P5Q Deluxe i stukający Seagate 1TB

Data: 2009-06-15 01:06:46
Autor: Jarek
P5Q Deluxe i stukający Seagate 1TB
Witam,
     Moj PC zbudowany na P5Q-Deluxe z dyskiem Seagate 1TB w ciągu
ostatnich dni zaczyna się zacinać podczas pracy. Wczoraj zaczął bardzo
głośno stukać dyskiem zaraz po włączniu - sprawdziłem z paroma dyskami
i stukanie zaczyna się to już podczas POSTu - a startowanie visty trwa
teraz 15 minut. System statuje się poprawnie tylko że trwa to wieki.
Później wszystko jest tak wolne że nie da się pracować.
     Moim zdaniem wszystko wskazuje na problemy z płytą (wcześniej już
miałem z nią przygody ale wystarczyło rozłożenie i złożenie z
powrotem). Może ktoś już miał podobne przejścia i ma jakieś uwagi
którymi mógłby się podzielić. Dzięki z góry.

     pozdrawiam,
     Jarek

Data: 2009-06-15 12:18:26
Autor: bosskg
Użytkownik "Jarek" <jpyszkiewicz@gmail.com> napisał w wiadomości news:a4ad5cda-2e01-4309-b053-5ca8fd997e0bh28g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

Miałem podobne problemy ale winowajcą okazał sie zasilacz. Z nieznanych przyczyn wyłączał i załączał dysk co objawiało sie właśnie takim stukaniem.
--
Pozdrawiam | Krzysiek
C2D E6550@3.2GHz | Thermaltake Mini Typhoon 90 | Asus P5K

Data: 2009-06-15 20:56:50
Autor: Animka
bosskg pisze:

Miałem podobne problemy ale winowajcą okazał sie zasilacz. Z nieznanych przyczyn wyłączał i załączał dysk co objawiało sie właśnie takim stukaniem.

Jak zmieniłam dysk - w takim jednym swoim komputerze to przestało stukać.

--
animka

Data: 2009-06-15 22:40:05
Autor: d530

"Animka" <animka@to.nie.ja.wp.pl> wrote in message news:h15tlu$ehb$1node1.news.atman.pl...
bosskg pisze:

Jak zmieniłam dysk - w takim jednym swoim komputerze to przestało stukać.
--
animka

A przeczytałaś ze zrozumieniem co napisał ?

Data: 2009-06-16 10:36:07
Autor: tg
"Jarek" <jpyszkiewicz@gmail.com> wrote in message news:a4ad5cda-2e01-4309-b053-5ca8fd997e0bh28g2000yqd.googlegroups.com...
[...]

zaktualizuj bios (nie pomoze ale i nie zaszkodzi ;), przywroc ustawienia
domyslne, sprawdz inne sata (to dotyczy wszystkich gniazdek, nawet
pomaranczowych) i to mniej wiecej wszystko co mozesz zrobic

tak jak juz ktos napisal, sprawdz calosc z innym zasilaczem

Data: 2009-06-17 09:12:37
Autor: Jarek
P5Q Deluxe i stukający Seagate 1TB
tak jak juz ktos napisal, sprawdz calosc z innym zasilaczem

i tak bede musial zrobic. dzieki dla wszystkich za uwagi.

pozdrawiam,
Jarek

Data: 2009-06-17 20:24:13
Autor: tg
[...]

tak mi jakos umknela rzecz oczywista - a dysk podlaczony tylko do zasilania?

P5Q Deluxe i stukający Seagate 1TB