiedzi, znajomi, rodzice, dziadkowie itd?

Data: 2019-12-22 13:59:58
Autor: Budzik
P.o.remier zwariował
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Ci urzędnicy to z Księżyca czy nasi sąsiedzi, znajomi, rodzice,
dziadkowie itd?
Pytanie w punkt! :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2019-12-21 13:24:47
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Sat, 21 Dec 2019 03:23:47 -0800 (PST), w
<3f6aa2f9-98f4-4f9f-90d3-2f3e8ea71a17@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
[...]

Oczywiście jak większość twojej pisaniny jest to kompletna bzdura.
Nie masz pojęcia czym zajmują się biura rachunkowe skoro uważasz, że tylko
wklepywaniem faktur.

W sumie to już nie kompromituj się bardziej.

Data: 2019-12-21 13:23:02
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Fri, 20 Dec 2019 15:33:25 -0800 (PST), w
<264b491d-8016-4030-8753-8c92446de5dc@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
<4kogutek44@gmail.com> napisał(-a):

A teraz US sam wypełnia i nie trzeba nic robic.

Ależ trzeba. Nadal będę musiał wypełniać samodzielnie.

Data: 2019-12-24 02:43:06
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"Zenek Kapelinder" 264b491d-8016-4030-8753-8c92446de5dc@googlegroups.com

: Od nowego roku każdy będzie miał indywidualne konto w US.

Coś to zmienia w obowiązkach biura rachunkowego?
(poza zmianą samych numerów?)

: Po cos to zrobili.

Wg Ciebie ta zmiana odciąża biura rachunkowe?

: Kilka lat temu jak by ktoś powiedział że US będzie
: wypełniał za ludzi roczne zeznania podatkowe to
: wszyscy by powiedzieli że glupi jest.

To wypełnianie było przepowiadane przez
co najmniej kilkanaście lat!

: A teraz US sam wypełnia i nie trzeba nic robic.

Wcześniej nie trzeba było za wypełnianie płacić.

: Rządzący zeby miec większą kontrolę nad ludźmi
: są w stanie dla picu z czegoś zrezygnować.

Wówczas zrezygnują także ze swych urzędników...
Na razie raczej ;) komplikują prawo...

: Większa kontrolę teraz mogą mieć prowadząc za nich biurokrację.

Skądże! Przejmowanie obowiązków jest przejmowaniem
odpowiedzialności -- podatnik traci więc strach
przed karą... Każdy jakoś grzeszy -- karać warto
tych, którzy są niewygodni, lecz niekaralni wprost.

 - Zenek zbyt głośno szczeka w necie...
 - Może by go uciszyć?...
 - Ale jak?
 - Ukarać....
 - Ma konstytucyjne prawo do swych
   kontrowersyjnych/niepopularnych wypowiedzi...
 - Ale na pewno jakoś łamie prawo podatkowe... ;)
   Toż każdy łamie to prawo!
   Wystarczy Zenka skontrolować, znaleźć jego
   grzechy, nałożyć karę na Zenka i warunkowo
   karę tę zawiesić, sugerując Zenkowi
   przymknięcie szczekającego pyska... ;)

Przytoczę Ci rozmowę zasłyszaną w ZUSie przed laty...
Z - wykryliśmy brak płacenia czegośtam
       (nie znam się na tym, więc nie
       powtórzę dokładnie, o co biega)
P - jak wykryć coś, czego nie ma?
Z - ????
P - jestem doradcą podatkowym, więc wiem, że...
       (nie znam się na tym, więc nie
       powtórzę dokładnie, o co biega)

Tak oto wyglądała przed wielu laty rozmowa pomiędzy
kutym na cztery kopyta płatnikiem a panią w ZUSie...
Byłem zdumiony odwagą/arogancją płatnika...
Zrozumiałem/zobaczyłem, że pani z ZUS po prostu
wymięka... Jak nie w Polsce!!!

Żadnej agresji, żadnego uniżania się, żadnego strachu
w oczętach obywatela-płatnika -- jeno szelmowski
uśmiech na obliczu pewnym siebie... ;)

-=-

BTW kontroli -- dwakroć wezwano mnie do tablicy
w sprawie JPK_VAT, ale dwakroć chybiono...

Oczywiście niewidzialni nie widzą -- zatem kontrola
daje mi wgląd w mechanizmy kontrolujące... (chyba
łapiesz, co piszę? -- patrząc, zdradzasz się...
namierzając kogoś radarem -- dajesz się namierzać)

Rzecz jasna nie pochwalę się publicznie wynikami mojej
kontrkontroli, bo dlaczegóżbym miał za freeko rozdawać
swe zdobycze?...

