P5Q SE Plus i speedfan

Data: 2009-11-19 08:40:17
Autor: Rafał
P5Q SE Plus i speedfan
Płyta : Asus P5Q SE Plus
Wentylator CPU : Zalman 7000

Gniazdo na płycie zasilania wentylatora ma 4 wyjścia, a wejście
do Zalmana ma 3 o co tu chodzi?
Nowa płyta, nowa jakość, a wiec 4 przewody już potrzebne?
Ciekawe co będzie dalej... 5, 6 a może 10 przewodów?
Mniejsza o to...
Wtyczka pasuje, wiatrak kręci, ale....
Obrotów nie można regulować!
Ani w biosie, ani za pomocą tego śmiesznego sotfu Asusa PC Probe,
a co gorsza speedfanem, którego stosowałem od zawsze.

Czy ktoś pomoże?
Na oryginalnym wiatraku intela, który ma już te 4 przewody to samo
jest...

Problem jest wiec jasny - jak regulować (zmniejszyć) obroty wentylatora?

Data: 2009-11-19 14:35:20
Autor: Mariusz
P5Q SE Plus i speedfan
On 2009.11.19 8:40, Rafał wrote:

Ani w biosie, ani za pomocą tego śmiesznego sotfu Asusa PC Probe,
a co gorsza speedfanem, którego stosowałem od zawsze.

Czy ktoś pomoże?

A używasz wersji 4.40 speedfana ?

--
Mar

Data: 2009-11-19 18:19:33
Autor: Rafał
P5Q SE Plus i speedfan

Mariusz wrote:

On 2009.11.19 8:40, Rafał wrote:

> Ani w biosie, ani za pomocą tego śmiesznego sotfu Asusa PC Probe,
> a co gorsza speedfanem, którego stosowałem od zawsze.
>
> Czy ktoś pomoże?

A używasz wersji 4.40 speedfana ?

4.39, bo 4.40 nie udało mi się ściagnąć...
a to załatwia sprawę?

Data: 2009-11-19 20:50:14
Autor: Mariusz
P5Q SE Plus i speedfan
On 2009.11.19 18:19, Rafał wrote:

4.39, bo 4.40 nie udało mi się ściagnąć...
a to załatwia sprawę?

A nie ma w opisie do 4.40, że poprawiono sterowanie na płytach Asusa, zwłaszcza wiatraczka na cpu ?

--
Mar

Data: 2009-11-19 18:13:14
Autor: GLaF
P5Q SE Plus i speedfan
Dnia Thu, 19 Nov 2009 08:40:17 +0100, Rafał napisał(a):

Płyta : Asus P5Q SE Plus
Wentylator CPU : Zalman 7000
(...)
[...]

Miałem podobny problem ze speedfanem i płytą Asusa (inną). Pomogła zmiana
ustawień speedfana. Jeśli dobrze pamiętam: Configure -> Advanced ->
wybranie chipu, który będzie miał w "Propertach" PWM n mode (n to liczba) i
ustawić je na "Software controlled" i zaptaszyć "remember it".

--
GLaF

P5Q SE Plus i speedfan