P5Q SE Plus, E5200, podkręcanie

Data: 2009-11-25 13:52:00
Autor: Rafał
P5Q SE Plus, E5200, podkręcanie
Płyta : Asus P5Q SE Plus
Procesor : E5200, 2.5 GHz
Pamięci : GEIL (2x 1GB) DDR2 PC2-6400 800MHz

Jak ten sprzęt delikatnie podkręcić?
Nie, żebym był fanem podkręcania, ale tak edukacyjnie
chciałem sprawdzić możliwości.

W Biosie niestety wszystko jest na ‘Auto’, tak wiec nie wiem
jaka wartość jest, czyli nie wiem na jaką ustawić, żeby było
tak 10% więcej.

I inna sprawa. Chipset płyty (ten z większym pasywnym
radiotorem) strasznie się grzeje.  Program pokazuje 70 stopni
i tyle tez jest, bo dotknąć się nie na. Czy tak ma być?
Jakaś dziwna sprawa, bo procek jest zimny (ok. 50 st.)
a ten chipset taki gorący...

A przy okazji.
Mam problem ze stanem wstrzymania przy WinXP.
Po prostu po ustawieniu tego stanu komputer zamiera,
czyli tak jak powinno być, a po chwili tak sam z siebie znów
się budzi. Nie jest to problem softu, bo na innej płycie ten sam
soft działał bez zarzutu. Może coś trzeba w biosie ustawić?
Ale co?

Data: 2009-11-25 15:09:12
Autor: kamil
"Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> wrote in message news:4B0D2870.23F97E4Fgazeta.pl...
[...]

Zainstaluj Asus EPU Engine, podkrecisz suwakiem a soft nawet sam ograniczy czestotliwosc FSB i pamieci jesli sprzet jest slabo obciazony, mniej grzeje i mniej wyje. Podkrecam regularnie E5200 na Asusie P5QLE do ok 3GHz kiedy gram w cos nowszego i przez kilka godzin nic sie nie dzieje. W obudowie brak dodatkowych wentylatorow, grafika chlodzona pasywnie.

Pozdrawiam
Kamil

Data: 2009-11-25 20:53:50
Autor: Szymon Machel

Użytkownik "Rafał" <bezspamuXXX@gazeta.pl> napisał w wiadomości

Jak ten sprzęt delikatnie podkręcić?
Nie, żebym był fanem podkręcania, ale tak edukacyjnie
chciałem sprawdzić możliwości.

Mam go na stałe ustawionego w Biosie na 3.2. Płyta Gigabajta.
FSB na 266, mnożnik 12, pamięć 800.
Temperatura nie przekracza 38 stopni.
Co prawda sprzedający twierdził, że to jakaś specjalna
seria tych procesorów, no i był jakieś 40 zł droższy
od tych "normalnych" E5200.

Szymon

P5Q SE Plus, E5200, podkręcanie