Kontrolę można kontrolować (ogólnie rzecz ujmując)
dwiema drogami, dwoma sposobami:
 - czynnie (celowo wprowadzając błędy)
 - biernie (wykorzystując błędy wprowadzone niecelowo)

Czynna metoda może być kosztowna, gdy wprowadzany błąd jest
karalny, dlatego warto wprowadzać tylko błędy niekaralne. ;)
(drobne lub w okresie niekaralności; przez jakiś czas JPK_VAT
nie był obowiązkowy, więc można było błądzić bezkarnie, by
tanio zbierać informację...)

Błędy drobne niekoniecznie niosą wiele użytecznej informacji...

Wiedza pozyskana w okresie nieobowiązywania JPK_VAT
może być już nieaktualna...

Bierna metoda jest przyokazyjna, więc nie kosztuje dodatkowo.

Bierna metoda połączona z chybieniem kontrolującego jest
najcenniejsza, gdyż bezpłatna. ;) (jeśli nie liczyć czasu)

-=-

: Cyfrowa Polska to wszystko płacone bezgotowkowo

Jaki to ma związek z Biurami rachunkowymi?

: i pełna kontrola przepływu towarów, uslug
: i wirtualnych pieniędzy.

??? Co to 'wirtualne pieniądze'?
Są jakieś inne? Sztabki złota? ;)

: W takim systemie nie ma miejsca na biura rachunkowe

Wg Ciebie BR przewozi złoto?... ;) Bądź choćby banknoty?

: wpisujące rachunki do baz danych.

BR wpisuje rachunki? Rachunki bankowe? Czy faktury?
Faktury -- wpisuje; rachunków bankowych -- raczej niewiele... ;)

Wymieniasz: towary, uslugi i pieniędze. Nie wymieniasz faktur.

Pytam zatem -- jakie rachunki masz na swej myśli?
Faktury (które można nazwać rachunkami) czy rachunki bankowe?

: Instytucja doradcy podatkowego zostanie ale firmy
: zajmujące się odpłatnie wpisywaniem rachunków do
: wirtualnych ksiąg przychodów i rozchodów stracą
: sens bytu.

IMO księgi przychodów i rozchodów stracą rację bytu,
gdyż zniknie PIT, ale VAT raczej pozostanie. Obecnie
JPK_VAT trzeba słać co miesiąc, JPK_PKPIR -- tylko na
żądanie, które **chyba** można odrzucić... (ja bym nie
odrzucił także wtedy, gdybym mógł odrzucić, więc nie wiem,
czy na pewno można odrzucić, a jeśli można -- czy tak było,
jest i będzie, czy może coś tu ewoluuje...)

: W cyfrowym świecie w którym jest cyfrowy
: pieniądz zadna biurokracja nie jest potrzebna.

???? Biuro rachunkowe nie musi dotykać materialnego pieniądza od lat.
Wpisuje faktury, sporządza rejestry VAT, śle JPK_VAT... Inercjalnie ;)
sporządza też KPiR, ale niekoniecznie elektroniczną... ;) Przy okazji
wyborów ktoś zauważa, że PIT jest tak kosztowny, iż warto go likwidować.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-24 03:09:48
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e016d42$0$17353$65785112@news.neostrada.pl

Oczywiście niewidzialni nie widzą -- zatem kontrola
daje mi wgląd w mechanizmy kontrolujące... (chyba
łapiesz, co piszę? -- patrząc, zdradzasz się...
namierzając kogoś radarem -- dajesz się namierzać)

  https://www.youtube.com/watch?v=__ciAavlnOU&feature=youtu.be&t=1220
  Prawdy I Mity Polowanie Na Czerwony Październik

Tak (kontrolując) przegrał protoplasta dowódcy Czerwonego Października.
Protoplasta swą ciekawość ;) przypłacił (rzecz jasna) życiem. Gdyby nie
włączył radaru -- być może nie zostałby złapany i dopłynąłby do Szwecji
(choć oficjalnie nie zamierzał tam płynąć) ratując i siebie, i okręt...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-24 03:46:53
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"Eneuel Leszek Ciszewski" 5e016d42$0$17353$65785112@news.neostrada.pl

żądanie, które **chyba** można odrzucić... (ja bym nie
odrzucił także wtedy, gdybym mógł odrzucić, więc nie wiem,

   https://youtu.be/L5sCm9-FX2Y?t=58
   Epitafium dla Sowizdrzała

Oczywiście różnie bywa...

   https://youtu.be/L5sCm9-FX2Y?t=230

dlatego niektórzy ;) odrzucają takie żądania, gdy odrzucać mogą...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-21 14:09:51
Autor: Zenek Kapelinder
P.o.remier zwariował
Sporo delikatniej się o mnie wyraziłes niz pisali kilka lat temu jak napisałem o odcinkowym pomiarze prędkości.

