Data: 2019-01-13 11:24:51 | |
Autor: Pszemol | |
P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra | |
2004 VW Passat, silnik V6 2,8l
Po naprawieniu pompy powietrza wstrzykującej powietrze do wydechu rzuca teraz kodami błędu P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response Oraz P2098 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie? Czy to tylko czeka mnie wymiana czujnika lambda czy katalizator szlag trafił od jeżdżenia bez pompy powietrza? |
|
Data: 2019-01-13 12:23:00 | |
Autor: PiteR | |
P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
2004 VW Passat, silnik V6 2,8l Na czym ta naprawa polegała? P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response wygląda jak skopsana sonda P2098 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean wygląda jak przeciek świeżego powietrza do wydechu przez nieszczelności wokół układu tej pompy. Była demontowana? Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie? Od jeżdżenia bez pompy powietrza katalizator się nie psuje. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-01-13 14:46:21 | |
Autor: Pszemol | |
P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra | |
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: Na wymianie przewodu (rury) prowadzącej powietrze z wylotu tej pompy/dmuchawy do układu wydechowego. Plastikowa rurka miała skopany zaczep przy silniku i za każdym razem po założeniu jej do dziury wypadała jak tylko dmuchawa stworzyła tam ciśnienie (ta pompa pracuje tylko na poczatku po odpaleniu calkiem zimnego silnika).. Komputer rzucał wtedy kodami: P0491 - Secondary Air Injection System, Bank 1, Insufficient Flow Oraz P0492 - to samo, dla drugiego banku cylindrów. Po naprawie tej rurki i skasowaniu kodów 491 i 492 (nie było innych) pojawiły się prawie natychmiast (w ten sam dzień) kody 159 i 2098 z tytułu tego wątka. P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response Tak? Miałem już P0154, ,,no activity detected". Ale tu pisze ,,slow response". No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4 sondy :) P2098 - Post Catalyst Fuel Trim System Too Lean Pompa jest umiejscowiona daleko od wydechu, przy zderzaku i błotniku i doprowadza powietrze tą rurką karbowaną o której pisałem wyżej... Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem jak tam może świeże powietrze ,,przeciekać" skoro są tam raczej spaliny pod pozytywnym ciśnieniem? No chyba ze zasysa cos w momencie suwu ssania? Ale chyba w wyddchu nigdy nie ma podciśnienia, nawet w części obsługującej jeden bank trzech cylindrów? A może się myłę? Skąd tam świeże powietrze? Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie? Ok, super bo tego sie balem że uszkodzony katalizator rzuca kodem 2098 :-) |
|
Data: 2019-01-13 18:42:08 | |
Autor: PiteR | |
P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
P0159 - O2 Sensor Circuit Slow Response komp zmienia dawke a odpowiedz niedostateczna No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4 myślę że ta Post Catalyst sonda za katem (jeśli bank nie jest podany na końcu błedu). Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem Czytałem o pękniętych kolektorach wydechowych (bo mi pękł) i podobno już takie pęknięcie zmienia odczyt sondy. A podciśnienie wytwarzają rozpędzone w wydechu gazy. Chyba że po tej naprawie komp się "odnalazł" i melduje zwykłą zbyt obogą mieszankę z powodów sprzed silnika czyli fałszywe powietrze w dolocie. Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie? Nie napisałem, że kat jest sprawny :) -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-01-14 00:27:18 | |
Autor: Pszemol | |
P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra | |
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: Kapuje, dzięki. No i która to sonda rzuca P0159? Bo ten silnik ATQ ma chyba 4 Tam już jest tylko jedna i obsługuje cały wydech? Prędzej jest jakaś nieszczelność rury wydechowej, ale nie rozumiem A to dobry pomysł, o tym nie ponyślałem że przy zamkniętych zaworach będzie bezwładność wylatujących spalin. Chyba że po tej naprawie komp się "odnalazł" i melduje zwykłą zbyt obogą mieszankę z powodów sprzed silnika czyli fałszywe powietrze w dolocie. Chyba trzeba zacząć od wymiany lambdy, nie? Ktoś się spotkał z taką kombinacją kodów w Passacie? Nie napisales, ale napisales ze od niedzialajacej pompy sie nie psuje a mialem wyrzuty sumienia ze zaniedbalem i popsulem przez ociaganie sie z naprawa. |
|
Data: 2019-01-14 01:05:03 | |
Autor: PiteR | |
P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra | |
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak:
Chyba że po tej naprawie komp się "odnalazł" i melduje zwykłą Jak masz oscyloskop to możesz ją popatrzeć czy faluje czy stoi itp. Zasilanie zmierzyć. Podmienić na inną ze szrotu znowu popatrzeć. Nie zawsze nowa znaczy dobra. No chyba że nowa z ASO. Nie napisałem, że kat jest sprawny :) Internety pisza, że kat jak jest niesprawny ale szczelny to nie powoduje różnicy w odczytach z sond przed i po. -- Piter Sweet little girl I prefer You behind the wheel Me the passenger |
|
Data: 2019-01-14 18:37:57 | |
Autor: Pszemol | |
P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra | |
PiteR <email@fauszywy.pl> wrote:
na ** p.m.s ** Pszemol pisze tak: Chyba podmienie ze szrotu, bo patrzyć oscylem to trzeba wiedzieć na co się patrzy :-) No i jeszcze trzeba dostać się do złącza, wiedzieć gdzie masa itp :-)))) Nie napisałem, że kat jest sprawny :) Cool - dzięki! |
|
Data: 2019-01-14 08:14:27 | |
Autor: Mateusz Viste | |
P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra | |
On Mon, 14 Jan 2019 00:27:18 +0000, Pszemol wrote:
Tam już jest tylko jedna i obsługuje cały wydech? Jakoś od 2002 (EURO 3) muszą być dwie. Jedna przed, druga za katalizatorem. Mateusz |
|
Data: 2019-01-14 18:37:56 | |
Autor: Pszemol | |
P0159 i P2098 - VW Passat V6 2,8 litra | |
Mateusz Viste <mateusz@nie.pamietam> wrote:
On Mon, 14 Jan 2019 00:27:18 +0000, Pszemol wrote: Tak, to jest jasne - dzięki - ale to jest V6 i myślałem że są dwa osobne wydechy obsługujące po trzy cylindry każdy i dwa katalizatory... Z całą pewnością są dwie "górne" sondy lambda zaraz przy silniku. Nie pamiętam jednak co tam się dzieje dalej - ostatnio leżałem pod tym autem w lecie 2017 jak walczyłem ze zmianą ATF. |
|