P4X266a a 1GB DDR - widzi 512MB

Data: 2011-09-23 17:59:22
Autor: radekp@konto.pl
P4X266a a 1GB DDR - widzi 512MB
Kość sprawdzona na innej płycie -- płyta widzi całość (1GB), test OK.

Wkładam do płyty na chpisecie P4X266a (Kobian-Mercury NDSUX) -- płyta widzi
tylko 1 bank i 512MB (obok jest kość 512MB i tam widzi oba banki).

Specyfikacja RAM-u to: GOODRAM 1GB, 64Mx8, dram chips:16, ranks:2, sides:2
(GR400D64L3/1G).

Co może być przyczyną, że nie hula cały 1GB?

Data: 2011-09-23 19:06:39
Autor: qwerty
Użytkownik  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:cgap779gqoh7s4no5ioiugvei1upcstdec@4ax.com...
Kość sprawdzona na innej płycie -- płyta widzi całość (1GB), test OK.

Kości to możesz sprawdzać na swoim psie. To jest moduł. I nie 1 GB, tylko 1 GiB.

Co może być przyczyną, że nie hula cały 1GB?

Poczytaj dokumentację chipsetu to się dowiesz.

Data: 2011-09-26 15:48:08
Autor: radekp@konto.pl
P4X266a a 1GB DDR - widzi 512MB
Fri, 23 Sep 2011 19:06:39 +0200, w <j5ie95$bsu$1@inews.gazeta.pl>, "qwerty"
<qwerty01@poczta.fm> napisał(-a):

> [...]

Kości to możesz sprawdzać na swoim psie. To jest moduł. I nie 1 GB, tylko 1 GiB.

Wow, mistrzu, gdzie byłeś, gdy Twoja mama kultury uczyła swoje dzieci?

> Co może być przyczyną, że nie hula cały 1GB?

Poczytaj dokumentację chipsetu to się dowiesz.

Tak? To pokaż, w którym miejscu, bo ja widziałem tylko wzmianki, że obsługuje
wszystko, nawet kości z ECC i Registered. A googlownica (wyobraź sobie, że
szukałem) również nic konkretnego nie podała.

P4X266a a 1GB DDR - widzi 512MB