Data: 2019-12-24 01:31:13
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"Budzik" XnsAB2BE5B833A8Dbudzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Po prostu nie masz pojecia o ilosci komplikacji jakie
staja przed przedsiebiorcą. Bo skąd miałbys miec :)

Z netu i z TV -- aż huczy od narzekań na stale komplikowane
prawo podatkowe, którego od dawna nikt nie potrafi okiełznać
do końca od początku...

Nasz rozmówca nawet chyba nie wie, że nie samym USem żyje
Fiskus... ;) Ze ZUS też ma swe prawa -- i obowiązki...

BTW obowiązków ZUS -- jak sama nazwa wskazuje, 'ZUS' to
'Zakład Ubezpieczeń Społecznych', nie 'zdrowotnych'. Dba
o społeczeństwo (czyli o bezproblemowy pobór podatków -- tu
i ówdzie nazywanych składkami) nie zaś o pojedynczego człowieka...
(jego zdrowie czy szczęście -- o zdrowie troszczy się inna
instytucja -- Narodowy Fundusz Zdrowia) Zadaniem ZUSu jest
**ubezpieczanie społeczeństwa**, czyli przykładowo ochrona
społeczeństwa przed nieszczęściami/wypadkami takimi jak
śmierć czy choroba pojedynczych ludzi -- zwykle symulantów...

Dobry ubezpieczyciel komunikacyjny nie wypłaca odszkodowań
na żądanie w ciemno, lecz (korzystając ze swej silnej, bo
instytucjonalnej pozycji) zwalcza nadużycia przy pomocy
armii swoich prawników...

Tak też powinien czynić ubezpieczyciel społeczny!

Zadaniem Biura rachunkowego jest wspieranie ZUSu w zdzieraniu składek.
Natomiast zadaniem Doradcy podatkowego jest optymalizacja obciążeń fiskalnych.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-24 01:18:07
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"Budzik" XnsAB2BD7007A526budzik61pocztaonetpl@127.0.0.1

Przy tym co sie obecnie dzieje to
zapotrzebowanie moze tylko wzrosnąc...

 - zwiększa:
   - JPK
   - uczciwsze ;) liczenie kosztów osobowego paliwa
   - wprowadzanie różnych zmian
 - zmniejsza
   - likwidajca VAT27

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-21 00:05:09
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Fri, 20 Dec 2019 11:17:39 -0800 (PST), w
<f75518e2-ab11-4a4f-92e8-9621ad9bcb6d@googlegroups.com>, Zenek Kapelinder
[...]

:D
Dobry jesteś.
Przy takim socjalistycznym kombinowaniu jak w wykonaniu obecnego pararządu, to
biura rachunkowe to będzie lukratywny biznes.

Data: 2019-12-24 03:49:35
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

<radekp@konto.pl> grkqvellhgdke3vrojecvbaosi79f6jmlo@4ax.com

: Przy takim socjalistycznym kombinowaniu jak w wykonaniu
: obecnego pararządu, to biura rachunkowe to będzie
: lukratywny biznes.

Kiedyś nie był lukratywnym? ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-24 01:35:25
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"Zenek Kapelinder" f75518e2-ab11-4a4f-92e8-9621ad9bcb6d@googlegroups.com

Najpierw wróćmy do mego postu, na który odpowiadasz...

> [...]

E> W necie czytam oburzonych ludzi, którzy narzekają na podwyżki i krtótki
E> czas składania podań o niepodwyższanie ceny...

Możesz mi pomóc? Dziś nie szukałem tych cen -- może dziś bym znalazł te ceny...

: Jak masz biuro rachunkowe to szybko się przebranzawiaj.

Na?...

: Jak wprowadza kasy połączone netem z kontem w US to
: US będzie wypełniał deklaracje podatkowe, tak jak to już

Automagicznie? Bez nadmiernego/masowego udziału białka?

: robi z rozliczeniami rocznymi. Na dodatek nie bedzie bral
: za to pieniedzy.

Wprost -- bo podatkami będzie brał.

: Zapotrzebowanie na Twoje usługi drastycznie spadnie.

Jest taka możliwość, ale wówczas państwo musiałoby zwolnić
masy mas swych urzędników, co raczej nam nie ,,grozi''. Gdyby
jednak stało się tak -- ogólna sytuacja polska by wyzdrowiała,
co w konsekwencji byłoby dla mnie raczej korzystne...

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-20 06:59:57
Autor: Budzik
P.o.remier zwariował
[...]

Jestem pod wrażeniem. Widze ze proces relatywizacji w głowie Zenka osiągnał poziom: czym drozej tym lepiej :)))

--
Pozdrawia... Budzik
 ("""""""""")

Data: 2019-12-20 17:57:55
Autor: Shrek
P.o.remier zwariował
W dniu 20.12.2019 o 07:59, Budzik pisze:

Jestem pod wrażeniem. Widze ze proces relatywizacji w głowie Zenka
osiągnał poziom: czym drozej tym lepiej :)))

Niektórzy tak mają. Po pierwsze twierdzą, że nikt ich nie rucha a poza tym i tak lubią seks;)

--
Shrek

Data: 2019-12-16 19:01:36
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
[...]

A takie zdania świadczą najczęściej o inteligencji je wygłaszającego -- a
raczej jej braku :)

Data: 2019-12-16 22:39:41
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-16 o 19:01, radekp@konto.pl pisze:

Za ich następców też będą, ale świnie odkopane od koryta
i tak najgłośniej kwiczą. Zakwicz jeszcze.  :-)

A takie zdania świadczą najczęściej o inteligencji je wygłaszającego -- a
raczej jej braku :)

Odpisywanie dwa razy na jeden post o czym świadczą?
Podpowiem, o tym co mnie przypisujesz.

Pozdrawiam

Data: 2019-12-16 23:18:22
Autor: radekp@konto.pl
P.o.remier zwariował
Mon, 16 Dec 2019 22:39:41 +0100, w <5df7faa3$0$525$65785112@news.neostrada.pl>,
RadoslawF <user@domain.invalid> napisał(-a):

> raczej jej braku :)

Odpisywanie dwa razy na jeden post o czym świadczą?

Odpisywanie świadczą, że nie doczytałem następnych światłych myśli -- że też
posłużę się pokraczną polszczyzną :)

Podpowiem, o tym co mnie przypisujesz.

Ehem...

Data: 2019-12-17 16:20:54
Autor: RadoslawF
P.o.remier zwariował
W dniu 2019-12-16 o 23:18, radekp@konto.pl pisze:

[...]

Świadczą o twojej inteligencji -- a raczej o jej braku -- że też
posłużę się twoją polszczyzną. :-)

Data: 2019-12-18 02:05:11
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"Shrek" 5df62043$0$541$65785112@news.neostrada.pl

1 - pierwszeństwo pieszych,
2 - 50 w zabudowanym przez całą dobę

Dałbym w zabudowanym 50/35 -- 35 nocą. :)
Nocą ludzie chcą spać (chcą ciszy) a ulice są mniej zatłoczone
(im większa szybkość, tym większa przepustowość) więc i trzeba
zwolnić, i można...

Widoczność nocą też bywa gorsza niż w dzień.
(choć w zabudowanym zazwyczaj świecą latarnie)

3 - prawko- za 50+ na wszystkich drogach (również autostradach).

Skąd wezmą kierowców do BORu? ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.                              .-.     )\._.,-- ....,'``.

Data: 2019-12-19 09:31:27
Autor: ąćęłńóśźż
P.o.remier zwariował
Co do 50 w W-wie mam uczucia wstrząśnięte i mieszane.
Oczywiście mogą podostawiać znaków (60), ale to wtedy szwagrowie złowrogiego P0-wskiego samonierządu zarobią.

-- -- -
50 w zabudowanym przez całą dobę

Data: 2019-12-19 22:37:52
Autor: rowerex
P.o.remier zwariował
W dniu niedziela, 15 grudnia 2019 13:00:49 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:
[...]

Nie wiem czyj to teraz elektorat, ale wygląda na P.P. (Prawdziwego Polaka):

https://tinyurl.com/wkp6qlk

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2019-12-20 19:09:29
Autor: Kubuś Puchatek
P.o.remier zwariował
W dniu 20.12.2019 o 07:37 <rowerex@op.pl> pisze:

[...]

Doczytałem do: "Ale świetnie wiemy, że nikt nie trzyma się 50, tak samo  jak 60 km na godz. Jeśli ktoś w obszarze zabudowanym gna jak idiota, to  limit taki czy inny nie ma na niego żadnego wpływu." i odpuściłem.
Zlikwidujmy limity, bo ludzie i tak ich nie przestrzegają. Znaki zresztą  też.
Typowa argumentacja mojego znajomego z którym jechałem kilka dni temu. Na  pytanie, dlaczego skręcił w lewo na zakazie, odpowiedział, że on zawsze  tędy jeździł (zakaz pojawił się 1,5 mies. temu w związku z remontem  wiaduktu)

Kamil

Data: 2019-12-27 11:52:36
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
P.o.remier zwariował

"Kubuś Puchatek" op.0c3zd3rvd828up@mobilny.nat.stargardszczecinski.vectranet.pl

: zawsze tędy jeździł (zakaz pojawił się 1,5 mies. temu

Vacatio legis. ;)

--